Geld & Recht alle pijlers

Bijstand?

06-05-2014 16:24 644 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn partner en ik gaan uit Elkaar waar door ik genoodzaakt Ben om opzoek te gaan naar een andere woning samen met ons 10 maand oude zoontje.

Ik kan dus een woning krijgen, maar nu zit ik met een vraag. Ik weet dat je dan een Alleen staande uitkering/bijstand Kung aanvragen voor max 5 jaar, waar door je dus niet hoeft te solliciteren. Maar MOET je dan perse een opleiding volgen? Zo ja is dat ook van toepassing als je al gewoon een diploma hebt?

Hopelijk kan iemand mij opheldering hierover geven. En het is niet dat ik te lui Ben om te werken, ik vraag me dit Alleen af.

Alvast bedankt
quote:adorabull schreef op 06 mei 2014 @ 19:20:

Het bedrag wat je uit de WW krijgt staat in de meeste gevallen niet in verhouding tot dat wat men ervoor heeft afgedragen. Daar 'spaar' je niet voor in een potje, daar draagt iedereen aan bij.....

Maar het is geen belastinggeld. En bovendien is de WW zeer beperkt dus als je 30 jaar premie hebt bijgedragen over een behoorlijk salaris krijg je dat door het gehanteerde maximale dagloon bij lange na niet terug.

Waarom wordt er niet zo agressief op AOW-ers gereageerd? Je hoeft geen dag in je leven gewerkt te hebben om toch maximaal 35 jaar uit de staatsruif te vreten. Hoor je nooit iemand over.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:jollie schreef op 06 mei 2014 @ 19:21:

[...]

Als je al uit elkaar gaat als je kind pas 10 maanden is, dan kende jij je partner blijkbaar nog niet goed genoeg om aan kinderen te beginnen.Of hij wilde niet en ze heeft dat kind er willens en wetens doorgedramd. Misschien dat hij er daarom niks van wil weten.
quote:adorabull schreef op 06 mei 2014 @ 19:22:

Ik snap mensen sowieso niet die vrijwillig ervoor kiezen om uit de staatsruif te gaan vreten terwijl ze kunnen werken.het geeft een groot deel van hun mentaliteit weer.Ik snap sowieso niet dat de politiek dit mogelijk maakt... dat is nog veel frustrerender
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:tallyho schreef op 06 mei 2014 @ 19:15:

[...]

Over belastingcenten had je het in je haast om te sneren niet. Werkelozen worden overigens ook niet van jouw (en mijn!) belastingcenten betaald, die dragen daarvoor als werkenden premie af waar ze hard voor gewerkt hebben en in geval van werkeloosheid als uitkering ontvangen. Bankiers worden betaald door de rente die ze heffen op geldleningen en speculatie op de geldmarkt. En bijstandsgerechtigden door de Staat die ook bij hen allerlei belastingen heft. Hoe je het wendt of keert, als ingezetene betaal je zonder uitzondering de rekening van de Staat middels belastingheffing. Waarom betaal ik eigenlijk jouw kinderbijslag?Mijn kinderbijslag?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:tallyho schreef op 06 mei 2014 @ 19:25:

[...]

Maar het is geen belastinggeld. En bovendien is de WW zeer beperkt dus als je 30 jaar premie hebt bijgedragen over een behoorlijk salaris krijg je dat door het gehanteerde maximale dagloon bij lange na niet terug.

Waarom wordt er niet zo agressief op AOW-ers gereageerd? Je hoeft geen dag in je leven gewerkt te hebben om toch maximaal 35 jaar uit de staatsruif te vreten. Hoor je nooit iemand over.Tja.. of wat dacht je van die levenslange uitkering van 600,- per maand voor remigranten!! Nederland zorgt voor alles en iedereen, behalve voor de mensen die zorgen dat het geld daadwerkelijk binnenkomt.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:Star schreef op 06 mei 2014 @ 19:26:

[...]

Of hij wilde niet en ze heeft dat kind er willens en wetens doorgedramd. Misschien dat hij er daarom niks van wil weten.O ja, topics genoeg hierover op het VIVA-forum. Het valt mij altijd op dat zoveel vrouwen dan adviseren om het kindje te houden en het komt dan allemaal wel goed. Vervolgens krijg je dan dit soort topics. Pfffff.....
quote:MarianneDavids schreef op 06 mei 2014 @ 18:10:

Er zijn heel wat vrouwen die full time werken en ook kinderen hebben. Mijn onderburen werken allebei full time, kind gaat 's ochtends rond een uur of zeven naar de opvang en komt er 's avonds rond 18.00 weer in. Kind komt volgens mij niets tekort, altijd vrolijk en opgewekt. Ik hoor hem nu ook, quality time, even dollen met papa.Een kind kan heel goed doen alsof
quote:carrie-bradshaw schreef op 06 mei 2014 @ 19:22:

[...]

Ik hoop dat dit dan per gemeente verschilt en er een hoop gemeenten zijn die dit wel zo doen. Maar de gemeente die ik ken doet helemaal niks als moeder structureel niet verschijnt of haar kinderen niet wegbrengt naar de peuterspeelzaal om haar 'plicht' te doen.Het kan niet anders of jij bent de betreffende bijstandsmoeder die er met de pet naar gooit. Want hoe weet je dit anders?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:jollie schreef op 06 mei 2014 @ 19:25:

[...]

'

Wat valt er te verder te vertellen. Leer zelf je broek op te houden en draag zelf de gevolgen van (domme) keuzes.Wauw bedankt jollie !
quote:tallyho schreef op 06 mei 2014 @ 19:15:

[...]

Over belastingcenten had je het in je haast om te sneren niet. Werkelozen worden overigens ook niet van jouw (en mijn!) belastingcenten betaald, die dragen daarvoor als werkenden premie af waar ze hard voor gewerkt hebben en in geval van werkeloosheid als uitkering ontvangen. Bankiers worden betaald door de rente die ze heffen op geldleningen en speculatie op de geldmarkt. En bijstandsgerechtigden door de Staat die ook bij hen allerlei belastingen heft. Hoe je het wendt of keert, als ingezetene betaal je zonder uitzondering de rekening van de Staat middels belastingheffing. Waarom betaal ik eigenlijk jouw kinderbijslag?Zoals de vrijstelling van de gemeentelijke heffingen die uitkeringstrekkers krijgen?
Ik heb nog steeds liever dat een moeder met een jong kind een uitkering krijgt dan mijn onderbuurman die al maanden werkloss thuis zit en te lui is om te solliciteren
quote:huggies2014 schreef op 06 mei 2014 @ 19:30:

[...]

Wauw bedankt jollie ! Je durft niet eens te vermelden wat voor diploma je hebt? Waarom wil je niet bijscholen? Daar ook te lui voor?
Misschien dat het tijd wordt dat de zorg voor kinderen wordt toegekend aan de ouder die daadwerkelijk in staat is om zelfstandig (ook financieel) voor het (de) kind(eren) te zorgen ?

Wanneer een man daardoor de zorg krijgt betekend dit voor de gemeente minder kosten omdat de bijstandsuitkering voor een alleenstaande lager is.

Ik heb ook het donkerbruine vermoeden is dat er dan opeens veel minder moeders in de bijstand terecht komen omdat ze eerst voor hun kinderen moeten zorgen.Bovendien zijn ze dan niet meer gebonden en hebben ze meer vrijheid om een baan te zoeken.

Uiteraard is er wel een redelijke overgangstermijn zodat iemand die niet werkte de kans krijgt om werk te zoeken.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Tickel schreef op 06 mei 2014 @ 19:27:

[...]

Mijn kinderbijslag?Heb je dat niet? Nou dan je hypotheekrente-aftrek, ontvangen studiefinanciering, gezondheidszorg en alles waar de overheid van onze belastingcenten nog meer voor zorgt.
quote:miedo schreef op 06 mei 2014 @ 19:31:

Ik heb nog steeds liever dat een moeder met een jong kind een uitkering krijgt dan mijn onderbuurman die al maanden werkloss thuis zit en te lui is om te solliciterenWat is het verschil?
quote:tallyho schreef op 06 mei 2014 @ 19:29:

[...]

Het kan niet anders of jij bent de betreffende bijstandsmoeder die er met de pet naar gooit. Want hoe weet je dit anders?

Sure... *Kijkt nog eens trots in de rondte naar haar mooie koophuis en auto van de zaak die voor de deur staat*

Hoe ik dit weet? Ik zou er zomaar 1 kunnen kennen wellicht?
quote:carrie-bradshaw schreef op 06 mei 2014 @ 19:30:

[...]

Zoals de vrijstelling van de gemeentelijke heffingen die uitkeringstrekkers krijgen?Alleen als ze werkelijk geen ene rooie rotcent aan spaargeld hebben. Je kent de voorwaarden voor vrijstelling? En ook dat mensen zonder uitkering maar met een laagbetaalde baan ook kwijtschelding kunnen aanvragen?
quote:jollie schreef op 06 mei 2014 @ 19:31:

[...]

Je durft niet eens te vermelden wat voor diploma je hebt? Waarom wil je niet bijscholen? Daar ook te lui voor?

Als ik normale reacties zou krijgen dan had ik dat vast Allang vermeld.

Maar Jij kent me toch zo goed, dus dan weet je het toch al.
quote:Star schreef op 06 mei 2014 @ 19:32:

[...]

Wat is het verschil?Ben je nou zo dom of doe je Alleen alsof
quote:huggies2014 schreef op 06 mei 2014 @ 19:33:

[...]

Als ik normale reacties zou krijgen dan had ik dat vast Allang vermeld.

Maar Jij kent me toch zo goed, dus dan weet je het toch al. Als je nou je OP eens aanpast naar wat je nu daadwerkelijk wil vragen, scheelt misschien in de reacties.
quote:Star schreef op 06 mei 2014 @ 19:32:

[...]

Wat is het verschil?Als je dat nog niet kan bedenken, zegt dat al genoeg!!
quote:carrie-bradshaw schreef op 06 mei 2014 @ 19:33:

[...]

Sure... *Kijkt nog eens trots in de rondte naar haar mooie koophuis en auto van de zaak die voor de deur staat*

Hoe ik dit weet? Ik zou er zomaar 1 kunnen kennen wellicht?En die zal jou vertellen hoe het bij haar zit? Geloof je het zelf?
Ik kap met dit topic. Ik 'kijk' daadwerkelijk ook neer op dit soort uitvreters.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:tallyho schreef op 06 mei 2014 @ 19:33:

[...]

Alleen als ze werkelijk geen ene rooie rotcent aan spaargeld hebben. Je kent de voorwaarden voor vrijstelling?

Je bedoelt even aan het begin van de maand je rekening leegpinnen? Ja die ken ik.

Overigens is er ook nog zoiets moois als de langdurigheidstoeslag. Weer een paar honder euro extra cashen ieder jaar en daar mag je wel een paar duizend euro spaargeld voor hebben.
quote:huggies2014 schreef op 06 mei 2014 @ 19:35:

[...]

Ben je nou zo dom of doe je Alleen alsof Ik verlaag me tot het niveau van de poster. Ik zie namelijk geen verschil tussen buurman die niet wil werken en moeder die niet wil werken. Ze willen beiden niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven