Kerstkindjes 2014

16-04-2014 19:28 508 berichten
Hoi allemaal!

Ik heb vanochtend positief getest.. WOW!

Volgens mijn berekening op 24 december uitgerekend..

Zijn er meer dames die rond de feestdagen zijn uitgerekend en mee willen schrijven in dit topic? Dan maak ik een tabel..

Het is ons 2e kindje, en -nog- niet gepland (want oudste is pas een half jaar. Toch wel erg blij mee:-)

Mijn eerste zwangerschap heb ik over me heen laten komen, het lijkt me leuk deze bewuster te beleven door er over te schrijven en ervaringen te delen, dus who is in?
Alle reacties Link kopieren
@cherobon ondanks het bloedverlies voelde ik mij wel steeds zwangerder worden. Daardoor had ik het idee dat het allemaal wel goed zat. Maar ik zal niet ontkennen dat ik niet bang was en meerdere huilbuien heb gehad door de angst dat het misschien toch fout kon zijn. Ik ben helaas bekent met angstaanvallen dus ik weet mijzelf redelijk goed onder controle te krijgen qua gedachten en angsten
I may be young, but I'm not dumb.
@cherobon, Wat super dat jij en je man dat doen! Wauw! Beval je ook in Kenia?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
@ironwill, inderdaad spannend maar goed dat je ook de andere (wel positieve) signalen van je lichaam oppikt en er zo gewoon vertrouwen in houdt!

@spruit, bedoel je wat betreft de kraamzorg? Ja, wij hadden een erg onervaren kraamhulp die nog in opleiding was. Op het moment zelf vonden we het prima. We wisten ook niet beter natuurlijk, maar achteraf waren er toch een paar dingen niet goed gegaan. Zo liep de borstvoeding de eerste dagen niet. M'n dochter hapte niet goed. Ze had veel eerder moeten ingrijpen en ons een ziekenhuiskolf laten huren. M'n dochter kreeg pas na 1,5 dag de eerste melk binnen. (Na een week kon ik gelukkig wel gewoon voeden). En ze had niet goed uitgelegd dat we haar hoofd steeds afwisselend naar links en naar rechts moesten leggen, waardoor ze een voorkeurshouding had ontwikkeld tegen de tijd dat we het doorkregen. Liever een pro de volgende keer, ondanks dat het onze tweede is!
@miepiestreepje, wat typisch van zo iemand zeg! Hoop dat je de volgende een zeer ervaren dame mag hebben, maar jullie hebben zelf ook al wat ervaring natuurlijk!

Is 48 uur kraamzorg eigenlijk normaal? Ik vind het best wel veel eigenlijk.
Volgens mij kun je kiezen uit een korte of een lange kraam.. Ik kies voor een korte, mijn moeder is jarenlang kraamverzorgster geweest, dus die komt me ook helpen. En kan me over van alles informeren. Dus dat is wel prettig.

Vandaag nergens last, echt nergens, is ook een beetje jammer haha, nu voel ik me helemaal niet zo zwanger :-D Beetje buikpijn of rugpijn zou toch wel fijn zijn haha. Wie had gedacht dat ik dat ooit zou zeggen.
Life is better when you're laughing
Hi dames,

@ally white, ik vind t ook fijn om symptomen te hebben. Geeft n bevestiging. Vanochtend was t zeer rustig en maakt ik me juist daarom zorgen. Nu midden op de dag opeens krampen. Eigenlijk redelijk boven mn navel. Darmen dan toch?

Borsten iets minder. Maar nog wel gevoelig.

@spruit, ik ben 35.

Misschien raar om te vragen maar is jullie urine donker geel of ook licht geel. Ik dacht nl dat door t hormoon t donker moet worden. Maar gedurende de dag is t bij mij qua kleur licht.

We zitten trouwens met een aantal echt allemaal rond dezelfde data
@bloembloem, Hier ook licht geel hoor! denk dat het vrij normaal is hoor.

Welke data zijn er allemaal dan? Hier 22 december
Heb geprobeerd om een lijstje te maken van alle uitgerekende data (ben tegenwoordig toch zo walgelijk vroeg wakker, kan ik net zo goed wat nuttigs met mijn tijd doen). Ik denk dat ik zo iedereen heb, kon alleen niet zo snel van iedereen een uitgerekende datum vinden.

Stephanievdb 03-12

Jadis 04-12

Mamaafrika 12-12

Ironwill 13-12

Huisje86 20-12

Appelmuffin 20-12

Melodie74 21-12

Spruit2014 22-12

Smiley_Face 23-12

Florabel80 24-12

Miepiestreepje 24-12

Poppedropje 24-12

Mamaisnietgek 24-12

Darceltje 25-12

Bloembloem2014 25-12

Justik 25-12

Flipflopje 25-12

Tantesossie 25-12

Janna1986 26-12

Inieminie 27-12

Princess84 29-12

Jomi 30-12

Ally_white 31-12

Cherobon 31-12

Maantje01 31-12

Miss-V

Appelsabje

Pater

Kirsi

Vind het wel lastig, sommige van bovenstaande mama's hebben al een tijde niet gepost. En stel dat er iets is mis is gegaan en ik ze nu verdriet doe... Bij voorbaat sorry.
Miss-V

Appelsabje rond 30 -12

Pater

Kirsi

Mijn datum is een beetje op de gok hoor...

Ik heb eigenlijk geen idee, hoop bij de echo op 4 juni meer te horen..

Jullie kunnen het berekenen a.h.v. menstruatie.. ik heb alleen nooit een menstruatie gehad tussen stoppen met de pil ( eind december) en nu...

Het is dus een wonder dat ik zwanger ben geworden! Of gewoon wel steeds een eisprong gehad, maar geen ongesteldheid..

Geen idee hoe dat bij mij is gegaan!
Mooi lijstje Ally-white! Wat zijn we al met een boel!

Je mag mij op 27-12 zetten.
@ally-white goed lijstje zeg!! Netjes gedaan leuk om te zien met hoeveel we zijn.

ik heb zo mijn echo zooooo benieuwd
Wat zijn een aantal van jullie al in de regelmodus. Kraamzorg, verloskundige, zwangerschapsgym en nadenken over kinderopvang enzo. Goed bezig dames, wel bizar dat je de dingen zo vroeg moet regelen terwijl het allemaal zo pril is, maar het wordt dan wel steeds echter.

Alley White, ziet er mooi uit het lijstje, vond je opmerking erg lief onderaan. Hopelijk blijft dit hele rijtje tot aan de kerst gewoon meeschrijven.

Misschien leuk om straks een echte tabel te maken en dan ook alle echodata erin vermelden.

Kirsi, jij had vandaag al een echo toch? Ben benieuwd. Hoop voor je dat er al een hartje te zien was.

Justik, ben ook heel benieuwd, heb jij al wat zien knipperen op de echo?

Ironwill, fijn dat alles goed is, bloed is wel het laatste wat je nu wil zien.

Ik had woensdag en donderdag ook wat bloedverlies en durfde daarom ook even niet te schrijven. Die huilbuien van Ironwill herken ik wel. Gisteren is daarom HCG gertprikt omdat de gyn een echo nu nog veel te vroeg vind. Het HCG was normaal voor 5 weken. Dat is weer een hele opluchting, volgens de gyn graaft een embryo zich in in je baarmoeder waardoor er bloedingen kunnen ontstaan en na IVF schijnen bloedingen ook vaker voor te komen. Hopelijk kan ik nu ontspannen genoeg blijven tot 19 mei, dan heb ik mijn echo
Hallo dames,

Zou ik ook mee mogen schrijven? Ik ben op 31-12 uitgerekend.
Ik ben ook benieuwd hoe het met Justik gaat

Moet zelf nog wachten tot 19 mei... ben dan al wel 8 weken en 2 dagen. Ik krijg dan ook een echo, denken jullie dat dat gewoon via de buik is?

Ging gister op de weegschaal staan, 2 kg afgevallen. Ik eet wel maar heb alleen zin in fruit en groente en zuivel. Zal wel goed zijn
@justik en kirsi, ben benieuwd hoe het met jullie echo's gaat vandaag. Superspannend!

@kiki1987, welkom en gefeliciteerd!

@maantje01, dat zal behoorlijk schrikken zijn geweest zeg. Gelukkig is het goed afgelopen.

Ik zal de lijst later even aanvullen, zou idd leuk zijn als we er een tabel van kunnen maken. Volgens mij kan alleen de TO dat doen??

Net even met vriendlief de kringloopwinkel ingelopen. Wij hebben geen enorm budget, dus wou daar even kijken wat de ledikantjes en boxen daar kostte. Kwam ik een maxicosi tegen voor 3,50! Geniaal, wou eigenlijk niks kopen nog, maar kon dit niet laten liggen. Bij de kassa kreeg het personeel daar nog een discussie met elkaar, welke mafkees dat ding zo laag geprijsd had. :D
Aaah meiden wat leuk dat jullie ernaar vragen. Ik heb vandaag een kloppend hartje gezien! Echt hoor heeeeeel bijzonder!

Ik dacht dat ik zelf 6 weken en 3 dagen was maar het is schijnbaar toch ietsje minder ver.

Echt ik ben zooo gelukkig vooral toen ze zei dat het er goed uitzag dit geeft mij echt wat rust! Nu alweer zin in 20 mei dan ga ik naar de verloskundige
@ally_white Wat goed dat je al een lijstje hebt gemaakt! Ik geloof dat TO inderdaad alleen een tabel kan maken, maar dan heeft ze iig al een begin. En een maxicosi voor 3,50... Wow, wat een mazzel!

@janna, dat ligt volgens mij aan de gevoeligheid van de echo-apparatuur of het in- of uitwendig wordt. Meestal lees je wel inwendig, maar misschien proberen ze het eerst uitwendig. Moet je met een volle blaas komen? Dat is teken dat ze het eerst uitwendig proberen.

@maantje, tjee kan me voorstellen dat je geschrokken was, maar fijn dat je HCG-waardes gewoon goed zijn!

@kiki, gefeliciteerd en welkom!

@justik, gefeliciteerd met je mooie echo!! Geniet ervan!

Ik mag a.s. maandag voor de echo. Leek eerst nog eeuwen weg, maar is nu al zo dichtbij!
Ik heb ook een kloppend hartje gezien!!

Zoooo bijzonder! We hebben ook 3 filmpjes ervan meegekregen op een USB-stick. Heel cool!

Ik ben nu precies 6 weken en over twee weken mag ik nog een keer langskomen voor een echo bij de verloskundige en dan in week 9 de eerste echo in het ziekenhuis. Jeeuuujjjj!

Ik ga even verder genieten van deze prachtige dag!

Justik, jij ook gefeliciteerd met de goede echo!

Liefs,

Kirsi
Jeej! Gefeliciteerd
@kirsi en justik, Wat goed meiden, een goede echo! Ik ben blij voor jullie. Zo fijn dat het goed gaat.

@miepiestreepje, nog 2 dagen! Spannend hoor. Ik word er jaloers van hoor haha, ik moet nog 3 weken en 2 dagen wachten.
@ally, Leuk die ''tabel''

Ik zie een geboorte golf rond de kerst dagen! Worden mooie cadeautjes onder de kerstboom!

@kirsi, wat fijn dat alles goed is! Jullie zullen wel opgelucht zijn nu?
Wauw zijn er al dames met een gefeliciteerd! Geweldig!

Ik heb afgelopen vrijdag een uitwendige echo gehad maar helaas was mijn blaas niet vol. We zagen een mooie dooierzak met een boontje erin. Helaas geen hartje gezien nog..... Over 2 weken krijg ik weer een echo ( ben dan 8 weken).

Vrijdag was ik misselijk , de misselijkheid komt hier zo met vlagen. Af en toe heb ik buikkrampen. En sinds vandaag moeilijke stoelgang. Ook ben ik vrij agressief/assertief? Bij mijn odchter was ik emotioneel en labiel...herkent iemand dit?
@justik en kirsi wat fijn dat jullie een kloppend hartje gezien hebben!

@ Janna, bij ons doen ze met 8 weken een echo via de buik, als ze dan niks zouden zien doen ze het in overleg vaginaal.

@ maantje, jeetje wat heftig, fijn dat de waaarde goed is, heb je nu geen bloedverlies meer?

@allywhite, mooi lijstje!
Maantje, ik leef met je mee! Ik herken het, die angst. Maar fijn dat je waardes goed zijn! Bloed je nog of is het inmiddels over?
I may be young, but I'm not dumb.
@florabel80, ik heb de lijst compleet nodig, dus als je hem wilt hebben, laat het even weten, misschien kan ik hem naar je mailen ofzo??

@melodie74, bij de volgende echo is die hartslag er wel, en gelukkig heb je die al snel. Ik merk dat ik snel emotioneel wordt, maak me over van alles zorgen en moet dan opeens enorm huilen. Hoop heeft te maken met dat mijn vriend en ik nog niet zo lang samen zijn en ook niet samenwonen en of dat allemaal wel goed gaat komen. Kom zelf uit een gebroken gezin en heb altijd gezegd dat ik dat nou wou voor mijn eigen kinderen.

Dat vroeg wakker worden blijft, ik heb vanmorgen zelfs muziek(!) op mtv gezien. Bizar. Vriendlief is vast blij, terwijl hij ligt te slapen heb ik zijn hele huis opgeruimd haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven