Werk & Studie alle pijlers

Originele presentatie

21-05-2014 19:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,

Voor as maandag heb ik als onderdeel van een sollicitatie een presentatie over mijzelf te houden. Ik wil wel een beetje origineel uit de hoek komen, ik weet van andere kandidaten voor meerdere regio's geselecteerd dat zij ook orgineel uit de hoek zijn gekomen.voor de beeldvorming het is een salesfunctie.wie o wie heeft er een creatief idee om mij presentatie aan op te bouwen. Ik snap dat het mijn eigen presentatie is maar ik zoek een soort van kapstok om op verder te borduren.

Mijn dank is groot

Gr jumper
Neem Prezi
quote:verhuisd schreef op woensdag 21 mei 2014 19:11 Neem Prezi

Vind ik niet echt origineel meer!

Kun je iets met video doen?
Je hebt gelijk nummerzoveel! Video is inderdaad een beter idee
Trek een clownspak aan.
Het clownspak sla ik,over video op zich wel,orgineel....maar ok hoe aan te pakken
Wat je doet moet je goed doen. De vorm is ondergeschikt. Ook nieuw is pichakicha of zoiets; in zes minuten met vnl plaatjes je verhaal doen.

Als het een sollicitatie is zou ik als kapstok de eisen doen en aan de hangers de voorbeelden waaruit blijkt dat jij zo geschikt bent. Dat kan op zich goed met prezi, maar als je het nog niet beheerst (en anders ook) ook prima met ppt.

De presentatie is maar een hulpmiddel. Geef het niet de hoofdrol.

Anders kan je altijd nog letterlijk origineel 'uit de hoek' komen, of voor het voetlicht. Voor mij te gezocht.
Hang de presentatie aan een hobby of talent die niet direct met de functie te maken heeft.

Bij een teamsport: gebruik een teamopstelling om je verschillende eigenschappen in te zetten.

Bij koken: hoe ziet het menu eruit dat jou omschrijft.

Doe een striptease act waarbij je steeds wat meer van jezelf onthuld.

Wees de curator van de expositie die jou omschrijft.
Neem een kapstok mee. Een echte dus . En hang daar voorwerpen aan die iets over jou zeggen. Origineel toch ?
quote:banaanaap schreef op 21 mei 2014 @ 19:37:

Hang de presentatie aan een hobby of talent die niet direct met de functie te maken heeft.

Bij een teamsport: gebruik een teamopstelling om je verschillende eigenschappen in te zetten.

Bij koken: hoe ziet het menu eruit dat jou omschrijft.

Doe een striptease act waarbij je steeds wat meer van jezelf onthuld.

Wees de curator van de expositie die jou omschrijft.Oei, dit is goed!!!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Pecha kucha is een leuke en krachtige manier om een presentatie te geven.
Het is heel flauw en niet serieus maar een vriendin opperde: string aan en rok omhoog
zelfgebakken cupcakes meenemen met het logo van het bedrijf, succes joh (ik ken iemand die dat echt gedaan heeft. No job dus, was ook geen bijdehante binnenkomer bij een serieuze financiele toko)

Ik heb een keer een baan bij een overheidsinstantie gekregen door allemaal plaatjes uit prentenboeken te gebruiken om het verhaal te illustreren. De afdelingsmanager vertelde later dat hij heel erg zijn best moest doen om zijn lachen in te houden, maar de baan had ik wel! Onderschat een beetje humor niet, ook bij een 'serieuze' organisatie.
De beste presentatie ben je zelf. Volgens mij sla je de plank mis door overmatig veel aandacht te besteden aan de vormgeving, waardoor de inhoud ondergesneeuwd wordt. Dus bij mij zou je de meeste kans maken met weinig plaatjes en een goed verhaal.
Ik heb laatst een presentatie bijgewoond van een collega die maar 1 plaatje had. Een gereedschapskist met 7 stuks gereedschap (zijnde de tools die wij in ons werk nodig hebben). Bij ieder stuk van zijn verhaal lichtte een van de onderdelen op, en dat was het qua visuele effecten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven