Vrouwelijke afgunst

04-07-2008 20:56 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag het topic over de C-string gevolgd. Eén van de reacties op dit topic (één reactie, dus niet het geheel aan reacties of het onderwerp an sich) heeft mij aan het denken gezet.

Hoe komt het toch dat er onder vrouwen zoveel afgunst bestaat?

Ik herken het bij mezelf.

Al vind ik mezelf niet (bij uitstek) het onzekere en jaloerse type, wanneer ik mijn man's hoofd zie draaien bij het passeren van een mooie vrouw, steekt het toch.

Niet dat daar problemen of ruzies van komen, maar ik voel het wel even van binnen.

Ik vraag me af waar dit vandaan komt...

Ben ik dan (stiekem) toch zo onzeker? Of schat ik mijn man (of mannen in het algemeen) als dusdanig oppervlakkig in, dat hij voor de eerste de beste vrouw met grotere tieten of een kleinere kont de benen neemt.

Er zijn ongetwijfeld meer vrouwen die dit gevoel herkennen of het op z'n minst in hun omgeving meemaken, ik ben heel benieuwd naar jullie visie...
banba wijzigde dit bericht op 05-07-2008 00:10
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
The time is now
En dat kan ik soms trouwens wél onhebbelijk vinden Bianca, dat iemand overduidelijk een kutwijf is of iets lulligs geflikt heeft is en dat dan een of andere vent met de (lekker belangrijke) mededeling komt dat 'hij het er wel op zou kunnen' of iets in die trant. Daar kan ik dan wel bloedlink van worden, ik weet niet of dat jaloezie is (want misschien kan die vent 't ook wel op mij en misschien zou ik die vent niet eens in een straal van een meter bij me in de buurt laten komen dus who cares), maar ik gun dat dan zo iemand absoluut niet.

Maar ik wil dan denk ik überhaupt niet dat er iets positiefs gezegd wordt over iemand die ik een trut vind!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 juli 2008 @ 00:05:

[...]

Wat ik bedoelde is wanneer een vrouw een man mooi / lekker vond dat vrijwel geheel over is wanneer hij - volgens haar - niet betrouwbaar of aardig is , ofzo . Een man kan een vrouw een ongelooflijke trut vinden maar nog steeds zeggen " jammer , maar het blijft een lekker wijf " .Dat klopt inderdaad. Ik kan echt afknappen op een goeduitziende man, nadat hij twee zinnen gesproken heeft. Ik zie dan echt niet meer wat ik er daarvoor nog aantrekkelijk aan vond. Mijn man kan een vrouw met een IQ van kamertemperatuur nog lekker vinden.
The time is now
quote:Margaretha2 schreef op 05 juli 2008 @ 00:15:

En dat kan ik soms trouwens wél onhebbelijk vinden Bianca, dat iemand overduidelijk een kutwijf is of iets lulligs geflikt heeft is !

Dat heb ik ook !

Maar ik heb niet dat ik iemand een kutwijf vindt OMDAT ze mooi is . En dat idee krijg ik wel vaak ; dat vrouwen een mooie vrouw DUSSS niet aardig vinden puur vanwege haar looks . Niet alleen mooie vrouwen ; ik heb het idee dat het voornamelijk de sexy vrouwen zijn waarvan ze meteen denken dat het een heks is .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Banba schreef op 05 juli 2008 @ 00:15:

[...]

Dat klopt inderdaad. Ik kan echt afknappen op een goeduitziende man, nadat hij twee zinnen gesproken heeft. Ik zie dan echt niet meer wat ik er daarvoor nog aantrekkelijk aan vond. Mijn man kan een vrouw met een IQ van kamertemperatuur nog lekker vinden.

Precies! Dit had ik met mijn highschool crush. Oh wat was hij prachtig mooi en lekker. Totdat hij een keer dichtbij stond bij de kluisjes en praatte tegen een vriend. Raar plat accent, simpele woordkeus, ik weet niet wat het was, maar de magie was weg.

Voortaan zorgde ik ervoor dat ik hem op veilige afstand kon bewonderen, die domme praatjes verpestte mijn gezwijmel.
quote:Carlice schreef op 05 juli 2008 @ 01:04:

[...]

Precies! Dit had ik met mijn highschool crush. Oh wat was hij prachtig mooi en lekker. Totdat hij een keer dichtbij stond bij de kluisjes en praatte tegen een vriend. Raar plat accent, simpele woordkeus, ik weet niet wat het was, maar de magie was weg.

Voortaan zorgde ik ervoor dat ik hem op veilige afstand kon bewonderen, die domme praatjes verpestte mijn gezwijmel.

Prima beschrijving van het "David Beckham- effect"

Ook in de vorm; "hoe ging je date? mwah wel leuk, een beetje een DBtje"
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven