Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Ik heb een paar Brooks Spynxcat, ik heb ze gekocht bij een speciale hardloopwinkel dan kijken ze echt naar de stand van je voet en hoe je loopt, ik loop er heel lekker op!
Bedankt sammie, ik ga maar eens op zoek naar een hardloopwinkel.
Doris, wat ga je goed!!!

Hier gisteren les 27 gelopen. In totaal 5,88 km in 37 min (tijd is incl wandelstukken) Ben zo benieuwd hoe les 28 morgen gaat! Voor het eerst aan 1 stuk lopen. Nu vind ik de wandelstukken irritant, zit je er net lekker in moet je wandelen. Zal vast een nut hebben maar ben echt toe aan 1 stuk lopen

Sammie, ik heb schoenen van asics maar nog niet bij de hardloopwinkel gekocht. Als dit paar versleten is ga ik daar wel naar toe.
moest eigenlijk vandaag les 3 lopen, maar ga zo naar een bevrijdingsfestival. dus morgen na het werk maar lopen.

ik heb schoenen bij een sportzaak gekocht. moest op een glazen plaat staan en stukje op de loopband.

nu 1x op gelopen maar liep fijn. ze zijn van saucony.
Yesss, vanochtend 10 kilometer gelopen. Het was zwaar, vooral de laatste 2 kilometers. Maar mijn benen gingen door en heb de 10 km aangetikt in 1 uur 3 minuten en 23 seconden (gemiddeld 6;20 min/km). Zeer tevreden over de tijd! Heb alleen tussen de 5 en 6 kilometer aardig wat tijd verloren. Liep op een onverhard stuk en kon door wegwerkzaamheden niet verder. Maar uiteindelijk wel lekker gelopen! Zat onderweg wel te denken; mensen die een marathon lopen moeten nog veeeel verder Ik blijf voorlopig maar even bij dit soort afstanden, vind ik ver genoeg

@ Twilight: veel plezier op het bevrijdingsfestival en morgen met lopen op je nieuwe schoenen.

@ Chocoladeletter: spannend, de eerste keer non-stop lopen. Ik vond het op een gegeven moment ook vervelend om te gaan wandelen, echt een teken dat je klaar bent om gewoon door te lopen!

@ Sphinxcat: het gaat niet om het merk, maar om welke schoenen bij je voeten/looppatroon passen. Dus ga naar een goede hardloopwinkel waar ze je kunnen adviseren.

@ Dorisdoos: lekker lesje gelopen dus en een nette tijd!!

@ Sammie: vorig jaar heb ik mijn schoenen meegenomen op vakantie. Inderdaad omdat je opbouw deels weg is als je niet doorloopt. Dit jaar weet ik het nog niet, ga bijna 4 weken weg dus wil/moet eigenlijk wel doorlopen. Maar ik weet niet of er tijd voor is, we gaan namelijk een rondreis maken (en ik weet niet of er wel plek in mijn koffer is )

@ Bloem: wat leuk zeg, dat is weer eens wat anders. Waar bestaan die onderdelen uit?

@ Lexie: ben je al weer een beetje opgeknapt? En heb je al uitgevonden hoe je horloge werkt? Ik wilde de 10 km onder het uur lopen, maar doordat ik ziek ben geweest is mijn opbouw verstoord en ga ik dat niet halen denk ik. Wil ook niet heel snel beginnen en dan aan het eind instorten. Dus mijn doel is nu om zo dicht mogelijk bij het uur te blijven en stabiel te lopen (gemiddeld tussen de 6 en 6;10 min/km). O en wat betreft je loopgroepje, als ik jou was zou ik niet bij de start to run groep gaan. Dat is echt om op te bouwen naar de 5 kilometer en jij bent al veel verder!

Ik doe de rest van de dag heel rustig aan. Voel mijn lichaam behoorlijk Heb twee rustdagen en dan wil ik donderdag 8 kilometer lopen!
Vandaag voor het eerst sinds maanden weer eens een keer wezen hardlopen.. Heb 2 jaar geleden hier in Vlissingen de cursus start running van de loopgroep zeeland gevolgd.. Goede begeleiding en je kan evt doorstromen naar de loopgroep. Ik zat nog niet heel erg op het juiste niveau dus ben gewoon voor mezelf doorgegaan.. Door rugklachten eind vorig jaar een poos niet gelopen, maar vandaag weer 3,5km gedaan.. Nu weer langzaam opbouwen en trainen voor de Colours by the Sea op 7 juni...
Yolo!!
@sphinxcat, ik heb asics. Je kan het best bij een goede hardloopzaak schoenen kopen. Dan krijg je een goed advies voor wat bij jou past.

@choco, dank je wel. ik merk echt vooruitgang met de lessen van renate. Jij gaat ook lekker hoor!

@sneeuwwitje, goed gedaan hoor! Ik heb dat als ik 7K loop. Dat vind ik ver genoeg

@tante_barb, welkom en fijn dat je na je rugklachten weer kan lopen. Loop je ook met een programma? Succes met trainen voo je wedstrijd.

Morgen wil ik les 13 van renate lopen. Die bestaat uit 8x4 minuten lopen met 2 minuten dribbelen tussen door.

Dus die ga ik maar morgenavond lopen, dan heb ik alle tijd.
Never regret something that once made you smile.
Goede tip's bedankt

Is er iemand bekend met runners world in breda?
Hallo allemaal, ben ik weer:)!

Berlijn was super!!! Echt een aanrader als iemand daar nog niet is geweest. Heel veel gelopen en gedanst. Gister ook nog naar Bevrijdingsfestival geweest. Vandaag dacht ik Evy weer te kunnen oppakken, maar het was na een kwartier toch wel overduidelijk dat ik mijn benen nog even rust moet geven. Ik stond helemaal te trillen en had moeite om op mijn benen te kunnen lopen. Heel eigenwijs toch nog na 5 minuten rust 10 minuten wezen hardlopen, maar ging niet echt lekker. Donderdag maar weer opnieuw proberen.

@Doris en Sneeuwwitje, wat gaan jullie toch goed. Lekker bezig hoor dames!

@Lexie, fijn dat je horloge binnen is. Altijd even wennen in het begin zo'n nieuwe gadget. Wel balen dat je verkouden was/bent. Gaat het nu wat beter?

@Twilight, je hebt een lekkere start gemaakt lees ik. Moet zeggen dat ik geen problemen had om een broek en schoenen te vinden, maar een shirt heb ik ook nog steeds niet. Loop nu in een t-shirtje, maar is niet altijd even fijn.

@Choco, jij bent zondag klaar met Evy toch? Goed om te lezen dat je helemaal in het ritme zit.

@Spinhxcat, ik heb geen ervaringen met Runnersworld. Wel met de Hardloopwinkel en die vond ik erg goed. Run2day vind ik iig echt 3x niets. Veel te commercieel; staan er meer om geld te verdienen dan echt goede voorlichting te geven.

En leuk ook weer wat nieuwelingen erbij. Welkom!

PS heeft iemand goede ervaringen met een hardloopclub/vereniging in Amsterdam? Na de verhalen van Sneeuwwitje/Sk@ter ben ik toch wel enthousiast geraakt, maar er zijn er hier zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De Nikecrew vind ik niet zo. Iedereen doet mij iets te hip daar.
Ahhh wilde vandaag eigenlijk les 3 lopen. Maar grr werken en nog verjaardag. Nu zat ik te wachten dat ik naar een vergadering moet. Begint die een half uur later dan ik dacht.

Als ik anders had ingedeeld (mijn dag), had ik toch vandaag kunnen lopen.

Morgen dan eindelijk les 3 lopen. Kijken of het nog uitmaakt dat les 2 zaterdag was...

Lopen jullie ook wel als het regent? Of blijven jullie dan thuis?
Ik loop ook als het regent, alleen voor onweer en hagel maak ik een uitzondering (ivm gevaarlijk en pijnlijk)

Yes!! Les 28 in de pocket zonder wandelen (mocht nog wel van Evy) Uiteindelijk in de 28 renminuten 4,3 km afgelegd. Best netjes al zeg ik het zelf.

Nog 2 lessen te gaan. Ga de laatste les naar mn schoonmoeder rennen, die woont op 5,1 km afstand dus dat is een mooi stuk voor de laatste les
Vandaag weer even gelopen. 4,3 km in 34 minuten. Hardlopen vind ik nog steeds niet leuk, helaas. Hebben meer mensen dit?

Sphinx: ik heb mijn schoenen laten aanmeten bij een goede hardloopwinkel. Ik heb een hele analyse gehad.

Choco: goed bezig en mooie tijd!

Sneeuwwitje: goed gedaan. De onderdelen bestaan uit: klim, klauter, balans, modder en zwemmen

https://www.youtube.com/watch?v=E3k0a16c9ZQ via dit filmpje kan je ongeveer zien, wat het inhoudt.

Doris: hoe is je loop gegaan?

Moos: wat fijn dat Berlijn super was!

Twilight: ik loop wel als het regent tenzij het echt heel hard giet.
De weersvoorspelling was niet goed voor vandaag, maar vanavond was het gewoon droog en zonnig.

Na het eten nog even snel met manlief naar de Ikea geweest en daarna de hardloopschoenen aangedaan en les 13 van renate gelopen.

Ik had al in het schema gekeken en ik moest 8x4 minuten lopen en tussendoor 2 minuten dribbelen.

Had na een minuut of 10 wat ruzie met de mp3 maar daarna ging het lekker.

Ik heb uiteindelijk 51 minuten gelopen en 8.5K afgelegd.

Zo ver heb ik nog nooit gelopen

Maar ik wilde de les toch uitlopen.

@sphinx, ik ken de runners world in breda niet, maar runners world is een prima winkel.

@moos, goed te horen dat je zo'n leuke tijd in berlijn had. Ik ben daar vroeger ook geweest. Een paar jaar nadat de muur weg was. Dus dat is al heeeeeel lang geleden

Verstandig dat je toch nog een rustdag neemt.

Geen ervaring met atletiek verenigingen in Amsterdam.

@twilight, aanstaande zaterdag hebben ze hardloopshirts bij de aldi. Misschien hebben die iets voor je. http://www.aldi.nl/aldi_l ... tshirt_48_5_780_8205.html

Ik probeer altijd wel met droog weer te lopen.

@choco, super gedaan! Succes met de laatste 2 lessen.

@bloem, mijn loop is goed gedaan. Ik vind hardlopen erg leuk, had ik ook niet verwacht. Dus geen tips

Filmpje is gaaf!! Stoer dat je dat doet.
Zooo ben ik weer, eventjes afwezig geweest ivm drukte, maar heb wel steeds meegelezen. Zal nu proberen op iedereen te reageren.

@Doris, wow wat goed zeg! 8.5km!!! Begint het nu niet te kriebelen om door te gaan tot de 10? En die les daarvoor ook al zo snel gelopen, lekker zeg en super motiverend lijkt mij.

@Bloem, leuk filmpje ziet er zwaar en vermoeiend uit. Wat jammer dat je het hardlopen nog steeds niet leuk vind, vind je het saai of zit er geen uitdaging voor je in? Wel goed dat je wel loopt ondanks dat je het dus niet leuk vind, dat zou ik dus echt niet kunnen.

@Chocoladeletter, whooop nog maar 2 lesjes en dan ben je klaar met Evy, super goed! En mooi afstand heb je gelopen tijdens je laatste les!

@Twilight, succes vandaag met les 3. Als het regent ga ik wel lopen, tenzij het stortregent dan wacht ik de bui af met hagel en onweer blijf ik lekker thuis.

@Moos, wat fijn dat je het zo heerlijk hebt gehad in Berlijn. Ik ben er 1x geweest in de winter en vond het er heerlijk en wat een mooie stad. Wil ook nog een keer in de lente/herfst (of iig als er geen sneeuw ligt). Succes morgen met je les, gaat goed komen. Knap van je dat je het na je weekend wel hebt geprobeerd. Ik woon in het noorden, dus ben niet bekend met de loopclubs in Amsterdam. Lijken die gratis trainingen voor de We Own The Night Run je niet leuk of bedoel je dat met die van Nike? Ik wil volgende week ook een proefles gaan doen bij een loopgroep, spannend!

@Spinxcat, wat fijn dat je rust hebt gevonden in het hardlopen en dat het goed gaat! Ik heb Asics, maar deze heb ik mij laten aanmeten bij een hardloopwinkel. Heb geen ervaring met runnersworld. Wel een goede motivatie om jezelf schoenen kado te doen!

@Sneeuwwitje, wat super goed dat je de 10km hebt aangetikt en wat een mooie tijd ook!! Na je loop nog last gehad van je benen? Succes morgen met je 8km en thanx voor je tips over start to run/loopgroep.

@Tante Barb, wat goed dat je hardlopen weer hebt opgepakt en dat je na een run toe traint, leuk! Is dat een 5km run? En heb je vaker meegedaan met wedstrijdjes?

@ iedereen die ik vergeten ben, sorry!

Ik heb gisteren weer een rondje gelopen en het ging lekker. Interval lesje met Renate en heb 4.5km in 30min gelopen. Die 5km in 30min komt heeeeel langzaam steeds dichterbij. Ben nog steeds niet helemaal fit dus dat is wel balen, maar we gaan gewoon lekker door. Horloge bevalt prima, al is het nog wel even wennen, ook omdat hij min/mijl rekent enzo. Morgen een klein blokje en dan zondag de 4mijl, ben heeeel benieuwd. Heb geen tijdsdoel omdat ik nog steeds niet fit ben, dus uitlopen is mijn doel! Voor iedereen die vandaag gaat lopen, veel plezier!
vanmorgen les 5 gedaan van evy naar 10 km. alleen halverwege begon het keihard te regenen. ben toen gaan schuilen en snel naar huis toe gerend. les dus niet helemaal af gemaakt.

volgende keer toch maar eerst op buienradar kijken voordat ik weg ga.

hebben jullie ook zo'n hekel om in de regen te lopen?
Pffff, zo druk op werk en ook privé. En ik wandel veel en heb dan de volgende dag ook vermoeide benen.

Net even een lesje 8 - 10 - 8 gelopen. Wil iig op dit niveau blijven en snel weer uitbouwen. Dit ging wel goed, alleen wel harde wind. En ik heb zulke lieve eendjes en meerkoetjes gezien

Meerkoet vader en moeder met een nest met acht (!) kleintjes en de eend had er wel tien of meer, kon t niet eens tellen zo snel.

Hoop vrijdag en zondag weer te kunnen lopen.
@doris: thnx voor de link! Wat ik zo zie op het plaatje, vind ik het geen mooie shirtjes. En keek op mijn bankrekening, die vind elke extra uitgave nu niet leuk ( te dure maand: bruiloft, 2 paar nieuwe schoenen, net jurkje, hardloopschoenen) dus ga volgende maand wel op pad voor shirtjes.

En wauw wat ver lopen al!

@lexie: les 3 ging prima, nu net gelopen. Voelde mijn schenen en linkerknie wel wat, maar niet hinderlijk.

Als je fit bent, loop je vast weer een stukkie sneller!

Ik had denk ik wel harder moeten/kunnen lopen. Heb eigenlijk amper gezweet.

@moonlight: ahh liefff ik had ook 1 klein eendje gezien, zo schattig! Deze eendjes hadden dus maar 1 kleintje

@marloes1987: ik ben er wel achter dat ik de grootste excuu-truus ben, en heb dus uiteraard ook een hekel om zelf nat te laten regenen haha.
@lexie, nee hoor, ik ga niet door voor de 10K Maar ik wilde deze les toch maar uitlopen want ik ging wel lekker.

Ik had ook al een keer een les waar ik 7x4 minuten moest lopen en toen ben ik gestopt toen ik op de 7K was.

Het is wel goed voor mijn snelheid. Ik zat op de 6,4K met 39 minuten, dus ik ben happy.

Jij gaat toch ook lekker!! Met de lessen van Renate wordt je vanzelf ook sneller.

Veel plezier zondag

@marloes, ik kijk als er regen verwacht wordt altijd wel even op buienradar. Als het onderweg gaat regenen vind ik het niet zo erg. Maar ik ga de deur niet uit als het regent. Tenzij ik een wedstrijd moet lopen.

@moonlight, je hebt het toch maar weer gedaan! En de wind is inderdaad een uitdaging.

@twilight, ik doe de lessen van renate voor de 4EM (6.4K) dus dat heb ik ruimschoots gehaald.

De shirtjes van Aldi ken ik verder niet, ik haal ze wel bij de Lidl, H&M of kruidvat (als ze leontien kleding hebben). En die zijn wel goedkoper dan de Aldi.
Goeiemorgen,

Afgelopen nacht vet verrot geslapen en rond 5 uur klaar wakker, dus ben er uit gegaan, even rustig aan gedaan en om kwart voor 6 liep ik buiten voor een klein hardlooprondje. 2x7 gelopen met daar 1x 2 min wandelen. Ondanks de regen wel heerlijk gelopen. 2.5km in 16min. Een goed begin van de dag! Nu 2 rustdagen en dan zondag de run, ben nu al beetje zenuwachtig haha.

@Doris, wat goed zeg de 4mijl binnen de 40min!! Je hebt binnenkort toch ook een 4mijl wedstrijdje? En hoe is het met de meiden?

@Twilight, fijn dat de les goed ging en hopen dat je je knie en schenen niet meer gaat voelen.

@Moon, kan me voorstellen dat je vermoeide benen hebt na veel wandelen en drukte op werk en prive is soms ook niet fijn qua hardlopen. Al moet ik zeggen dat ik dan juist de rust vind in het hardlopen. Even dat moment voor mezelf. Maar wandelen is natuurlijk ook erg goed! Fijn dat de les wel goed ging en lekker op je eigen tempo doorgaan, moet vooral leuk blijven en geen moeten worden he?!

@Marloes, wat balen dat je in zo`n stortbui terecht bent gekomen. Op zich heb ik niet echt een hekel om in de regen te lopen. Toen ik vanochtend wegging miezerde het wat, maar later dus ook flinke regen, gelukkig was mijn plan als een klein rondje. Het enige irritante van regen vind ik mijn bril. Ik draag een bril en als het regent dan zie ik dus niet zoveel meer... Ging de les op zich wel goed?

Fijne dag vandaag en hoop dat de lopers onder ons vandaag droog kunnen lopen!
Ik moest vandaag lopen, omdat ik morgen een weekendje weg ga. Maar het regende, dus had eigenlijk helemaal geen zin. Maar ja, anders komt er van die 10 kilometer over 2 weken ook niets als ik nu de rest van de week niet loop. Dus pruillip weg en hardloopschoenen aan. Het viel me mee om in de regen te lopen, best lekker voor de verkoeling en had er niet super veel last van! Bijkomend voordeel; ik wilde weer snel naar binnen dus liep lekker door. Uiteindelijk 7 kilometer gelopen in 41;56 gemiddeld 10 kilometer per uur

@ Lexie: zo jij was er dus vroeg bij! Nu dus even de benen laten rusten en dan ben je er helemaal klaar voor!

@ Moonlight: ooo, dat is zo leuk dat kleine spul

@ Marloes: het viel mij dus mee. Ben normaal ook een excuus-truus zoals Twilight ook schrijft, maar als het niet keihard regent gaat het dus wel (maar als ik de dag daarna ook nog kan lopen, dan stel ik het vast een dagje uit als het regent )

@ Dorisdoos: pas maar op, straks vind je die lange afstanden nog leuk Nette afstand en een super tijd zeg!

@ Moos: zo'n stedentripje en dan ook nog bevrijdingsdag zijn wel een aanslag op je benen. Berlijn is inderdaad een leuke stad, ik ga morgen

Heb helaas geen ervaringen met hardloopverenigingen in die omgeving. Maar ik zou zeggen kijk op de site, naar de locatie (dicht bij jou/leuke plekken waar ze kunnen gaan lopen) en wat jou aanspreekt. Bij veel verenigingen kun je 1 of 2 keer meetrainen voordat je lid wordt.

Komende dagen niet lopen, maar mijn benen mogen ook wel even wat rust. Maandag weer lopen bij de vereniging. Nog minder dan 2 weken om te trainen voor de 2 kilometer, spannend!!
@sneeuwwitje: goed dat je toch bent wezen lopen!

@lexie: vandaag verder geen last van mijn knie gelukkig! Pff en jij was er op tijd bij met lopen zeg.

@dorisdoos: 4 em? wat is em? buitenlandse afstandsmaat ofzo?

Evy zei gisteren dat ik 2 dagen mag rusten. Maar heb al bedacht dat ik morgenmiddag les 4 ga doen. Heb zaterdag vrijgezellenfeestje. Dus anders wordt het zondag pas.

Dus morgen sportief dagje: werken, les 4 evy, eten, 1ste buitentraining zwemmen. brrr gelukkig (uiteraard) wel verwarmd bad.
Daar ben ik ook weer! Ik ben thuis aan het klussen en ben daardoor naast werken 's avonds behoorlijk moe.

Gisteren geprobeerd om les 7 van Evy te lopen, maar er zat pap in mijn benen dus ik ben teruggekeerd p

Morgen maar eerst les 6 weer eens lopen, want les 7 is dan misschien te hoog gegrepen.

En Moos: Berlijn stond ook op ons lijstje, dat is het voor dit jaar niet geworden, maar we gaan er zeker nog eens heen,
@Sneeuwwitje, heel plezier met je weekendje weg, lekker genieten!! En goed zeg dat je bent gaan lopen in de regen en ook nog zo snel 10km/uur woooow!!! En die 10km ga je halen, gaat je lukken in die 2 weken. Ik zie best wel op tegen zondag, heel stom, maar denk steeds dat ik het niet vol ga houden, dat ik ga wandelen, dat ik de langzaamste ben etc. etc.... best vermoeiend.

@Twilight, wat fijn dat je geen last meer heb van je knie. Veel succes en plezier vandaag met les 4. En veel plezier met het vrijgezellenfeestje, leuk! Doe je aan wedstrijd zwemmen? Succes vandaag met je 1e buitentraining, brrrrr heeeel koud, maar ik ben dan ook een koukleum die heel slecht kan zwemmen..

@Sammie, oh jammer dat je pap in je benen had, maar goed dat je het morgen weer gaat proberen. En lopen in combi met moeheid is ook niet fijn. Grote klussen die je thuis aan het doen bent?

Heeft iemand toevallig de Hardloopgids voor vrouwen? En zo ja is dat een aanrader? Zag dat hij nu te koop is in de winkel namelijk.
@lexie: heb eerder altijd aan wedstrijdzwemmen gedaan. Recreatief niveau hoor. Behoorde altijd tot de langzaamsten, maar heb er er plezier in. en dat telt Nu alleen nog trainen. En af en toe training geven. Maar brrr de buitentemperatuur is nog niet zo geweldig...

Ik heb die hardloopgids trouwens niet.
vandaag een intervaltraining gedaan les 6 van de 10 km.

wie heeft deze ook al eens gedaan?

ik moet dan eerst 10 minuten opwarmen. maar snap niet goed of ik dan al moet hardlopen of gewoon nog moet wandelen.

dit zelfde is ook voor het uitlopen 10 minuten.

weet iemand dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven