Tuinhandschoenen

20-05-2014 11:35 14 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben de tuin aan het opknappen en ik zoek tuinhandschoenen waar de brandnetels NIET doorheen komen. Ik heb nu die van de HEMA, en ik had het eigenlijk wel kunnen weten (ze zijn erg dun), maar ik kan net zo goed met blote handen de brandnetels eruit trekken, want het verschil merk je haast niet.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik van die bouwvakkersdingen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik gebruik dit soort;

https://www.google.nl/sea ... img..18.5.156.aHSrQTdGmjs

verkrijgbaar bij in ieder geval ieder bouwmarkt.
Met een stevige latex coating:

Thnx! Bouwmarkt dus, ik ga daar snel kijken! :-)
Die van Biebeliee hebben ze ook bij Action (al is t geen Gardena, maar Werkmann ofzo). Mijn vriend is er erg blij mee en doet er álles in de tuin mee. Van stenen sjouwen, tot brandnetels trekken.
quote:carretjerockt schreef op 20 mei 2014 @ 11:40:

Ik gebruik dit soort;

https://www.google.nl/sea ... img..18.5.156.aHSrQTdGmjs

verkrijgbaar bij in ieder geval ieder bouwmarkt.zoiets heb ik ook, gekocht bij intratuin
Hier verwijder ik brandnetels altijd zonder handschoenen, en zonder geprikt te worden. De truc is om ze niet aan de steel of bladeren beet te pakken, maar aan de wortels. Dus met een voet de plant opzij doen, met een schepje of vingers wat aarde wegwerken en wat wortels vrijleggen, en dan pak je zo de hele plant direct uit de grond...

Ik heb heel wat tuinhandschoenen, maar het fijnst werkt het gewoon met blote handen. Mijn handen zien er dan ook heel erg vaak ruw en bruinig uit, gedurende het tuinjaar. Ik heb nog nooit handschoenen gevonden waarmee je het fijne gevoel bleef houden in je vingers...
quote:tof schreef op 20 mei 2014 @ 13:04:

Ik heb heel wat tuinhandschoenen, maar het fijnst werkt het gewoon met blote handen. Mijn handen zien er dan ook heel erg vaak ruw en bruinig uit, gedurende het tuinjaar. Ik heb nog nooit handschoenen gevonden waarmee je het fijne gevoel bleef houden in je vingers...

Helemaal eens!

Het enige waar ik handschoenen voor gebruik (van de Action, prima dingen al stonken ze in het begin nogal ) is voor het opbinden en snoeien van de Japanse wijnbes.

En soms als ik al een paar dagen erg veel in de tuin ben geweest, omdat ik snel eczeem en kloven in mijn handen heb, dan moet ik ze wel een beetje beschermen.
Ik gebruik ook bijna nooit handschoenen in de tuin, ook niet voor het verwijderen van brandnetels. Alleen voor het snoeien en wieden van mijn rozenperk gebruik ik handschoenen en draag ik altijd iets met lange mouwen. Ik gebruik meestal lashandschoenen, daarvan hebben wij er zoveel. Ik gebruik ze overigens ook om de tuin te bemesten, de mestlucht blijft best lang aan je handen kleven.
Ik gebruik vaak tuinhandschoenen van KIXX, te verkrijgen bij tuincentra als Ranzijn, Overvecht en Groenrijk. Ze zijn lekker soepel, niet zo zweterig en je kunt ze gewoon wassen. Ook fijn dat ze in heel veel maten te verkrijgen zijn zodat ze echt goed passen.

Misschien is het beter om niet naar handschoenen om mee in de tuin te werken zoeken, maar naar echte werkhandschoenen, daar waar een spijker zelfs lastig doorheen te krijgen is.

Ik laat mijn vriend altijd een setje van de bouw meenemen.
Zou het werken om van die haarverf-plastichandschoenen onder je tuinierhandschoenen aan te trekken?
Zeg maar Spijker.
Huishoudhandschoenen

Iets van 61 cent bij action

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven