Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:deepspace schreef op 21 mei 2014 @ 15:29:

[...]

Dat zal niet gebeuren. Ik kopieer even een stukje Wikipedia over de gevolgen in Nederland van de oliecrisis van 1973:

Om even op die oliecrisis van 1973 terug te komen. Via de link hieronder kun je lezen waarom Europa overspoeld moest worden met kansloze niet- tot laagopgeleide moslims. Oil for immigration, Pamela Hemelrijk.

http://www.meervrijheid.nl/?pagina=1391
Vrijheid is niet het toestaan van bepaalde manieren van handelen die die vrijheid in de weg staan.

Als een moslim meisje niet met een westerse nederlandse jongen mag trouwen, is dat tegen vrijheid in. Zij mag dat wel doen volgens onze wetten, maar het is een probleem als er ouders en familieleden zijn die bijvoorbeeld dat niet toestaan en er volgens hen eerwraak gepleegd moet worden. Of het is een probleem als deze meisjes, die hier zijn opgegroeid en voornamelijk alleen onze taal spreken, zogenaamd door hun ouders op vakantiereisje worden gestuurd maar dan blijken te zijn uitgehuwelijkt, met een moslimjongen, en daar moeten blijven in dat land. Dat is tegen onze wetten van vrijheid voor al onze inwoners.
Nou ja zeg, hadden we het net over boycotten van SA en hoe hypocriet we zijn, staat dit op nu.nl

'Saudi-Arabië legt Nederlandse bedrijven sancties op'

Vanwege Wilders. En we gaan meteen op de knieën.

,,Timmermans wil er alles aan doen "om de gevolgen voor Nederland zo beperkt mogelijk te houden". Hij wil Saudi-Arabië duidelijk maken dat het niet een heel land kan afrekenen op het "puberaal gedrag van een parlementariër".

http://www.nu.nl/buitenla ... edrijven-sancties-op.html
.
quote:Paekzwart schreef op 21 mei 2014 @ 16:01:

Vrijheid is niet het toestaan van bepaalde manieren van handelen die die vrijheid in de weg staan.

Vrijheid kent inderdaad grenzen. Harde grenzen wat mij betreft.

Als een moslim meisje niet met een westerse nederlandse jongen mag trouwen, is dat tegen vrijheid in. Zij mag dat wel doen volgens onze wetten, maar het is een probleem als er ouders en familieleden zijn die bijvoorbeeld dat niet toestaan en er volgens hen eerwraak gepleegd moet worden.

Eerwraak is in onze wet niet toegestaan (gelukkig). Hard optreden en meer gelijkwaardigheid eisen van alle culturen. (gelijkwaardigheid is anderen optrekken naar onze standaarden en niet andersom wat betreft mensenrechten)

Of het is een probleem als deze meisjes, die hier zijn opgegroeid en voornamelijk alleen onze taal spreken, zogenaamd door hun ouders op vakantiereisje worden gestuurd maar dan blijken te zijn uitgehuwelijkt en daar moeten blijven in dat land.

Dat zijn verschrikkelijke misstanden die je alleen de wereld uit helpt door harder te zijn NIET naar een volk, maar WEL naar de FEITEN. Het interesseert met niet of iemand moslim of juist christen is, die zaken horen niet in NL, ongeacht cultuur. Dat moet onze standaarden worden.

Zo hoef je een mens voor wie hij is en zijn religie niet aan te vallen, maar wel de feiten die onze wetten overtreden.

Onze wetten zijn niet dezelfde als die in SA. Zij mogen leven naar hun eigen normen en waarden. Maar als dat aanslag doet op internationaal erkende mensenrechten, dan moeten we die wel veroordelen. Ja, elk land zou op zijn eigen tempo mogen ontwikkelen, maar de rechten van de mens dienen gewaarborgd te zijn.
quote:impala schreef op 21 mei 2014 @ 16:05:

Nou ja zeg, hadden we het net over boycotten van SA en hoe hypocriet we zijn, staat dit op nu.nl

,,Timmermans wil er alles aan doen "om de gevolgen voor Nederland zo beperkt mogelijk te houden". Hij wil Saudi-Arabië duidelijk maken dat het niet een heel land kan afrekenen op het "puberaal gedrag van een parlementariër".Hier draait het om wie de grootste piemel heeft en niet om feiten.

Vooral opvallend dat op linkse sites zoals Joop nu opeens geklaagd wordt dat Wilders het arme bedrijfsleven in de weg loopt.

Ik neem aan dat ze ook gaan pleiten voor een hoofddoekgebod als SA dat van ons eist.

Het is toch van de pot gerukt. We hebben hier in Nederland vrijheid van meningsuiting. Punt. Uit!
Wij hebben vrijheid van meningsuiting, SA heeft de vrijheid om Nederland te boycotten. Accepteer dat dan ook.

We hebben hier wel een grote mond, maar in de praktijk spreekt de jongen met de spierballen. Diplomatie kan dan best handig zijn. Allemaal heel oneerlijk enzo, maar wel realistisch.
quote:tekenis schreef op 21 mei 2014 @ 15:57:

Feiten benoemen geeft ons de mogelijkheid om die feiten te veroordelen richting een SA. Zodra je een ander (volk/religie) achtelijk gaat noemen is het gesprek bij voorbaat mislukt.

Mensen als Cadou noemen de islam juist achterlijk. Door het westen 'voorlijk' te noemen.

En door te zeggen dat de islam zich nog moet 'verlichten'.

'T is een doordenker. (Voor sommigen dan).
quote:Paekzwart schreef op 21 mei 2014 @ 14:56:

@Crique, jouw epistel is juist allesbehalve zorgvuldig en objectief. Een schrijfsel waarin jij juist degene bent die alles opblaast als wij (alle westerlingen in Westers landen) tegen zij (alle moslims in Arabische landen). En ook hier wordt het opnoemen van feiten (vreselijk hatelijke feiten) omgekeerd evenredig bestempeld als haat willen zaaien.

Allereerst is deze vrouw die ter dood is veroordeeld niet Westers. Zij woont in een Arabisch land, is daar opgegroeid, komt daar vandaan. Zij is de dochter van zowel een moslimvader als een christenmoeder.

Feiten zijn simpelweg feiten. En feiten moeten benoemd worden, juist dat is vrijheid, juist dat is waar deze vrouw, wonend in een moslimland, in dit topic voor staat.

Aan het opnoemen van dit feit allerlei ingekleurde stellingen ophangen over hoe dit feit benoemen geïnterpreteerd zal worden en welke gevolgen dat allemaal wel niet zal hebben, is het compromitteren van de waarheid en het omdraaien van de werkelijkheid.

We moeten omgaan met gruwelen die gepleegd worden tegenover deze Christenvrouw, tegenover alle mensen, die niet in vrijheid leven. Wat jij zegt is juist wat je niet predikt. Namelijk laat deze vrouw vooral maar barsten, praat niet over alle gruwelijkheden die er gebeuren, benoem vooral niet wat er gebeurt met deze vrouw en haar gezin en andere vrouwen, mannen en kinderen. Daarmee maak jíj juist deze vrouw monddood.

En wat gebeurt er als je praat, kritiek hebt op, dé Islam, kritiek op de gruwelheden van dé Islam, dan moet jijzelf juist vrezen voor je leven, voor een fatwa, voor vermoord worden. Dan geef je de machthebbers, de mensen die de gruwelheden plegen de vrije hand op alle gebieden want je mag niet over de gruwelheden praten.

Dan met allerlei mogelijkheden komen wat het betekent als je de feiten benoemt en juist de feiten benoemen bezien als juist de halsmisdaad, en niet de halsmisdaden op zich, is de omgekeerde wereld. De halsmisdaden zijn de gruweldaden, niet het feit dat ze benoemd worden.

Het in de doofpot stoppen van halsmisdaden is níet de weg naar vrede. Vrede is vrijheid en feiten mogen kunnen benoemen. Net zoals de vrouw in dit topic laat zien hoeveel kracht er nodig is om te gaan voor het recht op die vrijheid.

Door te zeggen dat er niet over deze vrouw, of andere mensenrechtenschendingen gepraat mag worden, wordt deze vrouw ook nog eens monddood gemaakt in juist onze westerse wereld waar we wél recht op vrijheid van meningsuiting hebben. Een vrouw die ter dood is veroordeeld voor christen zijn, een familie die uiteengereten wordt. Omdat ze bij wet het geloof van haar vader kreeg maar hij vertrok en ze opgroeide als christen door haar christenmoeder.

En dat soort feiten mag niet benoemd worden? Voor zover ik weet heeft de hele westerse/amerikaanse politiek afstand genomen van 1 koranverbranding van 1 gek anders was er een wereldoorlog uitgebroken omdat "vele moslims" het opvatten als dat "wij als westerlingen in een Westers land" "álle moslims uit Arabische landen" nu tegen het harnas zouden jagen door zo onrespectvol te zijn omdat 1 gek een koran kon verbranden.

Dus het is meer zoiets als dit: "zij moslims" riepen juist weer op tot oorlog vanwege bijvoorbeeld 1, in brand gestoken, koran of als je feiten benoemd.

En niet "wij westerlingen" gaan een oorlog beginnen vanwege de hele waslijst/tabel aan gruweldaden die in naam van islamitische wetten uitgevoerd worden tegen zowel christenen, westerlingen als afvalligen.

Je zal als vrouw maar ter dood veroordeeld zijn omdat je christen bent en vervolgens mag er op alle mogelijke manieren niet gepraat worden over deze wanmisstanden en vanuit welke naam en wetgevingen deze gruweldaden worden georkestreerd..

Denk aan je hart joh.

Van mij mag die vrouw onmiddellijk hierheen komen als ze met de dood bedreigd wordt, ik ben helemaal voor het ruimhartig toelaten van mensen die vanwege hun huidskleur, geaardheid of ideeën vervolgd worden.

Het maakt mij niet uit of die mevrouw moslim of christen is, of wie haar vervolgt. Ik ben voor helpen. Punt.

Hoef je bij de islambashers hier niet mee aan te komen. Ach en wee en o, wat erg roepen, en vervolgens mag die mevrouw lekker in haar eigen land creperen, want genoeg is genoeg, vol is vol en daar willen wij onze belastingcentjes niet aan kwijt.

Lees je even bij in het 'Beschamend nieuws' topic. Boten vol mensen op de vlucht voor de islam, en of ze maar even onderweg willen verzuipen in plaats van van onze welvaart te komen profiteren. Dan zijn ze ineens niet meer zielig.

En hoe kom je erbij dat je er niet over zou mogen praten? Zolang je niet met drogredeneringen aan komt zetten als 'er zijn slechte moslims dus alle moslims zijn slecht' valt overal over te praten. Helaas zijn we dat stadium hier allang gepasseerd.
quote:markovic schreef op 21 mei 2014 @ 16:08:

[...]

Vooral opvallend dat op linkse sites zoals Joop nu opeens geklaagd wordt dat Wilders het arme bedrijfsleven in de weg loopt.

Ik neem aan dat ze ook gaan pleiten voor een hoofddoekgebod als SA dat van ons eist.

Het is toch van de pot gerukt. We hebben hier in Nederland vrijheid van meningsuiting. Punt. Uit!Joop (F. van Joolen) is een zeikerd.
verba volant, scripta manent.
Het gaat ons raken Crique, en dan zie je dat onze vooruitstrevende wereld ineens erg bekrompen gaat worden. Mensen worden dan vuil, dat is mens eigen ben ik bang.

,,Timmermans wil er alles aan doen "om de gevolgen voor Nederland zo beperkt mogelijk te houden". Hij wil Saudi-Arabië duidelijk maken dat het niet een heel land kan afrekenen op het "puberaal gedrag van een parlementariër".

Timmerfrans ligt gelijk op de knieën voor de islam, net zoals die engerd van een Herr Schulz.

Echt heel toevallig dat dit 1 dag voor de verkiezingen naar buiten komt terwijl die stickeractie al een half jaar geleden heeft plaatsgevonden. Alle media, behalve GeenStijl werken mee om de verkiezingsuitslag voor de niet eurofiele partijen zo laag mogelijk te maken. Freaking zoals wij Nederlanders geïndoctrineerd worden.
quote:Crique schreef op 21 mei 2014 @ 16:15:

[...]

Denk aan je hart joh.

Van mij mag die vrouw onmiddellijk hierheen komen als ze met de dood bedreigd wordt, ik ben helemaal voor het ruimhartig toelaten van mensen die vanwege hun huidskleur, geaardheid of ideeën vervolgd worden.

Het maakt mij niet uit of die mevrouw moslim of christen is, of wie haar vervolgt. Ik ben voor helpen. Punt.

Hoef je bij de islambashers hier niet mee aan te komen. Ach en wee en o, wat erg roepen, en vervolgens mag die mevrouw lekker in haar eigen land creperen, want genoeg is genoeg, vol is vol en daar willen wij onze belastingcentjes niet aan kwijt.

Lees je even bij in het 'Beschamend nieuws' topic. Boten vol mensen op de vlucht voor de islam, en of ze maar even onderweg willen verzuipen in plaats van van onze welvaart te komen profiteren. Dan zijn ze ineens niet meer zielig.

En hoe kom je erbij dat je er niet over zou mogen praten? Zolang je niet met drogredeneringen aan komt zetten als 'er zijn slechte moslims dus alle moslims zijn slecht' valt overal over te praten. Helaas zijn we dat stadium hier allang gepasseerd.Welke welvaart? Er zijn mensen die straks hun huur of hypotheek niet meer kunnen betalen, hele volksstammen maken gebruik van de schuldhulpverlening en de voedselbank, we hebben ruim een miljoen werklozen (de niet geregistreerde werklozen meegerekend), 90.000 vacatures, een kapot bezuinigde gezondheids- en ouderenzorg en binnenkort ook jeugdzorg, pensioenen worden gekort, AOW partnertoeslag vervalt volgend jaar voor veel mensen, er gaan kapitalen naar Griekenland en de voormalige oostbloklanden, we kopen 18 JSF's en ik weet niet hoeveel gammele treinen. Nederland een welvarend land? De staatsruif is bijna leeg.
@tekenis.

Daarom pleit ik er ook voor om duidelijker te zijn over ónze eigen normen en waarden en van daaruit ook te redeneren. Waarbij je dus blijft kijken waarom bepaalde dingen ontstaan en hoe je ze kan voorkomen.

Zoals mannen zijn zelf verantwoordelijk voor hun gedachten over vrouwen en daarvoor is de vrouw zelf niet verantwoordelijk. Als een vrouw zelfs naakt op straat gaat liggen, dan heb je geen recht oneerbaar naar haar toe te zijn en je gedachten zijn die van jou, maar bedek je haar. En als zij aangerand of verkracht of uitgebuit en geëxploiteerd wordt is de man fout en wordt daarom in Nederland ook zwaar gestraft. Dat moeten we verbeteren.

Of Marokkaanse jongens belanden relatief gezien veel vaker in de criminaliteit. Je kijkt hoe het komt maar criminaliteit is in Nederland voor íedereen verboden en ook al hebben vele autochtone jongens ook geen werk, overvallen ze een juwelier en is economische malaise geen vrijbrief, maar worden ook zij zwaar gestraft.

Hiervoor is en blijft goed onderwijs van belang met daarin niet alleen vanuit 1 godsdienst bekeken. Ook op dat vlak moeten godsdienst en onderwijs gescheiden gaan worden, net zoals staat en godsdienst gescheiden zijn gemaakt. Waarbij respect voor iedereen onderwezen wordt en duidelijk gemaakt is wat ónze cultuur is door menging van klassen waardoor kinderen al op jonge leeftijd met elkaar in contact komen en onderwezen worden in de maatschappij waarin ze leven. En elk kind ook beter kans heeft op het goed beheersen van het Nederlands.

Epische hypocrisie!

Geen grotere 'foute vriend' van Nederland dan Saoedi Arabië.

En zeer terechte kritiek van Wilders op SA.

Maar wat doet de PVDA? Die knutselt een website over 'de foute vrienden' van Wilders.

En gaat de aars likken van SA, de grootste barbaren, 'foute vriend' en mensenrechtenschenders ter wereld.

Kritiek op dit barbaarse regime noemt aartshypocriet Timmermans: 'puberaal gedrag'. En gaat 'sorry' zeggen.

Dit is gewoon freaking eng.

De linkse islam-collaborateurs laten steeds meer hun ware gezicht zien.
Over hypocrisie gesproken:

http://www.waarinholland. ... fortuyn-plotseling-nodig/

Nu wordt Fortuyn opeens opgegraven om Europa te verdedigen. Ook zum kotzen.

naar goed, dit is een beetje off topic.
.
quote:impala schreef op 21 mei 2014 @ 16:34:

Over hypocrisie gesproken:

http://www.waarinholland. ... fortuyn-plotseling-nodig/

Nu wordt Fortuyn opeens opgegraven om Europa te verdedigen. Ook zum kotzen.

naar goed, dit is een beetje off topic.Ik had ook niet echt het idee dat dat mij alléén was opgevallen.
Ff voor de duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen, ik ben geen moslimbasher en vind ook niet dat de grenzen dicht moeten of mensen eruit. Maar ik walg wel van hypocrisie.
.
Eens Paekzwart.
quote:malu3 schreef op 21 mei 2014 @ 16:21:

Alle media, behalve GeenStijl werken mee om de verkiezingsuitslag voor de niet eurofiele partijen zo laag mogelijk te maken. Freaking zoals wij Nederlanders geïndoctrineerd worden.

De EU propaganda en demonisering van rechtse stemmers en politici neemt inderdaad horrorachtige proporties aan.

Nu blijkt wat 'democratie' eigenlijk inhoudt in Nederland.

Democratie is alleen voor mensen met 'het juiste' gedachtengoed.

Kijk onderstaand filmpje, waarin de kleinzoon van de beruchte Nazi Commant Rudolf Höss wordt ingezet om heel rechts stemmend Europa kapot te Godwinnen:

U stemt rechts? Dan straks weer Auswitchz!
quote:Cadou schreef op 21 mei 2014 @ 14:13:

[...]

Oh, maar dat ben ik ook wel met je eens!

Alleen ik vind dat we vooral niet hun hoeven te vertellen hoe zij het wel in hun! land moeten doen.

Laat ze zelf die ontwikkeling doormaken op hun eigen tempo.

Als je een ander iets wil opleggen, gaan mensen zich juist afzetten..

Daar denk ik anders over:

Als ik zie dat mijn buurman zijn vrouw halfdood beukt, grijp ik in.

Als er in de straat of familie iemand z'n dochter van 6 misbruikt grijp ik in.

Als ik andere ernstige misstanden waarneem, grijp ik in.

Jij ook mag ik hopen?

Dus ik vind dat we dit ook mogen doen in andere landen....
quote:Cadou schreef op 21 mei 2014 @ 13:54:

[...]

Jij bevestigd precies wat ik hier in dit topic probeer uit te leggen. "Wij" bepalen wel even hoe het moet in de wereld, en als anderen het anders zien, leggen we hen gewoon onze wil op, want ja, wij weten het het beste...

Eerlijk gezegd? Ja

We zijn nu eenmaal superieur aan de tweede en derde wereld, we hebben de grootste militaire macht, we zijn al eeuwen verlicht, veel beter technologisch onderlegd en zijn moreel en ethisch beter dan vele andere, hier genoemde landen.

Ik heb het niet over perfect, maar wel beduidend beter..
quote:ThunderassMan schreef op 21 mei 2014 @ 17:52:

[...]

Daar denk ik anders over:

Als ik zie dat mijn buurman zijn vrouw halfdood beukt, grijp ik in.

Als er in de straat of familie iemand z'n dochter van 6 misbruikt grijp ik in.

Als ik andere ernstige misstanden waarneem, grijp ik in.

Jij ook mag ik hopen?

Dus ik vind dat we dit ook mogen doen in andere landen....

Ik neem aan dat je je ticket al gekocht hebt om ze in een zandbak naar keuze te gaan vertellen dat ze helemaal verkeerd bezig zijn?

Jij laat je auto al staan, want jij gaat de Saoedi's niet steunen?

Of wil je de NAVO naar al die landen waar naar onze mening iets mis is sturen? En dan geen humanitaire missies, maar gewoon knallen. Om ze af te leren om zo agressief te zijn.

Dat vind je wel een goede besteding van belastinggeld?

En dan maar hopen dat er niemand ergens een atoombom heeft slingeren.
quote:Cadou schreef op 21 mei 2014 @ 13:44:

[...]

Dan zouden we ook zo dapper moeten zijn om te zeggen, hey, maar die olie mag je ook houden, want wij houden niet van hoe jullie denken.

Anders zijn we wel heel schijnheilig. Oh, nee, wacht, dat zijn we ook..Ok, laat Amerika dan ook direkt haar pijpleidingen, pompen etc., er dan uit halen, mogen de arabieren het vanaf dan zelf doen. Eerlijk is eerlijk, een boorplatform aanleggen kost nogal wat aan geld en harde werkers. Ik wens ze veel succes.
Overigens baal ik ook van de hypocrisie die tentoon gespreid wordt:

Mijn oplossing:

"We' hebben even een heel kort gesprekje met de Mugabes, Assads, Poetins en Koning Abdulla's van deze wereld als volgt: Luister vriend, kennelijk heb je het niet begrepen en is je de macht naar je kop gestegen. Je regeert met angst en onderdrukking en derhalve wordt je nu per direct geëxecuteerd en met jou je hele corrupte boevenbende/familie. Het liefst op nationale TV met de duidelijke boodschap dat als je je bezig houdt met onderdrukking, discriminatie en angstregeren en mensenrechtmisstanden, dat dit je lot is.

Die olievelden pikken we gewoon in; immers kennelijk zijn de types daar niet erg in staat om fatsoenlijk met hun verdiende geld om te gaan. De opbrengsten kunnen mooi gebruikt worden om onze militaire overmacht te betalen (dus budgetneutraal) en de rest om eerlijk te laten toekomen aan de bevolking. Iedere haatbaard of zelfbenoemde stammengeneraal die niet meewerkt, executeren we.

We zorgen voor fatsoenlijk onderwijs en voorlichting (op elk gebied) etc etc, zodat de onderdrukten na een generatie of wat zèlf kunnen nadenken en samen een fatsoenlijk geregeerde staat uit de grond kunnen stampen, onder onze bezielende leiding.

Dit soort types regeren met geweld, dus dat is ook het enige waarvan ze onder de indruk zijn: laat ze maar zien dat wij zo'n enorme overmacht hebben op geweldsgebied dat ze bibberend terugkruipen in hun holletjes (Saddam, Milosovic, Khadaffi)

Niks soevereine staten overleg en diplomatie, daar vegen ze hun kont mee af.

Het kost m.i. meer slachtoffers als we ze het zelf laten uitvechten (zie Syrie: 162.000 slachtoffers in 3 jaar) dan dat wij ze even een handje helpen. Gezien het feit dat de Islam ongeveer 400 jaar achterloopt, kun je het aantal mogelijke slachtoffers wel een beetje schatten.

Helaas zijn we hier in het westen, hypocriet, geldbelust en geweldsafkerig, dus er zal hier ook nog e.e.a moeten veranderen. Op een of andere manier zullen er ' eerlijke' waarborgen ingebouwd moeten worden om te voorkomen dat corruptie en zelfverrijking verplaats worden naar CEO's en politici.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven