Beschamend nieuws

10-05-2014 17:20 802 berichten
Tjonge jonge, las net onderstaand bericht op Telegraaf-site (die het van NRC heeft http://www.nrc.nl/nieuws/ ... oopt-risico-in-nederland/) en ik schaam me diep voor Nederland.

'Asielzoeker loopt risico in Nederland'

Een Duitse rechter heeft donderdag het terugsturen van een asielzoeker naar Nederland tegengehouden, omdat de Somaliër hier risico loopt op een „mensonwaardige behandeling”.

Dat meldt NRC Handelsblad zaterdag.

De man was in Nederland uitgeprocedeerd en week uit naar Duitsland. Daar wilden de autoriteiten hem terugsturen, maar de rechtbank in Darmstadt is er niet zeker van dat asielzoekers in Nederland worden voorzien in basale levensbehoeften zoals voedsel en onderdak.

De rechter benadrukte dat asielzoekers hier niet mogen werken, maar ook geen overheidssteun krijgen. Daarmee dreigt de Somaliër af te dalen „onder het lichamelijke en sociale bestaansminimum”. En „menswaardigheid valt niet te relatieveren door asielbeleid”, aldus het vonnis.

Ik weet nog dat ik 'vroeger' best trots was op ons land, ook een beetje sneu natuurlijk. Maar in het buitenland werd je aangesproken op Oranje voetbal (Gullit),een prima verzorgingsstaat en onder andere het vooruitstrevende drugsbeleid. En nu dit
Alle reacties Link kopieren
quote:michh schreef op 20 mei 2014 @ 16:39:

Voor een goed werkende interne markt ja. Maar niet zonder kanttekeningen. Vind het te makkelijk om de discussie over de EU in 'voor' of 'tegen' te vatten. Dat is zaken over 1 kam scheren, en dat werkt dus niet.Er zijn maar twee smaken.
odi et amo
Er zijn maar twee smaken, de korte en de lange versie:

http://youtu.be/AIEMUM7PHVo = Dit is de korte versie met ondertiteling

http://youtu.be/cO4Ayo4mYZg en de lange versie, beide filmpjes zijn van een jonge man die op onderzoek over de EU ging.
LOEP ME MAAR aub.
http://www.at5.nl/artikelen/127902/rech ... d-en-brood

De staat moet alle illegalen in Nederland voedsel, onderdak en kleding bieden, oftewel: bed, bad en brood. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam besloten.

De uitspraak is dan wel niet definitief, er kunnen nog procedures aangespannen worden, maar de uitspraak is wel al een sterk signaal aan staatssecretaris Teeven. Die weigert illegalen tot nu toe te ondersteunen.

'Het is voor het eerst dat een rechter in Nederland zegt dat iedereen die hier verblijft recht heeft op een menswaardig bestaan, dus ook mensen zonder papieren of een verblijfsvergunning. Nu zegt een rechter dat de staat dat moet gaan regelen', zegt Maarten den Heijer van de UvA.

Hierdoor zou het zomaar kunnen duizenden illegalen in de stad recht hebben op basisbehoeften. Den Heijer denkt dat de uitspraak een begin markeert van een reeks procedures.

Maar advocaat Pim Fischer benadrukt wel dat het geen recht is op verblijf. 'Daar heeft de staat veel meer vrijheid in maar je mag mensen niet hun onthouden. En Teeven kan het niet lang volhouden dit te weigeren.' De staatssecretaris zelf wil nog niet ingaan op deze uitspraak.

Onze beschaving wordt onze ondergang. Een zeer nobel vonnis, dat zeker. Ik ben het er ook hartgrondig mee eens. Maar wie gaat dat betalen?

Dit lijkt me nou typisch iets om Europa te laten regelen. Iedere , of geen enkele lidstaat zou deze verplichting moeten hebben. Als alleen Nederland zichzelf deze verplichting oplegt heeft dat mijn inziens nogal een aanzuigende werking.

Of zeg ik dan iets geks?
Ik sta even met mijn mond vol tanden geloof ik.
odi et amo
quote:nessemeisje schreef op 20 mei 2014 @ 12:51:

Ik twijfel ook hoor. Stem al jaren VVD, maar misschien toch PVV aanstaande donderdag. Omdat die wat feller inzetten op het tegengaan van asielzoekers.Zo zie ik het ook en nee het zal niet direct werken maar er gaat wel een signaal vanuit: "Wij burgers pikken het niet meer"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:malu3 schreef op 20 mei 2014 @ 16:48:

[...]

Arnold Karskens is een bijzonder integere man die echt weet waar hij het over heeft. Ik vind het prima dat hij deze oproep doet en hoop dat het Nederlandse stemvee zich niet in de luren laat leggen door de VVD en D66 want die willen MEER Europa en zijn op onze door ons zelf gespaarde pensioenen uit. Verhofstad is een levensgevaarlijke idioot.

Eens. Verhofstad is een gevaarlijke, megalomane machtswellusteling.

Alleen heel jammer dat mensen pas tot inzicht komen als het te laat is. De vorige verkiezingen hebben burgers massaal PvdA en VVD gestemd, terwijl ieder weldenkend mens had kunnen weten hoe desastreus de gevolgen zouden zijn.

Hoop dat mensen tot inzicht gekomen zijn, een verstandige keuze maken en dus massaal anti-EU gaan stemmen.
ben ik nou zo achterlijk dat ik denk dat alle plannen allang klaarliggen en dat onze stem geen ene moer uitmaakt
Ik wou dat ik op Nigel Farage kon stemmen
quote:rochel schreef op 21 mei 2014 @ 01:00:

ben ik nou zo achterlijk dat ik denk dat alle plannen allang klaarliggen en dat onze stem geen ene moer uitmaaktIk stem wel a.s donderdag maar denk ook dat er niets verandert. Je bent dus niet de enigste die zo denkt
quote:rochel schreef op 21 mei 2014 @ 01:00:

ben ik nou zo achterlijk dat ik denk dat alle plannen allang klaarliggen en dat onze stem geen ene moer uitmaaktNatuurlijk hebben de EU-dictators alles al klaar liggen maar een krachtig signaal dat de Nederlandse bevolking de buik vol heeft van Brussel kan geen kwaad. Ik stem in ieder geval zo anti-EU als maar mogelijk is.
Ik ook malu. Ben gewoon somber door al deze berichten. Wordt er soms zo ongelukkig van om tijdens mijn werk in de zorg te constateren dat ouderen niet de zorg krijgen die ze nodig hebben. Daarnaast zie ik tv beelden van gelukszoekers die in de watten gelegd worden. Kan dit helaas niet los van elkaar zien.
quote:lammy schreef op 21 mei 2014 @ 12:55:

Ik ook malu. Ben gewoon somber door al deze berichten. Wordt er soms zo ongelukkig van om tijdens mijn werk in de zorg te constateren dat ouderen niet de zorg krijgen die ze nodig hebben. Daarnaast zie ik tv beelden van gelukszoekers die in de watten gelegd worden. Kan dit helaas niet los van elkaar zien. Precies, ik ook.

Ik vind het zelfs misdadig. Waarom nog kransen leggen op bevrijdingsdag of dodenherdenking als men in het dagelijkse leven zo met ouderen hulpbehoevende omgaat.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 21 mei 2014 @ 13:51:

[...]

Precies, ik ook.

Ik vind het zelfs misdadig. Waarom nog kransen leggen op bevrijdingsdag of dodenherdenking als men in het dagelijkse leven zo met ouderen hulpbehoevende omgaat.

Toch zijn dit zaken die je compleet los van elkaar moet zien; hoe moeilijk dat ook is. Er wordt nou eenmaal bezuinigd in de zorg en dat gaat ten koste van de patiënten; niet van de volledig overbodige managementlagen met topsalarissen.

Daar zou de overheid tegen op moeten treden, maar dat gebeurt niet want ons kent ons en je weet nooit wie je nog tegenkomt op de golfbaan.

Daar hebben asielzoekers helemaal niets mee te maken.
quote:mika65 schreef op 21 mei 2014 @ 01:05:

Ik wou dat ik op Nigel Farage kon stemmenIk vind het ook van de zotte dat het niet kan, je bent niet de eerste die het zegt! Het enige echte hardcore anti EU alternatief is de PVV, die in een alliantie zit met politici die je gewoon niet serieus wil nemen, Farage wil niet eens in de Alliantie. Er is eigenlijk vrij weinig keus SGP is natuurlijk ook nog een optie. De mensen die niet op de PVV willen stemmen hebben vrij weinig alternatieven.
quote:ardni schreef op 21 mei 2014 @ 17:58:

[...]

Ik vind het ook van de zotte dat het niet kan, je bent niet de eerste die het zegt! Het enige echte hardcore anti EU alternatief is de PVV, die in een alliantie zit met politici die je gewoon niet serieus wil nemen, Farage wil niet eens in de Alliantie. Er is eigenlijk vrij weinig keus SGP is natuurlijk ook nog een optie. De mensen die niet op de PVV willen stemmen hebben vrij weinig alternatieven.Artikel 50 is een alternatief voor de PVV.
quote:julius schreef op 21 mei 2014 @ 15:05:

[...]

Toch zijn dit zaken die je compleet los van elkaar moet zien; hoe moeilijk dat ook is. Er wordt nou eenmaal bezuinigd in de zorg en dat gaat ten koste van de patiënten; niet van de volledig overbodige managementlagen met topsalarissen.

Daar zou de overheid tegen op moeten treden, maar dat gebeurt niet want ons kent ons en je weet nooit wie je nog tegenkomt op de golfbaan.

Daar hebben asielzoekers helemaal niets mee te maken.De asielzoekersindustrie kost per jaar miljarden die je maar 1 keer kunt uitgeven. Dat gaat dus ten koste van andere uitgaven.
quote:jollie schreef op 21 mei 2014 @ 18:07:

[...]

Artikel 50 is een alternatief voor de PVV.

Ik denk dat heel weinig mensen dat weten, daarnaast heeft de PVV een Anti EU blok, ook dat zal wel rol spelen. Heeft Artikel 50 dat ook ?

Ik hoor overigens ook weinig mensen over de piraten partij.
quote:ardni schreef op 21 mei 2014 @ 17:58:

[...]

Ik vind het ook van de zotte dat het niet kan, je bent niet de eerste die het zegt! Het enige echte hardcore anti EU alternatief is de PVV, die in een alliantie zit met politici die je gewoon niet serieus wil nemen, Farage wil niet eens in de Alliantie. Er is eigenlijk vrij weinig keus SGP is natuurlijk ook nog een optie. De mensen die niet op de PVV willen stemmen hebben vrij weinig alternatieven.Jawel hoor. Nooit gehoord van Artikel 50?

Is ook een anti-EU partij. Een alternatief voor als je niet op de PVV wilt stemmen.

Hoewel een stem op de PVV meer verschil zal maken, en dus nuttiger is, want veel grotere partij.

(Artikel 50 zal lang niet genoeg stemmen krijgen voor 1 zetel. Dus eigenlijk is een stem op Artikel 50 een weggegooide stem.)
quote:noesa schreef op 21 mei 2014 @ 18:11:

[...]

Hoewel een stem op de PVV meer verschil zal maken, en dus nuttiger is, want veel grotere partij.

De PVV, die partij waar niemand mee wil samenwerken, die een coalitie wil vormen met de extreemrechtse partijen waar niemand bij in de buurt wil komen en die onderling zoveel ruzie maken dat ze het nooit ergens over eens zullen worden.

Die partij die een verkiezingsprogramma heeft van wel 1 A4-tje, met daarop wel 7 schamele puntjes, die alleen maar tegen dingen is en nergens voor.

Kun je net zo goed thuisblijven.
quote:Crique schreef op 21 mei 2014 @ 18:17:

[...]

De PVV, die partij waar niemand mee wil samenwerken, die een coalitie wil vormen met de extreemrechtse partijen waar niemand bij in de buurt wil komen en die onderling zoveel ruzie maken dat ze het nooit ergens over eens zullen worden.

Die partij die een verkiezingsprogramma heeft van wel 1 A4-tje, met daarop wel 7 schamele puntjes, die alleen maar tegen dingen is en nergens voor.

De partij die het hoogste in de peilingen staat. Was je vergeten.
quote:noesa schreef op 21 mei 2014 @ 18:28:

[...]

De partij die het hoogste in de peilingen staat. Was je vergeten.

Maakt niet uit. Ten eerste zijn het maar peilingen, en ten tweede krijgen ze niets voor elkaar mochten ze flink winnen.

Ze hebben niet de macht om Nederland uit de EU te halen want daar gaat het Europees Parlement helemaal niet over, en ze hebben geen idee wat ze anders eens zullen gaan doen als ze eenmaal lekker in het pluche zitten. Geen visie, geen ideeën, alleen maar klachten.

Raar ook eigenlijk, niets met Europa te maken willen hebben, maar wel dat riante salaris gaan opstrijken.

Zoals altijd zal Nederland krijgen waar het voor kiest. Ik ben benieuwd.
quote:Crique schreef op 21 mei 2014 @ 18:33:

[...]

Maakt niet uit. Ten eerste zijn het maar peilingen, en ten tweede krijgen ze niets voor elkaar mochten ze flink winnen.

Ze hebben niet de macht om Nederland uit de EU te halen want daar gaat het Europees Parlement helemaal niet over, en ze hebben geen idee wat ze anders eens zullen gaan doen als ze eenmaal lekker in het pluche zitten. Geen visie, geen ideeën, alleen maar klachten.

Dit gaat niet alleen over de PVV. Er zijn meerdere anti-EU partijen in Europa. De verwachting is dat er zo'n 50 Eurokritische parlementariërs in het parlement komen te zitten.

Men verwacht een flinke electorale aanval op de Brusselse macht deze week. De Eurocritici kunnen in ieder geval flink wat zand in de motor van die megalomane EUSSR strooien.

De PVV heeft natuurlijk wel een wat sterker verhaal dan wat jij hier neerplempt. Hier bv. een interview met PVV lijsttrekker Marcel de Graaff:

"Het mooiste resultaat is als we binnen vijf jaar uit de Europese Unie stappen."
quote:julius schreef op 21 mei 2014 @ 15:05:

[...]

Daar hebben asielzoekers helemaal niets mee te maken.Dát is ut um nou net. Deze zaken mag je niet los van elkaar zien en al helemaal niet compleet-los-van-elkaar. Er word bezuinigd op oudere hulpbehoevende door de tehuizen te sluiten terwijl die mensjes BETALEN voor die kamer en die zorg en flink ook. Deze tehuizen sluiten betekend ook nog eens nóg meer werkelozen terwijl Assher met de miljoenen...miljarden "sleurt" om de werkeloosheid te pakken bestrijden. Dat is dweilen met de sluisdeuren open.

Maar vooral...ja vooral de oudere (en dan bedoel ik niet de zeurkousouderen die alles pietjeprecies willen hebben, maar de mensen die echt niet zonder hulp kunnen, maar nog te goed zijn voor een duurder-verpleeghuis.

Er is al heel wat kopbrekerij geweest over die tehuizen, maar leeg laten staan is kapitaalvernietiging, eerst kreeg de overheid er tenminste nog huur voor. Nu moet de overheid het personeel een uitkering geven, en let maar op...ik denk dat de oudjes zijn moeten wijken voor de goudzoekers...die gaan daar straks zitten....en krijgen er nog geld voor. Ik kan dat niet los van mekaar zien. Ik vind het misdadig en landverraad.
LOEP ME MAAR aub.
quote:noesa schreef op 21 mei 2014 @ 18:52:

[...]

Dit gaat niet alleen over de PVV. Er zijn meerdere anti-EU partijen in Europa. De verwachting is dat er zo'n 50 Eurokritische parlementariërs in het parlement komen te zitten.

Men verwacht een flinke electorale aanval op de Brusselse macht deze week. De Eurocritici kunnen in ieder geval flink wat zand in de motor van die megalomane EUSSR strooien.

"[/url][/b]

50 Eurocriticie? Van de 736 parlementszetels. Nou, dat zal een deuk in een pakje boter slaan zeg. Dat is wel 7%! Naar boven afgerond!

Een electorale aanval van jewelste.

Gelukkig hebben we er dan nog 686 over die er wél iets van proberen te maken. Allemaal democratisch gekozen door de 93% van de Europeanen die niet zit te wachten op extreem rechts.
@ Crique

Eurokritisch is niet hetzelfde als extreem rechts zijn.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven