Rob Peetoom
vrijdag 9 mei 2014 om 13:36
Ik hoor veel goede verhalen over Rob Peetoom. Heb ze al eens per mail benaderd en ze kwamen enthousiast en professioneel over maar ik wil toch graag nog wat ervaringen horen.
Ik heb heel lastig en moeilijk haar. Ga al jaren van kapper naar kapper en ben er nog geen één tegengekomen die het naar mijn zin knipt en kleurt.
Ik wil nu graag een keer meer geld uitgeven aan een kapper die erg goed bekend staat. Ik dacht dus zelf aan Rob Peetom, hij zit hier ook in de stad.
Wie heeft zich weleens laten knippen en/of verven bij hen? En kies je dan een junior of een prof? Prijzen verschillen nogal zie ik.
Ik heb heel lastig en moeilijk haar. Ga al jaren van kapper naar kapper en ben er nog geen één tegengekomen die het naar mijn zin knipt en kleurt.
Ik wil nu graag een keer meer geld uitgeven aan een kapper die erg goed bekend staat. Ik dacht dus zelf aan Rob Peetom, hij zit hier ook in de stad.
Wie heeft zich weleens laten knippen en/of verven bij hen? En kies je dan een junior of een prof? Prijzen verschillen nogal zie ik.
vrijdag 9 mei 2014 om 13:41
Ik ken iemand die bij Rob peetoom gewerkt heeft (sinds kort eigen salon), maar door haar zou ik mijn haar nooit laten verven.
Mijn eigen kapster geeft advies over kleuren, en weigert te verven in een kleur die niet bij mijn teint past.
Die kapster niet, sommige klanten lopen echt voor gek, geen goede reclame...
Mijn eigen kapster geeft advies over kleuren, en weigert te verven in een kleur die niet bij mijn teint past.
Die kapster niet, sommige klanten lopen echt voor gek, geen goede reclame...
vrijdag 9 mei 2014 om 13:42
Vroeger jaaaaren bij Rob Peetoom geweest, eerst in Haarlem, daarna Amsterdam. Is toen goed bevallen. Ik zou de eerste keer voor een senior stylist gaan, als je het echt even heel goed gedaan wil hebben na al je mindere ervaringen.
Ik ben inmiddels happy bij Toni & Guy, maar dan met name een bepaalde kapper daar.
Ik ben inmiddels happy bij Toni & Guy, maar dan met name een bepaalde kapper daar.
vrijdag 9 mei 2014 om 13:51
quote:carretjerockt schreef op 09 mei 2014 @ 13:43:
Een aantal collega's zijn geweest en die vonden het een desillusie! Veel geld voor een boel phoeha maar weinig kwaliteit m.b.t. het geknipte kapsel.Precies mijn ervaring. Ze kijken niet eens naar je haar en gezicht, maar wassen het meteen en beginnen dan te knippen zonder goed te kijken hoe het valt en wat bij je gezicht past. Mij zien ze daar echt nooit meer terug. Ik heb nu een Turkse kapper die het voor minder dan de helft v/d prijs van Peetoom doet, echt geweldig. Hij knipt heel goed naar de val van het haar en houdt rekening met kruinen e.d. Hij fohnt het ook nog eens heel mooi na afloop. En dat voor ¤20!
Een aantal collega's zijn geweest en die vonden het een desillusie! Veel geld voor een boel phoeha maar weinig kwaliteit m.b.t. het geknipte kapsel.Precies mijn ervaring. Ze kijken niet eens naar je haar en gezicht, maar wassen het meteen en beginnen dan te knippen zonder goed te kijken hoe het valt en wat bij je gezicht past. Mij zien ze daar echt nooit meer terug. Ik heb nu een Turkse kapper die het voor minder dan de helft v/d prijs van Peetoom doet, echt geweldig. Hij knipt heel goed naar de val van het haar en houdt rekening met kruinen e.d. Hij fohnt het ook nog eens heel mooi na afloop. En dat voor ¤20!
vrijdag 9 mei 2014 om 14:23
quote:impala schreef op 09 mei 2014 @ 14:06:
Ik ben in Alkmaar geweest en vond t niks bijzonders. Wat hierboven gezegd werd, zo ging het. Maar Amsterdam schijnt wel goed te zijn, het verschilt kennelijk per vestiging,Nou, dat valt best wel tegen in Amsterdam.... Ik ben 1x geweest, maar nooit meer. Op zich was ik redelijk geknipt en gekleurd, maar JEZUS WAT EEN PRIJZEN. Er is weinig tijd voor persoonlijk advies of zelfs een praatje, ze kijken totaal niet naar jouw hoofd maar slaan inderdaad bijna meteen aan het knippen en je moet overal voor bijbetalen. Maskertje erin? Hoppa, zo 2 tientjes extra. Fohnen? Idem. Voor wat je bij RP betaalt, krijg je bij een andere, kleinere kapper vaak heel veel meer waar voor je geld.
Ik ben in Alkmaar geweest en vond t niks bijzonders. Wat hierboven gezegd werd, zo ging het. Maar Amsterdam schijnt wel goed te zijn, het verschilt kennelijk per vestiging,Nou, dat valt best wel tegen in Amsterdam.... Ik ben 1x geweest, maar nooit meer. Op zich was ik redelijk geknipt en gekleurd, maar JEZUS WAT EEN PRIJZEN. Er is weinig tijd voor persoonlijk advies of zelfs een praatje, ze kijken totaal niet naar jouw hoofd maar slaan inderdaad bijna meteen aan het knippen en je moet overal voor bijbetalen. Maskertje erin? Hoppa, zo 2 tientjes extra. Fohnen? Idem. Voor wat je bij RP betaalt, krijg je bij een andere, kleinere kapper vaak heel veel meer waar voor je geld.
vrijdag 9 mei 2014 om 14:32
vrijdag 9 mei 2014 om 14:50
Ik heb mijn kapper gevonden door te googelen op woonplaats + kapper. Ik heb de woonplaats van m'n ouders genomen omdat ik liever in een kleinere plaats naar de kapper ga dan in de grote stad. Minder pretenties. Bij sommige kappers kun je recensies vinden. Mijn kapper had hele positieve recensies, dus daar ben ik op af gegaan. En naar volle tevredenheid! Zoals ik al zei, het is een Turkse kapper dus daar zou je ook op kunnen letten.
vrijdag 9 mei 2014 om 15:22
Ik heb mijn haar daar ooit laten knippen voor ongeveer ¤ 60,- . Het heeft in tijden niet zo slecht gezeten. Ik wilde een boblijn, ik had foto's mee. Volgens mij is een belangrijk kenmerk van de boblijn dat het in één laag is geknipt, met misschien hier een daar een speelse lok. Hij had het in lagen geknipt en heel kort .
Ik ga er niet weer heen.
Ik ga er niet weer heen.
vrijdag 9 mei 2014 om 15:30
Ik woon ook in regio Eindhoven. Ongeveer 2 maanden geleden daar binnen gestapt. Ik heb nu halflang haar en ik straks wat anders (pixie e.d. dus kort) en het moet mooi geknipt worden. Ik werd vriendelijk te woord gestaan, kreeg ik een kopje koffie en we besproken de mogelijkheden. Ik heb fijn haar dus ander kapsel moet dan wel kunnen/staan. Het was een fijn gesprek, ze keek er objectief naar.
Of het straks ook bevalt dat weet ik niet. Ik moest mijn lok nog laten groeien volgens haar om het kapsel beter te laten vallen. Vertelde ze eerlijk dat dat mooier was. Binnenkort ga ik daar dus laten knippen door een stylist. Zonder afspraak ben ik weer gegaan.
Het lijkt of bij elkaar kapper 2 goede en 2 slechte reviews zijn altijd. Kapper kiezen is een van de moeilijkste dingen. Maar misschien lukt het bij jou wel.
Als ik jou was zou ik gewoon naar binnen lopen met een plaatje en een beschrijving wat je wilt. Ervaar hoe je dan al geholpen word. Of het gevoel klopt, vraag of het kapsel kan en bij je past en bespreek hoe nu verder.
Of het straks ook bevalt dat weet ik niet. Ik moest mijn lok nog laten groeien volgens haar om het kapsel beter te laten vallen. Vertelde ze eerlijk dat dat mooier was. Binnenkort ga ik daar dus laten knippen door een stylist. Zonder afspraak ben ik weer gegaan.
Het lijkt of bij elkaar kapper 2 goede en 2 slechte reviews zijn altijd. Kapper kiezen is een van de moeilijkste dingen. Maar misschien lukt het bij jou wel.
Als ik jou was zou ik gewoon naar binnen lopen met een plaatje en een beschrijving wat je wilt. Ervaar hoe je dan al geholpen word. Of het gevoel klopt, vraag of het kapsel kan en bij je past en bespreek hoe nu verder.
vrijdag 9 mei 2014 om 15:34
Vroeger, ik was net klaar met mijn studie, had ik geld gespaard! om een keer door een echt goede kapper geknipt te worden. Ik keek er weken naar uit. Eindelijk zou ik het advies krijgen en de gewenste coupe!
Het was nogal een teleurstelling. (Amsterdam) Arrogante, kauwgum kauwende, over hippe kwal. Het haar zat niet slecht. Maar voordat geld!!! Mijn Turk knipt het beter en dat voor het mooie bedrag van 10 euro... Krijg ik er nog een gezellig praatje bij ook!
Het was nogal een teleurstelling. (Amsterdam) Arrogante, kauwgum kauwende, over hippe kwal. Het haar zat niet slecht. Maar voordat geld!!! Mijn Turk knipt het beter en dat voor het mooie bedrag van 10 euro... Krijg ik er nog een gezellig praatje bij ook!
vrijdag 9 mei 2014 om 15:34
vrijdag 9 mei 2014 om 15:39
" Ik moest mijn lok nog laten groeien volgens haar om het kapsel beter te laten vallen. Vertelde ze eerlijk dat dat mooier was. Binnenkort ga ik daar dus laten knippen door een stylist. Zonder afspraak ben ik weer gegaan. "
Een pixie heeft absoluut geen lok dus daar lijkt me al grote onzin.
@ witbloempje
Faces is wat duurder, niet zo duur als Peetoom maar ze knippen er prima!
Haarmode Marcel in de buurt van de Geldropseweg is ook goed.
Een pixie heeft absoluut geen lok dus daar lijkt me al grote onzin.
@ witbloempje
Faces is wat duurder, niet zo duur als Peetoom maar ze knippen er prima!
Haarmode Marcel in de buurt van de Geldropseweg is ook goed.
Huts!
vrijdag 9 mei 2014 om 16:00
vrijdag 9 mei 2014 om 16:08
@bella
Het is een pixie met de focus op de voorkant. Een lok die van ver achter naar voren komt. Het is fijn dat die achter mijn oor kan ipv in mijn ogen hangt (stijl haar)
Zoals ik al schreef, of het een goede kapper dat weet ik nog niet. Ik voelde me er wel op mijn gemakt gesteld. Maar ik snap dat voor elke goede recensie is er waarschijnlijk ook weer een negatieve. Eerder ging ik altijd naar team maar maar ik moet toegeven ik had het heel makkelijk. Stijl haar, alleen de puntjes, hooguit de pony of lok bijknippen. Nu is het wel anders.
Edit: wel fijn om te weten dat Faces een aanrader is.
Het is een pixie met de focus op de voorkant. Een lok die van ver achter naar voren komt. Het is fijn dat die achter mijn oor kan ipv in mijn ogen hangt (stijl haar)
Zoals ik al schreef, of het een goede kapper dat weet ik nog niet. Ik voelde me er wel op mijn gemakt gesteld. Maar ik snap dat voor elke goede recensie is er waarschijnlijk ook weer een negatieve. Eerder ging ik altijd naar team maar maar ik moet toegeven ik had het heel makkelijk. Stijl haar, alleen de puntjes, hooguit de pony of lok bijknippen. Nu is het wel anders.
Edit: wel fijn om te weten dat Faces een aanrader is.
vrijdag 9 mei 2014 om 16:16
quote:hannah90 schreef op 09 mei 2014 @ 16:08:
@bella
zoiets? http://s1123.photobucket. ... -kapsels-2012-10.jpg.html
@bella
zoiets? http://s1123.photobucket. ... -kapsels-2012-10.jpg.html