Gezondheid alle pijlers

rare vraag.. hoevaak plassen Jullie per dag

28-04-2014 20:32 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals hierboven al staat.. Hoevaak plassen jullie per dag ( ongeveer natuurlijk)

Het verbaast en irriteert mij namelijk hoevaak ik moet plassen. Ben sinds 18.00 nu denk ik al 6-10 x naar de toilet gegaan. Soms zit er niet eens 10 minuten tussen in. Dit is nu al een lange tijd aan de gang, savonds voor het slapen gaan

(Vanaf het punt dat ik naar bed ga en in slaap val) ga ik denk ik al 2-4 keer naar de toilet.. Dat is dan +/- in 1 Uur tijd, snachts word ik 1 a! 2 x wakker om te gaan en weer ongeveer een uur voor de wekker gaat ook altijd nog een keer. Zodra ik wakker ben weer, overdag plas ik me ook weer een eind weg.

Is dit normaal ?
Vaak. Overdag gemiddeld om de twee uur, s nachts ook nog wel 1-2 keer.

Als ik s morgens thee en later koffie heb gedronken kan ik in de rest van de ochtend wel elk half uur gaan.

Sowieso soms meerdere keren per uur, maar kan ook wel drie uur zonder ;) Maar meer overdag niet denk ik.

Wel problemen gehad met mijn blaas, maar uroloog zei toen aan te houden in elk geval elke twee uur, dus dat kan...
5-6x

's Morgens, begin van de middag, einde van de middag, 's avond na het eten en voor ik ga slapen. Als ik extra drink nog een keer ergens tussendoor..
Op het werk: 's Ochtends ongeveer 4-5 keer, in de middag ongeveer 3 keer, thuis 's middags nog 2 keer en dan nog iets van 4 keer ofzo?

En 1x in de nacht.

Best veel eigenlijk, sinds 2 blaasontstekingen achter elkaar heb ik moeite met lang ophouden.
Verschillend, soms ga ik 's morgens na het opstaan en dan de hele dag niet meer tot een uur of 6. Andere keren moet ik zo ongeveer ieder uur. Zo ook 's nachts, soms de hele nacht niet, andere keren al als ik 10 minuten op bed lig en dan nog een keer of 5 die nacht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik plas denk ik 10 keer per dag. Maar ik drink 's ochtends/begin van de middag eigenlijk héél weinig, en dan na het avondeten drink ik nog anderhalve liter of zo. Ik drink zo'n 2.5e liter per dag. Ik plas dus in de ochtend en lunchtijd en dan einde van de middag/na het avondeten heel vaak.
4 a 5 keer per dag en 's avonds drink ik geen thee omdat ik er dan vaker uit moet.
Ik was ook zo'n veelplasser. Best irritant en vervelend. Vorig jaar heb ik een paar keer een voetreflexmassage laten doen en sindsdien hoef ik lang zo vaak niet meer. En dit is echt heerlijk.

Als er geen onderliggende medische oorzaken zijn zou ik dit aanraden.
40 x. Maar ik ben chronisch ziek en dit is een extra kadootje.
Morgen tussen 7.30 en 9.30 naar inloop ochtend bij de HA, heb jammer genoeg geen tijd om op een andere dag een "echte" afspraak te maken. Hartstikke vroeg ook (op enige uitslaap dag) maar goed. Moet sowieso gaan aangezien ik al een paar weken met een (pijnlijk) raar bultje/bobbeltje op teen. Zal wel niets aan de hand zijn allemaal maar toch wel handig om het zeker te weten, bedankt allemaal voor jullie reacties en adviezen
quote:feeerieke schreef op dinsdag 29 april 2014 11:42 40 x. Maar ik ben chronisch ziek en dit is een extra kadootje.Misschien is dit ook een extra cadeautje voor mij haha, geen idee of het bij mijn (chronische) ziekte hoort
Ik plas heel vaak per dag (en nacht). Ik heb periodes gehad dat ik er per nacht 7 keer uit moest. Bij mij is het ontstaan toen ik een aantal blaasontstekingen heb gehad. Volgens de huisarts heb ik een overprikkelde/overactieve blaas. Er staat veel informatie over op internet, misschien herken jij je er ook in.
Ik ben wel benieuwd wat de HA zei. Ben getest op je suikerwaardes?
quote:titato schreef op 29 april 2014 @ 17:33:

[...]

Misschien is dit ook een extra cadeautje voor mij haha, geen idee of het bij mijn (chronische) ziekte hoortZou kunnen hoor! Ik heb lyme,dat staat er helaas om bekend.
Ik persoonlijk Denk.. Dat rond de 4-6x per dag Normaal is..

Ik zelf zit ook rond de 3-4x per dag naar het toilet moet om te plassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven