Gezondheid alle pijlers

Blindedarmontsteking?

05-05-2014 04:46 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word net wakker omdat ik me niet goed voel. Ik was al een tijdje aan het draaien, zuchten en steunen in bed. Ik heb vooral buikpijn, rechtsonder. Ook voel ik me een beetje koortsig en ik ben misselijk. Deze buikpijn komt me bekend voor. Het voelt alsof mijn darmen verstopt zitten. Dat zou best kunnen. Ik heb de afgelopen dagen veel diarree-remmers geslikt. Toen ik dat een keer eerder had gedaan, kreeg ik dezelfde soort buikpijn. Het voelde toen meer alsof er vanbinnen iets gescheurd was dan als echte buikpijn. Dit heb ik nu weer, hetzelfde gevoel. Dat was toen een kwestie van wachten, de verstopping en de pijn verdwenen binnen een paar dagen. Toch kan ik af en toe hypochondrische trekjes vertonen. Ik heb de symptomen opgezocht van een blindedarmontsteking. En deze komen vervelend goed overeen met hoe ik me nu voel. Dus nu ben ik bang. Ik voel de paniek al een beetje borrelen. Ik ben als de dood voor pijn, operaties, ziektes, ziekenhuizen etc. Is er iemand die me gerust kan stellen? Of in ieder geval iets nuttigs kan zeggen waar ik mij wat beter door voel? Ik zou het heel erg waarderen op dit tijdstip! Ik voel me nogal ellendig.
Ik snap dat er geen conclusies getrokken mogen worden. Maar een paar woorden die me iets beter laten voelen, zouden me echt helpen nu. Misschien zijn er wel mensen die een blindedarmontsteking gehad hebben en zich heel anders voelde? Of een operatie gehad hebben, die een makkie bleek te zijn.
Nou, ik kan je vertellen hoe het bij mij voelde.

Ik zat op mijn werk, en kreeg vanuit het niets wat last van mijn maag.

En dat ontwikkelde zich in een paar uur tijd tot een scherpe pijn in mijn maag, voordat het naar rechtsonder zakte.

En eigenlijk viel de pijn nog nog wel mee, ik zat rustig thuis op de bank, en het was wat zeurderig.

Totdat ik opstond, toen barstte ik spontaan in janken uit.

Pijn van een blindedarm begint meestal ergens anders. (maag in mijn geval) voor het zich rechts onder nesteld.

De huisarts heeft er een simpel testje voor, mocht je je morgen nog zorgen maken.

Succes.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Een simpel testje? Ik ga morgen meteen een afspraak maken. Dan is een blindedarmontsteking (hopelijk) weer uitgesloten en kan ik rustig verder met 'gewoon een beetje grieperig' zijn. Vanmiddag had ik ook wat last van mijn maag en buikpijn. Maar dat stelde eigenlijk niks voor.
Bedankt voor je reactie trouwens!
Het "simpele testje" bestaat eruit dat jij op een tafel ligt en dat de dokter op je blindedarm drukt, en dan plotseling loslaat. (loslaatpijn...)

Als je tegen het plafond vliegt en de dokter op zijn smoel slaat daarna, dan is het ws je blindedarm.

Simpel testje ja, maar niet pijnloos als het idd je blindedarm is.

Ik wil je ook niet helemaal onvoorbereid naar de dokter sturen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Waarom zoveel diarree remmers slikken? Dat is zo slecht voor je darmen?
Het klinkt niet echt of je nou gigantisch veel pijn hebt of erg ziek bent.

Met een blindedarmontsteking voel je je wel beroerder en tik je niet even een verhaal hier.

Volgens mij zit het tussen je oren en is er niets aan de hand.
Koorts en diarree klinken eerder als een infectie aan je darm i.p.v. je blindedarm. Zou er wel mee naar de dokter gaan.
Mijn man had een paar jaar geleden een acute blindedarmontsteking, hij kon geen kant op van de buikpijn, hij werd dan ook héél snel geopereerd.
verba volant, scripta manent.
Blindedarmontsteking is het vast niet. Maar met die diarree had je wél even naar de dokter kunnen gaan in plaats van al die rommel slikken. Misschien is het gewoon een buikgriepje. Het heerst en dat gaat vanzelf over. Als je iets hebt gegeten wat niet goed meer was dan heb je misschien een voedselvergiftiging opgelopen. Die gaat soms vanzelf over, maar het kan ook zijn dat je een kuurtje hebben moet. Dus sowieso maar even langs de huisarts.
Je kunt beter geen handen vol Immodium of norit slikken als je aan de race bent. Diarree heb je doorgaans niet voor niets, je darmen moeten iets kwijt wat er niet hoort (iets gegeten wat niet helemaal goed was bijv. of een allergische reactie). Als het aanhoudt, naar de dokter.
verba volant, scripta manent.
Twee jaar geleden had ik een blindedarmontsteking. Je typt dan geen berichtjes hier, hoor! Ik had heel veel pijn en twijfelde niet om de doktersdienst te bellen.

De buikpijn begon inderdaad ergens anders, bij mij midden in m'n buik. Ik voelde het letterlijk naar rechtsonder zakken.
Altijd eng ook, die diarree remmers. Volgende keer goed nadenken of je ze echt nodig hebt. Ik heb ze ook weleens geslikt, maar toen kwam er al 24 uur onafgebroken water uit m'n onderkantje, was ik in een derdewereldland en was een opname wegens uitdroging nabij.
Waarom slikte je die diarreeremmers? Was je ziek zoals Frizz beschrijft? Anders moet je die dingen niet nemen, erg ongezond.

Ik zou zelf nu een laxatief nemen, zoals Dulcolax, want het klinkt gewoon alsof je jezelf een verstopping hebt geslikt. En dan zou ik veel water drinken en afwachten.

Maar goed, een testje bij de huisarts kan jouw angst misschien wegnemen, of er kan gehandeld worden als je toch een blindedarmontsteking blijkt te hebben.

Dus: huisarts.
quote:delite schreef op 05 mei 2014 @ 06:09:

Het "simpele testje" bestaat eruit dat jij op een tafel ligt en dat de dokter op je blindedarm drukt, en dan plotseling loslaat. (loslaatpijn...)

Als je tegen het plafond vliegt en de dokter op zijn smoel slaat daarna, dan is het ws je blindedarm. Ohh ja, dit simpele testje... Dat zal ik nooit vergeten. Ik dacht toch werkelijk even dat de beste man me dood wilde hebben. Het was dat ik me zo slecht voelde, anders had ik de dokter inderdaad op zijn smoel geslagen.
Dit is dan zeker niet het moment om te vertellen dat dat simpele testje bij mij voor geen meter werkte. Ze konden op mijn buik drukken wat ze wilde, ik werd er niet anders van. Ik had ook niet echt buikpijn, ik voelde me gewoon totaal ongemakkelijk en kon de pijn die ik eigenlijk niet voelde niet handelen, dus uiteindelijk toch maar de dokter gegaan.
It ain't me
quote:lionlily schreef op 05 mei 2014 @ 09:18:

Waarom slikte je die diarreeremmers? Was je ziek zoals Frizz beschrijft? Anders moet je die dingen niet nemen, erg ongezond.

Ik zou zelf nu een laxatief nemen, zoals Dulcolax, want het klinkt gewoon alsof je jezelf een verstopping hebt geslikt. En dan zou ik veel water drinken en afwachten.

Maar goed, een testje bij de huisarts kan jouw angst misschien wegnemen, of er kan gehandeld worden als je toch een blindedarmontsteking blijkt te hebben.

Dus: huisarts.Dat zou ik niet doen! Je darmen protesteren tegen de antidiarreepillen (wat en hoeveel heb je geslikt?), om er dan weer een ander middel tegenaan te gooien lijkt me dom! Overleg met je huisarts, en vertel vooral wat je geslikt hebt!
De diarree-remmers waren besproken met m'n dokter. Ik heb al een aantal weken non-stop last van dunne ontlasting, soms kan ik ook echt naar de wc rennen. Omdat ik op vakantie ging en ik daar normaal van wilde genieten, zonder dingen te moeten laten hierdoor, hebben we afgesproken dat ik bepaalde diarree-remmers mocht slikken. Ik heb wel vaker in periodes van stress last van mijn darmen. Er is nooit iets gevonden, het ligt echt aan de stress.

Maar jullie hebben gelijk! De huisarts heeft me ook gewaarschuwd, uitgelegd van tevoren dat ik verstopt kan raken. Uit mezelf zal ik dan ook nooit allerlei pillen slikken.

Bedankt! Voor het geruststellen. Ik ga zo alsnog langs de huisarts, maar voor een blindedarmontsteking ben ik niet meer bang. De pijn is ook niet erger geworden. Ik heb helaas wel koorts, 38,5 graden.

Als ik me plotseling van het ene op het andere moment niet goed voel, kan ik nogal in paniek raken. Dan ga ik er vanuit dat ik te maken heb met het ergste en maak ik mezelf alleen maar overstuur. Hele vervelende eigenschap.. uiteindelijk blijkt er namelijk niks of weinig aan de hand te zijn. Nogmaals bedankt dus!
quote:Cocomo schreef op 05 mei 2014 @ 09:53:

