geregisteerd partnerschap
zondag 6 juli 2008 om 13:15
Mijn vriend en ik gaan ons in het najaar registeren als partners.
Nu is hier weinig over te vinden op internet. Ben daarom ook benieuwd of hier nog meer "dames" zijn die dit hebben gedaan ipv een huwelijk en wat jullie reacties zijn.
We zijn er nog niet helemaal over uit wat we na de plechtigheid gaan doen.
Hebben jullie daarna een feest gegeven? Nog iets speciaals gedaan qua kleding?
En mag je net als bij een huwelijksvoltrekking gewoon gasten
uitnodigen bij de plechtigheid?
Nu is hier weinig over te vinden op internet. Ben daarom ook benieuwd of hier nog meer "dames" zijn die dit hebben gedaan ipv een huwelijk en wat jullie reacties zijn.
We zijn er nog niet helemaal over uit wat we na de plechtigheid gaan doen.
Hebben jullie daarna een feest gegeven? Nog iets speciaals gedaan qua kleding?
En mag je net als bij een huwelijksvoltrekking gewoon gasten
uitnodigen bij de plechtigheid?
zondag 6 juli 2008 om 14:40
Hoi!
Wat leuk dat jullie ook een geregistreerd partnerschap aan gaan!
Mijn vriend en ik hebben het 2 jaar geleden gedaan. Je mag, net als bij een huwelijk, gewoon meenemen wie je wilt. In ons geval waren alleen onze beide ouders erbij, zij waren ook onze getuigen. We zijn het weekend erop met onze ouders, zussen, zwagers en hun kinderen uit eten geweest. Voor onze vrienden hebben we een bbq gedaan.
We zijn er nog steeds blij mee dat we het op deze manier hebben gedaan.
Wat ik jammer vind is dat veel mensen denken dat het hetzelfde is als een samenlevingscontract of dat ze denken dat het niets voor stelt, terwijl het gelijk staat aan het huwelijk. Maar dan geef ik er graag wat meer duidelijkheid over!
Veel plezier met de voorbereidingen enzo!
Wat leuk dat jullie ook een geregistreerd partnerschap aan gaan!
Mijn vriend en ik hebben het 2 jaar geleden gedaan. Je mag, net als bij een huwelijk, gewoon meenemen wie je wilt. In ons geval waren alleen onze beide ouders erbij, zij waren ook onze getuigen. We zijn het weekend erop met onze ouders, zussen, zwagers en hun kinderen uit eten geweest. Voor onze vrienden hebben we een bbq gedaan.
We zijn er nog steeds blij mee dat we het op deze manier hebben gedaan.
Wat ik jammer vind is dat veel mensen denken dat het hetzelfde is als een samenlevingscontract of dat ze denken dat het niets voor stelt, terwijl het gelijk staat aan het huwelijk. Maar dan geef ik er graag wat meer duidelijkheid over!
Veel plezier met de voorbereidingen enzo!
zondag 6 juli 2008 om 15:14
Wij denken zelf ook aan een geregistreerd partnerschap (heb me er overigens verder niet echt in verdiept). Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de reacties van anderen.
@ mevessie: waarom wil je een geregistreerd partnerschap als je toch alle dingen erom heen wilt hebben die gepaard gaan met trouwen (feest, publiek etc.)
@ mevessie: waarom wil je een geregistreerd partnerschap als je toch alle dingen erom heen wilt hebben die gepaard gaan met trouwen (feest, publiek etc.)
zondag 6 juli 2008 om 15:39
zondag 6 juli 2008 om 15:50
Wij hebben ook een geregistreerd partnerschap, puur omdat dat het makkelijkste was om de boel te regelen. Bij ons waren alleen onze ouders erbij, die waren getuigen. Wij zijn op maandagochtend gratis gepartnerd en hebben daarna met de ouders gezellig ontbeten/gebrunched. Maar je kunt er uiteraard bij vragen wie je wilt en de plechtigheid zo lang of kort maken als je zelf wilt. Omdat we er verder niet echt ruchtbaarheid aan hebben gegeven hebben we ook niet veel reacties gehad. We hebben dus ook geen feest gegeven, geen speciale kleding gekocht etc.
vrijdag 11 juli 2008 om 19:24