Geld & Recht alle pijlers

Bijstand?

06-05-2014 16:24 644 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn partner en ik gaan uit Elkaar waar door ik genoodzaakt Ben om opzoek te gaan naar een andere woning samen met ons 10 maand oude zoontje.

Ik kan dus een woning krijgen, maar nu zit ik met een vraag. Ik weet dat je dan een Alleen staande uitkering/bijstand Kung aanvragen voor max 5 jaar, waar door je dus niet hoeft te solliciteren. Maar MOET je dan perse een opleiding volgen? Zo ja is dat ook van toepassing als je al gewoon een diploma hebt?

Hopelijk kan iemand mij opheldering hierover geven. En het is niet dat ik te lui Ben om te werken, ik vraag me dit Alleen af.

Alvast bedankt
quote:carrie-bradshaw schreef op 06 mei 2014 @ 18:48:

[...]

Nee maar die komen natuurlijk nooit meer aan het werk... dus levenlang in de bijstand. Zie het helaas van dichtbij. Gemeente doet geen enkele moeite om dit betreffende geval aan het werk te zetten. Wordt ook never nooit gekort als ze weer eens weken niet op haar (voormalige) stage verscheen.. want ja dat is weer zielig voor de kinderen natuurlijk.

Eigenlijk zouden kinderen gewoon aan de vader moeten worden toegewezen als mams te beroerd is om brood op te plank te brengen voor haar kroost. Bijstand als tijdelijk vangnet is prima, maar voor tienduizenden is het een way of life. Heb ik morgen al meteen een baan dan?
quote:lammy schreef op 06 mei 2014 @ 18:56:

[...]

Ja hoor betaal ik graag voor. Niks mis mee.Kijk aan, probleem opgelost. Huggies, je kunt je bankrekening doorgeven aan Lammy hoor. Hoef je verder ook geen moeite te doen om te solliciteren, eventueel een opleiding volgen of proberen je man over te halen zijn kind wél te blijven zien.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik bedoel ik word, zo woest ben ik dus :-)
quote:minnimouse schreef op 06 mei 2014 @ 18:42:

[...]

Kind is 10 maanden en nu alweer uit elkaar? Echt waar hoor, ik ben zelf nog niet eens 35 maar tegenwoordig wordt de handdoek nogal snel in de ring gegooid he? Ik zie in het dagelijks leven en hier op het forum alleen maar stellen voorbij komen die uit elkaar gaan terwijl het kind pas geboren is of nog niet eens een jaar is. En dan snel bij man nummer 2 een baby maken Kan er niet eerst eens nagedacht worden voordat er een baby gemaakt wordt of zeg ik nu iets heel geks?Ken je mijn persoonlijke situatie? Nee
Grappig trouwens dat je het in je andere topic van vanmiddag nog wel belachelijk en onrechtvaardig vond dat mensen grof betaald worden met praktisch niks doen, Lammy.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:huggies2014 schreef op 06 mei 2014 @ 19:04:

[...]

Heb ik morgen al meteen een baan dan?Zou je dat willen dan?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:carrie-bradshaw schreef op 06 mei 2014 @ 19:09:

[...]

Zou je dat willen dan?Ja hoor, heb nooit gezegd dat ik niet wilde werken Zei Alleen dat ik het liefst bij me zoontje blijf wat logisch is.
quote:lammy schreef op 06 mei 2014 @ 18:54:

[...]

Geen last van vooroordelen hoor.O ik geef eerlijk toe vooroordelen te hebben. Maar ik heb er geen last van.
quote:Tickel schreef op 06 mei 2014 @ 18:03:

[...]

Dus jij zegt dat onze belastingcenten gebruikt worden om bankiers, werklozen en mensen in de bijstand betalen? Laat eens zien.Over belastingcenten had je het in je haast om te sneren niet. Werkelozen worden overigens ook niet van jouw (en mijn!) belastingcenten betaald, die dragen daarvoor als werkenden premie af waar ze hard voor gewerkt hebben en in geval van werkeloosheid als uitkering ontvangen. Bankiers worden betaald door de rente die ze heffen op geldleningen en speculatie op de geldmarkt. En bijstandsgerechtigden door de Staat die ook bij hen allerlei belastingen heft. Hoe je het wendt of keert, als ingezetene betaal je zonder uitzondering de rekening van de Staat middels belastingheffing. Waarom betaal ik eigenlijk jouw kinderbijslag?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:huggies2014 schreef op 06 mei 2014 @ 19:05:

[...]

Ken je mijn persoonlijke situatie? NeeJe bent in ieder geval niet doordacht aan een kindje begonnen met je ex en wij met z'n allen mogen daar voor op draaien.
quote:jollie schreef op 06 mei 2014 @ 19:16:

[...]

Je bent in ieder geval niet doordacht aan een kindje begonnen met je ex en wij met z'n allen mogen daar voor op draaien.Oh echt? Je kent me zo goed. Vertel verder.
De gemeentes worden steeds strenger. Ze doen je gewoon in een project. En kind moet dan 5 dagen in de week naar de opvang. Of je moet een opleiding gaan volgen. Het is echt niet zo dat je 5 jaar niks kan lopen doen. Projecten bestaan meestal uit: industrieel werk, dozen inpakken, schoonmaken of schoffelen en papierprikken.
quote:huggies2014 schreef op 06 mei 2014 @ 19:12:

[...]

Ja hoor, heb nooit gezegd dat ik niet wilde werken Zei Alleen dat ik het liefst bij me zoontje blijf wat logisch is.http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=80594 Lees dit dan maar eens door voor jezelfde zoontje.

Uit jouw openingspost komt namelijk meer naar voren dat je je druk maakt dat je wellicht een opleiding moet volgen in ruil voor 5 jaar uitkering dan dat je je druk maakt of je wel snel werk kunt vinden.
quote:huggies2014 schreef op 06 mei 2014 @ 19:04:

[...]

Heb ik morgen al meteen een baan dan?Al je uit je IK-modus komt en je reet op tilt misschhien wel, dat wil zeggen, als je niet te belabberd bent elke baan aan te nemen, wat je wel zult moeten. Ik voeder niet graag zulks als jij, met die lakse mentaliteit.
Het bedrag wat je uit de WW krijgt staat in de meeste gevallen niet in verhouding tot dat wat men ervoor heeft afgedragen. Daar 'spaar' je niet voor in een potje, daar draagt iedereen aan bij.....
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:sienna. schreef op 06 mei 2014 @ 19:04:

Oké. Ik heb dus twee kinderen en werk me te pletter. Heb een belastingschuld omdat ik niet genoeg gespaard/bewaard had na twee jaar lang keihard werken als ondernemer. Dus nu werk ik in de avonden ERBIJ om de belastingdienst te betalen. En waar gaat dat geld naar toe? Juist. Sorry dat ik inderdaad woest wordt van dit soort posts.Jouw belastingschuld heeft niets te maken met de nog aan te vragen (!) bijstandsuitkering van TO. Als ondernemer ben je verplicht belasting af te dragen. De percentages zijn vooraf bekend dus creatief aan het boekhouden geweest en betrapt, dat je nu moet nabetalen/ bijbetalen?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:carrie-bradshaw schreef op 06 mei 2014 @ 19:19:

[...]

http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=80594 Lees dit dan maar eens door voor jezelfde zoontje.

Uit jouw openingspost komt namelijk meer naar voren dat je je druk maakt dat je wellicht een opleiding moet volgen in ruil voor 5 jaar uitkering dan dat je je druk maakt of je wel snel werk kunt vinden.Ja en daar ga je de mist in, want dat bedoelde ik niet.
quote:huggies2014 schreef op 06 mei 2014 @ 19:18:

[...]

Oh echt? Je kent me zo goed. Vertel verder.Als je al uit elkaar gaat als je kind pas 10 maanden is, dan kende jij je partner blijkbaar nog niet goed genoeg om aan kinderen te beginnen.
quote:vogelbekdiertje schreef op 06 mei 2014 @ 19:19:

De gemeentes worden steeds strenger. Ze doen je gewoon in een project. En kind moet dan 5 dagen in de week naar de opvang. Of je moet een opleiding gaan volgen. Het is echt niet zo dat je 5 jaar niks kan lopen doen. Projecten bestaan meestal uit: industrieel werk, dozen inpakken, schoonmaken of schoffelen en papierprikken.Ik hoop dat dit dan per gemeente verschilt en er een hoop gemeenten zijn die dit wel zo doen. Maar de gemeente die ik ken doet helemaal niks als moeder structureel niet verschijnt of haar kinderen niet wegbrengt naar de peuterspeelzaal om haar 'plicht' te doen.
Ik snap mensen sowieso niet die vrijwillig ervoor kiezen om uit de staatsruif te gaan vreten terwijl ze kunnen werken.het geeft een groot deel van hun mentaliteit weer.
Wat heb je eigenlijk voor diploma?
quote:jollie schreef op 06 mei 2014 @ 19:21:

[...]

Als je al uit elkaar gaat als je kind pas 10 maanden is, dan kende jij je partner blijkbaar nog niet goed genoeg om aan kinderen te beginnen.Zoooo echt? Vertel verder
quote:jollie schreef op 06 mei 2014 @ 19:23:

Wat heb je eigenlijk voor diploma?Weet je dat niet ? Je kende me toch zo goed.
Hoe lang werk je nu al niet TO? Denk je daar ook aan? Of verwacht je na een paar jaar hatseflats zomaar een leuke baan te hebben door nog langer thuis te blijven? Dit wat je nu van plan bent tekent verder de rest van je leven hoor.
quote:huggies2014 schreef op 06 mei 2014 @ 19:23:

[...]

Zoooo echt? Vertel verder'

Wat valt er te verder te vertellen. Leer zelf je broek op te houden en draag zelf de gevolgen van (domme) keuzes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven