Werk & Studie alle pijlers

Opzegtermijn vast contract

06-05-2014 11:31 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij mijn huidige baan een vast contract. Ik wil graag een nieuwe uitdaging en ben dus rustig op zoek naar iets anders. Nu ben ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek volgende week bij een leuk bedrijf! Er staat dus nog helemaal niets vast, maar ik ging eens in mijn contract kijken hoelang mijn opzegtermijn eigenlijk is.

Nu staat er alleen dit over:

'Werkgever en werknemer zijn bevoegd deze arbeidsovereenkomst tussentijds te beëindigen na schriftelijke opzegging, waarbij een wettelijke opzegtermijn in acht dient te worden genomen. De opzegging geschiedt zodanig dat het dienstverband afloopt aan het einde van een kalendermaand.'

Nergens dus een exacte tijd. Is er een wettelijke termijn voor bij een vast contact? 1 maand, 2 maanden? Ik kan op internet niet echt iets vinden..

Alvast bedankt!
Google stuk? Hier
Misschien kan ik beter googelen, maar ik had het binnen 5 seconden gevonden: klik.
Zoals ik het hier lees zou je dus tot eind mei nog moeten werken?
quote:laura-houd-van-olifanten schreef op 06 mei 2014 @ 11:33:

Zoals ik het hier lees zou je dus tot eind mei nog moeten werken?Nee, want dat is geen maand opzegtermijn. Als TO in mei opzegt, moet ze tot eind juni doorwerken.
Haha dank. Zoiets had ik zelf ook al gevonden, maar op andere sites stond weer dat het bij een vast contract altijd 2 maanden is.

Ik twijfelde dus.. Maar zou ik (stel ik zeg volgende week op) tot eind mei moeten werken, of eind juni?
quote:newbie87 schreef op 06 mei 2014 @ 11:39:

Haha dank. Zoiets had ik zelf ook al gevonden, maar op andere sites stond weer dat het bij een vast contract altijd 2 maanden is.

Ik twijfelde dus.. Maar zou ik (stel ik zeg volgende week op) tot eind mei moeten werken, of eind juni?Je hebt een maand opzegtermijn en in je contract staat dat bij opzegging het contract doorloopt tot het einde van de maand. Volgende week opzeggen, een maand later is half juni, contract loopt door tot einde van de maand, werken tot eind juni.
Ok, duidelijk. Eigenlijk wat ik al dacht, maar ik wilde even zeker zijn. Ben een beetje zenuwachtig voor het gesprek ook haha.

Dank voor je hulp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven