vliegje achter oog geschoten
woensdag 14 mei 2014 om 12:40
Ik zat net op de fiets en er vloog een vliegje recht mijn oog in. Ik probeerde hem eruit te wrijven maar al gauw moest ik zo hard tranen en kon ik gewoon met dat ene oog niks meer zien. Thuis heb ik al mijn make up eraf gehaald, nog even naar de binnenkant van mijn oog gewreven en gekeken of er nog wat zat, maar ik zei niks.
Ik voel het vliegje nog steeds wel, voornamelijk als ik knipper, het zit volgens mij achter mijn oog ofzo (kan dat?). Mijn oog is namelijk nog steeds rood en traant nog steeds... terwijl dat normaal binnen 5 min alweer over is?!
Hoe krijg ik dat beestje eruit? En kan het kwaad als het achter mijn oog zat? Een vriendin van me begon meteen met het enge verhaal dat het dan wormen gaat leggen... maar dat lijkt me beetje broodje aap
Ik voel het vliegje nog steeds wel, voornamelijk als ik knipper, het zit volgens mij achter mijn oog ofzo (kan dat?). Mijn oog is namelijk nog steeds rood en traant nog steeds... terwijl dat normaal binnen 5 min alweer over is?!
Hoe krijg ik dat beestje eruit? En kan het kwaad als het achter mijn oog zat? Een vriendin van me begon meteen met het enge verhaal dat het dan wormen gaat leggen... maar dat lijkt me beetje broodje aap

woensdag 14 mei 2014 om 12:47
Ken je de anatomie van het oog? Daar kan niets achter. Ook niet bijvoorbeeld een contactlens. Dat vliegje is weg en je oog is zwaar geirriteerd. Dat voelt alsof dat vliegje er nog zit terwijl dat niet zo is. En geen die vriendin figuurlijk een draai om haar oren. Is dat altijd zo'n onzinnige dramaqueen als een ander iets overkomt?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
woensdag 14 mei 2014 om 12:50

woensdag 14 mei 2014 om 13:09
Steriel water hoeft niet. Hoe maak je zelf water steriel? Of bedoel je gekookt water? Het is ook helemaal niet nodig. Onder de douche heb je ook steriel water? Of is de regen steriel? of het zwembadwater?
Gewoon goed spoelen met lauw water van neus naar oor. Gaat prima.Ik heb trouwens wel eens iets in mijn oog gehad en dat kwam er savonds pas weer uit, het kan dus best zitten zo lang.
Gewoon goed spoelen met lauw water van neus naar oor. Gaat prima.Ik heb trouwens wel eens iets in mijn oog gehad en dat kwam er savonds pas weer uit, het kan dus best zitten zo lang.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.