Minnaar deel 23.

dinsdag 15 april 2014 om 22:14
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
zaterdag 17 mei 2014 om 08:35
quote:lotje_42 schreef op 16 mei 2014 @ 19:55: Highlander, hoe is t met jou? Stilte voor de storm? Vrijdagavond date? Zo ja, dan heel veel plezier, en blijf in je rol... Dat prooi spelen is mij een uitdaging.
Ik heb constant de neiging de rollen weer om te draaien
en alles te gaan bepalen. Haar ook idd.
Idd stilte voor de storm, ongekende spanningsopbouw.
Genieten.
Roos, gefeliciteerd!
Anouk, jij zegt dat jij wilt dat gevoelens en gedachtes van jou zijn.
Waarom wil jij jezelf verbinden aan gevoelens en gedachtes?
Waak jij ervoor dat jij jouw geluksbeleving niet aan de
verliefde gevoelens en gedachtes voor jouw minnaar blijft verbinden?
Probeer te voorkomen dat jij in jouw hoofd meer
met jouw minnaar bezig bent dan met jouw man.
Jij bent niet gevoelens en gedachtes, jij krijgt ze alleen.
Het is aan jou hoe jij met gevoelens en gedachtes om gaat.
Jij bent niet verplicht gevoelens en gedachtes een voetstuk
dan wel podium te geven, jij kunt ze ook laten.
Word niet een type die weet dat bindingsdrang (verliefdheid) haar valkuil is
en die desondanks constant in die kuil blijft stappen
en zichzelf voor de **** keer die put in werkt.
Realiseer jezelf dat jij verantwoordelijk bent voor jouw eigen geluksbeleving.
Jij bent geen speelbal van de omstandigheden.
Jij klinkt als iemand die op de stoep loopt, in de verte een hondendrol op straat ziet liggen
en denkt:"Nee he, poep aan m'n schoen. Ik trap altijd in de hondepoep."
i.p.v. "Daar ligt poep, even om heen lopen.".
Je gaat er nu al van uit, dat jij voor de **** keer
het slachtoffer wordt van verliefde gevoelens en gedachtes,
terwijl jij weet dat jij die rozekleurige gevoelens en gedachtes
ook anders aan kunt pakken.
Ik weet uit eigen ervaring dat kunnen 'ontbinden' (los laten) na
en tussen de seksdates iets is wat jij nog kunt leren.
Laat (verliefde) gevoelens en gedachtes verwaaien.
Verbind jouw eigen gelukswaarde daar niet (langer) aan.
Leer gevoelens en gedachtes los te laten (zijn).
Ik heb constant de neiging de rollen weer om te draaien
en alles te gaan bepalen. Haar ook idd.
Idd stilte voor de storm, ongekende spanningsopbouw.
Genieten.
Roos, gefeliciteerd!
Waak jij ervoor dat jij jouw geluksbeleving niet aan de
verliefde gevoelens en gedachtes voor jouw minnaar blijft verbinden?
Probeer te voorkomen dat jij in jouw hoofd meer
met jouw minnaar bezig bent dan met jouw man.
Word niet een type die weet dat bindingsdrang (verliefdheid) haar valkuil is
en die desondanks constant in die kuil blijft stappen
en zichzelf voor de **** keer die put in werkt.
Realiseer jezelf dat jij verantwoordelijk bent voor jouw eigen geluksbeleving.
Jij bent geen speelbal van de omstandigheden.
Jij klinkt als iemand die op de stoep loopt, in de verte een hondendrol op straat ziet liggen
en denkt:"Nee he, poep aan m'n schoen. Ik trap altijd in de hondepoep."
i.p.v. "Daar ligt poep, even om heen lopen.".
Je gaat er nu al van uit, dat jij voor de **** keer
het slachtoffer wordt van verliefde gevoelens en gedachtes,
terwijl jij weet dat jij die rozekleurige gevoelens en gedachtes
ook anders aan kunt pakken.
Ik weet uit eigen ervaring dat kunnen 'ontbinden' (los laten) na
en tussen de seksdates iets is wat jij nog kunt leren.
Laat (verliefde) gevoelens en gedachtes verwaaien.
Verbind jouw eigen gelukswaarde daar niet (langer) aan.
Leer gevoelens en gedachtes los te laten (zijn).
volg je verstand, gebruik je gevoel

zaterdag 17 mei 2014 om 10:29
mikmakk... ja vanmorgen even. Maar eindigde in de categorie "nu naar de winkel"... Hij probeerde het wel hoor, eerst gewoon gezellig, toen wat geiler maar eigenlijk was ik zelf niet zo in de mood. Niet laten blijken. Werd nog soort van gezellig moet ik zeggen, tot hij ineens appte: "lekker, maar moet nu gaan, S... dr ouders komen om 10 uur (was nog voor 8) en moeten nog eea doen. Morgen maar verder. doei doei xx" (letterlijk overgenomen)...
Teruggeappt: doeidoei xxx hij: xx (dat was het...)
Ik ga zo met mn dochter naar jeweetwel... hopen dat ik het lekkere ding vandaag tref...
Ik ga zo met mn dochter naar jeweetwel... hopen dat ik het lekkere ding vandaag tref...
zaterdag 17 mei 2014 om 10:41

zaterdag 17 mei 2014 om 10:42
quote:highlander schreef op 17 mei 2014 @ 08:35:
[...]
ehm. Ik snap het niet. Hoezo ben je niet je gevoelens en gedachten. Als je dat niet al bent, wat ben je dan? Het lijkt me dat dat nu juist is wat ons mens maakt: dat we gevoelens en gedachten hebben.
[...]
ehm. Ik snap het niet. Hoezo ben je niet je gevoelens en gedachten. Als je dat niet al bent, wat ben je dan? Het lijkt me dat dat nu juist is wat ons mens maakt: dat we gevoelens en gedachten hebben.
zaterdag 17 mei 2014 om 10:44

zaterdag 17 mei 2014 om 10:46
Lotje, nou hij probeerde het blijkbaar nog... maar wat wil je nu met hem? Is dit voldoende voor je?
Ik weet niet of het getwijfel bij komt door de lage datefrequentie. Het is natuurlijk niet makkelijk om het vuurtje maandenlang virtueel te laten branden. Maar aan de andere kant, als ik eerlijk ben denk ik dat een hoge date frequentie de boel gewoon versneld ingewikkelder zou maken! Ik denk persoonlijk dat ik het gewoon niet zo heel goed kan, 2 mannen in mijn hoofd en hart. Ik verlies me, kan lust en liefde niet scheiden.
Roos, maak er een mooie dag van, zal wel lukken met dit weertje!
Ik weet niet of het getwijfel bij komt door de lage datefrequentie. Het is natuurlijk niet makkelijk om het vuurtje maandenlang virtueel te laten branden. Maar aan de andere kant, als ik eerlijk ben denk ik dat een hoge date frequentie de boel gewoon versneld ingewikkelder zou maken! Ik denk persoonlijk dat ik het gewoon niet zo heel goed kan, 2 mannen in mijn hoofd en hart. Ik verlies me, kan lust en liefde niet scheiden.
Roos, maak er een mooie dag van, zal wel lukken met dit weertje!

zaterdag 17 mei 2014 om 10:47

zaterdag 17 mei 2014 om 10:58

zaterdag 17 mei 2014 om 11:03
quote:lotje_42 schreef op 17 mei 2014 @ 10:29:
mikmakk... ja vanmorgen even. Maar eindigde in de categorie "nu naar de winkel"... Hij probeerde het wel hoor, eerst gewoon gezellig, toen wat geiler maar eigenlijk was ik zelf niet zo in de mood. Niet laten blijken. Werd nog soort van gezellig moet ik zeggen, tot hij ineens appte: "lekker, maar moet nu gaan, S... dr ouders komen om 10 uur (was nog voor 8) en moeten nog eea doen. Morgen maar verder. doei doei xx" (letterlijk overgenomen)...
Waarom in godsnaam niet? Je bent toch niet instant geil, niet zijn kut op afroep? Laat hem eerst eens lekker zweten voordat jij weer moeite gaat doen, wil je? Dit zit zo scheef als het maar kan.
Anouk, knap dat jouw cowboy nog een keer wil. Volgens mij matchen jullie niet zo. Ik zou er allang klaar mee zijn geweest. Not my game..
Waarom in godsnaam niet? Je bent toch niet instant geil, niet zijn kut op afroep? Laat hem eerst eens lekker zweten voordat jij weer moeite gaat doen, wil je? Dit zit zo scheef als het maar kan.
Anouk, knap dat jouw cowboy nog een keer wil. Volgens mij matchen jullie niet zo. Ik zou er allang klaar mee zijn geweest. Not my game..

zaterdag 17 mei 2014 om 11:19
Knap dat mijn cowboy nog wil Look? Mwah. Ik neem aan dat je dat baseert op mijn (beknopte) weergave van onze conversaties/ontmoeting. Ik denk dat we wel eens buitengewoon wild en spetterend kunnen gaan matchen.
Op zijn Spaans dan wellicht, als een matador en haar stier. Ik maak hem nu al gek. Er is geen ontsnappen aan.
Op zijn Spaans dan wellicht, als een matador en haar stier. Ik maak hem nu al gek. Er is geen ontsnappen aan.
zaterdag 17 mei 2014 om 11:20
Lookolook, ik weet het.
Gebrek aan zelfreflectie ben ik op sommige punten ook nog schuldig aan.
Vandaar dat ik op die punten ook begeleiding zoek
bij mensen die daar professioneel verstand van hebben
en nu laat mijn rouwbegeleider mij nog zelf al het werk doen.
Konden we onze eigen lasten maar op de schouders van een ander laden.
Dat gemak zou ik op sommige punten best willen hebben!
volg je verstand, gebruik je gevoel

zaterdag 17 mei 2014 om 11:54
Hierdepiephoera hoera voor Rooss.
Lotje, ik denk dat je niet moet willen appen als hij thuis is, schroef de frequentie naar beneden, en app alleen als jullie er beide tijd en zin in hebben. Dat voorkomt teleurstelling. Elke dag hebben jullie nu contact, maar na een bepaalde periode wordt de spanning nu eenmaal minder, doe niet zo bovenop hem zitten, laat het een beetje los, want als ik thuis zit, met mijn nr1 in de buurt, dan heb ik ook niet zoveel zin in geil appen met mijn minnaar. Zou ik me niet lekker bij voelen.
Lotje, ik denk dat je niet moet willen appen als hij thuis is, schroef de frequentie naar beneden, en app alleen als jullie er beide tijd en zin in hebben. Dat voorkomt teleurstelling. Elke dag hebben jullie nu contact, maar na een bepaalde periode wordt de spanning nu eenmaal minder, doe niet zo bovenop hem zitten, laat het een beetje los, want als ik thuis zit, met mijn nr1 in de buurt, dan heb ik ook niet zoveel zin in geil appen met mijn minnaar. Zou ik me niet lekker bij voelen.

zaterdag 17 mei 2014 om 11:59
quote:highlander schreef op zaterdag 17 mei 2014 11:20 Lookolook, ik weet het.
Wij zijn toch je therapie?
Een heerlijk rustig weekendje hier, vanaf maandag ga ik in de voorpret met automan. Donderdag date.
Wij zijn toch je therapie?
Een heerlijk rustig weekendje hier, vanaf maandag ga ik in de voorpret met automan. Donderdag date.

zaterdag 17 mei 2014 om 12:01
quote:annabel_k schreef op vrijdag 16 mei 2014 22:49 Fijn om hier nog even te lezen voor het slapengaan, en veel herkenning. Van te voren dacht ik inderdaad dat het hebben van een minnaar redelijk "halleluja" zou zijn, een oplossing voor het gebrek aan spanning en sensatie, maar nu ik er dan eentje (soort van, gezien de datefrequentie) heb, slingert mijn gevoel steeds op en neer:
Oh wat heerlijk en geil, ik wil hem!
Oh nee, ik ben verliefd, verwarrend, maar ik word er wel blij van..
Oh nee, hij reageert niet meteen, hij is vast niet meer verliefd
Nr 1 is zo'n lieverd, hij verdient dit niet
Wat doe ik de kinderen aan, als dit uitkomt?
En van bovenstaande emoties en variaties daarop dan elke dag (of elk dagdeel, net zoals het uitkomt) een andere.
Ik vind het echt behoorlijk lastig soms. Ik ga nog voor date nr 2 in juni, maar daarna weet ik niet of ik doorga. Misschien past monogamie toch beter bij me. Wel zo duidelijk. Lekker rustig qua emoties ook. Die spanning en sensatie? Eh.. kan ik misschien best wel missen.
Hebben jullie dat nu nooit (of wellicht in het begin gehad) dat je denk, waaaaaarom doe ik dit?
Deze rollercoaster ken ik wel hoor, graag de spanning willen, het nieuwe van die nieuwe man, ondertussen bang dat het uitkomt, en nr 1 die zo geweldig is, waarom doe ik hem dit aan... Etc.
Ik ben er mee gestopt omdat dat me veel meer rust gaf, maar niet voordat ik er echt aan toe was, eerst door een fase van allerlei wisselende emoties gegaan, en op een dag was ik er klaar mee en ben ik ermee gestopt, dat voelde toen als een opluchting, en nog steeds. Natuurlijk mis ik de spanning en het nieuwe af en toe.
Oh wat heerlijk en geil, ik wil hem!
Oh nee, ik ben verliefd, verwarrend, maar ik word er wel blij van..
Oh nee, hij reageert niet meteen, hij is vast niet meer verliefd
Nr 1 is zo'n lieverd, hij verdient dit niet
Wat doe ik de kinderen aan, als dit uitkomt?
En van bovenstaande emoties en variaties daarop dan elke dag (of elk dagdeel, net zoals het uitkomt) een andere.
Ik vind het echt behoorlijk lastig soms. Ik ga nog voor date nr 2 in juni, maar daarna weet ik niet of ik doorga. Misschien past monogamie toch beter bij me. Wel zo duidelijk. Lekker rustig qua emoties ook. Die spanning en sensatie? Eh.. kan ik misschien best wel missen.
Hebben jullie dat nu nooit (of wellicht in het begin gehad) dat je denk, waaaaaarom doe ik dit?
Deze rollercoaster ken ik wel hoor, graag de spanning willen, het nieuwe van die nieuwe man, ondertussen bang dat het uitkomt, en nr 1 die zo geweldig is, waarom doe ik hem dit aan... Etc.
Ik ben er mee gestopt omdat dat me veel meer rust gaf, maar niet voordat ik er echt aan toe was, eerst door een fase van allerlei wisselende emoties gegaan, en op een dag was ik er klaar mee en ben ik ermee gestopt, dat voelde toen als een opluchting, en nog steeds. Natuurlijk mis ik de spanning en het nieuwe af en toe.

zaterdag 17 mei 2014 om 12:44
quote:highlander schreef op 17 mei 2014 @ 11:20:
Lookolook, ik weet het.
Maar dat doen peuten ook hè. Jou aan het werk zetten en af en toe een beetje bij sturen. Succes!
En ach, je hebt altijd ons nog
Anouk, whatever rocks your boat. Ik heb niks met opgeilen en dan de koude douche erop. En van de vraag "wat heb je aan?" droog ik spontaan op.
Lexie! Wat goed van je dat je nog steeds die rust hebt!
Lookolook, ik weet het.
Maar dat doen peuten ook hè. Jou aan het werk zetten en af en toe een beetje bij sturen. Succes!
En ach, je hebt altijd ons nog
Anouk, whatever rocks your boat. Ik heb niks met opgeilen en dan de koude douche erop. En van de vraag "wat heb je aan?" droog ik spontaan op.
Lexie! Wat goed van je dat je nog steeds die rust hebt!