Spoed, spoed, spoed
dinsdag 20 mei 2014 om 19:40
Ik heb zojuist een heel klein vogeltje gevonden wat vermoedelijk uit het nest is gevallen. Hij lag op een fietspad waar ook veel scooters rijden, dus heb hem mee naar huis genomen voor hij overreden zou worden. Ik heb gekeken, maar ik kon zo gauw nergens een nest ontdekken waar hij uit gevallen kon zijn. Er stonden op de betreffende plek 2/3 bomen in achtertuinen.
Wat moet ik nu doen?? Ik heb 144 gebeld, maar zij konden me enkel doorverwijzen naar de dierenambulance, welke 's avonds niet bereikbaar is... Ik woon in de buurt van Utrecht, maar heb op dit moment geen auto ter beschikking helaas.
Wat moet ik nu doen?? Ik heb 144 gebeld, maar zij konden me enkel doorverwijzen naar de dierenambulance, welke 's avonds niet bereikbaar is... Ik woon in de buurt van Utrecht, maar heb op dit moment geen auto ter beschikking helaas.
dinsdag 20 mei 2014 om 20:12
quote:melissa-x schreef op 20 mei 2014 @ 19:59:
[...]
Mensen die geen veganist zijn, kunnen toch ook meeleven met dieren?
Jahoor. Maar een SPOED SPOED SPOED topic openen omdat je een vogeltje hebt meegenomen naar huis in plaats van terug in de berm zetten oid omdat je het zo zielig vindt, maar 's avonds wel je maaltijd met een stuk vlees eten, je bammetjes met ham tussen de middag verorberen en leren schoenen en een leren jas kopen, da's dan waarschijnlijk niet zielig.
Het is de natuur. Vogeltjes gaan dood, de sterkste overleven.
[...]
Mensen die geen veganist zijn, kunnen toch ook meeleven met dieren?
Jahoor. Maar een SPOED SPOED SPOED topic openen omdat je een vogeltje hebt meegenomen naar huis in plaats van terug in de berm zetten oid omdat je het zo zielig vindt, maar 's avonds wel je maaltijd met een stuk vlees eten, je bammetjes met ham tussen de middag verorberen en leren schoenen en een leren jas kopen, da's dan waarschijnlijk niet zielig.
Het is de natuur. Vogeltjes gaan dood, de sterkste overleven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 20 mei 2014 om 20:15
quote:Amand schreef op 20 mei 2014 @ 20:04:
[...]
Heb je dat vaker, dat jij jezelf zo verheven voelt boven andere mensen, dat je meent mindere zielen te moeten vertellen naar wie ze wel of niet moeten luisteren?
Ok lieverd. Take 2.
Ik voel me niet verheven. Jij begint over 'mindere zielen?'
Ik ben na 3 weken vogeltelefoontjes een beetje opgefokt, excuzes-moi. Ik wil alleen het beste voor het vogeltje nu. Fijne avond nog, hand erop?
[...]
Heb je dat vaker, dat jij jezelf zo verheven voelt boven andere mensen, dat je meent mindere zielen te moeten vertellen naar wie ze wel of niet moeten luisteren?
Ok lieverd. Take 2.
Ik voel me niet verheven. Jij begint over 'mindere zielen?'
Ik ben na 3 weken vogeltelefoontjes een beetje opgefokt, excuzes-moi. Ik wil alleen het beste voor het vogeltje nu. Fijne avond nog, hand erop?
dinsdag 20 mei 2014 om 20:20
dinsdag 20 mei 2014 om 20:21
Nestje maken en vliegjes e.d. voeren ofzo.
Je had hem het.beste meteen in de struiken naast het pad kunnen zetten.
Nu zelf voeren denk ik, bij levende torretjes in n schoenendoos zetten en hopen dat hij snel zelf doorkrijgt hoe hij zn voer moet vangen.
Ik zou alle vliegen in huis vangen en hem voeren met n.pincet ofzo.
Je had hem het.beste meteen in de struiken naast het pad kunnen zetten.
Nu zelf voeren denk ik, bij levende torretjes in n schoenendoos zetten en hopen dat hij snel zelf doorkrijgt hoe hij zn voer moet vangen.
Ik zou alle vliegen in huis vangen en hem voeren met n.pincet ofzo.
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 20 mei 2014 om 20:32
Nou dan is ie idd al wat ouder, en heeft ie een goede kans om te overleven. Alleen nu dan even zonder ouders, want dat kan je niet meer ongedaan maken. Probeer 'm te voeren met dat mengseltje dat ik zei, en beslis daarna wat je er mee wilt doen. Zelf opvoeden gaat in ieder geval niet lukken zonder de juiste middelen (een kropsonde of spuitje, en belangrijker, het juiste voer.) Je mag ook even een foto pm'en zodat ik misschien beter kan zien wat voor vogeltje het is en hoe oud ie is.
Another Tale of Infinite Dreams
dinsdag 20 mei 2014 om 20:50
quote:NummerZoveel schreef op 20 mei 2014 @ 20:17:
Of PM even als je het hier niet wil zeggen.Ze heeft de PB functie niet geactiveerd (zie je als iemand geen plusje onder zijn/haar avatar heeft. Kan ze aanvinken bij mijn viva en dan instellingen.
Of PM even als je het hier niet wil zeggen.Ze heeft de PB functie niet geactiveerd (zie je als iemand geen plusje onder zijn/haar avatar heeft. Kan ze aanvinken bij mijn viva en dan instellingen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 20 mei 2014 om 21:00
Heb het verhaal gedeeld op facebook, en een vriendin van me heeft een vader die iets met vogels doet blijkbaar. Hij zegt: het beste wat je kan doen is hem nu s nachts thuis houden en wat eten geven, en dan morgenochtend heel vroeg, als het buiten nog stil is, terug brengen naar de plek waar ik hem gevonden heb. Zijn ouders kunnen hem dan horen tjilpen en kunnen hem dan hopelijk weer oppikken.
Ben nu dat mengseltje van sushi aan het maken. Maar wat moet ik daar mee doen? Gewoon in een klein bakje dat hij het zelf kan opeten? Of met zo'n spuitje in zijn mond doen, zoals je altijd op plaatjes ziet?
Ben nu dat mengseltje van sushi aan het maken. Maar wat moet ik daar mee doen? Gewoon in een klein bakje dat hij het zelf kan opeten? Of met zo'n spuitje in zijn mond doen, zoals je altijd op plaatjes ziet?
dinsdag 20 mei 2014 om 21:02
Hangt er vanaf of ie al zelf kan eten.. kom je snel genoeg achter. Maar als ie nog niet kan vliegen is ie ook nog geen zelfstandige eter. Als je het eten tussen twee vingers boven zijn hoofd aanbiedt dan heb je kans dat ie zn snavel vanzelf al open doet, zoals je op filmpjes wel eens ziet.
Another Tale of Infinite Dreams
dinsdag 20 mei 2014 om 21:18
Mijn dochter (8) heeft vorig jaar ook een uit het nest gevallen vogeltje opgepakt en mee naar huis genomen. We hebben 'm in een vogelkooitje gezet in de tuin en gevoerd. Moedervogel had hem/haar binnen no time gevonden. Als we in de tuin zaten, deden we het deurtje open (katten-alert) en kwam moeder binnen enkele minuten aangevlogen om vanaf de drempel haar kind wormen voeren. Op een middag is het vogeltje met moeders vertrokken.
woensdag 21 mei 2014 om 09:29
Nou, het beestje heeft de nacht overleeft. Eten uit mijn hand wilde hij niet, dus heb het in een bakje in de doos gezet. Vermoedelijk ook wat van gegeten, want er zaten wat klontjes van dat eten in het waterbakje
. Ga hem nu terug zetten bij de plaats waar ik hem gevonden heb. Daar vlakbij is een hondenspeelveld, dan laat ik mijn hond daar gewoon een uurtje spelen en kan ik daarna kijken of hij weg is of er nog zit.