Meubels kopen maar waar?

02-05-2014 10:21 23 berichten
We gaan in ieder geval naar Woonmall Alexandrium. We zijn al naar een woonboulevard vlak bij Woonmall Alexandrium geweest. (Geen idee hoe het daar heette.)

We zijn op zoek naar moderne strakke meubelen van goede kwaliteit, internationaal chique en goede smaak om het zo maar eens te noemen.

Hebben jullie nog suggesties waar we binnen Nederland, liefst Randstad kunnen kijken? Als het echt de moeite waard is willen we ook wel verder weg gaan kijken.

O ja we zijn ook bij de Nieuwe Binnenweg bij de kruising met de Mathenesserlaan in Rotterdam geweest. Designmeubels van ¤ 2000, 7000,- en duurder passen niet in ons budget.
Alle reacties Link kopieren
Divano & Divani.
verba volant, scripta manent.
Aktie Wonen (www.aktiewonen.nl)

Ze hebben ook een showroom in Zevenaar.
In het Alexandrium heb je wel alles hoor, als je daar niet kan slagen dan aou ik niet weten waar wel.

Bij Riant hebben ze de moderne design meubelen. Die zit ook in het Alexandrium.
Montèl in Alkmaar.
Montel zit ook in Alexandrium, daar hoef je echt niet voor naar Alkmaar.
Ik denk dat je budget te laag is voor je wensen.

2000 euro is best laag voor een echte designerbank, kast etc.
Ik ben samen met mijn vrouw al een hele tijd opzoek naar een leuke bank. Toen vonden we deze voor in de tuin: [SPAM] Ze maken alles zelf en het is van hoge kwaliteit, erg leuk! Misschien is het ook iets voor jou?
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 03-05-2014 07:53
Reden: link commerciele website verwijderd
% gewijzigd
quote:jimmys schreef op 02 mei 2014 @ 16:17:

Ik ben samen met mijn vrouw al een hele tijd opzoek naar een leuke bank. Toen vonden we deze voor in de tuin: [spam] Het aller-, aller-, maar dan ook allerlaatste dat ik nodig heb zijn op maat gemaakte tuinmeubelen.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 03-05-2014 07:55
Reden: link commerciele website verwijderd
% gewijzigd
quote:sugarmiss schreef op 02 mei 2014 @ 12:35:

Ik denk dat je budget te laag is voor je wensen.

2000 euro is best laag voor een echte designerbank, kast etc.

Dat klopt. Ik heb geen budget voor echte designer meubels.

Dat is door mij nogal cryptisch omschreven in de OP.

Ik ben meer op zoek naar meubelen die er uitzien en aanvoelen als designermeubelen van duizenden euro's maar die dan een "normale" Telfort prijs kosten. Bijvoorbeeld een meubel van goede kwaliteit dat mij bij wijze van spreken ¤ 200,- kost maar dat er uitziet alsof het ¤ 2000,- kost. Misschien een beetje wishful thinking.
Jimmys, je post lijkt op spam..

To voordat budget kun je geen design kopen. Wel 13 in dozijn van montel en co. Prima kwaliteit voor die prijs!
Verder iedereen bedankt voor jullie tips!
http://www.4udesigned.nl ?
quote:NummerZoveel schreef op 02 mei 2014 @ 22:17:

http://www.4udesigned.nl ? Super suggestie! Dank je wel.
Ben er geweest bij 4u... Viel erg tegen!!

Uiteindelijk zijn het bij ons op maat gemaakte kasten (hoog glans wit front en iced grijs glas bovenkant) geworden van nl makelij ( coesel). En op maat gemaakte tafels van de lokale timmerman in grijs eiken. We zijn erg tevreden
Oh, ik heb zelf geen ervaring met ze, dus assortiment of kwaliteit ed van 4U durf ik niets over te zeggen. Ben alleen de site regelmatig tegen gekomen en moest daar aan denken toen TO om tips vroeg.
Goossens?
Ab imo pectore
Loods5
Wij zijn geslaagd bij Eijerkamp in Veenendaal. Ook de Ruijtermeubel in Cruquius is het bezoeken waard.
Ik vind dat Wehkamp verrassend mooie meubels heeft. De Bijenkorf heeft soms goede aanbiedingen (bij dolle dwaze dagen zijn er altijd banken in de aanbieding). En ik vind normann-kopenhagen een heel mooi merk

http://www.normann-copenhagen.com/

Maar ook hay en hk living zijn mooi middensegment.

En heb je wel eens gedacht aan tweedehands design? Daarvan zijn een aantal aanbieders op marktplaats, bijvoorbeeld theresales. Maar ook Gelderland biedt op zijn website de mogelijkheid voor particulieren om meubels aan te bieden.

Het voordeel van die aanbieders op mp van vintage design is dat het vaak bedrijfsmeubels zijn en die zijn niet intensief gebruikt. Bedrijven geven heel veel geld uit aan design en veranderen dan na 5 jaar weer het interieur, of ze verhuizen of gaan failliet. Die boedels worden dan opgekocht door handelaren.

Vaak zitten er leuke stoelen bij uit een vergaderzaal die nog helemaal spik en span zijn.

Ik heb een vintage leren Gelderland bank van Jan de Bouvrie op die manier bij theresales gekocht. Bank was 8 jaar oud maar op een directiekamer gestaan en er zat nog geen schram of vlek op. Was echt zo goed als nieuw. Prijs was 1/4 van de nieuwprijs.

Van Theresales weet ik dat ze alle stoffen banken ook professioneel laat reinigen en ze bezorgt door het hele land voor max. 75,-.
Hiltje: ga de site meteen als favoriet opslaan!!
Wat ook een optie is, is replica design. Dat is chinese namaak van designklassiekers uit china. Een van de grootste aanbieders is www.infurn.com

Nu kun je je neus ophalen voor namaak maar ik vind dat het bij de klassieke designmeubels niet hetzelfde is als met nep-vuitton tasjes.

De designklassiekers uit de jaren 50 en 60 werden toen gemaakt voor de goedkope massaproductie en moest bereikbaar zijn voor iedereen. Inmiddels worden ze exclusief door bijvoorbeeld Vitra en Fritz Hansen etc gemaakt en vragen ze de hoofdprijs.

De patenten op de ontwerpen zijn vaak al verlopen en de replica's lijken verrassend veel op de originelen en de kwaliteit is goed. Misschien iets minder dan het origineel, maar zeker geen slechte prijs-kwaliteit verhouding.

Ik heb zelf een Eames kuip stoeltje via infurn besteld. Nadeel is de belachelijke lange levertijd waar ik me niet van bewust was, maar uiteindelijk heb ik het stoeltje na een half jaar gekregen en het is mooie kwaliteit. Ik heb 99,- betaald terwijl Vitra ongeveer 400,- voor de stoel vraagt.

De meest courante ontwerpen zijn ook in NL zonder levertijd te krijg, dan betaal je een of twee tientjes meer dan bij Infurn.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2018 19:13
Reden: spam
96.36% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven