Internetdating: tips voor twee zoekende vrienden?

zondag 6 juli 2008 om 11:03
Twee vrienden van mij gooien regelmatig een hengeltje uit op een datingsite. Een is nogal verlegen en serieus, en heeft nog nooit een relatie gehad. De ander is een jong gescheiden vader die heel graag weer iemand wil leren kennen, maar noodgedwongen in het oosten van het land woont, terwijl hij zelf uit het westen komt en wat minder aansluiting heeft met Tukkers.
Het internetdaten - hoewel het van het daten zelden komt - bevalt ze slecht. Vrouwen reageren niet of heel achteloos op uitnodigingen, laten lang niets van zich horen na de eerste keer en gedragen zich als een prinses op de erwt.
Misschien doen ze wel iets verkeerd, en willen ze te graag. Hebben jullie tips voor mijn twee vrienden, zijn er klassieke fouten die veel mannen maken? Of hebben jullie dezelfde ervaringen met mannen en zitten er gewoon vele rare mensen op die sites?
Het internetdaten - hoewel het van het daten zelden komt - bevalt ze slecht. Vrouwen reageren niet of heel achteloos op uitnodigingen, laten lang niets van zich horen na de eerste keer en gedragen zich als een prinses op de erwt.
Misschien doen ze wel iets verkeerd, en willen ze te graag. Hebben jullie tips voor mijn twee vrienden, zijn er klassieke fouten die veel mannen maken? Of hebben jullie dezelfde ervaringen met mannen en zitten er gewoon vele rare mensen op die sites?
zondag 6 juli 2008 om 11:14
Ik snap wat ze bedoelen. Het aantal mannen maakt de vrouwen arrogant. Ze kunnen de lompste omgangsvormewn hanteren, er is zo weer een nieuw blik kerels wat opengetrokken wordt. Nou zou je zeggen: waarom liggen de verhoudingen zo scheef op date-sites? Ik weet het niet. Of kerels die niet vrijgezel zijn doen zich als zodanig voor, of veel vrouwen die vrijgezel zijn eten chips op de bank en zeggen dat de wereld heel gemeen is, maar blijven liever alleen dan op jacht te gaan. Wie het weet mag het zeggen.

zondag 6 juli 2008 om 11:26
Antonio volgens mij liggen de verhoudingen op datingsites helemaal niet zo scheef. Dat was vroeger misschien zo toen een computer nog echt een mannending was maar tegenwoordig is dat al lang niet meer zo. Ook vrouwen weten de datingsites heel goed te vinden.
Maar als vrouw wil je wel graag een zelf getypt berichtje in plaats van zo'n standaard interesse berichtje die aan tientallen vrouwen gelijk verstuurd worden.
Misschien richten ze zich op de verkeerde doelgroep. Mannen hebben nog al eens de neiging om te reageren op vrouwen die minstens 10 jaar jonger zijn.
Maar als vrouw wil je wel graag een zelf getypt berichtje in plaats van zo'n standaard interesse berichtje die aan tientallen vrouwen gelijk verstuurd worden.
Misschien richten ze zich op de verkeerde doelgroep. Mannen hebben nog al eens de neiging om te reageren op vrouwen die minstens 10 jaar jonger zijn.

zondag 6 juli 2008 om 11:29
zondag 6 juli 2008 om 11:29
Hmm... een vriendin van mij heeft ook een tijdje op een datingsite gestaan en destijds heb ik erg meegeleefd met haar verhalen. Ik had absoluut niet de indruk dat ze er arrogant mee omging. Het is gewoon wel zo dat je als vrouw meer kunt en ook MOET selecteren omdat je als je net aangemeldt bent binnen een paar uur al zo'n 100 berichten in je inbox hebt.
Ze koos een aantal mannen uit voornamelijk op grond van zijn bericht/ passend profiel en natuurlijk ook of de foto haar aansprak.
Uiteindelijk heeft ze een vriend gevonden gewoon in de kroeg ... Omdat het hele datinggebeuren voor haar ook heel teleurstellend was.
Ze koos een aantal mannen uit voornamelijk op grond van zijn bericht/ passend profiel en natuurlijk ook of de foto haar aansprak.
Uiteindelijk heeft ze een vriend gevonden gewoon in de kroeg ... Omdat het hele datinggebeuren voor haar ook heel teleurstellend was.
zondag 6 juli 2008 om 11:30
DIe standaardberichten heb ik altijd afgewezen. Op iets in je profiel reageren, doet het goed. Bijvoorbeeld: goh, ik hou ook van muziek spelen, wat speel jij? Niet meteen over afspreken beginnen. En sja, vrouwen kunnen wat kieskeuriger zijn. Opleidingsniveau speelt ook mee. Als ik een LTS-er had die reageerde, stuurde ik meteen 'niet geinteresseerd' terug. Klinkt hard, maar ik heb zelf WO-niveau en heb al eens meegemaakt dat opleidingsverschil een rol kan spelen in het elkaar begrijpen. Foto erbij is een must, vind ik.
zondag 6 juli 2008 om 11:33
Ik weet niet of die mannen iets fout doen
Ik weet wel dat ik vaak berichtjes heb gehad van mannen die totaal niet bij mij passen. Maar ja, dat weten zij misschien ook niet, maar als ik in mijn profiel heb staan dat ik iemand zoek van achter in de dertig en iemand van in de twintig reageert op mij, dan denk ik wel, tsja...
Ik weet wel dat ik vaak berichtjes heb gehad van mannen die totaal niet bij mij passen. Maar ja, dat weten zij misschien ook niet, maar als ik in mijn profiel heb staan dat ik iemand zoek van achter in de dertig en iemand van in de twintig reageert op mij, dan denk ik wel, tsja...
zondag 6 juli 2008 om 11:36
Even vanaf de andere kant:
ik stuur altijd een berichtje terug, maar vaak zo'n standaard "geen interesse" bericht. Ik krijg veel reacties, dus kan niet overal persoonlijk op reageren. Als ik eenmaal met iemand mail, kap ik dat natuurlijk niet ineens af...
Maar ik krijg wel ongelofelijk rare mails. Massamails (die alleen maar over de knakker in kwestie gaan, de aanhef is nog net veranderd), mails van mannen die 20 jaar ouder zijn ("durf je het aan met een oudere man" yak!), mails van mannen die niets melden op hun profiel behalve "als je wat wilt weten moet je het vragen"...
Heb je wel eens het profiel van je vrienden gezien Frits? Misschien zou je dat eens moeten doen. Veel mannen vullen dat redelijk snel in, maar zijn daardoor slaapverwekkend cliché en saai:
-"ik ga graag uit eten maar vind het ook heerlijk een avondje samen op de bank te hangen",
-"ik houd van strandwandelingen",
"mijn vrienden zeggen dat ik ... ben",
"ik zoek iemand die lief en betrouwbaar is",
"als je meer wilt weten moet je maar vragen"
"tja, ik geloof er eigenlijk niet in, maar heb me toch maar ingeschreven". (dan mail ik terug "tja, ik wilde je wel serieus terugmailen, maar jij gelooft hier toch niet in. Laat maar.")
Er zijn maar weinig mannen die het voor elkaar krijgen, zichzelf goed en pakkend te beschrijven. Misschien moet je eens gewoon met hun naar hun teksten kijken...
ik stuur altijd een berichtje terug, maar vaak zo'n standaard "geen interesse" bericht. Ik krijg veel reacties, dus kan niet overal persoonlijk op reageren. Als ik eenmaal met iemand mail, kap ik dat natuurlijk niet ineens af...
Maar ik krijg wel ongelofelijk rare mails. Massamails (die alleen maar over de knakker in kwestie gaan, de aanhef is nog net veranderd), mails van mannen die 20 jaar ouder zijn ("durf je het aan met een oudere man" yak!), mails van mannen die niets melden op hun profiel behalve "als je wat wilt weten moet je het vragen"...
Heb je wel eens het profiel van je vrienden gezien Frits? Misschien zou je dat eens moeten doen. Veel mannen vullen dat redelijk snel in, maar zijn daardoor slaapverwekkend cliché en saai:
-"ik ga graag uit eten maar vind het ook heerlijk een avondje samen op de bank te hangen",
-"ik houd van strandwandelingen",
"mijn vrienden zeggen dat ik ... ben",
"ik zoek iemand die lief en betrouwbaar is",
"als je meer wilt weten moet je maar vragen"
"tja, ik geloof er eigenlijk niet in, maar heb me toch maar ingeschreven". (dan mail ik terug "tja, ik wilde je wel serieus terugmailen, maar jij gelooft hier toch niet in. Laat maar.")
Er zijn maar weinig mannen die het voor elkaar krijgen, zichzelf goed en pakkend te beschrijven. Misschien moet je eens gewoon met hun naar hun teksten kijken...
zondag 6 juli 2008 om 11:38
@ Hevig inderdaad!!!
Soms lijkt het alsof de mannen helemaal niet in het profiel lezen maar gelijk op foto reageren. Vriendin van mij heeft namelijk duidelijk in haar oproep staan hoe verknocht ze is aan haar huisdieren. Ze heeft een aantal reacties gekregen van mannen waaruit duidelijk blijkt dat ze een hekel aan huisdieren hebben/ allergisch zijn whatever en dit ook echt als een probleem aanmerken in het op zoek zijn naar een partner.
Soms lijkt het alsof de mannen helemaal niet in het profiel lezen maar gelijk op foto reageren. Vriendin van mij heeft namelijk duidelijk in haar oproep staan hoe verknocht ze is aan haar huisdieren. Ze heeft een aantal reacties gekregen van mannen waaruit duidelijk blijkt dat ze een hekel aan huisdieren hebben/ allergisch zijn whatever en dit ook echt als een probleem aanmerken in het op zoek zijn naar een partner.
zondag 6 juli 2008 om 11:44
Ik heb er eens 10 minuten met foto opgestaan, wist niet wat me gebeurde, overvolle mailbox!
Naar je tekst wordt helemaal niet gekeken.
Snel er weer afgehaald!
Inmiddels bijna een jaar samenwonend met een man van datzelfde rp.
Zeg, Frits, wat is dat voor gezeur met 'geen aansluiting met Tukkers'?
Dat moet aan hem zelf liggen, hoor!
Snel er weer afgehaald!
Dat moet aan hem zelf liggen, hoor!
Geen bijzonderheden
zondag 6 juli 2008 om 11:53
Het valt me op dat veel mannen zo gaan klagen over het gebrek aan reacties op die datingsites. Ik denk dan: als je zo weinig reacties terug krijgt doe je gewoon iets verkeerd. Waarschijnlijk hebben ze hun profiel dan niet erg origineel ingevuld. Of een foto van zichzelf geplaatst in skipak met enorme zonnebril. Of inderdaad van die clichés geplaatst waar muziekmeisje het over heeft. Moest er erg om lachen want het is inderdaad waar!
Ik noem maar wat. En als vrouw is het ook zeker niet gemakkelijk hoor! Ook ik moet zorgen voor een origineel profiel waarin ik mezelf duidelijk en helder probeer te omschrijven met een leuke foto waar ik duidelijk en herkenbaar opsta, anders krijg ik ook echt geen reacties waar ik wat mee kan.
Ik noem maar wat. En als vrouw is het ook zeker niet gemakkelijk hoor! Ook ik moet zorgen voor een origineel profiel waarin ik mezelf duidelijk en helder probeer te omschrijven met een leuke foto waar ik duidelijk en herkenbaar opsta, anders krijg ik ook echt geen reacties waar ik wat mee kan.

zondag 6 juli 2008 om 12:01
quote:yasmijn schreef op 06 juli 2008 @ 11:44:
Ik heb er eens 10 minuten met foto opgestaan, wist niet wat me gebeurde, overvolle mailbox!
Snel er weer afgehaald!
Dat moet aan hem zelf liggen, hoor!Ik dacht al aan je toen ik het schreef Tja, ieder zijn voorkeur. Hij knapt af op accenten uit het oosten. Kan gebeuren.
Snel er weer afgehaald!
Dat moet aan hem zelf liggen, hoor!Ik dacht al aan je toen ik het schreef Tja, ieder zijn voorkeur. Hij knapt af op accenten uit het oosten. Kan gebeuren.

zondag 6 juli 2008 om 12:02
quote:muziekmeisje schreef op 06 juli 2008 @ 11:58:
Is dat niet het verschil: mannen lijken veel willekeuriger naar zoveel mogelijk vrouwen te mailen, om maar reacties te krijgen? Terwijl vrouwen meer echt naar een match zoeken?
Of is dat ook een cliché?Nee, ik denk dat dat grosso modo wel klopt. Ik niet, maar daarom bleef ik ook heel lang alleen. Zij trouwens ook niet.
Is dat niet het verschil: mannen lijken veel willekeuriger naar zoveel mogelijk vrouwen te mailen, om maar reacties te krijgen? Terwijl vrouwen meer echt naar een match zoeken?
Of is dat ook een cliché?Nee, ik denk dat dat grosso modo wel klopt. Ik niet, maar daarom bleef ik ook heel lang alleen. Zij trouwens ook niet.
zondag 6 juli 2008 om 12:05
quote:FritsvanEgters schreef op 06 juli 2008 @ 12:01:
[...]
Ik dacht al aan je toen ik het schreef Tja, ieder zijn voorkeur. Hij knapt af op accenten uit het oosten. Kan gebeuren.
Hallo! Ook hier spreekt men ABN, hoor! We spreken niet allemaal Twents! Of woont ie in een gehucht ofzo. Hier in Enschede valt dat allemaal reuze mee, we hebben veel import en ja, ook wij zijn met een beschaafd accent opgevoed!
Nee, dan die lekkere Rotterdamse, Utrechtese, Haagse en Amsterdamse accenten, gruwel. Amsterdams gaat dan nog.
Soms. Ook niet altijd.
[...]
Ik dacht al aan je toen ik het schreef Tja, ieder zijn voorkeur. Hij knapt af op accenten uit het oosten. Kan gebeuren.
Hallo! Ook hier spreekt men ABN, hoor! We spreken niet allemaal Twents! Of woont ie in een gehucht ofzo. Hier in Enschede valt dat allemaal reuze mee, we hebben veel import en ja, ook wij zijn met een beschaafd accent opgevoed!
Nee, dan die lekkere Rotterdamse, Utrechtese, Haagse en Amsterdamse accenten, gruwel. Amsterdams gaat dan nog.
Soms. Ook niet altijd.
Geen bijzonderheden
zondag 6 juli 2008 om 12:05
Ik denk ook dat een goede foto heel belangrijk is. Zo eentje waar het gezicht herkenbaar opstaat, in plaats van een minuscuul stipje op een skipak. Ook kale hoofden verbergende petjes, zonnebrillen, ontblote bovenlijven, bierflesjes, honden, kinderen en vreemde vrouwen zijn uit den boze. Nou, dan valt toch al zo'n 80% af Van die 20% is dan de helft weer grofkorrelig waar de man in kwestie zwaar overbelicht opstaat.

zondag 6 juli 2008 om 12:10
Ik heb jaren geleden ook op datinggsites gestaan, en wat mij aansprak zijn mannen die oprechte interesse tonen. Mannen die alleen maar een riedeltje afsteken pik je er zo tussen uit en zijn niet interessant. Verder moet het idd niet zo'n standaard verhaal zijn; er moet interesse voor je persoon uit spreken.
zondag 6 juli 2008 om 12:11
quote:yasmijn schreef op 06 juli 2008 @ 12:05:
Hallo! Ook hier spreekt men ABN, hoor!
Althans, dat dénkt men te spreken
Ik heb 1x op RP gestaan, om iets te checken voor een vriendin en ik was echt verbaasd over het enorme aantal reacties, waarvan een groot deel dan ook nog volslagen níet aansloot op mijn profiel. Dat nodigt dan wel uit tot niet of achteloos reageren.
Ik heb overigens nog wel een tijdje met twee mannen gemaild, omdat ze van die enorm leuke mails hadden gestuurd waar ik gewoon wel op móest antwoorden. Dat waren persoonlijke en humorvolle mails en geen dertien in een dozijn dingen. Voor mij zit 't 'm daar in. Als ik zou internetdaten, that is.
Hallo! Ook hier spreekt men ABN, hoor!
Althans, dat dénkt men te spreken
Ik heb 1x op RP gestaan, om iets te checken voor een vriendin en ik was echt verbaasd over het enorme aantal reacties, waarvan een groot deel dan ook nog volslagen níet aansloot op mijn profiel. Dat nodigt dan wel uit tot niet of achteloos reageren.
Ik heb overigens nog wel een tijdje met twee mannen gemaild, omdat ze van die enorm leuke mails hadden gestuurd waar ik gewoon wel op móest antwoorden. Dat waren persoonlijke en humorvolle mails en geen dertien in een dozijn dingen. Voor mij zit 't 'm daar in. Als ik zou internetdaten, that is.