Gezondheid alle pijlers

allergische reactie?

30-04-2014 14:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister een gesprek gehad met een nieuwe gastouder. Zij heeft 2 katten. Ik ben er ongeveer een uur geweest. En heb vanaf dat gesprek tot aan nu (bijna 24 uur later) ontzettende jeuk over mijn lichaam. Ik kan me niet herinneren dat ik allergisch reageer op katten (hadden vroeger zelf ook 1). We hebben afgesproken dat ze op onze 2 kindjes gaat passen, en ik begin dinsdag met mijn nieuwe baan. Zou ik hier elke keer last van krijgen als ik de kinderen haal en breng? Iemand een idee? en zou allerfre hiervoor helpen?
Het kan idd een allergische reactie zijn, het kan zijn dat je er pas op latere leeftijd allergisch voor bent geworden. Ik ben zelf ook allergisch voor katten (erg onhandig aangezien ik ook een kat heb ) Of het telkens terug komt als je de kinderen alleen even brengt en ophaalt weet ik niet, dat is dan even afwachten. Tip: Smeer er mentholgel op (als het nog niet kapot gekrabt is).
hoelang duurt zo'n reactie?
Dat verschilt per persoon.
Ik kan het je sowieso niet vertellen aangezien ik chronische netelroos heb en dus al maanden achter elkaar uitslag heb (komt niet alleen door de allergie voor katten, ik ben voor veel dingen allergisch). Ik heb sinds kort zwaardere medicijnen die echt bedoelt is voor chronische idiopathische urticaria.
Dat klinkt als een allergische reactie ja. Bij een kennis die ook allergisch is voor katten, helpt douchen altijd goed tegen de jeuk.

Ik denk niet dat je er weer last van krijgt als je je kinderen alleen haalt en brengt. Mits je niet lang binnen gaat. Kwestie van uitproberen.
Als je hier echt flink allergisch voor blijkt te zijn dan ga je hier zeker last van krijgen en houden. En douchen helpt (bij mij) helaas niet. De allergie gaat namelijk in je slijmvliezen zitten. Neus, ogen, keel.. dat douche je er niet even uit, bij mij gaat daar zeker een dag overheen voordat ik het niet meer voel.

Als je je kinderen ophaalt dan zul je het ook merken als je daarna naast hen op de bank zit, hen naar bed brengt enz. Het zit in hun haren, kleding, huid. Mijn dochtertje heeft katten bij haar vader en als ik haar na het papa-weekend weer bij mij heb gaat ze die avond onder de douche, al haar kleren in de was enz. en dan nog merk ik het als ik haar daarna een verhaaltje voorlees.
O, ik lees nu dat jij jeuk kreeg.

Ik heb een andere allergie, ik krijg bij katten namelijk een vol hoofd, snotverkouden gevoel, tranende ogen, zere keel.. dat werk..
Als je zelf zo allergisch reageert zou ik er nooit mijn kinderen heen brengen als ik jou was. Straks zijn of worden die ook stik allergisch.
Am Yisrael Chai!
Ik heb nu 2 dagen na de tijd nog jeuk. Ik wacht het af tot na het weekend en anders bel ik de huisarts. Is het 'normaal' dat zon reactie zo lang duurt?
dit is nu de 5e dag met jeuk... duurt een allergische reactie zo lang?

Wordt er echt gek van...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven