Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

Bedankt voor de tip Pumps. Er zijn idd zat kleine kastjes te vinden, dus zal wel lukken.

Ik had eigenlijk deze van marktplaats op het oog. Voor een tientje en ik vind het een schatje. En ik neem witte tegels en daarboven het stucwerk zwart geverfd en ook een zwarte vloer en daar vind ik dat wit met rood gaaf bij. Maar helaas, al verkocht.

Gamma heeft idd wel tegels zag ik vandaag op de website. Deze week ook maar eens kijken, en Bleiswijk ook. Ik woon vlak bij. Maar de tegels die ik al wel gezien heb voor 70,- de vierkante meter vind ik wel geweldig en het valt in mijn budget. Het zijn hele kleine rechthoekjes, ongeveer 2 a 3 keer zo groot als die bekende kleine vierkantjes mozaïek.
En bedankt voor de Ixxi tip. Daar ga ik dan ook nog eens goed over nadenken.

Al mijn andere spul aan de muur is echt mooi. Geprint op hardboard of aluminium of professioneel ingelijst. Een vriendin zei al dat dat Ixxi dan waarschijnlijk echt veel minder is.
Ja, die is net zo leuk! Eigenlijk 679 euro leuker.
Deze staan op de site van VTwonen:

http://www.vtwonen.nl/wooninspiratie/me ... stjes.html

Handig: watten, pleisters en poeders op een vaste plaats in huis. Kies maar uit die medicijnkastjes.

Medicijnkast kopen

Medicijnkastjes kun je bij bijna alle woonwinkels kopen. Ze zijn praktisch maar kunnen ook heel leuk zijn. Neem eens een kijkje bij Keck&Lisa, Ikea, Xenos, Praxis of Wonen2000. Nog leuker is een vintage medicijnkast. Ga daarvoor naar markten, tweedehands winkels of kijk eens op marktplaats. Er zijn heel veel ouderwetse houten medicijnkastjes te koop, die met wat verf mooi kunt opknappen. Zoek je meer meubels en woonaccessoires? Je vindt ze op myhomeshopping.nl.

Medicijnkastjes op de foto

Op de foto zijn allerlei leuke medicijnkastjes te zien, dat zijn de volgende: Rond kastje (Keck & Lisa), Zilver kastje (Ikea), Witte kast met matglas (Nolita), Open kast (Xenos), Kruiskast (Wonen2000), Witte vierkante kast (Praxis), Witte houten kast (Vroeger & Toen), Zwarte stalen kast (Neef Louis), Transparante kast (Keck & Lisa), Kastje met kruis (Keck & Lisa).

Brocante medicijnkast

Nieuwe medicijnkastjes doen vaak wat zakelijk en koud aan. Wil je dat niet? Ga op zoek naar een brocante medicijnkast, deze is vaak van hout. Houd het fris door deze te combineren met moderne kastjes, van bijvoorbeeld metaal.

TIP Het is belangrijk medicijnen buiten bereik van kinderen te bewaren. Leg ze daarom altijd op een hoge plaats waar kinderen niet bij kunnen, liefst achter een deurtje dat op slot zit.

Fotografie Ronald de Boer, Bas van Tol/ Studio 5982
http://www.keckenlisa.nl/ ... cijnkast-dr-k-transparant

57,95 en in het rood voor iets meer dan 45 euro, maar is er in twee rode uitvoeringen. Kijk een sop myhomeshopping.nl (heel leuke toiletrolhouder van home23. (Wat goed dat die bij mij niet staat...)

Nou ja, kijk eens op de sites die ze daar geven. Dan zie heel veel.

Ik ben trouwens blij met mijn Ikea-kastje. Het past bij mij qua maat heel goed. Kleine opbergers voor kantoren hebben vaak ook slotjes en zijn vaak uitgevoerd in mooie lak en kunnen tegen een stootje. Vandaar dat ik die zoektip gaf.

Het ronde kastje staat niet op de genoemde site. Ach, voor wie alleen wil kijken en niet kopen is dat een leuk uitstapje.
En de vierkante kast (kruis) die staat niet op de site (via de normale ingang) maar ze hebben er wel een kortingsactie.

Waarschijnlijk is dat een speciaal product. Die hebben soms een soort van design. Dat is duurder, maar mooier uitgevoerd dan het standaard. Daar zou je niet van verwachten dat het van een bouwmarkt af komt. Om dat online te vinden moet je de naam weten.

O, en bij de praxis hebben ze wel radiatorbekleding (zijpanelen) voor minder dan 25 euro. Die kan je bij eigen his en tuin gezien hebben volgens de beschrijving. Ik geloof dat dat van RTL is.

EDIT: Het vierkante kruis is van Wonen2000 en dat is die ene....

En deze is ook leuk voor 69,95 (en die aanbieding van 3 euro die bestaat niet) klik voor 1 resultaat

quote:Pumps_italiaans schreef op 06 mei 2014 @ 15:13:

...

Volgens mij betaal je bij IXXI vooral voor de copyright? Kopie maken is niet allemaal even duidelijk. Duidelijk wat de kwaliteit betreft.

...

Ik heb bij ixxi een bestelling geplaatst van eigen foto's, dus geen copyright.

Ik heb later bij hen nog gevraagd of ik de kaartjes niet in een betere, dikkere kwaliteit kon bestellen. Kon niet.

Mijn overtuiging is, dat je bij ixxi het allermeest betaald voor een goed idee dat prima in de markt wordt gezet.
conversation = awareness
( en nou bedenk ik me nou potdomme dat ik nog geen stylisch medicijnkastje heb... zie je? zo gaat het hier nou el-ek-ke keer! )
conversation = awareness
quote:Miss_Communicatie schreef op 07 mei 2014 @ 14:49:

( en nou bedenk ik me nou potdomme dat ik nog geen stylisch medicijnkastje heb... zie je? zo gaat het hier nou el-ek-ke keer! ) Weet je dat ik dat ook net bedacht? En dat ik ook al zat te verzinnen waar ik er eentje kwijt kan in onze nieuwe woning?

( en nou bedenk ik me nou potdomme dat ik nog geen stylisch medicijnkastje heb... zie je? zo gaat het hier nou el-ek-ke keer! )Hahaha, gelukkig ben ik zuinig en kritisch, maar ik herken de hebzucht. Pinterest is ook erg.
This is an unacceptable timeline
O en ze hebben ook leuke bewaarblikken...

Deze was ik vergeten te plakken, geloof ik. Is een wasmand en die is er ook in verschillende uitvoeringen.

Dubbel heb ik vervangen door douche-gordijn.

En een toppertje: een douchemuts

Ik ben blij dat ik een voorkeur heb voor kunst. Maar met kinderen is het natuurlijk wel leuk om ze zo te stimuleren om op te ruimen.
Wel deze gevonden en dat zijn EHBO-blikken en die zijn best wel leuk. (Maar ik hoef ze zelf niet.)

klik voor meer blik en heel veel maffe badkameraccessoires.

En deze vind ik mooi, maar is alleen het plaatje voor een lege categorie.

En heb wel deze gevonden voor 11 euro. Maar is misschien wel wat gewoontjes: klik voor kastje Ik heb niet gelet op de afmetingen en het materiaal.

Voor 34 euro zijn er leuke blikken, maar jammer van de kleur.
Die rode ronde met witte kruis is het helemaal Pumps, maar helaas hebben ze die niet meer op die site. En dat kastje in de vorm van een wit kruis is die van 689,- euro toch? (ik blijf het echt bizar vinden...).

Ik ga de zoekstrijd aan de komende weken op marktplaats. Ik heb geen haast en vind het een sport om het ultieme kastje te gaan scoren.
Heb vorige week op de vrijmarkt nog een paar oude Elle Wonen gevonden. In die van een jaar of 10 geleden staat nog steeds fantastische inspiratie. Ben weer volop aan het plannetjes uitwerken. De huidige Elle Wonen (of hoe het nu ook heet) vind ik een risicoloze en brave folder geworden.
fear is temporary, regret is forever
O ja, heb heel veel gezien en er staan overal dezelfde blikken voor toilet en badkamer.

Die hoge bedragen zijn inderdaad bizar. Maar.... zit het niet vol met van dat witte poeder. Zo'n lekker witte snuif met pijpje?

Was ooit een onmisbaar onderdeel.

Volgens mij is mijn douche goedkoper.

En die oude woontijdschriften. Ik kijk vaak oude boeken.

Heb zo in een boek met een radiator een leuk wandje gezien met handige opbergideeen.
Ja, van Keck en Lisa, maar daar staat het niet op. Wel dit blik, maar dat is ook niet op voorraad. En die zal wel leeg zijn. Kost maar 12,95.

( en nou bedenk ik me nou potdomme dat ik nog geen stylisch medicijnkastje heb... zie je? zo gaat het hier nou el-ek-ke keer! )
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nou, wel weer leuke ideetjes gevonden.

(= bank op vliegveld)

En er zit ook een medicijnkastje bij, maar dat vind ik wat minder.

Hoewel het wel een idee kan zijn. Als je een leuke koffer hebt in een mooie kleur.

(* En de bovenste vind ik het leukst. Zo'n koffer heb ik en ook het onderstel van een oude bureaustoel, maar gelukkig geen kat. Dus dat gaat hem niet worden. *)

En deze is ook leuk, vind ik.
En zoiets zou ik echt kunnen gebruiken. Dat heet niet voor niets design.
quote:hiltje schreef op 07 mei 2014 @ 16:27:

...Ik ga de zoekstrijd aan de komende weken op marktplaats. Ik heb geen haast en vind het een sport om het ultieme kastje te gaan scoren.

Dit is het wel zo'n beetje: de zoektocht is de sport. Love it!

En dan kinderlijk blij zijn als er iets binnenkomt... m'n man kijkt me soms zo meewarig aan, met zo'n sympathieke weemoedige blik: ze kan er niks aan doen...

Toe te voegen aan het zoeklijstje:

- medicijnkastje

- bewaarblik

- koffer

Die site is trouwens ook echt heel leuk: presentsathome!

En bedankt weer hè, ik ben weer even onder de pannen!
conversation = awareness
Oei...Miss C dan worden we concurrenten op MP betreffende het medicijnkastje.

Niet de prijzen op gaan drijven he!!!
De kastjes van de Praxis zijn ook van een leuk en klein formaat en afsluitbaar. Ik heb er net een paar gezien. En met de kortingsbon kost zo'n kastje maar 20 euro. Heeft een glazen deurtje met een kruis erop, maar geen rode. Kan je iets achter plakken eventueel.

Ze hadden er ook mooie design radiators.

Ik heb trouwens bij de kringloop heel veel mooi serviesgoed gekocht. Ik geloof dat er een failliete inboedel van een winkel bij zat. Heel veel ongebruikt. Het stond nog in de kratten. Ik heb ze dus geholpen om het in de schappen te zetten. Nou ja, de kratten bekeken en alles wat mooi (en duur) was er uit gehaald. Later nog eens bekeken en die dingen tussen alle andere gezet. Ja, ik heb nog een paar A.M.G. Schmidt, Nijntje en ander collector items voor anderen over gelaten.

Leuk voor als ik visite met kinderen krijg. Die zijn gek op zulke bekers. (En er zaten een paar te laag geprijsde bij. Ik zag de cassiere bedenkelijk naar een paar van de bekers kijken.)
quote:hiltje schreef op 08 mei 2014 @ 13:48:

Oei...Miss C dan worden we concurrenten op MP betreffende het medicijnkastje.

Niet de prijzen op gaan drijven he!!!

Nee hoor, ik hou me even gedeist... ben nog even bezig met een volstrekt overbodig granieten tuinset wat volgens mij beeldig in m'n tuin past.

Maar mocht ik een medicijnkastje tegen het lijf lopen waarvan ik denk 'dààr gaat Hiltje van schuimbekken' ben jij de eerste die het hoort!
conversation = awareness
Plaatjes van een vrolijk app in Kopenhagen

Deze lamp vind ik wel mooi, maar die moet je thuis toch echt aan het plafond zien.

Verder vind het allemaal wel erg nieuw. Daarin verschilt het van de Ikea toonzaal. Daar wordt alles wat er staat flink uitgetest. Zie je ook gelijk wat degelijk spul is.

Maar Jan de Bouvrie heeft ook meubels gehad die weinig kunnen verdragen. Daar betaalde je veel voor het design.

Iemand zelfmaaksites (van bouwmarkten of zo) voor ornamenten?

Met de koekbakvormpjes die je als mal voor gips of ander materiaal gebruikt en wat na gebruik ook weer kan verwijderen.

Dat heeft mijn voorkeur.

Ook zacht materiaal dat je makkelijk op maat kan snijden en een kleurtje kan geven. Is voor het eenvoudig wegwerken van lelijke plekken. Schilderen moet daarna toch weer verwijderd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven