Beschamend nieuws

10-05-2014 17:20 802 berichten
Tjonge jonge, las net onderstaand bericht op Telegraaf-site (die het van NRC heeft http://www.nrc.nl/nieuws/ ... oopt-risico-in-nederland/) en ik schaam me diep voor Nederland.

'Asielzoeker loopt risico in Nederland'

Een Duitse rechter heeft donderdag het terugsturen van een asielzoeker naar Nederland tegengehouden, omdat de Somaliër hier risico loopt op een „mensonwaardige behandeling”.

Dat meldt NRC Handelsblad zaterdag.

De man was in Nederland uitgeprocedeerd en week uit naar Duitsland. Daar wilden de autoriteiten hem terugsturen, maar de rechtbank in Darmstadt is er niet zeker van dat asielzoekers in Nederland worden voorzien in basale levensbehoeften zoals voedsel en onderdak.

De rechter benadrukte dat asielzoekers hier niet mogen werken, maar ook geen overheidssteun krijgen. Daarmee dreigt de Somaliër af te dalen „onder het lichamelijke en sociale bestaansminimum”. En „menswaardigheid valt niet te relatieveren door asielbeleid”, aldus het vonnis.

Ik weet nog dat ik 'vroeger' best trots was op ons land, ook een beetje sneu natuurlijk. Maar in het buitenland werd je aangesproken op Oranje voetbal (Gullit),een prima verzorgingsstaat en onder andere het vooruitstrevende drugsbeleid. En nu dit
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 29 mei 2014 @ 17:45:

[...]

Ik ben het met je eens ...behalve over het "hart bij de VVD"....nee dat niet....en of Fred Teeve soft aan het worden is betwijfel ik. Hij kan "het" misschien nu beter "brengen".

Fred is diep in zijn hart niet soft tot de dood van de Russische asielzoeker Aleksandr Dolmatov

Hij moest dat linkse zooitje minkukels beterschap beloven en sindsdien loopt hij op eieren.

Pfffffffffffffffffffffffffff die linkse malloten blijven gewoon komen met teksten als: "De wereld is voor iedereen"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 29 mei 2014 @ 18:10:

[...]

Fred is diep in zijn hart niet soft tot de dood van de Russische asielzoeker Aleksandr Dolmatov

Hij moest dat linkse zooitje minkukels beterschap beloven en sindsdien loopt hij op eieren.

Pfffffffffffffffffffffffffff die linkse malloten blijven gewoon komen met teksten als: "De wereld is voor iedereen" Laten we maar een kaarsje aansteken bij een groepsfoto van het EU-personeel bij het marmeren paleis in Brussel.

Wat zijn ze nobel en heilig hé? Zullen we de asielstroom richting het marmeren paleis sturen? Er zijn daar vast genoeg kamertjes waar een bedje in past....en wasmachine.

Wat het 'beetje' personeel in Brussel per maand verdiend, daar kunnen hier de kantoorgebouwen een heel jaar lang van draaien.

Dus de Krim én Oekraïne is ook van Poetin en niet alleen voor Guy-en-zijn-bende.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven