Naar schiphol maar...

01-05-2014 18:39 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik ga in Mei een weekje naar Turkije, maar ik heb 2 jonge kuikentjes thuis en niemand weet daarvan . De ouders van de kuikens zijn vermoord namelijk en ik had ze vanaf toen ze in het ei zaten. Dus ik ga naar Schiphol, maar ik wil mijn kuikens mee zonder dat iemand dat weet, maar ik weet dat je streng gecontroleerd wordt op spullen. Ik dacht zo er aan om mijn kuikens bij me te houden niet in een koffer dat zal dierenmishandeling zijn, maar ga ik dan door zo een scan heen waarmee ze warmte kunnen zien in een vorm van een dier? of is het alleen gemaakt voor wapens? en ijzeren, metalen dingen?
Euhmmm......
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Loep
Serieus?

Neem contact op met de lokale dierenambulance of kinderboerderij en geef die beestjes een goed thuis.

Levende have op je lijf meesmokkelen.....
Helaas, die zien en horen ze meteen. Ik zou ze in een pension doen, hebben ze ook een uitje
Pluimvee meesmokkelen naar Turkije.... Ja joh! Je wil niet weten wat dat je gaat kosten aan boete. Dat, en ze laten ze meteen inslapen.

En ja, ze zien ze op de scan.
Natuurlijk jan dat. Ik zou ze in lekkere warme een sok stoppen en tussen je bagage proppen.
Kun je ze niet vast tapen onder je oksels , of zweet je erg?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2014 @ 18:44:

Kun je ze niet vast tapen onder je oksels , of zweet je erg?
Heb je lang haar ? Dan kun je, hoog op je hoofd, een loszittende knot maken. Een beetje een nestje, zeg maar.
En die kuikens blijven natuurlijk ook eeuwig kuikens? Of was het de bedoeling ze ter plaatse ergens aan te bieden In 20 weken is het van het ei tot volwassen dier hoor. En met 6 werken al te groot om stiekum te vervoeren.
ze zijn pas een paar dagen oud. mijn vriend en vriendin weten er van, maar mijn vriend wilt ze niet opvangen voor een weekje en mijn vriendin die wilt het wel heel graag, maar ik weet niet of ze er mee om kan gaan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2014 @ 18:45:

Heb je lang haar ? Dan kun je, hoog op je hoofd, een loszittende knot maken. Een beetje een nestje, zeg maar.Je hebt niet eens lang haar nodig, gewoon net als Amy een haarstukje.

HAHAHAHAHA! Bedankt voor een moment heel hard lachen!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Je kan ze in je onderbroek stoppen en doen alsof het maandverband is. De snaveltjes tape je dicht tegen het gepiep.
Kuikens ontploffen, op grote hoogte. Zit jij straks met je handbagage vol bloed en ingewanden.
Als je echt het beste met die beestjes voorhebt dan breng je ze gewoon naar de dichtsbijzijnde vogelopvang waar ze alle zorg krijgen die ze nodig hebben.
quote:starry-sky schreef op 01 mei 2014 @ 18:48:

ze zijn pas een paar dagen oud. mijn vriend en vriendin weten er van, maar mijn vriend wilt ze niet opvangen voor een weekje en mijn vriendin die wilt het wel heel graag, maar ik weet niet of ze er mee om kan gaan.En 1 uur naar het vliegveld, 2 uur wachten op het vliegveld, 3-4 uur in het vliegtuig, 2 uur in de bus naar het hotel en dan op de terugreis de hele trits nog een keer lijkt jou beter voor die beestjes? (nog maar los van de mogelijk dierziekten, de risico's voor jou en de kuikens als je gepakt wordt)
In de 1ste instantie heb ik gevraagd of mijn vriend een weekje de kuikens wilt verzorgen en hij wou dat niet en zijn vader wilt dat ook niet, terwijl mijn vriend goed is in verzorgen.

Mijn vriendin wilt het wel heel graag, maar zij is echt zo druk en niet zo heel voorzichtig dat ik bang ben dat die kuikens doodgaan van de stress (ook van een vliegreis Turkije ja). het liefst wil ik ze niet meenemen en ergens even tijdelijk kunnen laten logeren, maar als mijn vriend niet wilt opvangen dan wil ik niet de kuikens naar mijn vriendin brengen, maar miss toch dan maar doen. Zij heeft een tuin met een oud grote konijnen hok waar ze dan nog in passen.
Dat ze dood kunnen gaan is echt je ergste zorg niet hoor. Het meesmokkelen van pluimvee is echt een ernstig misdrijf. Dit ivm vogelgriep risico e.d.. De boete die daar op staat is minimaal een paar duizend euro, direct aftikken uiteraard. En dat heb je niet he. Kortom, als je om die beestjes geeft breng je ze naar de vogelopvang waar ze volwassen kunnen worden! Dat wat je nu doet is absoluut niet het beste voor deze beestjes.

En dan heb ik het alleen nog maar over gepakt worden in Nederland. Je wil namelijk al helemaal niet gepakt worden in Turkije!! Doe dus niet zo oerdom.
Hoe ga jij je kuikens leren hun verendek waterdicht te maken en te houden en hoe ze moeten zwemmen en aan eten moeten komen?

Zielig.
quote:Istar_ schreef op 01 mei 2014 @ 19:04:

Hoe ga jij je kuikens leren hun verendek waterdicht te maken en te houden en hoe ze moeten zwemmen en aan eten moeten komen?

Zielig.Misschien zijn het kippen. De hoeven niet te zwemmen . Maar eens hoor, ook kippenkuikens en eendenkuikens behoeven speciale verzorging en overleven niet op boterhammen. Eenden gaan daar zelfs dood van! Die beesten moeten naar de opvang. Ik vind dit wat ze nu doet al niet in het belang van deze beestjes en dus al mishandeling. Het is geen speelgoed.
Wat een leuke trollebol ben jij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven