Mirena en chronische hoofdpijn

dinsdag 29 april 2014 om 18:32
Ik weet dat er tig topics over de Mirena zijn, maar ik kan de antwoorden en ervaringen niet vinden.
Voor de Mirena gebruikte ik de pil. Ik had toen wel hoofdpijn in de stopweek. Na m'n zwangerschap heb ik de Mirena laten plaatsen. Ik heb me een maand of acht prima gevoeld, maar sinds april 2013 (nu dus een jaar) heb ik elke dag hoofdpijn. Een keer per maand heb ik migraine. Ik heb geen bloedverlies meer.
Ik zoek ervaringen van anderen die ook een Mirena hebben en pas na een paar maanden klachten kregen. Ik twijfel om de Mirena te laten verwijderen, maar dan moet ik weer aan de pil. Ook niet ideaal. Maar deze hoofdpijn maakt me ondertussen radeloos...
Wie kan me helpen?
Voor de Mirena gebruikte ik de pil. Ik had toen wel hoofdpijn in de stopweek. Na m'n zwangerschap heb ik de Mirena laten plaatsen. Ik heb me een maand of acht prima gevoeld, maar sinds april 2013 (nu dus een jaar) heb ik elke dag hoofdpijn. Een keer per maand heb ik migraine. Ik heb geen bloedverlies meer.
Ik zoek ervaringen van anderen die ook een Mirena hebben en pas na een paar maanden klachten kregen. Ik twijfel om de Mirena te laten verwijderen, maar dan moet ik weer aan de pil. Ook niet ideaal. Maar deze hoofdpijn maakt me ondertussen radeloos...
Wie kan me helpen?
dinsdag 29 april 2014 om 18:42
dinsdag 29 april 2014 om 18:59
quote:zonzonzon schreef op 29 april 2014 @ 18:32:
Wie kan me helpen?Je moet toch niet aan de pil?
Een koperspiraal is bijv hormoonloos en zou een mogelijkheid kunnen zijn
Maar in overleg met je huisarts zijn er wel meer mogelijkheden
Wie kan me helpen?Je moet toch niet aan de pil?
Een koperspiraal is bijv hormoonloos en zou een mogelijkheid kunnen zijn
Maar in overleg met je huisarts zijn er wel meer mogelijkheden
Je bent zelf een theepot

dinsdag 29 april 2014 om 19:58
dinsdag 29 april 2014 om 20:03
Ik herken het!
Heb de mirena nu zo'n 1,5 jaar. Niet als voorbehoedsmiddel maar tegen mijn PMS klachten. De eerste maanden nog wel bloedverlies gehad. Vervolgens een jaar nergens last van gehad. Nu sinds een paar maanden weer veel hoofdpijn met minimaal 1x migraine per 3-4weken. Afgelopen maand ook weer flink bloedverlies.
Ik ga 'm eruit laten halen!
Heb de mirena nu zo'n 1,5 jaar. Niet als voorbehoedsmiddel maar tegen mijn PMS klachten. De eerste maanden nog wel bloedverlies gehad. Vervolgens een jaar nergens last van gehad. Nu sinds een paar maanden weer veel hoofdpijn met minimaal 1x migraine per 3-4weken. Afgelopen maand ook weer flink bloedverlies.
Ik ga 'm eruit laten halen!

woensdag 30 april 2014 om 13:46
woensdag 30 april 2014 om 18:01
quote:zonzonzon schreef op 30 april 2014 @ 13:46:
Het kan dus toch zo zijn dat er pas na een aantal maanden klachten komen.
Ik kom regelmatig bij de Fysio. Ik heb neurologen gezien, yoga geprobeerd, acupunctuur, chiropractor, cesartherapie, neurologen, hoofdpijncentrum, manuele therapie, vitamines, mineralen... Nog aanvulling pen SuzanneSuus?
Niet hormonale ac dus, iom je huisarts.
Koperspiraal, pessarium... je zou met de ha kunnen kijken wat het beste bij jou en je leven past.
Lijkt me de moeite waard om te proberen , toch?
Het kan dus toch zo zijn dat er pas na een aantal maanden klachten komen.
Ik kom regelmatig bij de Fysio. Ik heb neurologen gezien, yoga geprobeerd, acupunctuur, chiropractor, cesartherapie, neurologen, hoofdpijncentrum, manuele therapie, vitamines, mineralen... Nog aanvulling pen SuzanneSuus?
Niet hormonale ac dus, iom je huisarts.
Koperspiraal, pessarium... je zou met de ha kunnen kijken wat het beste bij jou en je leven past.
Lijkt me de moeite waard om te proberen , toch?
Je bent zelf een theepot