Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
@ Nadine: zoals ik al schreef heb ik het erg druk. Vandaar dat het updaten van de tabel even was blijven liggen. Heb het nu gedaan.

@ Margje: vervelend dat je zo veel stress hebt. Hoe komt het dat het afvallen dan goed gaat, denk je minder aan het eten?

@ Suus: leuk dat je je ook aangemeld hebt voor WW. Lekker zo'n thuiswerkdagje en hardlopen!

@ Blanche: jij gaat goed zeg, je gaat het nu echt snel merken aan je kleding!

Ik heb vanavond een salade gegeten en wil straks nog een rondje hardlopen. Uit het werk was het veel te warm. Ik hoop dat het droog blijft, zodat ik toch nog even kan gaan lopen!
Hoihoi!

Zo, dat was wel warm vandaag he?

@nadine; genoten van je swirl? Das dan wel belangrijk he?

@sneeuwitje: nog gelopen? Geen last van de zware buien gehad?

Ik ben vanmiddag even wezen lunchen: volkorenbrood met vers gemaakte tonijnsalade, cola zero en 2 groene thee. Vanavond zo'n maaltijdsalade van AH gegeten met geitenkaas, appel, walnoot, zongedroogde tomaat. En verder vandaag toch weer veel fruit en groenten: ananas, 2 mineola's, hele komkommer en wat tomaten.

Vanochtend nog bio kwark op en moet zo even kijken of ik nog iets mag qua ww punten. Ondertussen ben ik aan het stofzuigen en de benedenverdieping aan het dweilen. Tussendoor (als het stuk vloer opdroogt) ben ik "what not to wear" op TLC aan het kijken.

Groetjes!
@Sneeuwitje: oh dat had ik dan even over het hoofd gezien. Maakt ook niet uit hoor dat het wat langer duurde maar vroeg me gewoon af of we er nog mee werkten of dat ik iets anders moest doen. Fijn dat je m bijgewerkt hebt iig! Nog aan hardlopen? Hier heeft het net heeeeeeeeel hard geregend, nu schijnt de zon overigens weer.

@Suus: zeker lekker haha. Klinkt als multitasken daar, doe je goed.

@Blanche: nee met shredden heb ik even rust. Merkte dat het even too much werd voor mn lichaam dus heb even pauze nu. Verder zwem ik nu veel. Fijn dat je broeken losser zitten zeg! Dat is echt motiverend. Leuk dat je er weer bent iig!
@ Suus, wat leuk dat jij ook aan de WW begonnen ben! Doe je alleen online of ook de cursus? Hoeveel punten mag jij per dag eten? Hoop dat jij er ook succes mee gaat hebben Die lunch van je klinkt erg goed moet ik zeggen.

@Margje, Wat vervelend dat je in zo'n stressvolle periode zit. Van stress val je idd altijd lekker af, dus misschien is het extra motivatie voor als je weer minder stress hebt?

@Sneeuwwitje, ik kan me heel goed voorstellen dat het hardlopen minder goed gaat met deze hitte. Hopelijk heb je vanavond nog een lekker stukje kunnen lopen.

@Nadine, een swirl... jammie! Geniet er maar lekker van hoor! Continu alleen maar gezond eten wordt je ook niet vrolijk van, dus af en toe zondigen hoort erbij. Leuk dat je nu aan het zwemmen bent, zeker met deze temperatuur heerlijk
's Avonds hardlopen + deze warmte = niet echt mijn ding In het begin deed m'n telefoon ook wat raar, hij gaf aan dat ik helemaal niet zo snel liep, terwijl ik behoorlijk snel gestart was. Uiteindelijk stelde hij het wel bij, maar dat was mentaal niet heel goed... uiteindelijk wel lekker gelooen. Heb het nog steeds heel warm, dus hoop dat het buiten nog een beetje af gaat koelen. Er waren trouwens super veel mensen aan het hardlopen, iedereen wacht natuurlijk tot het eind van de avond! Nu lekker onder de douche!
Je telefoon zal ook wel van slag zijn geweest door de hitte sneeuwwitje Wel goed dat je toch gegaan ben!
Knap sneeuwitje! Ik vond het s ochtends om 8.45 uur al zo warm. Laat staan later op de dag!

Blanche: ik mag 30 punten, kan dat? Ik vind het vooral interessant dat sommige dingen veel slechter zijn, en andere dingen best gezond. Dus dat is goed om te weten.

Verder gister en eergister niet meer gesnoept. Prima gegaan. Ik ga maar dingetjes doen, dat hoid me bezig!

Ik ga aan de slag hier! Fijne dag
Ja hoor Suus 30 punten kan prima. Ik heb zelf nu 35 punten, maar ben ook nog een stuk zwaarder dan jij. Hoe meer je afvalt, hoe minder punten je mag eten. Bij mij is het bij elke 2 kg eraf een punt minder. 26 punten is geloof ik het laagste aantal punten. Als je klaar bent met diëten, gaan je aantal punten weer omhoog, zodat je niet meer afvalt, maar je gewicht kan behouden.

Handig hè die app, ik vind hem zelf ook heel makkelijk in gebruik. Enige negatieve punt vind ik de zoekmachine, als je daarin zoekt, krijg je altijd maar een zeer beperkt resultaat en vaak staat er niet bij wat je zoekt. Ik zoek meestal apart onder het kopje zoek voeding en dan de voedingscategorie, daar vind ik het vaak wel.

Ben jij van plan je weekpunten te gebruiken? Ik gebruik ze eigenlijk zelden. Probeer alleen altijd wat activiteits punten te gebruiken in de week. Zeker als je veel sport, wordt aangeraden daar minstens de helft van te gebruiken.
Hi Blanche,

Ik probeer elke dag goed uit te komen met de punten. Het hardlopen geef ik ook in, dus heb ik van die actviteitspunten. Ik zag dat als je een dagje een paar puntjes teveel eet, het van dat weekextra af gaat. Ik kan me zo voorstellen dat ik wat van die activiteitspunten en/of weekextra opmaak tijdens feestjes en bbq's etc. ik heb deze week zaterdag een soort samen kook middagjes avondje met vrienden en hun kids. Dus dan waarschijnlijk ook wat ongezond(ere) dingen.

Hoe is het met de rest? Gaat het goed?
Je kan als je inlogt via de computer aangeven dat je eerst activiteitspunten wil gebruiken, inplaats van weekpunten. Maar in principe maakt het natuurlijk geen barst uit.

Klinkt gezelig zo'n kookavondje!

Ik heb zojuist voor het eerst in weken weer eens baantjes getrokken, was best wel fijn
@Blanche... ja doe nog steeds touwtje springen.. Vrijdag, zaterdag en zondag er weer lekker mee bezig geweest en ook met hoelahoepen en nog wat steps oefeningetjes met het trapje in onze tuin.. In totaal per dag zo'n 1,5uur bezig geweest.. Nu al even een paar dagen niets gedaan door tijdgebrek maar vrijdag gaan we weer vol aan de bak.. Zaterdag nog een half dagje werken en dan volgende week behoorlijk wat vrij dus lekker veel tijd om te sporten.. Ook maar weer eens wat gaan hardlopen, want moet toch weer wat oefenen voor de Colours by the Sea op 7 juni.. Is er iemand van jullie die daar ook aan mee doet toevallig??

Benieuwd hoe het vrijdag op de weegschaal gaat zijn want opoe is weer op bezoek deze week..

@Sneeuwwitje.. die app van voedings........(weet even niet meer precies hoe je het noemde) kan je die gewoon in de appstore vinden of is dat via WW of zo?

Ik heb wel een app waar ik iedere week mijn gewicht op invul en die dan precies laat zien hoeveel ik bijkom of afval..Dit doe ik nu al sinds 2012.. Daarvoor was ik al een aantal jaren niet op de weegschaal geweest.. Denk in 2010 of zo voor het laatst maar toen schrok ik zo dat ik 120 zag dat ik er nooit meer opdurfde, maar bij mij ging de knop om toen mijn eerste nichtje geboren werd. Toen had ik zoiets, ik moet hier echt iets aan gaan doen en ook aan mijn conditie anders zie ik mijn nichtje straks niet eens volwassen worden.. En zo zijn we ondertussen in 2014 aangeland.. Nog lang niet op mijn streefgewicht, maar goed er is al aardig wat af en bovendien door het sporten is in ieder geval mijn conditie aanzienlijk verbeterd.. Straks als ik wat meer tijd heb ook weer eens gaan wandelen en wat meer gaan hardlopen en geocachen.. Of fietsen... Dus als iemand in de buurt van Vlissingen een keer zin en tijd heeft om mee te gaan.. Altijd welkom!!

Nadeeltje van al dat sporten is wel dat alle leuke broeken die ik vorig jaar gekocht heb te groot aan het worden zijn.. Nu kunnen ze nog wel met een riem er op gelukkig en als het te gek wordt zien we wel weer verder..

Suk6 iedereen met alles wat jullie er voor doen..

Fijne avond en trusten voor straks iedereen.....
Yolo!!
Tante barb: dan maar nieuwe leuke broeken kopen he? Wel zonde geld, maar een goed doel. )

Iedereen een goede dag gehad? Ik erg druk op werk, maar qua eten wel oke. Het volgende heb ik gegeten;

O; biologische magere kwark, lijnzaad, appel, groene thee, water

T; peer, komkommer

L: boterham met appelstroop, rauwkost, 2 gekookte eieren.

T: appel, paar kleine volkoren crackertjes (100 kcl)

D; 3 visticks, groene asperges, broccolie, gebakken aardappeltjes uit de oven (jaja, vriendlief had lekker gekookt)

T: ik heb nog 3 punten over, dus daar heb ik nog wat keuze!

Als het morgenochtend heel vroeg droog is, ga ik nog even hardlopen voor het werk.

Wat hebben jullie allemaal gedaan vandaag?
95, 7 vandaag

0, 7 eraf deze week

Totaal 3, 1 kg eraf
Elk pondje gaat door het mondje!
Vandaag is de weegschaal mijn grote vriend... 103.5.. Nog maar even wachten dus met die nieuwe broeken.. Anders misschien over een paar maanden weer... Voorlopig redt ik me nog wel even met riemen... hihi..

Sowieso voor een goed doel wat mezelf betreft maar ook de oude te grote broeken gaan dan naar een goed doel.. Naar de mensen in de Filipijnen die wel wat kunnen gebruiken... Heb een vriendin die daar vandaan komt en die stuurt het dan op naar haar vrienden en familie daar.. Dus ze gaan zeker niet de vuilbak in...

Goed gedaan @Margje.. en alle anderen ook natuurlijk die nog moeten invullen en afgevallen zijn.. En voor degenen bij wie dat niet zo is..HOU VOL!!
Yolo!!
Ik weeg morgen! Was vanochtend eerst hardlopen, toen haasten naar werk, dus vergeten!

Goed gedaan Margje en Tante Barb! Joepie!! Hopelijk heb ik morgen ook goed nieuws!
Gisteravond had ik niet zoveel zin meer om te gaan lopen, had veel gefietst en dinsdagavond nog gelopen. Vandaag op mijn werk voelde ik me helemaal niet lekker. Gelukkig kon ik vroeg naar huis en ben direct mijn bed in gekropen. Het zal me niet weer gebeuren dat ik ziek ben mij een wedstrijdje. Nu gaat het gelukkig weer beter. Het weer is super dus ik ga nog een klein rondje (3-4 kilometer) lopen om toch even in beweging te zijn. Vanavond vroeg naar bed en morgen lekker rustig aan doen, zodat ik helemaal fit ben voor mijn 10 km aankomende zondag!

Verder qua eten gaat het wel oke. Ik probeer te compenseren wanneer ik wat ongezonder eet. Dus een uitgebreide lunch, dan 's avonds een salade als avondeten. Moet vooral oppassen dat ik niet de hele week moet compenseren voor een weekend Wat ik trouwens een fantastisch programma vind is Secret Eaters op TLC. Dan zie je wat mensen denken dat ze eten en wat ze in werkelijkheid eten. Dus mensen die denken dat ze 1200 calorieën eten, maar als alles goed in de gaten wordt gehouden blijkt dat ze 4100 calorieën binnen krijgen!! Heel leerzaam vind ik

Ik ga morgen trouwens even wegen, dus geeft het dan door. Ga dan ook even de tabel aanpassen.

@ Suus: hoe ging het hardlopen?

@ Tante_barb: als het nog lukt met je broeken dan zou ik nog even wachten, je bent goed bezig! Ik heb de app van het voedingscentrum, staat gewoon in de google playstore (ik heb een android telefoon).

@ Margje: netjes hoor!

@ Blanche: haha, ik moest zo om jouw berichtje lachen van dinsdagavond. Denk ook dat mijn telefoon helemaal geen zin had met die warmte

Nou ik ga me even omkleden en naar buiten!
Hi allemaal,

Ik weeg 84,5 kilo! Joepie!

Fijne dag!
Goedemorgen, hier vanochtend toch echt 64,7 Streefgewicht is bereikt (totaal -20 kilo) en morgen 10 kilometer hardlopen. Wie had dat 2 jaar geleden gedacht!

Nu stabiliseren en zorgen dat het er nooit meer aan komt!

Gisteravond nog een lekker rondje gelopen. Is ook wel eens fijn om te lopen zonder echt doel, heel ontspannen merkte ik. Moet ik eens vaker doen
Goedddddd sneeuwitje!!!
Gefeliciteerd Sneeuwwitje!! Heel goed!

En ook alle andere afvallers gefeliciteerd!

En voor alle anderen volhouden!!
Goed bezig dames! Ik heb een slechte maar wel heeeeele leuke en gezellige week, dus sla even weekje weegschaal over

Gefeliciteerd!
Hey girlz,

Ik heb gister wat lekere dingen gegeten. Allemaal binnen mijn WW points, zoals dat dan heet, dus ook geen mega schuldgevoel. Das toch wel fijn.

We hadden een bbq bij vrienden en later nog een verjaardag. Dus dan weet je het wel! Hahahahaha! Vanochtend weer hard gelopen, heerlijk vroeg, ik kwam op mij. Hele route alleen 2 andere hardlopers tegen en een wielrenner. Nu even ontbijten met alleen fruit en een gekookt ei. De kindjes liggen nog in bed, dus ik ga zo de vaatwasser uitruimen, kussen buiten op de bank doen, koffie voor vriend en ontbijtje voor de kids maken. Verder een dagje waar we niks gaan doen!

Hoe gaat het met jullie? Ik vind het ineens zo rustig hiero!

Tjusss
Wat was het warm vanmiddag. Had ik niet verwacht en viel wel even tegen met lopen, vooral de stukken waarbij geen schaduw was waren zwaar. Maar ik heb het uitgelopen in 1 uur en 1 minuut :-) Niet onder het uur, maar dat was onder deze omstandigheden niet te doen. Heb alsnog sneller gelopen dan ik in mijn trainingen voor de 10 kilometer gedaan heb. Het laatste stuk lagen er soms ook meiden aan de kant die niet meer konden. Dat wilde ik absoluut niet, dan maar iets later over de streep.

Na de finish heb ik ook een hele tijd op de grond gezeten in de schaduw. Had me nog nooit zo naar gevoeld na het lopen, maar na een tijdje ging het weer beter en ik ben heel blij met deze tijd.

Volgende doel is natuurlijk wel onder het uur, maar eerst even uitrusten en je moet altijd nog wat te wensen hebben
Goed gedaan Sneeuwwitje!!

Wat een superweek.....eerst de 20 kg bereikt en daarna de 10 km. Wow!
Hey meiden,

Is het een beetje gebeurd met de activiteit op dit topic? Ik mis echt alle input en het elkaar motiveren. Jullie niet? Hoe gaat het met iedereen?

Sneeuwitje; al een beetje bijgekomen van je loop? Goed gedaan hoor, en met die warmte!

Nadine; hoe is het met jou? Is dit een beter weekje? Ga je overmorgen weer wegen?

Margje; gaat jou week ook goed? Je bent zo lekker bezig!

Tante Barb; ook nog touwtje gesprongen deze week? Doe je dat binnen of buiten eigenlijk? Hier is het al een paar dagen heel regenachtig.

Ik heb zondag lekker hard gelopen, en ook weer goed aan mijn WW-punten gehouden. Ik heb vandaag stiekem even op de weegschaal gestaan. Ik voel me slanker, maar moet ongesteld worden, dus in de kilo's was er nog niks te zien ;-(. Maar ik ga door met sporten en goed eten. Soms eet ik wat te weinig volgens mijn maximale punten. Dus ook daar moet ik op letten. Volgende week ga ik een paar dagen naar het buitenland voor werk (ma t/m do). Eten wordt verzorgd, dus dat wordt even oppassen. Ik neem sportkleren mee, zodat ik in elk geval op mijn kamer kan shredden. Dat staat op een laag pitje. Ik doe nu meer hardlopen (2a3 x per week).

Nou ladies, hopelijk is het snel weer een actief topic!

Fijne dag!

Suus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven