Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:ThunderassMan schreef op 21 mei 2014 @ 18:42:

Overigens baal ik ook van de hypocrisie die tentoon gespreid wordt:

Mijn oplossing:

"We' hebben even een heel kort gesprekje met de Mugabes, Assads, Poetins en Koning Abdulla's van deze wereld als volgt: Luister vriend, kennelijk heb je het niet begrepen en is je de macht naar je kop gestegen. Je regeert met angst en onderdrukking en derhalve wordt je nu per direct geëxecuteerd en met jou je hele corrupte boevenbende/familie. Het liefst op nationale TV met de duidelijke boodschap dat als je je bezig houdt met onderdrukking, discriminatie en angstregeren en mensenrechtmisstanden, dat dit je lot is.

Die olievelden pikken we gewoon in; immers kennelijk zijn de types daar niet erg in staat om fatsoenlijk met hun verdiende geld om te gaan. De opbrengsten kunnen mooi gebruikt worden om onze militaire overmacht te betalen (dus budgetneutraal) en de rest om eerlijk te laten toekomen aan de bevolking. Iedere haatbaard of zelfbenoemde stammengeneraal die niet meewerkt, executeren we.

We zorgen voor fatsoenlijk onderwijs en voorlichting (op elk gebied) etc etc, zodat de onderdrukten na een generatie of wat zèlf kunnen nadenken en samen een fatsoenlijk geregeerde staat uit de grond kunnen stampen, onder onze bezielende leiding.

Dit soort types regeren met geweld, dus dat is ook het enige waarvan ze onder de indruk zijn: laat ze maar zien dat wij zo'n enorme overmacht hebben op geweldsgebied dat ze bibberend terugkruipen in hun holletjes (Saddam, Milosovic, Khadaffi)

Niks soevereine staten overleg en diplomatie, daar vegen ze hun kont mee af.

Het kost m.i. meer slachtoffers als we ze het zelf laten uitvechten (zie Syrie: 162.000 slachtoffers in 3 jaar) dan dat wij ze even een handje helpen. Gezien het feit dat de Islam ongeveer 400 jaar achterloopt, kun je het aantal mogelijke slachtoffers wel een beetje schatten.

Helaas zijn we hier in het westen, hypocriet, geldbelust en geweldsafkerig, dus er zal hier ook nog e.e.a moeten veranderen. Op een of andere manier zullen er ' eerlijke' waarborgen ingebouwd moeten worden om te voorkomen dat corruptie en zelfverrijking verplaats worden naar CEO's en politici.

Ik ga hem even in zijn geheel quoten.

Wat een dapperheid en daadkracht van de postzegel Nederland, vanuit de luie stoel.

Schiet ze kapot, die andersdenkenden, dat zal ze leren om niet te begrijpen hoe moreel superieur wij zijn.

Ziehier de PVV-er. I rest my case.
quote:Crique schreef op 21 mei 2014 @ 17:59:

[...]

Ik neem aan dat je je ticket al gekocht hebt om ze in een zandbak naar keuze te gaan vertellen dat ze helemaal verkeerd bezig zijn?

Jij laat je auto al staan, want jij gaat de Saoedi's niet steunen?

Of wil je de NAVO naar al die landen waar naar onze mening iets mis is sturen? En dan geen humanitaire missies, maar gewoon knallen. Om ze af te leren om zo agressief te zijn.

Dat vind je wel een goede besteding van belastinggeld?

En dan maar hopen dat er niemand ergens een atoombom heeft slingeren.

Als we dit NAVOwijd kunnen doen, wel ja. Ikzelf maak, denk ik, in m'n eentje niet zo'n indruk.

Ik denk dat die atoombommen in Iran en pakistan best wel veilig gesteld kunnen worden met een massale militaire aanval. Of middels hacken natuurlijk.
quote:Crique schreef op 21 mei 2014 @ 18:47:

[...]

Ik ga hem even in zijn geheel quoten.

Wat een dapperheid en daadkracht van de postzegel Nederland, vanuit de luie stoel.

Schiet ze kapot, die andersdenkenden, dat zal ze leren om niet te begrijpen hoe moreel superieur wij zijn.

Ziehier de PVV-er. I rest my case.

Ik hoor graag jouw oplossing/visie.

