Originele presentatie
woensdag 21 mei 2014 om 19:10
Goedendag,
Voor as maandag heb ik als onderdeel van een sollicitatie een presentatie over mijzelf te houden. Ik wil wel een beetje origineel uit de hoek komen, ik weet van andere kandidaten voor meerdere regio's geselecteerd dat zij ook orgineel uit de hoek zijn gekomen.voor de beeldvorming het is een salesfunctie.wie o wie heeft er een creatief idee om mij presentatie aan op te bouwen. Ik snap dat het mijn eigen presentatie is maar ik zoek een soort van kapstok om op verder te borduren.
Mijn dank is groot
Gr jumper
Voor as maandag heb ik als onderdeel van een sollicitatie een presentatie over mijzelf te houden. Ik wil wel een beetje origineel uit de hoek komen, ik weet van andere kandidaten voor meerdere regio's geselecteerd dat zij ook orgineel uit de hoek zijn gekomen.voor de beeldvorming het is een salesfunctie.wie o wie heeft er een creatief idee om mij presentatie aan op te bouwen. Ik snap dat het mijn eigen presentatie is maar ik zoek een soort van kapstok om op verder te borduren.
Mijn dank is groot
Gr jumper
woensdag 21 mei 2014 om 19:29
Wat je doet moet je goed doen. De vorm is ondergeschikt. Ook nieuw is pichakicha of zoiets; in zes minuten met vnl plaatjes je verhaal doen.
Als het een sollicitatie is zou ik als kapstok de eisen doen en aan de hangers de voorbeelden waaruit blijkt dat jij zo geschikt bent. Dat kan op zich goed met prezi, maar als je het nog niet beheerst (en anders ook) ook prima met ppt.
De presentatie is maar een hulpmiddel. Geef het niet de hoofdrol.
Anders kan je altijd nog letterlijk origineel 'uit de hoek' komen, of voor het voetlicht. Voor mij te gezocht.
Als het een sollicitatie is zou ik als kapstok de eisen doen en aan de hangers de voorbeelden waaruit blijkt dat jij zo geschikt bent. Dat kan op zich goed met prezi, maar als je het nog niet beheerst (en anders ook) ook prima met ppt.
De presentatie is maar een hulpmiddel. Geef het niet de hoofdrol.
Anders kan je altijd nog letterlijk origineel 'uit de hoek' komen, of voor het voetlicht. Voor mij te gezocht.
woensdag 21 mei 2014 om 19:37
Hang de presentatie aan een hobby of talent die niet direct met de functie te maken heeft.
Bij een teamsport: gebruik een teamopstelling om je verschillende eigenschappen in te zetten.
Bij koken: hoe ziet het menu eruit dat jou omschrijft.
Doe een striptease act waarbij je steeds wat meer van jezelf onthuld.
Wees de curator van de expositie die jou omschrijft.
Bij een teamsport: gebruik een teamopstelling om je verschillende eigenschappen in te zetten.
Wees de curator van de expositie die jou omschrijft.
woensdag 21 mei 2014 om 21:34
quote:banaanaap schreef op 21 mei 2014 @ 19:37:
Hang de presentatie aan een hobby of talent die niet direct met de functie te maken heeft.
Wees de curator van de expositie die jou omschrijft.Oei, dit is goed!!!
Wees de curator van de expositie die jou omschrijft.Oei, dit is goed!!!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
woensdag 21 mei 2014 om 22:39
Ik heb een keer een baan bij een overheidsinstantie gekregen door allemaal plaatjes uit prentenboeken te gebruiken om het verhaal te illustreren. De afdelingsmanager vertelde later dat hij heel erg zijn best moest doen om zijn lachen in te houden, maar de baan had ik wel! Onderschat een beetje humor niet, ook bij een 'serieuze' organisatie.
woensdag 21 mei 2014 om 22:50