Dit is dan zeker niet het moment om te vertellen dat dat simpele testje bij mij voor geen meter werkte. Ze konden op mijn buik drukken wat ze wilde, ik werd er niet anders van. Ik had ook niet echt buikpijn, ik voelde me gewoon totaal ongemakkelijk en kon de pijn die ik eigenlijk niet voelde niet handelen, dus uiteindelijk toch maar de dokter gegaan.Hier werkte het dus ook niet. Heb de dag zelf de hele dag gewerkt, voelde me alleen ontzettend beroerd. Koude rillingen en overgeven. Verder schijn ik erg wit te hebben gezien. Het is dat mijn (ex)vriend doortastend was, anders was ik niet naar de huisarts gegaan.
Is het geen goed idee om de diaree klachten te laten onderzoeken bij de ha? Als je het gewoon had uitgeziekt/aangekeken kon je dus zien of het overging (virus e.d.) of het doorging waardoor je dus weer langs de ha kon gaan. Nu met de remmers is het helemaal in de war. Geen wonder dat je buikpijn en andere lichamelijke klachten hebt. Als ik last van mijn darmen heb voelt dat als gekneusde ribben helaas. Waarom ben je op vakantie gegaan als je zulke lichamelijke klachten had?

En alsjeblieft maak jezelf niet bang. Als je een blindedarmontsteking dan gebeurt dat vanzelf. Kan je wel over piekeren maar is een lichamelijk process wat al vaststaat dat het wel of niet gebeurt. Grote kans dat dat niet aan de hand aangezien je lichaam zo van slag is van alle pillen e.d.

Je schrijft zelf al dat jezelf overstuur maakt. Dat je koorts hebt en gevoel van spanning werkt elkaar tegen. Misschien is je temperatuur altijd al een beetje hoger dan een ander. Door die spanning in je lijft gaat alles meer pijn doen, krijgt je het warm, voel je je uitgeblust en zielig. Relax. en nog iets: ik ben redelijk nuchter in dit soort dingen. Mensen zoeken niet eerst dingen op op google wat en hoe iets is. Als ik een zere teen heb dan google ik dat niet eerst. Nee als het in mijn ogen erg genoeg ga ik naar een arts. Hetzelfde geldt voor buik of hoofdklachten. Pas als de arts zegt 'nou je hebt een bacterie, slik die pillen' dan google ik om meer informatie te krijgen. Dat is ook naar mijn idee de beste volgorde. Je hebt om vijf uur snachts al besloten dat je een blindedarmontsteking hebt.
Ik heb al meerdere keren onderzoek laten doen naar mijn darmklachten. En zoals ik al zei, er is nooit wat gevonden. De darmklachten ontstaan door stress. Dat is vastgesteld door een psychiatrisch verpleegkundige. Iemand die verbanden legt tussen mentale en lichamelijke klachten. Daarom heb ik in overleg met de dokter besloten om voor deze vakantie diaree-remmers te slikken. De klachten hebben namelijk niks te maken met ziek zijn, ik hoef dus ook niet uit te zieken.

Over de angsten heb je verder gelijk. De angst zit in mij, vaak is er namelijk niks aan de hand zoals ik al zei. Dat weet ik van mezelf, dat gaf ik ook meteen aan. Vandaar dat ik wat geruststellende woorden nodig had. Mijn lichaamstemperatuur is normaal gesproken aan de lage kant. Als ik dus verhoging heb van 38,5 voel ik me aardig beroerd. Ik denk niet dat ik mezelf dat aanpraat.

Ook heb je gelijk over het googelen. Dat moet ik niet doen, maar ik deed het vannacht om mezelf gerust te stellen. Meteen schoot de gedachten 'blindedarmontsteking' door mijn hoofd. Dus ik dacht: laat ik googelen, dan kan ik mezelf geruststellen want de blindedarm zit links! Toen ik dus las dat de blindedarm WEL rechts zit, schrok ik. Hoe ik erbij kwam dat hij links zit, weet ik eigenlijk niet eens. Erg dom dus, ik wilde mezelf geruststellen maar ik maakte het erger. Ik heb inderdaad geen invloed op mijn lichaam. Ik moet dus leren loslaten en niet teveel stressen midden in de nacht. Googelen helpt zeker niet mee. Dat triggert de angst alleen maar omdat je volgens Google altijd de ergste ziektes hebt. Bedankt voor de tips in ieder geval! Ik zal inderdaad proberen om achteraf pas te googelen, of nog beter: helemaal niet.
En wat voor onderzoeken zijn er dan gedaan?

Een psychiatrisch verpleegkundige kan en mag helemaal die diagnose niet stellen, trouwens. Dat kan alleen een arts. Ze kan je wel helpen als de diagnose eenmaal gesteld is.
Van de een op andere seconde had ik extreem veel pijn. Lopen kom alleen krom. Een uur later 40 graden koorts. Veel overgeven. Huisarts deed de 'druktest'. Mijn eten kwam eruit en ik schold hem helemaal naar de hel en terug. Koorts liep op. Ik ging rare dingen zeggen en precies 4 uur na het eerste symptoom ging ik onder narcose
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Niets maar dan ook niets 'lijkt' op een blindedarm ontsteking. Ook geen verstopte darmen/ buikloop oid. Als je er ooit een gehad hebt kan je dat beamen
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven