lijntje snuiven?!

30-04-2014 09:40 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wtf, ik ben helemaal in shock!

Ik zie net een auto voor mijn huis op een parkeerplaats draaien (5 meter van mij af, ik zit op de bank achter mijn geraniums ), stoppen, met keiharde muziek aan.

Daarna zie ik die vent achter het stuur doodleuk een paar lijntjes snuiven (zo'n klein schepje in elk neusgat), nog even wat in de wangen, daarna hoofd uit het raam hangen (duidelijk voor de frisse lucht, hij liep paars aan) en weer wegrijden, maar niet voordat hij bijna een andere auto raakte die langsreed.

Ik wil hier eigenlijk iets mee doen, maar weet niet wat. Het is een bedrijfswagen, het kenteken heb ik opgezocht, maar ik weet niet bij welk bedrijf...

Wat zouden jullie doen? Politie bellen? Laten zitten?
Laten zitten, waarom politie bellen?
Gelijk de politie bellen! Nu kunnen ze er nog wat mee. of ze dat doen is maar de vraag.
@ Beertje Misschien ter bescherming van medeweggebruikers.
quote:beetjegek schreef op 30 april 2014 @ 09:42:

Laten zitten, waarom politie bellen?Een alcomobilist laat jij ook lekker doorrijden, totdat-ie je partner of kind doodrijdt? Want je mag niet klikken?
Ik zou dus wel melden bij de politie. Deze man zit duidelijk onder invloed achter het stuur en is dus een gevaar voor de overige weggebruikers. Als baas zou ik dit ook willen weten.
Nou je kan anders prima rijden met een lijntje op hoor..

Is niet te vergelijken met dronken of stoned zijn.
Nog een keer, iemand met alcohol op is niet te vergelijken met iemand die gesnoven heeft.
quote:beetjegek schreef op 30 april 2014 @ 09:45:

Is niet te vergelijken met dronken of stoned zijn.Ow nou geen zorgen dus en snuiven maar?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:beetjegek schreef op 30 april 2014 @ 09:45:

Is niet te vergelijken met dronken of stoned zijn.

O, je hebt er ervaring mee?

Van mij mag je zoveel recreatief gebruiken als je wil hoor, mocht je daar de trieste behoefte toe voelen, maar dus zeker niet achter het stuur. Melden die hap dus.
Fijn beetjegek dat jij vindt dat dat prima kan, volgens de wet is het toch echt verboden.
@beetjegek fijn dat jij deze vergelijking waardevol vindt, feit is dat deze man onder invloed achter het stuur zit en dat mag niet. Punt.
en weer wegrijden, maar niet voordat hij bijna een andere auto raakte die langsreed.

@ beetjegek Dit vind jij normaal rijgedrag?
Nou, hij reed wel bijna een ander aan bij het wegrijden. Dus of hij heeft zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen, of hij is sowieso een lul op de weg of drugs heeft wel degelijk een negatieve invloed.
Ik zou zeker de politie bellen, gewoon zeggen wat je net zag, en dan eens kijken wat de agent zegt.

Iemand snuift en dan weer wegrijd met alle gevolgen van dien, die moet echt even wakker geschud worden. En wat heb je zelf te verliezen, dus doen!
Ik zou niets doen
.
Valt ook niet te bewijzen lijkt me... gaan heus geen test doen
.
quote:isa__88 schreef op 30 april 2014 @ 09:52:

Ik zou niets doenOok niet als ie je partner of kind voor je neus doodrijdt?
effecten van coke

Psychische effecten

Het verhoogt een opgewekte, vrolijke of zelfs euforische stemming;

Het kan een heldere gedachtengang bevorderen;

Het geeft een gevoel van zelfverzekerdheid, de overtuiging dat beter gepresteerd wordt

Depressieve gevoelens na gebruik (een zogenoemde crash);

Men kan zich agressief gedragen;

Leeg, 'katterig' gevoel na gebruik (zeker als daarbij alcohol is gedronken).

Vooral die dus. We kennen ze allemaal wel, automobilisten die denken dat ze een topchauffeur zijn terwijl ze als een dweil rijden. En coke versterkt het idee bij zo iemand dat hij de beste chauffeur ter wereld is. Fijn. Alcohol heeft trouwens ook dat effect (zelfoverschatting)
En sorry maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat de politie iets gaat doen, voor elk persoon die een pil of een lijntje op heeft. Misschien dat zijn baas alleen een gesprek aan gaat. Dus als je iets wil doen, zou ik alleen zijn baas bellen
.
Welk nummer heb je opgezocht? Een telefoonnummer? IDan zou ik het melden bij het bedrijf, ik denk dat ze wel willen weten dat hun personeel onder werktijd snuift. Ik zou echt proberen te achterhalen waar hij werkt.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 30 april 2014 @ 09:53:

[...]

Ook niet als ie je partner of kind voor je neus doodrijdt?Politie gaat gewoon niets doen. Dan kan ze misschien zijn baas bellen maar dan is het zijn woord tegen die van haar dus ja
.
Op een forum vertellen? Of de eerstvolgende bekende die ik tegenkom
it's a big club and you ain't in it
Ik moet nu even weg, maar ik ga ws wel bellen straks. Er is ws niets te bewijzen inderdaad, maar toch.

Ik ben nog steeds in shock, ik vind het ook echt niet normaal, wat sommigen hier blijkbaar wel vinden.
Ja Mien idd ervaring mee, in het verleden dan.

Ik denk dat de heer in kwestie soiso niet kan rijden. Wel een beetje vroeg om aan de snuif te zitten trouwens, die heeft wel een probleempje dacht ik zo... Ik zou niks doen iig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven