Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 19 mei 2014 @ 17:05:

Morgen werken in de bloedhitte, PostNl... Mijn poes en kater liggen in de volle zon te slapen. Die hebben nergens last van.

Oh...vreselijk. Moet je buiten lopen? Ik zit gelukkig nog binnen met een ventilator. Alleen naar het station is niet prettig, dan loop ik in de felle zon. En de trein is, nu deze niet meer schoongemaakt worden, helemaal geen pretje.

Sterkte morgen!
quote:Hilary schreef op 19 mei 2014 @ 17:45:

Oh Louise lees nu over je werk morgen. Heel veel sterkte in de hitte! Ik zal aan jou en aan Daantje denken En aan Lammy natuurlijk.Thanx...komt wel weer goed uiteindelijk. Jij ook sterkte.
Het perfecte topic voor mij dit. Het is niet zozeer dat ik de zomer haat; ik ben gek op bbq's, zwemmen, de lange avonden en dat het lang licht is, maar ik kan zó slecht tegen de warmte. Ik heb het gevoel dat ik constant in gevecht ben met mijn eigen lichaam, om maar niet flauw te gaan vallen. Ik val gewoon best wel makkelijk flauw en zeker met dit weer gaat het best wel snel..

Door de warmte heb ik ook nog eens een enorm gebrek aan eetlust, wat dus ook weer niet zo handig is haha. Hebben jullie dat ook? Geen eetlust met deze temperaturen? hoe gaan jullie daarmee om? Ik drink met deze temperaturen heel veel ijsthee en cola, dat krijg ik wel weg en zo krijg ik in elk geval suiker genoeg binnen..
Hi ladies en hi 'nieuwe' ladies

Ben net wakker van mijn middagdutje, samen met poezekind, en moest eerst een salade naar binnen werken.

De laatste twee dagen al om 7 uur aan de gang (dan gaan de medicijnen er in) zodat ik in ieder geval nog wat energie heb en iets kan doen. Heb lekker mijn balkon-moestuintje in orde gemaakt en wat huishouden gedaan zodat ik rond 12.00 - 13.00 uur (zodra de zon aan die kant van het huis verschijnt) mij terug kan trekken in huis en meestal een dutje ga doen, want moe

Verder hoop ik inderdaad dat het morgenavond gaat onweren en we een aantal graden terug gaan in temperatuur zodat we weer onder de 25 blijven!

Ik ben zo blij met dit topic, lekker ongegeneerd mogen 'zeuren' over warm weer en weten dat de anderen ook begrijpen waarom.

P.S. En ja, ook hier een plat dak maar wel al weer een paar jaar een (verrijdbare) airco in slaapkamer
It's hip(ster) to be square!
quote:cookie93 schreef op 19 mei 2014 @ 19:28:

Het perfecte topic voor mij dit. Het is niet zozeer dat ik de zomer haat; ik ben gek op bbq's, zwemmen, de lange avonden en dat het lang licht is, maar ik kan zó slecht tegen de warmte. Ik heb het gevoel dat ik constant in gevecht ben met mijn eigen lichaam, om maar niet flauw te gaan vallen. Ik val gewoon best wel makkelijk flauw en zeker met dit weer gaat het best wel snel..

Door de warmte heb ik ook nog eens een enorm gebrek aan eetlust, wat dus ook weer niet zo handig is haha. Hebben jullie dat ook? Geen eetlust met deze temperaturen? hoe gaan jullie daarmee om? Ik drink met deze temperaturen heel veel ijsthee en cola, dat krijg ik wel weg en zo krijg ik in elk geval suiker genoeg binnen..Heb ik ook last van cookie93 en omdat ik wel móet eten (anders hypo) maak ik veel fruitsmoothie's (met proteine poeder), gekookte eitjes, zoute dingen zoals olijven en veel salades met groenten en fruit. Zo krijg ik tenminste nog voedingswaarde binnen
hallo, ik kom ook even meepraten Ik heb gemengde gevoelens over de zomer. Ik kan slecht tegen temperaturen boven 24 graden en heb veel last van fel zonlicht, dan kan ik mijn ogen niet goed open houden. Helaas mag ik vanwege mijn werk niet altijd een zonnebril op dus het is nog wel eens afzien.

Maar ik las hier ook ergens dat mensen het prettig vinden dat het weer eerder donker wordt. Dat begrijp ik niet zo goed. Ik vind het licht juist heerlijk, het is in de wintertijd ontzettend moeilijk om mn bed uit te komen als het 's ochtends nog donker is. En als ik om half6 naar huis ga en het is dan ook al donker....

Het is ook niet fijn om in het donker auto te rijden. Ik ben het er wel mee eens dat 's avonds op de bank met dekentje en warme choco enzo erg gezellig is, maar als ik zoals nu 's avonds nog buiten kan zitten en de merels zo mooi zingen, word ik toch ook wel erg blij. Maar hitte, nee. Vooral als het richting 30 gaat ben ik echt niet vrolijk . Vaak hoofdpijn en weinig energie. En in de volle zon lopen is dan echt een opgave. Wat wel enigzins helpt is heeeel veel water te drinken!

Ik heb ook bij postNL (toen nog TNT) gewerkt! In alle weersomstandigheden moeten lopen. Hitte was vreselijk inderdaad, ik liep altijd met een pet en zonnebril op en sleepte liters water mee. Maar in de sneeuw post rondbrengen is zeker ook geen pretje: je kunt dan niet overal fietsen en ik ben echt een paar keer uitgegleden. Sneeuw kan leuk zijn en is zeker heel mooi, vooral in het bos. Maar het beperkt je ook nogal vind ik en het geeft een hoop extra werk in bepaalde beroepen.
@ runningbaleys

Ik heb ook lichtgevoeligheid in mijn ogen en heb een bril met gele glazen aangeschaft omdat een zonnebril niet altijd geschikt is, zeker niet binnenshuis zoals bv op kantoor.

Ik heb 'm eigenlijk bijna altijd op buiten, zelfs in de winter wanneer er geen zon schijnt maar wel een scherpe lucht is. Ook bij het autorijden in het donker ivm tegemoet komende auto's met, van die fijne, halogeen koplampen.

Ik moet er bij zeggen dat ik geen sterkte in deze brillen heb!

Is dit mss ook iets voor jou?
Dan kunnen andere mensen dus mijn ogen nog zien? Want dat is de voornaamste reden waarom ik tijdens bepaalde werkzaamheden geen zonnebril op mag. En is dat een gewoon algemeen verkrijgbare bril of heb je die bij speciale winkel gekocht? Ik heb ook geen bril met sterkte nodig.

En oh ja, die leuke felle koplampen . Ik krijg nog eens een ongeluk omdat ik erdoor wordt verblind! Zie sowieso niet goed in het donker. Weet eigenlijk niet of dat met elkaar te maken heeft. Ik bedoel: niet tegen fel licht kunnen en ook niet goed kunnen zien bij autorijden in het donker.
@runningbaleys Yep, het is een doorzichtige bril dus een stuk vriendelijker dan een zonnebril

Je kunt gewoon naar de opticien en daar een montuurtje uitzoeken en vragen daar gele glazen in te zetten. Als ik het me goed herinner waren de glazen Euro 15,- en het simpele montuurtje ook dus ik was zo'n Euro 60,-- kwijt (2 stuks). Heb inmiddels ook een reserve want toen ik mijn eerste verloor was ik compleet onthand.

Ga wel ff een paar opticiens langs (heb ik ook gedaan) want dat kan verschillen en als je een goede aktie treft (had ik bij Pearl) kan het super meevallen.

Ik heb een auto-immuune schildklierziekte en heb druk op mijn oogzenuwen gehad (dit is de schildklierziekte met de uitpuilende oogbollen ) ik merkte het probleem voor het eerst toen ik in het donker auto ging rijden.

Stomtoevallig zag ik in het magzine van de ANWB een (grote) gele bril die hier tegen zou helpen; ik heb deze toen gekocht in een ANWB winkel en dit bleek te helpen. Daarna kwam ik er achter dat je deze dus ook bij de opticien kunt krijgen, met een leuker montuurtje; je ziet ze eigenlijk nooit geadverteerd maar je kunt ze dus wel bestellen. Je hebt ook blauwe glazen die tegen schittering helpen, de gele zouden speciaal voor autorijden zijn. Voor mij werkt de gele, voor beiden, prima!
Wat leuk om te zien dat dit topic nog steeds loopt .

Wat een overgang zeg, ineens. Ik vind het heerlijk hoor, heb de hele dag buiten gezeten want had verders toch niks te doen. Ik voel me nu net een gebraden kippetje. Maar veel warmer moet het niet worden, en ik moet het ook niet veel drukker krijgen want dan sla ik vast weer ongebreideld aan het klagen .
Schot in de roos Lady-Voldemort

Er blijven toch altijd winterliefhebbers bestaan, zelfs bij de 'nieuwe' forummers. Zo lekker om gelijk-gestemden tegen te komen.
@hipstercat dank je , ik zal eens op zoek gaan. Misschien morgen (vrij) maar misschien ook niet (warm!)
Even de vorig pagina gelezen, wat grappig dat er zoveel kattenliefhebbers zijn hier. Ik ben er ook een! Heb zelf nu een halfbloed siamees, hij is de liefste kat ooit. Heeft een heel bijzonder karakter. Hij is nu 5 en ik hoop dat hij de oudste kat van de wereld wordt!
Lady Voldemort:

Ik vond het vandaag vreselijk warm, bah! Hoop dat het snel minder wordt!

Ik houd me vast aan het feit dat over een maand de dagen weer korter worden! YES!!
@runningbaleys

Je kunt morgen ook binnen blijven en een telefoonrondje doen bij je buurtopticiens, weet je direct waar je niet heen moet!

(Je merkt een mede-binnen-blijver )
quote:emma12345 schreef op 19 mei 2014 @ 20:57:

Ik houd me vast aan het feit dat over een maand de dagen weer korter worden! YES!!hoe bedoel je dat precies? Hou je echt van donkere ochtenden en avonden? Of is het meer gevoelsmatig: hoe korter de dagen hoe dichter bij het najaar, waarin het niet meer zo warm wordt? Want als je het eerste bedoelt dan begrijp ik dat niet zo goed. Ik heb juist meer energie als er langer daglicht is. De energie verdwijnt alleen bij te hoge temperaturen
@hipstercat Tja, helaas is woensdag nog warmer en dan ben ik niet vrij! :(
Ik vind donkere ochtenden en avonden zo heerlijk. Soms ga ik om half 6 's morgens de deur uit in het donker en kom om half 7 's avonds thuis en dat vind ik echt heerlijk. Als ik nu 's morgens om half 6 de deur uitga en het is al licht heb ik het gevoel dat het al zo laat is. Vind het helemaal niks. Dus ik kijk er ook naar uit als de dagen weer korter worden.

Kijk maar naar nu: ik ga vroeg naar bed en het is nog niet eens donker. Dan slaap ik al slechter. Met het raam open slapen kan ook al niet, want er is nog teveel herrie buiten.
Dat vind ik knap. Ik heb in de winter de grootste moeite om uit bed te komen 's ochtends vroeg. Als het nog donker is geloven mijn hersenen/lichaam niet dat het al dag is en wil ik nog slapen! Van onderweg zijn in het donker word ik niet blij, de wereld lijkt altijd zo veel kleiner als het donker is

Voor mij hoeft het alleen donker te zijn als ik slaap: tussen 22:00 en 7:00 Dat is het natuurlijk nooit precies maar als je goed verduisterende gordijnen hebt kan het daglicht 's ochtends weinig kwaad
Hoi cookie93 en runningbaleys

Fijn dat je zulke goede tips krijgt van Hipstercat, runningbaleys!

Lady-Voldemort

Leuk dat je nog eens langskomt, vroeg me al af waar je gebleven was, haha! Fijn dat je vandaag in ieder geval hebt genoten.

Voor slaapproblemen als het laat donker/vroeg licht is: ik heb een slaapmaskertje en dat werkt perfect. Dan is het altijd lekker donker! Ik vind de donkere ochtenden en avonden ook zo ontzettend knus.
Dan is de knusse avond voor jou nu begonnen Hilary! Maar heb je op donkere winterochtenden dan niet meer moeite met opstaan dan op lichte zomerochtenden? (sorrie als ik erover doorzeur, vraag het me gewoon af...)
Ik heb eerlijk gezegd altijd moeite met opstaan Of het nu zomer of winter is. Vind mijn bed gewoon veel te heerlijk, haha! Vooral met mijn nieuwe hotelkwaliteit-beddengoed
quote:runningbaleys schreef op 19 mei 2014 @ 20:57:

Even de vorig pagina gelezen, wat grappig dat er zoveel kattenliefhebbers zijn hier. Ik ben er ook een! Heb zelf nu een halfbloed siamees, hij is de liefste kat ooit. Heeft een heel bijzonder karakter. Hij is nu 5 en ik hoop dat hij de oudste kat van de wereld wordt!

Dat heb ik ook met mijn lieve kat

Ik kan mijn geluk niet op met hem. Vanavond na zijn eten kwam hij kopjes geven

Nu ligt hij heerlijk te slapen op een eetkamerstoel onder de eettafel. Zijn nieuwe favoriete slaapplek!

Inderdaad leuk dat er hier zoveel forummers zijn met katten of andere dieren!
Nou dan moeten jouw en mijn kat maar samen de eerste plaats delen in het record boek!

Klinkt alsof je een fijn bed hebt. We blijven het oneens over donkere ochtenden denk ik Ik heb wel een hekel aan te warme nachten, dan kan ik echt niet goed slapen. Ik slaap het beste als ik lekker weg kan kruipen onder het dekbed.

Nog een heel groot nadeel aan de zomer: al die rotinsecten! Vliegen, ik had vorig jaar hier in huis een vliegenplaag

fruitvliegjes, je kunt de gft-bak niet opendoen zonder een wolk in je gezicht te krijgen

muggen, dat ze steken vind ik nog niet eens zo erg maar ze laten me niet slapen!

Wespen, ik vind ze verschrikkelijk en dat weten ze want ze gaan altijd om mij heen hangen. Ik weet dat ze ook nuttig zijn maar blijf uit mn buurt!
+100 voor het houden van donkere ochtenden en avonden (Daantje en Hil) en +100 voor Runningbaleys over de rotinsecten! Vooral muggen die je wakker houden..Vannacht heeft vooral de warmte me wakker gehouden, mijn dekbed was een verfrommeld nat propje geworden, haha.

Gisteren in de auto was echt een hel, straks moet ik weer, pfff.. Werken is nu ook echt geen pretje, aan het einde van de dag was ik helemaal plakkerig en mijn hoofd bonsde en gonsde helemaal. Toen ik naar huis reed om 22:30 was het nog een beetje licht zelfs

Morgen begin ik wat vroeger met werken, ben ik ook wat vroeger klaar. Maar ja, dan moet je dus weer eten maken, bah Nergens trek in!

Heerlijk als het deze week nog lekker gaat regenen en onweren, dat haalt ook de druk een beetje uit de lucht. Regendansssss!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven