Alfabet Hbo

15-05-2014 00:30 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer mensen die Hbo studeren en niet het alfabet weten? Of mag ik de enige trotse persoon zijn die dit niet weet?
Ik moet toegeven dat ik ook wel wat moeite heb met het cyrillisch alfabet.
Mooi vak man, hbo.
.
Hopelijk ben je de enige ja...
quote:impala schreef op 15 mei 2014 @ 00:37:

Mooi vak man, hbo.
Hoe ben je ooit van de basisschool af gekomen zonder het alfabet te kennen? Je kunt dus ook geen woordenboek gebruiken?
Het is ook lastig hoor, 26 letters en maar 10 vingers.
.
Kun je wel tellen?
Nee ik kan het wel gewoon tot de letter p. Daarna niet meer maar een woordenboek gaat me wel prima af.
Je hebt wel humor, dat moet ik je nageven.

Sesamstraat een idee?
http://www.youtube.com/watch?v=aN9_8PXl75c
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Fijn dat je er trots op bent in ieder geval.
Sorry hoor maar het alfabet niet kennen en dan wel een hbo studie? Heb jij je havodiploma gehaald omdat je het strikje van een blueband pakje loskreeg?

Ik geloof er geen hol van
Ik geloof alles.. Op het HBO wel eens een half uur bezig geweest om een klasgenote uit te leggen dat 'ik reed' echt onmogelijk met een 't' geschreven kon worden.. Want ja, je hoort die toch wel!
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

zo, opgelost, nu niet meer zeuren.
Ach het kennen van het alfabet is overschat.
quote:whatcomesaround schreef op 15 mei 2014 @ 08:00:

Ik geloof alles.. Op het HBO wel eens een half uur bezig geweest om een klasgenote uit te leggen dat 'ik reed' echt onmogelijk met een 't' geschreven kon worden.. Want ja, je hoort die toch wel!

Als je "ik reet" met een t schrijft dan wordt eigenlijk "me reet" bedoeld
Zolang je niet op de PABO zit vind ik het best...
quote:wilbert schreef op 15 mei 2014 @ 00:30:

Zijn er nog meer mensen die Hbo studeren en niet het alfabet weten? Of mag ik de enige trotse persoon zijn die dit niet weet?

Zijn er nog meer mensen die EEN HBO OPLEIDING VOLGEN en het alfabet NIET KENNEN? Of BEN ik de enige VOLSLAGEN IDIOOT die het niet KENT?

Zo, en nu een middagdagje oefenen op het alfabet en meer boeken lezen voor je taalontwikkeling. Succes!
Het kennen van letters in een bepaalde volgorde staat los van intelligentie. Het alfabet is niets anders dan een afspraak. En dan ook nog eentje die in het dagelijks gebruik niet meer zo relevant is als hij vroeger was, en dus zichzelf langzaam overbodig maakt. Je kunt je natuurlijk wel afvragen hoe het mogelijk is om in deze maatschappij op te groeien zonder met die volgorde in aanraking te komen, maar misschien heeft TO een afwijkende jeugd gehad.
quote:lilalinda schreef op donderdag 15 mei 2014 08:19 ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

zo, opgelost, nu niet meer zeuren.

Thanks!

Ik heb er ook altijd moeite mee.

En mijn Google was stuk.

Ik kwam altijd maar tot de E, mijn favorietste letter.

En nu eindelijk iemand die me serieus neemt...

Kun je deze post een paar keer plaatsen?

Misschien ook handig voor TO. Als de post steeds terug komt, moet hij het wel steeds lezen.
Ach, ik heb moeite met cijfers onthouden. Maar als ik het opschrijf (en het dus voor me zie) kan ik uitstekend rekenen. Lange woorden uit mijn hoofd spellen vind ik moeilijk, terwijl ik ze foutloos kan opschrijven. Ik kan me dus voorstellen dat iemand moeite heeft met het onthouden van een reeks letters. Maar om daar nu trots op te zijn?
quote:Pantax schreef op 15 mei 2014 @ 08:53:

Het kennen van letters in een bepaalde volgorde staat los van intelligentie. Het alfabet is niets anders dan een afspraak. En dan ook nog eentje die in het dagelijks gebruik niet meer zo relevant is als hij vroeger was, en dus zichzelf langzaam overbodig maakt. Je kunt je natuurlijk wel afvragen hoe het mogelijk is om in deze maatschappij op te groeien zonder met die volgorde in aanraking te komen, maar misschien heeft TO een afwijkende jeugd gehad.Zo lief dat je nog zoekt naar een reden, kan ik echt waarderen. Maar als je constateert dat je een stukje algemene kennis mist wat met een dag of wat oefenen op te lossen is, dan ben je toch wel zeldzaam lui of dom als je in plaats daarvan een topic gaat openen op een forum om te vragen of je 'de enige trotse persoon mag zijn die Hbo studeert en het alfabet niet weet'?
Ben je dyslectisch?

Ik ben wel een beetje geschokt maar sluit me aan bij de hoop dat je geen PABO doet.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:Azile schreef op 15 mei 2014 @ 09:02:

[...]

Zo lief dat je nog zoekt naar een reden, kan ik echt waarderen. Maar als je constateert dat je een stukje algemene kennis mist wat met een dag of wat oefenen op te lossen is, dan ben je toch wel zeldzaam lui of dom als je in plaats daarvan een topic gaat openen op een forum om te vragen of je 'de enige trotse persoon mag zijn die Hbo studeert en het alfabet niet weet'?.

Blijkbaar poogt TO het niet-kennen van het alfabet tot onderdeel van zijn identiteit te maken en zoekt hij nu naar medestanders om dit deel van zijn identiteit te bevestigen, het expliciet loskoppelend van een mogelijk lage intelligentie. Hij zal zich er dus wel onzeker onder voelen.

Of hij zeldzaam lui of dom is, is niet zo goed te beoordelen. Zijn formuleringen zijn niet bijzonder accuraat, maar dat is op het hbo verre van uitzonderlijk. Ze moeten het toch ergens leren hè

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven