Schoonmaak en opruim tips!

07-05-2014 10:42 14 berichten
Hoe bereiden jullie je voor om het hele huis lekker schoon en opgeruimd te krijgen? Hebben jullie nog tips waardoor het snel gaat en het leuk maakt?
Alle reacties Link kopieren
Alles alvast klaar zetten en aan de kant schuiven.. Lekker muziekje aan.. En gaan!
Op een vaste dag in de week en meteen beginnen. Als het onderdeel is van je dagelijks/wekelijks programma, net als werken, dan kijk je er minder tegenop.

Of een poets nemen. 😁
Schoonmaken en leuk gaan wat mij betreft niet samen dus wat dat betreft geen tips. Het maakt wel veel makkelijker schoon in een opgeruimd huis.
Ik hou van een opgeruimd huis. Heb weinig decoratie en dat scheelt ook met schoonmaken.

Tijdens het schoonmaken zet ik een muziekje aan en zing ik mee.

Ik probeer de taken een beetje te verdelen over een aantal dagen. Dus als de wasmand vol is gelijk wassen. Bed verschonen op woensdag, sanitair op vrijdag, stoffen en zuigen op zaterdag. Op deze manier ben ik niet een halve dag van het weekend kwijt aan het huishouden.

Grotere klussen als de diepvries ontdooien en ramen zemen bewaar ik voor de vakantie.
Ik werk onregelmatig, dus heb geen vaste dagen voor dingen. En ik heb er werkelijk nooit zin in! Ik kan dus alleen kleine projectjes afwerken, niet een hele dag alles in een keer.

Een poets zou hemels zijn.
Ik heb een tijdlang (meer dan een maand) elke dag een hoek naar keuze schoongemaakt, behalve het dagelijkse opruimen, afstoffen, keukenaanrecht en badkamerkeramiek schoonhouden.

Tenslotte was ik overal geweest en nu hoef ik alleen nog maar bij te houden en dat duurt veel korter.

Ik heb dus tijd over om sommige items nóg dieper te reinigen, bijvoorbeeld de ruiten aan de buitenkant met stomer en microvezeldoekje. Glanzen dat ze doen! En de lamellen doe ik met nog meer aandacht.
Doorzetten! ALLES moet een eigen plek hebben. Als je dat in je hele huis voor elkaar hebt moet je het bijhouden, elke dag. En dan ben je in een mum van tijd klaar!

Hier idd een muziekje bij het grote schoonmaakwerk en als ik kasten sorteer of een kamer uitmest of iets dergelijks dan luister ik vaak naar een preek van een Amerikaanse voorganger die ik erg goed en inspirerend vind.
Ik las in een oud magazine de tip om elke kamer 5 minuten op te ruimen.

Kookwekker mee en los!!

Vond het echt een goeie tip voor op dagen dat ik weinig zin/ tijd heb.
Bijvoorbeeld: als al je chromen kranen smetteloos schoon zijn, dan hoef je er dagelijks alleen nog maar twee seconden met een fluffy handdoek overheen te gaan om ze zo te houden.. is je schoonmoeder helemaal blij met je.
Ik houd van poetsen en een opgeruimd huis

Niet uitstellen. Elk weekend haal ik het dekbedovertrek eraf meteen zodra ik uit bed ga. Wanneer dat in de wasmachine zit, stof ik alles even af, stofzuig en dweil ik de slaapkamer. Bed weer opmaken en zo, slaapkamer is alweer klaar. Niet teveel rommeltjes scheelt ook veel. Probeer een vaste werkwijze te hanteren en muziekje erbij maakt het leuker
Pauzes in plannen. Eerst de slaapkamers en de badkamer, dan een bakkie koffie. Dan wc, keuken, gang weer een bakkie koffie.
Zorgen dat ik alles in huis heb qua schoonmaakhandschoenen, emmer en lekker ruikend schoonmaakmiddel. Opgeladen batterij van mijn telefoon en leuk luisterboek en gaan. En zorgen dat alles opgeruimd is.
Het Viva forum is papaja.
Wat bij mij werkt.. Schoonmaakmiddelen kopen die lekker ruiken, zoals bepaalde allesreinigers van Ajax. Inderdaad muziekje erbij en ik ben zo op dreef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven