rare vraag.. hoevaak plassen Jullie per dag
maandag 28 april 2014 om 20:32
Zoals hierboven al staat.. Hoevaak plassen jullie per dag ( ongeveer natuurlijk)
Het verbaast en irriteert mij namelijk hoevaak ik moet plassen. Ben sinds 18.00 nu denk ik al 6-10 x naar de toilet gegaan. Soms zit er niet eens 10 minuten tussen in. Dit is nu al een lange tijd aan de gang, savonds voor het slapen gaan
(Vanaf het punt dat ik naar bed ga en in slaap val) ga ik denk ik al 2-4 keer naar de toilet.. Dat is dan +/- in 1 Uur tijd, snachts word ik 1 a! 2 x wakker om te gaan en weer ongeveer een uur voor de wekker gaat ook altijd nog een keer. Zodra ik wakker ben weer, overdag plas ik me ook weer een eind weg.
Is dit normaal ?
Het verbaast en irriteert mij namelijk hoevaak ik moet plassen. Ben sinds 18.00 nu denk ik al 6-10 x naar de toilet gegaan. Soms zit er niet eens 10 minuten tussen in. Dit is nu al een lange tijd aan de gang, savonds voor het slapen gaan
(Vanaf het punt dat ik naar bed ga en in slaap val) ga ik denk ik al 2-4 keer naar de toilet.. Dat is dan +/- in 1 Uur tijd, snachts word ik 1 a! 2 x wakker om te gaan en weer ongeveer een uur voor de wekker gaat ook altijd nog een keer. Zodra ik wakker ben weer, overdag plas ik me ook weer een eind weg.
Is dit normaal ?
maandag 28 april 2014 om 23:24
Vaak. Overdag gemiddeld om de twee uur, s nachts ook nog wel 1-2 keer.
Als ik s morgens thee en later koffie heb gedronken kan ik in de rest van de ochtend wel elk half uur gaan.
Sowieso soms meerdere keren per uur, maar kan ook wel drie uur zonder
Maar meer overdag niet denk ik.
Wel problemen gehad met mijn blaas, maar uroloog zei toen aan te houden in elk geval elke twee uur, dus dat kan...
Als ik s morgens thee en later koffie heb gedronken kan ik in de rest van de ochtend wel elk half uur gaan.
Sowieso soms meerdere keren per uur, maar kan ook wel drie uur zonder

Wel problemen gehad met mijn blaas, maar uroloog zei toen aan te houden in elk geval elke twee uur, dus dat kan...
maandag 28 april 2014 om 23:35
dinsdag 29 april 2014 om 00:06
Verschillend, soms ga ik 's morgens na het opstaan en dan de hele dag niet meer tot een uur of 6. Andere keren moet ik zo ongeveer ieder uur. Zo ook 's nachts, soms de hele nacht niet, andere keren al als ik 10 minuten op bed lig en dan nog een keer of 5 die nacht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 29 april 2014 om 00:32

dinsdag 29 april 2014 om 17:31
Morgen tussen 7.30 en 9.30 naar inloop ochtend bij de HA, heb jammer genoeg geen tijd om op een andere dag een "echte" afspraak te maken. Hartstikke vroeg ook (op enige uitslaap dag) maar goed. Moet sowieso gaan aangezien ik al een paar weken met een (pijnlijk) raar bultje/bobbeltje op teen. Zal wel niets aan de hand zijn allemaal maar toch wel handig om het zeker te weten, bedankt allemaal voor jullie reacties en adviezen
dinsdag 29 april 2014 om 20:14
Ik plas heel vaak per dag (en nacht). Ik heb periodes gehad dat ik er per nacht 7 keer uit moest. Bij mij is het ontstaan toen ik een aantal blaasontstekingen heb gehad. Volgens de huisarts heb ik een overprikkelde/overactieve blaas. Er staat veel informatie over op internet, misschien herken jij je er ook in.