Gezondheid alle pijlers

vliegje achter oog geschoten

14-05-2014 12:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net op de fiets en er vloog een vliegje recht mijn oog in. Ik probeerde hem eruit te wrijven maar al gauw moest ik zo hard tranen en kon ik gewoon met dat ene oog niks meer zien. Thuis heb ik al mijn make up eraf gehaald, nog even naar de binnenkant van mijn oog gewreven en gekeken of er nog wat zat, maar ik zei niks.

Ik voel het vliegje nog steeds wel, voornamelijk als ik knipper, het zit volgens mij achter mijn oog ofzo (kan dat?). Mijn oog is namelijk nog steeds rood en traant nog steeds... terwijl dat normaal binnen 5 min alweer over is?!

Hoe krijg ik dat beestje eruit? En kan het kwaad als het achter mijn oog zat? Een vriendin van me begon meteen met het enge verhaal dat het dan wormen gaat leggen... maar dat lijkt me beetje broodje aap
Zit hij niet in je ooglid? Je moet je oog even spoelen met water.
Je oog is geïrriteerd. Dat vliegje is weg.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat ik dan doe is het ooglid over de onderste wimpers trekken.

Of afgekoeld gekookt water in een kopje doen tot aan de rand toe vol en dan knipperen in t water.
Dat vliegje is al weg hoor.

Spoel met afgekoeld gekookt water.

Doe dat in een borrelglaasje en met het oog goed knipperen.

Ik heb altijd een oogbadje in huis, heb dat bij de drogist gehaald.

Succes!
Ken je de anatomie van het oog? Daar kan niets achter. Ook niet bijvoorbeeld een contactlens. Dat vliegje is weg en je oog is zwaar geirriteerd. Dat voelt alsof dat vliegje er nog zit terwijl dat niet zo is. En geen die vriendin figuurlijk een draai om haar oren. Is dat altijd zo'n onzinnige dramaqueen als een ander iets overkomt?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
heb mijn oog ook al gespoeld, maar geen resultaat..
Ik denk echt dat hij er nog niet uit is omdat ik geen enkel iets van een vliegje of sporen van een vliegje heb gezien.. Maar, het kan natuurlijk ook wel zo zijn en dat mijn oog nu gewoon geïrriteerd is! Zal het even aankijken, hoop dat het gauw wegtrekt want is echt misselijk zo
Joh, het heeft gewoon even tijd nodig. Nu voelt het nog alsof er wat zit maar dat verdwijnt meestal vanzelf. Dat is gewoon irritatie. Mocht je je onzeker voelen kan je natuurlijk ook altijd even met de huisarts overleggen.

En je vriendin is niet goed wijs!
Oh joh! heb ik met hardlopen ook vaak. Glaasje erop, met lauw steriel water.
Je hebt je make up ook verwijderd. Geloof mij maar dat je een vliegje echt niet meer als vliegje herkent. Je oog is geïrriteerd. Afblijven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Steriel water hoeft niet. Hoe maak je zelf water steriel? Of bedoel je gekookt water? Het is ook helemaal niet nodig. Onder de douche heb je ook steriel water? Of is de regen steriel? of het zwembadwater?

Gewoon goed spoelen met lauw water van neus naar oor. Gaat prima.Ik heb trouwens wel eens iets in mijn oog gehad en dat kwam er savonds pas weer uit, het kan dus best zitten zo lang.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Als je oog geïrriteerd is even een kopje thee zetten af laten koelen en dan deppen met koude thee.
Je hoeft water inderdaad niet te koken meer. In NL is het water van prima kwaliteit.
Je oog lost dat echt zelf wel op hoor.
Frizz, ik las: je oog lost vanzelf wel op hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven