Stank gebit
vrijdag 9 mei 2014 om 11:42
Ik baal als een stekker. Ik met mijn obsessie voor mijn gebit heb een schokkende ontdekking gedaan. Naar de tandarts gaan staat op de planning, maar toch even delen:
Ik heb nergens last van wat mijn gebit betreft, geen pijn, geen zwelling, niks, ware het niet dat mijn kiezen stinken. Als ik namelijk met mijn duim over mijn bovenste kiezen ga, dan meurt mijn duim vervolgens enorm. Ik snap er niks van en schaam me.
Wat kan dit zijn?
Ik heb nergens last van wat mijn gebit betreft, geen pijn, geen zwelling, niks, ware het niet dat mijn kiezen stinken. Als ik namelijk met mijn duim over mijn bovenste kiezen ga, dan meurt mijn duim vervolgens enorm. Ik snap er niks van en schaam me.
Wat kan dit zijn?
vrijdag 9 mei 2014 om 16:58
quote:zonn schreef op 09 mei 2014 @ 16:43:
O jee, ben even in de stress Thuis even goed naar mijn kiezen proberen te kijken. Gaat helaas niet makkelijk, maar het lijkt alsof ik een enorme donkere verkleuring zie op één kies.... Jeetje, ik schrik me echt kapot! Twijfel of ik nu naar de diensttandarts zal gaan, gezien mijn naderende vakantie... Wat een ellende....!
Lang niet elke donkere verkleuring is iets ernstigs hoor.
Het kan best aanslag zijn, bijvoorbeeld van koffie of thee.
De dienstdoende tandarts in het weekend is alleen voor noodgevallen, ik denk niet dat je daar met een verkleuring langs kunt komen. Tenzij je er heel veel pijn aan hebt, maar dat is toch niet zo?
O jee, ben even in de stress Thuis even goed naar mijn kiezen proberen te kijken. Gaat helaas niet makkelijk, maar het lijkt alsof ik een enorme donkere verkleuring zie op één kies.... Jeetje, ik schrik me echt kapot! Twijfel of ik nu naar de diensttandarts zal gaan, gezien mijn naderende vakantie... Wat een ellende....!
Lang niet elke donkere verkleuring is iets ernstigs hoor.
Het kan best aanslag zijn, bijvoorbeeld van koffie of thee.
De dienstdoende tandarts in het weekend is alleen voor noodgevallen, ik denk niet dat je daar met een verkleuring langs kunt komen. Tenzij je er heel veel pijn aan hebt, maar dat is toch niet zo?
vrijdag 9 mei 2014 om 16:59
quote:zonn schreef op 09 mei 2014 @ 16:43:
O jee, ben even in de stress Thuis even goed naar mijn kiezen proberen te kijken. Gaat helaas niet makkelijk, maar het lijkt alsof ik een enorme donkere verkleuring zie op één kies.... Jeetje, ik schrik me echt kapot! Twijfel of ik nu naar de diensttandarts zal gaan, gezien mijn naderende vakantie... Wat een ellende....!Bel nou gewoon meteen je tandarts (of diensttandarts) en vraag in ieder geval om advies! Wellicht dat je morgen nog bij weekendtandarts langs kunt komen.
O jee, ben even in de stress Thuis even goed naar mijn kiezen proberen te kijken. Gaat helaas niet makkelijk, maar het lijkt alsof ik een enorme donkere verkleuring zie op één kies.... Jeetje, ik schrik me echt kapot! Twijfel of ik nu naar de diensttandarts zal gaan, gezien mijn naderende vakantie... Wat een ellende....!Bel nou gewoon meteen je tandarts (of diensttandarts) en vraag in ieder geval om advies! Wellicht dat je morgen nog bij weekendtandarts langs kunt komen.
vrijdag 9 mei 2014 om 17:02
vrijdag 9 mei 2014 om 17:06
Ik hoop echt van harte dat dat het is.
Ik ben ongeveer een maand geleden nog bij de tandarts geweest, wel voor wat anders, dus geen uitgebreide controle, maar dan had dat hem toch moeten zijn opgevallen?
Ik zit behoorlijk in de stress nu. Misschien wat overdreven, maar ik vind het echt erg als er iets aan de hand blijkt. Ergste geval (en wat ik vermoed): rotte kies die eruit moet.
Ik ben ongeveer een maand geleden nog bij de tandarts geweest, wel voor wat anders, dus geen uitgebreide controle, maar dan had dat hem toch moeten zijn opgevallen?
Ik zit behoorlijk in de stress nu. Misschien wat overdreven, maar ik vind het echt erg als er iets aan de hand blijkt. Ergste geval (en wat ik vermoed): rotte kies die eruit moet.
vrijdag 9 mei 2014 om 17:21
vrijdag 9 mei 2014 om 17:23
In dit geval weet ik echt 100% zeker dat het van mijn kies komt. En ik heb het een tijdje aangekeken, maar vandaag was de druppel. Als ik nou eerder had heel goed had gekeken, had ik wellicht eerder de verkleuring gezien. Oh God, straks moet ie eruit! Maar het is toch raar, ik voel er helemaal niks verder!
vrijdag 9 mei 2014 om 20:07
vrijdag 9 mei 2014 om 22:56
Nou het zat zo: er was niks mis met mijn gebit, mooi zelfs, maar....een dikke waarschuwing voor mijn verzaken van flossen e.d.! Namelijk zeer gevoelig/ontstoken tandvlees wat de geur gaf. Schoongemaakt met verdoving (erg aardige tandarts ) en per heden zal ik met regelmaat naar mondhygiënist gaan.
Dank voor jullie steun en berichten, heeft me wat gerustgesteld her en der!
Dank voor jullie steun en berichten, heeft me wat gerustgesteld her en der!