Heb je een case dan?
quote:ThunderassMan schreef op 21 mei 2014 @ 18:55:

[...]

Ik hoor graag jouw oplossing/visie.

SP stemmen!

quote:noesa schreef op 21 mei 2014 @ 19:18:

[...]

SP stemmen!

quote:ThunderassMan schreef op 21 mei 2014 @ 17:59:

[...]

Eerlijk gezegd? Ja

We zijn nu eenmaal superieur aan de tweede en derde wereld, we hebben de grootste militaire macht, we zijn al eeuwen verlicht, veel beter technologisch onderlegd en zijn moreel en ethisch beter dan vele andere, hier genoemde landen.

Ik heb het niet over perfect, maar wel beduidend beter..Om te kotsen dit.
quote:Cadou schreef op 21 mei 2014 @ 19:48:

[...]

Om te kotsen dit.

Tsja, ik vind het FEIT dat een vrouw ter dood veroordeeld wordt omdat ze een 'afvallige' zou zijn ook om te kotsen.

Wat vind je trouwens erger: dat we als westerse samenleving superieur (niet op een nazimanier) zijn, of dat ik het even benoem?
quote:ThunderassMan schreef op 21 mei 2014 @ 19:52:

[...]

Tsja, ik vind het FEIT dat een vrouw ter dood veroordeeld wordt omdat ze een 'afvallige' zou zijn ook om te kotsen.

Wat vind je trouwens erger: dat we als westerse samenleving superieur (niet op een nazimanier) zijn, of dat ik het even benoem?+1
quote:Cadou schreef op 21 mei 2014 @ 19:48:

[...]

Om te kotsen dit.Waar moet je precies van overgeven?
quote:noesa schreef op 21 mei 2014 @ 20:16:

[...]

Waar moet je precies van overgeven?

Van jou, nou goed?

Sjonge, je kan toch lezen Noesa?

Maar goed, het is beter als ik dit topic laat voor wat het is, want we staan zo lijnrecht tegenover elkaar, dat komt niet goed.

Ik vind het eng als de islam(en dus impliciet alle moslims) worden bestempeld als fout, en het daglicht niet waard, maar blijkbaar is dat het nieuwe denken.
quote:Cadou schreef op 21 mei 2014 @ 20:40:

[...]

Van jou, nou goed?

Sjonge, je kan toch lezen Noesa?

Maar goed, het is beter als ik dit topic laat voor wat het is, want we staan zo lijnrecht tegenover elkaar, dat komt niet goed.

Ik vind het eng als de islam(en dus impliciet alle moslims) worden bestempeld als fout, en het daglicht niet waard, maar blijkbaar is dat het nieuwe denken.Je extrapoleert een beetje, toch?
quote:Cateautje schreef op 15 mei 2014 @ 14:37:

Religieën laten alleen maar zien hoe achterlijk de mens is.

Ik denk juist wel eens dat wij als mensch zo enorm geëvolueerd zijn, dat ons brein te groot is geworden en we van gekkigheid niet meer weten wat we met al die intelligentie aanmoeten.

Om alles enigszins vorm te geven storten we ons in religie, kunnen we een klein deel van het denken overlaten aan anderen.
quote:Cadou schreef op 21 mei 2014 @ 20:40:

[...]

Ik vind het eng als de islam(en dus impliciet alle moslims) worden bestempeld als fout, en het daglicht niet waard, maar blijkbaar is dat het nieuwe denken.

Je moet dus overgeven van angst?

Die islam is trouwens enger dan mensen die kritiek hebben op die islam. Kritiek, juist omdát het zo'n totalitaire ideologie is.

Wat jij doet is shooting the messenger. Da's nogal dom, naïef en kortzichtig.
quote:ThunderassMan schreef op 21 mei 2014 @ 20:53:

[...]

Je extrapoleert een beetje, toch?Dat hoop ik dan maar.....
quote:noesa schreef op 21 mei 2014 @ 21:08:

[...]

Je moet dus overgeven van angst?

Die islam is trouwens enger dan mensen die kritiek hebben op die islam. Kritiek, juist omdát het zo'n totalitaire ideologie is.

Wat jij doet is shooting the messenger. Da's nogal dom, naïef en kortzichtig.Ik ga er nu toch echt wat van zeggen hoor Noesa, jij bent nu al tig pagina's van alles aan het invullen, verdraaien en veranderen aan mijn schrijfseltjes.
Oh wow, je gaat andere landen die onderdrukken onderdrukken.

En van hun grondstoffen beroven.. daar hebben we in ieder geval ervaring in.

Amerika poogt dat wel trouwens, maar daar wordt het niet veiliger van. Heb je wel eens echt gekeken hoeveel mensenlevens ons luxe eersterangs leventje kost?

We hebben fantastische bedrijven opgericht a la shell met zijn eigen leger. We kopen nog veelvuldig van slavernij en alle grote bedrijven waar wij ook zo dankbaar gebruik van maken doen hun best om net te doen alsof ze iets aan kinderarbeid doen.

Sorry hoor, als je gaat schieten uit rechtvaardigheid moet je wel hard rennen om zelf de kogels te ontwijken.
quote:Cadou schreef op 21 mei 2014 @ 21:14:

[...]

Ik ga er nu toch echt wat van zeggen hoor Noesa, jij bent nu al tig pagina's van alles aan het invullen, verdraaien en veranderen aan mijn schrijfseltjes.Gevalletje projectie. Jij roept van alles wat je niet onderbouwt of beargumenteert. Zodra je daarmee geconfronteerd wordt, tover je dit soort fratsen uit de hoge hoed.
quote:ThunderassMan schreef op 21 mei 2014 @ 19:52:

[...]

Wat vind je trouwens erger: dat we als westerse samenleving superieur (niet op een nazimanier) zijn, of dat ik het even benoem?Wat dacht je van de inval in Irak onder valse voorwendselen? Of de drones in Pakistan? Het totaal gebrek van recht als je tegen de regering van de VS ingaat? Geen recht op een eerlijk proces, martelingen etc?
Ik vind het eenvoudig te denken dat we zo superieur zijn aan anderen met onze geschiedenis van niet zo gek veel vrede op het latje van de gehele historie. Er zijn vaker superieure beschavingen geweest.. niks nieuws onder de zon.
quote:noesa schreef op 21 mei 2014 @ 21:22:

[...]

Gevalletje projectie. Jij roept van alles wat je niet onderbouwt of beargumenteert. Zodra je daarmee geconfronteerd wordt, tover je dit soort fratsen uit de hoge hoed.

Whatever Noesa, dream on.

Ik heb je net even geloept, en ineens valt het kwartje. In je lange vivaleven van wel 38 dagen, schreeuw je in veel topics dezelfde shit. Dat zegt genoeg...
quote:Cadou schreef op 21 mei 2014 @ 21:58:

[...]

Ik heb je net even geloept, en ineens valt het kwartje. In je lange vivaleven van wel 38 dagen, schreeuw je in veel topics dezelfde shit. Dat zegt genoeg...En wat zegt dat dan?
odi et amo
De Islam in Iran is in ieder geval ENG

Net op Nieuwsuur en ook online te lezen.

6 jongeren gearresteerd wegens dansen op westerse muziek.

Hoe diep kan een godsdienst zinken

http://globalnews.ca/news ... rrest-6-over-happy-video/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Cadou schreef op 21 mei 2014 @ 21:58:

[...]

Ik heb je net even geloept, en ineens valt het kwartje. In je lange vivaleven van wel 38 dagen, schreeuw je in veel topics dezelfde shit. Dat zegt genoeg...

?

Dus dit.

Je roept van alles zonder enige onderbouwing.

Moeten we steeds vragen wat je ermee bedoelt.

En dan komt er niks. Behalve nóg meer loos geblaf. Zoals dit.
Ik kan het dan niet laten me in Allah te verplaatsen. Misschien geniet hij wel enorm van de westerse muziek. Misschien is hij totaal niet blij met de zelfmoordterroristen en wacht hen geen 15 maagden maar een leger gaymen die eens goed plezier gaan hebben. De mensen (lees mannen) bepalen wat Allah wil. Hemzelf wordt volgens mij niets gevraagd. Dat is dus weer het enge van religies. De mens bepaalt niet Allah, God of wie dan ook.
quote:lamaatje schreef op 21 mei 2014 @ 22:24:

[...]

En wat zegt dat dan?

Inderdaad.

Dat moet je dan weer apart vragen, want Cadou roept wel steeds van alles, maar onderbouwt niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven