kaartje bruiloft- uitnodiging?
dinsdag 13 mei 2014 om 21:51
Wie kan mij helpen?
Ik heb een kaartje ontvangen van een vriend van mij. Hij gaat trouwen. Super leuk natuurlijk en ik ben blij voor hem. Ze houden het klein; ze willen namelijk geld sparen om een huis te kopen.
Op het kaartje staat wanneer en waar ze gaan trouwen en dat het feest later komt. Nu vraag ik me af of ik (en andere vrienden) welkom zijn bij het gemeentehuis. Is dat gebruikelijk? En geef je dan ook een cadeau?
Wie heeft meer ervaring met bruiloften en kan mij helpen?
Groetjes,
Ik heb een kaartje ontvangen van een vriend van mij. Hij gaat trouwen. Super leuk natuurlijk en ik ben blij voor hem. Ze houden het klein; ze willen namelijk geld sparen om een huis te kopen.
Op het kaartje staat wanneer en waar ze gaan trouwen en dat het feest later komt. Nu vraag ik me af of ik (en andere vrienden) welkom zijn bij het gemeentehuis. Is dat gebruikelijk? En geef je dan ook een cadeau?
Wie heeft meer ervaring met bruiloften en kan mij helpen?
Groetjes,
woensdag 14 mei 2014 om 09:05
Ik zou even bellen. Hier is het zo dat als de tijd van trouwen bekend is, we buiten gaan kijken als ze erin en eruit gaan. (Wie dat leuk vind dus.) Ik had zelf alleen nooit een kaartje gestuurd als er nog geen feest komt, zie er het nut niet van in. Of er had duidelijk moeten staan: bij deze ben je van harte welkom de huwelijksvoltrekking bij te wonen. Ik zou even bellen of het de bedoeling is dat je erbij bent of dat het gewoon ter informatie was.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
woensdag 14 mei 2014 om 09:15
Als je in stilte trouwt, is het toch meestal gebruikelijk om kaartjes achteraf te sturen. Zo heb ik dat in ieder geval een paar keer meegemaakt. Groots trouwen was niet zo "in" toen ik jong was. Sommige stellen gingen alleen voor de formaliteit naar het stadhuis. Eventueel kwam er dan later nog een feest. Misschien hebben je vrienden zoiets in gedachten, maar het is idd niet erg duidelijk.
woensdag 14 mei 2014 om 17:58
quote:Snoesje666 schreef op 14 mei 2014 @ 01:13:
Collega ging "stiekem" trouwen. Ze had een vriend laten benoemen tot "bijzonder ambtenaar" om haar huwelijk te sluiten.
Belt die vriend even met het werk om te vragen hoeveel collega's er morgen zouden komen. Net als een collega van mij die ooit aan het autorijden was en daarom zijn vriendin zijn mobiel op liet nemen. Bleek het de juwelier te zijn, om te melden dat "de verlovingsring klaar lag hoor"
Collega ging "stiekem" trouwen. Ze had een vriend laten benoemen tot "bijzonder ambtenaar" om haar huwelijk te sluiten.
Belt die vriend even met het werk om te vragen hoeveel collega's er morgen zouden komen. Net als een collega van mij die ooit aan het autorijden was en daarom zijn vriendin zijn mobiel op liet nemen. Bleek het de juwelier te zijn, om te melden dat "de verlovingsring klaar lag hoor"