Geld & Recht alle pijlers

Bijstand?

06-05-2014 16:24 644 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn partner en ik gaan uit Elkaar waar door ik genoodzaakt Ben om opzoek te gaan naar een andere woning samen met ons 10 maand oude zoontje.

Ik kan dus een woning krijgen, maar nu zit ik met een vraag. Ik weet dat je dan een Alleen staande uitkering/bijstand Kung aanvragen voor max 5 jaar, waar door je dus niet hoeft te solliciteren. Maar MOET je dan perse een opleiding volgen? Zo ja is dat ook van toepassing als je al gewoon een diploma hebt?

Hopelijk kan iemand mij opheldering hierover geven. En het is niet dat ik te lui Ben om te werken, ik vraag me dit Alleen af.

Alvast bedankt
quote:lamaatje schreef op 06 mei 2014 @ 21:29:

Wij moeten vandaag of morgen ook een beroep doen op de bijstand. Man komt moeilijk aan de slag met 50+ en zelf ben ik ongeneeslijk ziek.

Jammer dat we door sommigen hier als een stelletje profiteurs gezien gaan worden, want de waarheid ligt toch wel een beetje anders.

Dit vind ik van een hele andere orde dan to die nog jong is en gezond. En to gaat alleen maar scheiden. Dus die zit niet in een gezondheidssituatie. To zegt gewoon ik heb een kind en daar wil ik bij zijn. En dat moet de gemeenschap ophoesten?????

Ik betaal liever voor mensen die ziek zijn of niet meer aan een baan komen door leeftijd. Geef die bijstandsuitkering van to dan aan zulke situaties. Want waarom zou to bij haar kind moeten blijven??

parttime werken kan toch ??
quote:merano schreef op 08 mei 2014 @ 13:35:

[...]

In veel beroepen heb je echt geen twee salarissen nodig om goed te kunnen leven. En waar dat met een salaris niet kan, kan een aanvulling of toeslag wellicht uitkomst bieden.

In Nederland hoeft niemand van de honger om te komen.

Van de bijstand leven of, nog erger, vanuit een riant inkomen terugvallen op de bijstand, is geen onverdeeld genoegen. Daar zit je dan met je dure abbonementen op van alles en nog wat, een veel te duur huis en dure hobbies van je kinderen. En je wilt je kleren helemaal niet bij de Zeeman kopen.

En dan willen de belastingbetalers ook nog eens waarborgen dat je geen cent meer krijgt dan je nodig hebt, dus controleren ze je financiën.

Om jouw welvaart op een minimaal acceptabel niveau te brengen, moeten anderen een stukje van hun welvaart afdragen. Het is fijn dat we zoiets hebben, want ik gun het niemand om honger of kou te moeten lijden, daar draag ik met plezier aan bij. De maatschappij, dat ben jij. Ik zou het zelf ook wel als wat kil ervaren, wanneer niemand mij brood zou geven wanneer ik zelf geen eten zou kunnen kopen.

Er wordt echter wel van je verwacht dat je je dusdanig inspant, dat je niet meer aanvulling tot het minimaal acceptabele welvaartsniveau krijgt, dan je nodig hebt.

Zolang je dat geld krijgt, wordt er dus gecontroleerd of je al dat geld nog wel echt nodig hebt. Het is een vangnet namelijk, geen hangmat.

En daar zit nu net het probleem; hoe stel je vast of iemand zich naar beste kunnen inspant. Een minimale verwachting lijkt me. Anderen moeten zich op hun werk ook inspannen om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien.

En dat het hebben van een kind je niet ontslaat van deze regels, daar waren we al uit toch?
Oeps, ik besef net dat ik met m'n verhaal ook een zaak opbouw voor de rechtvaardiging van partneralimentatie
quote:Amand schreef op 08 mei 2014 @ 20:10:

Oeps, ik besef net dat ik met m'n verhaal ook een zaak opbouw voor de rechtvaardiging van partneralimentatie Ging je ongemerkt met gestrekt been erin
quote:Dickens schreef op 08 mei 2014 @ 20:15:

[...]

Ging je ongemerkt met gestrekt been erin Oeps
quote:Amand schreef op 08 mei 2014 @ 20:10:

Oeps, ik besef net dat ik met m'n verhaal ook een zaak opbouw voor de rechtvaardiging van partneralimentatie

(wedden dat menigeen deze posting nu in de aanslag heeft om je er straks genadeloos mee om de oren te slaan?)
conversation = awareness
Tja, het is wat het is
quote:Amand schreef op 09 mei 2014 @ 10:27:

Tja, het is wat het is

Ach, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Als je maar lang genoeg op het vivaforum rondwaart, neem je vanzelf 'andere' denkbeelden over. Zelfs jij

Edit: oef, op het nippertje!
conversation = awareness
Nou, het lijkt me wat voorbarig om jezelf meteen rijk te rekenen op dat vlak hoor
quote:Amand schreef op 09 mei 2014 @ 11:03:

Nou, het lijkt me wat voorbarig om jezelf meteen rijk te rekenen op dat vlak hoor

Ik heb vertrouwen op de langere termijn. Rome is tenslotte ook niet in één dag...

Als jij hier maar lang genoeg rondhangt, komt het vanzelf goed met jou!
conversation = awareness
Suggereer je nu dat er iets niet goed met mij zou zijn?

Zo gingen we toch niet met elkaar om?
quote:Amand schreef op 09 mei 2014 @ 12:07:

Suggereer je nu dat er iets niet goed met mij zou zijn?

Zo gingen we toch niet met elkaar om?

Volgens mij maak ik geen geheim van het feit dat ik denk dat je nog wel wat aandachtspuntjes hebt om weg te werken.

Gewoon, enkele kleine onhebbelijkheden, die verder geen naam mogen hebben, maar wel op de irritatiespier werken. Zoals consequent de vrouw als gierigaard neerzetten die teert op gekregen geld.

Maar... ik bespeur reeds enige verbetering, dus ik blijf volhouden! Je hebt nog altijd mijn onverdeelde aandacht.

Nou die date nog. Vind jij het ook zo spannend, de gedachte alleen al?
conversation = awareness
Anticipation is all the fun in dit geval. Ik heb je voorstel aan mijn raadsvrouwe voorgelegd en zij adviseerde mij met klem om er niet op in te gaan
Nouja, niet publiekelijk dan, in ieder geval
quote:Amand schreef op 09 mei 2014 @ 12:29:

Nouja, niet publiekelijk dan, in ieder geval
odi et amo

Nou, PB dan maar hè...
conversation = awareness
Ik ga m'n adem niet inhouden hoor.

Waar gaat dit over?
TO is te oud, te lang eruit en zo te lezen niet opgeleid ergens voor dus dan word het lastig. In de lager opgeleide banen, zover er nog mensen nodig zijn, hebben ze genoeg keuze uit ongeschoolden en goedkope oostblokkers. In haar geval zou ze dus eerst een opleiding moeten gaan volgen om de kansen op een baan te vergroten.

Maar ik vraag mij toch af waarom ze uit elkaar gaan en of er toch geen enkele mogelijkheid meer is om toch maar niet uit elkaar te gaan? Iedereen gaat maar uit elkaar tegenwoordig, zelfs als er net een kind is geboren. Als het nou gaat om verslavingen waar de ander niets aan wil doen, vreemdgaan, mishandeling of andere rare gedragspatronen die er niet waren voor men aan kinderen begon....

Misschien moeten mensen eerst eens nadenken over de relatie voor men grote stappen neemt als samenwonen/trouwen/huis kopen/kinderen krijgen. Veel mensen of het voor TO geld weet ik niet zijn zo blind van liefde dat ze de gedragspatronen en afwijkingen van de partner niet zien en dan ineens na alle grote stappen er ineens wakker worden en zien dat er met de ander niet te leven valt terwijl ik mij niet kan voorstellen dat de ander ineens volledig veranderd is van leuk lief persoon naar verslaafde/persoonlijkheidsstoornis/mishandelaar/vreemdganger/nooit meer thuis zijnder??? Misschien is relatiebemiddeling beter dan het verstrekken van een nieuw huis en een uitkering in gevallen van: ik hou niet meer van hem/haar, mis de spanning etc. Kan ook zijn dat ik weer makkelijk praten heb hoor.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven