Herrie!!!

12-05-2014 08:39 25 berichten
Om half acht zijn ze hier begonnen met het uithakken van de tegels op mijn balkon...met een Hilti! Ik zat meteen rechtop in mijn bed. Ik ben vrij, ik kan niet weg want mijn hond is pas geopereerd. Die herrie gaat misschien wel de hele dag duren

Wat moet ik doen?
Wat kan je doen? Niks denk ik. Koptelefoon met muziek op en forummen.
Heb je geen parkje vlakbij?

Dat je daar met hond even kunt zitten? (als de weergoden meewerken)

Vind mijn hond ook fijn, even lekker in het gras liggen en alles om zich heen bekijken.

Of gewoon dom als een dood schaap met de pootjes in de lucht liggen.

Of even bij ouders/kinderen/vrienden/kennissen schuilen?

Maar dat hangt natuurlijk een beetje van hond af. Een Deense dog met een gebroken poot neem je niet zo makkelijk mee.
Nee, dat zal niet gaan. Haar baarmoeder is verwijderd samen met een melkklier. We zitten aan huis gekluisterd :(

Kijken of de koptelefoon iets werkt.. zo'n geweldig ding is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Vooral even proberen het lawaai van je af te zetten. Je sluit je oren van binnenuit af. Even oefenen, maar dat kun jij ook! (ik ben overgevoelig voor geluid en heb me dus leren afsluiten, ik kan nu werken terwijl er naast mij een kippenhok van drukke vrouwen zit te praten, of terwijl een drilboor drilt, terwijl er een hond blaft enzenz). Sinds ik dat heb geleerd, ben ik een stuk blijer.

Je kunt proberen dmv een korte meditatie het geluid af te sluiten.

En oordoppen, een koptelefoon e.d. werkt ook aardig, evt. in combinatie
STERKTE MET DE HERRIE! Die bouwvakkers zullen vast goede gehoorsbescherming hebben, vraag anders of ze er eentje te leen hebben.
Ik ga wel proberen te mediteren oid. Gelukkig heeft mijn hond er geen last van, die snurkt er gewoon doorheen
Om 16.00 houden ze ermee op, even volhouden dus, ik zit binnenkort een paar maanden in dat lawaai omdat de gevel van het hele complex moet worden uitgebikt en opnieuw gevoegd, dat is bij het onderhoud verkeerd gedaan dus dat is een extraatje want vijf jaar geleden stonden we ook acht maanden in de steigers.
verba volant, scripta manent.
Wat een vervelende situatie! Sterkte en beterschap voor de hond.

Ps Er is een kleurtopic op viva, schijn je erg zen van te worden.
Je bent er wel gezegend mee..., ik herken dat..., 2 jr geleden is bij mij ook de boel gerenoveerd..., halverwege kreeg ik n ongeluk en kwam tot mijn lies in t gips in t zkh..., ze gingen gewoon door, want ze klommen door t raam naar binnen, volgens mij mag dat nooit zonder toestemming, maar ik was op dat moment te ziek, want ik had er ook nog eens zeer ernstige longemboliën bij...

Door de renovatie stonden er spullen ingepakt, netjes in dozen tegen de muur, toen mijn moeder wat wou pakken uit die kamer, moest ze eerst aan de werkmannen vragen of die deur wel open kon?

Achteraf bleken ze in die dozen gesnuffeld te hebben, er zaten geen kostbare dingen in hoor, maar brutaal is t wel..., nu na bijna 2 jr begin ik wat puf te krijgen om die kamer op te ruimen, maar als je ze er op aan spreekt is er niemand thuis en heeft niemand iets gedaan...en zijn die dozen omgevallen...

Ik denk dat ze me die streek geleverd hebben omdat ik geen binnenrenovatie/ cv wou...., volgens mij zijn we in n vrij land en mag ik toch zelf uitmaken wat ik in huis wil/??

Of zie ik dat verkeerd??

Niettemin wens ik je heel veel sterkte toe de komende tijd!!

Ik zal voor je duimen, mss helpt t??
Alleen optimisten zullen overleven
Beetje vreemd je weet toch van te voren wanneer deze werkzaamheden plaatsvinden. Ze komen echt niet van de 1 op andere dag dit soort werkzaamheden doen.

Je had dus al maatregelen kunnen treffen hiervoor.
quote:troostjeniet schreef op 12 mei 2014 @ 13:42:

Beetje vreemd je weet toch van te voren wanneer deze werkzaamheden plaatsvinden. Ze komen echt niet van de 1 op andere dag dit soort werkzaamheden doen.

Je had dus al maatregelen kunnen treffen hiervoor.Zoals? Een operatie voor je hond plan je meestal niet, dat gebeurt onverwachts.
Owww vreselijk. Net hier bij de supermarkt waren ook tegels aan het uitbikken. Dat ik dacht: arm personeel de hele dag! Wat een kabaal.
quote:vonmar schreef op 12 mei 2014 @ 13:17:

Je bent er wel gezegend mee..., ik herken dat..., 2 jr geleden is bij mij ook de boel gerenoveerd..., halverwege kreeg ik n ongeluk en kwam tot mijn lies in t gips in t zkh..., ze gingen gewoon door, want ze klommen door t raam naar binnen, volgens mij mag dat nooit zonder toestemming, maar ik was op dat moment te ziek, want ik had er ook nog eens zeer ernstige longemboliën bij...

Door de renovatie stonden er spullen ingepakt, netjes in dozen tegen de muur, toen mijn moeder wat wou pakken uit die kamer, moest ze eerst aan de werkmannen vragen of die deur wel open kon?

Achteraf bleken ze in die dozen gesnuffeld te hebben, er zaten geen kostbare dingen in hoor, maar brutaal is t wel..., nu na bijna 2 jr begin ik wat puf te krijgen om die kamer op te ruimen, maar als je ze er op aan spreekt is er niemand thuis en heeft niemand iets gedaan...en zijn die dozen omgevallen...

Ik denk dat ze me die streek geleverd hebben omdat ik geen binnenrenovatie/ cv wou...., volgens mij zijn we in n vrij land en mag ik toch zelf uitmaken wat ik in huis wil/??

Of zie ik dat verkeerd??

Niettemin wens ik je heel veel sterkte toe de komende tijd!!

Ik zal voor je duimen, mss helpt t??

Oei, wat een ellende! Inderdaad, je hebt helemaal gelijk, dat maak jij zelf uit.

Hier is het gelukkig niet zo erg. De balkons worden vernieuwd. Het is alleen erg veel herrie en er is net een mooie glazen waxinelichthouder van mijn vensterbank af getrild Daar baal ik stevig van want ik was er erg zuinig op.

Ach, het is vast zo weer voorbij.
quote:lionlily schreef op 12 mei 2014 @ 09:06:

Vooral even proberen het lawaai van je af te zetten. Je sluit je oren van binnenuit af. Even oefenen, maar dat kun jij ook! (ik ben overgevoelig voor geluid en heb me dus leren afsluiten, ik kan nu werken terwijl er naast mij een kippenhok van drukke vrouwen zit te praten, of terwijl een drilboor drilt, terwijl er een hond blaft enzenz). Sinds ik dat heb geleerd, ben ik een stuk blijer.

Heb je dit zelf gedaan of mbv een therapeut oid?
Dat wil ik ook graag leren met mijn meubelmakende buurman! Pffff.
quote:lionlily schreef op 12 mei 2014 @ 09:06:

Je kunt proberen dmv een korte meditatie het geluid af te sluiten.

En oordoppen, een koptelefoon e.d. werkt ook aardig, evt. in combinatie Hoe doe je dat? Ik ben ook overgevoelig voor geluid. Heb je dat zelf gedaan of ergens een cursus gevolgd?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik heb dit alleen gedaan maar wel op aanraden van een bevriende psychotherapeut.

Ik ben eerst met mindfulness begonnen, een cursus van een aantal weken, en daarna ben ik begonnen met geluid-geleide meditatie. Dus in mijn geval met een belletje (je kunt ook een klankschaal nemen of een muziekje bijv.). Zo kon ik leren me op 1 geluid te concentreren. Dat duurde een tijd.

Toen ik dat goed kon, ben ik steeds als ik een geluid hoorde dat ik niet wilde horen omdat ik er last van had, met dat belletje een korte meditatie gaan doen. Zo kon ik wat ik met dat belletje had geoefend, meteen doen in die situatie. Ook dit kost weer tijd natuurlijk. Na een tijdje kon ik dit ook zonder belletje. En nu kan ik me dus sowieso ook veel beter concentreren.

Misschien hebben jullie er wat aan.
Euh, een dag is toch wel te overzien?

Ze zijn hier al weken aan t verbouwen in de flat en daarnaast is er al weken gezeik met de leidingen die veel overlast geven van 's ochtends vroeg tot 's avond laat.
If we don't get lost, we'll never find a new route
quote:kiiwi schreef op 12 mei 2014 @ 14:30:

Euh, een dag is toch wel te overzien?

Ze zijn hier al weken aan t verbouwen in de flat en daarnaast is er al weken gezeik met de leidingen die veel overlast geven van 's ochtends vroeg tot 's avond laat.

Vorige week was het de hele week en vandaag zijn ze begonnen met onze etage. De herrie is vandaag heel erg maar het went inmiddels een beetje M'n oren afsluiten lukt me niet, ik heb denk ik ook teveel aan m'n hoofd.

Ach, ik ga maar weer verder met m'n LinkedIn profiel
O TO, ik leef met je mee (wat een naam heb je trouwens!)

Hier zijn ze al sinds december met de straat bezig en aangezien we op de hoek van een T-kruising wonen, pikken we alles lekker mee. Gas/water/rioolleiding en alles opnieuw aanleggen. Ik merk echt dat naarmate de week vordert (in het weekend is het gelukkig stil), de spanning in mijn lijf toeneemt. Lawaai doet echt wat met je. Ik denk dat ik ook maar een cursus mindfullness ga doen ;).

Succes vandaag, adem in en uit. Zen.
[quote]GreetBilspleet schreef op 12 mei 2014 @ 14:33:

[...]

Vorige week was het de hele week en vandaag zijn ze begonnen met onze etage. De herrie is vandaag heel erg maar het went inmiddels een beetje M'n oren afsluiten lukt me niet, ik heb denk ik ook teveel aan m'n hoofd.quote]

Ah dan snap ik t beter. Geluidsoverlast is ook heel vervelend. Vond t gewoon beetje gedramatiseerde OP voor iets waar je slechts één dag last van hebt .
If we don't get lost, we'll never find a new route
Greet klopt operatie weet je niet van te voren wanneer het er spoed bij geboden is. MAar stel dat de operatie gisteren is gebeurd. Dan was je wel op de hoogte dat er vandaag werkzaamheden waren. Je had er voor kunnen kiezen/overleggen om dan bv bij je ouders , vrienden o.d. te overnachten een aantal dagen.
Je zou even iemand kunnen bellen met de vraag of ze bij de bouwmarkt zo'n koptelefoon voor je kunnen halen die geluid dempt? Alleen geen idee wat zoiets kost.
Nee, dat gaat niet troostjeniet. Als er complicaties oid optreden moet ik snel naar de DA kunnen en mijn familie woont niet naast de deur. Makkelijk gezegd.

De herrie is nu voorbij gelukkig maar morgen begint het vast weer. Misschien is die koptelefoon wel een idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven