Rokende buren

21-05-2014 20:48 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze buren roken, en dat doen ze buiten. Onze huizen hebben in alle deuren en ramen ventilatieroosters, wij zitten continu in de rooklucht.

Ze zitten in hun eigen tuin, kan ze moeilijk verbieden daar te roken.

Maar hier kan dus geen raam, deur of rooster open.

Vind het behoorlijk irritant en vies, maar wil ook geen burenruzie.

Iemand tips of ervaring met een dergelijke situatie?
quote:Dat zullen overlastveroorzakers altijd zeggen. Ze zien het nl zelf niet, willen het niet zien en vinden de ander een zeikerd. Zo gaat dat in dit soort discussies.

Fijn dat je iedereen over een kam scheert.

Ik als roker sta overal bij rookpalen en buiten, ook bij bushokjes sta ik om het hoekje om niemand te storen. Ik ben echt continu bezig met rekening houden met niet-rokers.
En dan heb je van die mensen die naast je aanschuiven op een terrasje waar je al even zit, en dan gaan hoesten en zeuren over de rook. Ga dan ergens anders zitten waar je er geen last van hebt....
Tuurlijk weet ik dat er ergere dingen in de wereld zijn.

Volgens mij maak ik er ook geen " drama" van.

vraag gewoon of er misschien mensen zijn met tips.

Het is me ook geen burenruzie waard, maar ik vind het wel hinderlijk.

Heb zelf ook een kind, en een tweede op komst.

Vind het gewoon een lastig onderwerp om aan te snijden.

Maar je ruikt het binnen echt goed.

Denk dat ik gewoon een paar keer de tuin deuren dicht moet doen als ik zelf ook buiten ben en hun steken er een op.

Misschien dat het hun opvalt en we een gesprekje kunnen beginnen?
quote:Amand schreef op woensdag 21 mei 2014 21:25 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Bergje65 in "Rokende buren"" class="messagelink">Bergje65 schreef op 21 mei 2014 @ 21:23</a>:</b>

[...]

Laat me raden; jij bent een roker??</div></blockquote>Laat me raden: jij begrijpt het punt dat ik maak niet. Ik begrijp het heel goed. Jij bent een roker die vind dat rokers lekker moeten kunnen roken, ongeacht of niet-rokers er last van hebben.
quote:Nemesis. schreef op 21 mei 2014 @ 21:35:

[...]

Fijn dat je iedereen over een kam scheert.

Ik als roker sta overal bij rookpalen en buiten, ook bij bushokjes sta ik om het hoekje om niemand te storen. Ik ben echt continu bezig met rekening houden met niet-rokers.Dan ben jij een uitzondering.
quote:ClaudeFiolle schreef op woensdag 21 mei 2014 21:34 Het lijkt mij trouwens een veel beter plan dat overlastgevers naar de hei verhuizen, in plaats van de overlastlijders.+10000000
Kun je niet vragen of ze voortaan alleen achter willen roken, zodat jij voor de ramen open kunt houden? Dan maak je hen attent op de situatie, maar klaag je niet alleen en stel je ook direct een oplossing voor.
Nee, ik vind het echt te ver gaan om daar iets van te zeggen. Dan is echt het einde zoek.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:whopper schreef op 21 mei 2014 @ 21:36:

[...]

Dan ben jij een uitzondering.Echt onzin. Als roker heb ik altijd rekening gehouden met de niet-rokers om mij heen. Zelfs wanneer die te gast waren in mijn eigen huis of tuin. Vind ik niet meer dan normaal.
quote:Denk dat ik gewoon een paar keer de tuin deuren dicht moet doen als ik zelf ook buiten ben en hun steken er een op.

Misschien dat het hun opvalt en we een gesprekje kunnen beginnen?

Typische oplossing. Lekker passief ook. Waarom niet gewoon gaan praten?

Als ik je buurvrouw was zou ik je echt heel raar vinden doen dan.
quote:ClaudeFiolle schreef op 21 mei 2014 @ 21:34:

Het lijkt mij trouwens een veel beter plan dat overlastgevers naar de hei verhuizen, in plaats van de overlastlijders.

Laat me raden: jij vindt dat jij het alleenrecht hebt om te bepalen:

* wie een overlastveroorzaker is

* wat de rangorde is van alle soorten overlast die jij identificeert

* wat overlast is en wat niet
quote:Echt onzin. Als roker heb ik altijd rekening gehouden met de niet-rokers om mij heen. Zelfs wanneer die te gast waren in mijn eigen huis of tuin. Vind ik niet meer dan normaal.

Dat dus.

Ik ben absoluut geen roker die lak heeft aan anderen omdat ik een vieze gewoonte heb.
quote:NummerZoveel schreef op 21 mei 2014 @ 21:39:

[...]

Echt onzin. Als roker heb ik altijd rekening gehouden met de niet-rokers om mij heen. Zelfs wanneer die te gast waren in mijn eigen huis of tuin. Vind ik niet meer dan normaal.Dan ben jij ook een uitzondering. De wereld wordt alweer een stukje leuker
quote:cupcakegirl schreef op 21 mei 2014 @ 21:14:

Geef me jouw problemen alsjeblieft!Probeer je nou TO's probleem te bagatelliseren door je eigen problemen groter te maken? Of wil je ook even aandacht?
quote:Bergje65 schreef op 21 mei 2014 @ 21:36:

[...]

Ik begrijp het heel goed. Jij bent een roker die vind dat rokers lekker moeten kunnen roken, ongeacht of niet-rokers er last van hebben.Op het moment dat je weigert in discussie te gaan, dan kun je zelf al bedenken dat je het bij het verkeerde eind hebt.
Kan je niet zo een luchtverfrisser/neutraliseerspul halen?

Het is hun eigen huis en eigen tuin waar zij mogen leven zoals zij willen. Ze kunnen niets doen aan de wind en aan jouw roosters.
Nou, ik rook, en ik pas me overal aan aan niet-rokers, maar als mensen nu ook al willen bepalen wat ik in mijn eigen huis en tuin doe, kunnen ze toch echt de boom in.
Wat een gezeur zeg, ze roken in hun tuin en niet in jouw tuin of huis.

Zet lekker een raam los als hun weg zijn of zet er een luchtverfrisding neer, ga je daar met je neus boven hangen.

Zal best dat rokers niet zo lekker uit hun waffeltjes ruiken, maar niet rokers stinken ook weleens uit hun mond.

En wat dacht je van de eerder genoemde vuurkorven en bbq's.

Verder helemaal eens met Amand over het hutje op de hei.
quote:fellowes schreef op 21 mei 2014 @ 20:48:

Onze buren roken, en dat doen ze buiten. Onze huizen hebben in alle deuren en ramen ventilatieroosters, wij zitten continu in de rooklucht.

Ze zitten in hun eigen tuin, kan ze moeilijk verbieden daar te roken.

Maar hier kan dus geen raam, deur of rooster open.

Vind het behoorlijk irritant en vies, maar wil ook geen burenruzie.

Iemand tips of ervaring met een dergelijke situatie?Je buren zullen ook weleens slapen, fellowes? Zet gewoon 's avonds laat je ramen en roosters open en doe ze 's ochtends weer dicht.
quote:Cadou schreef op 21 mei 2014 @ 21:47:

Nou, ik rook, en ik pas me overal aan aan niet-rokers, maar als mensen nu ook al willen bepalen wat ik in mijn eigen huis en tuin doe, kunnen ze toch echt de boom in.Kijk. Dat bedoel ik.
quote:whopper schreef op 21 mei 2014 @ 21:48:

[...]

Kijk. Dat bedoel ik.??
@Nemesis, Vind het ook raar om zo even op ze af te stappen en te vragen om ergens anders te roken. Hoop eigenlijk meer dat het onderwerp op die manier wat makkelijker te sprake komt om er vervolgens over te kunnen praten.

En wat bbqen betreft, als dat al gebeurd hier in de buurt worden altijd de buren even gewaarschuwd zodat ze de ramen kunnen sluiten. Dat doet eigenlijk iedereen.
Nou, ik snap TO best wel goed hoor. Ik woon in een appartement en meerder buren roken ook. Ook de buurman van schuin onder. Overdag heb ik er geen last van, maar s avonds als ik in bed lig vind ik de rookwalm die naar binnen trekt echt niet lekker fris ruiken. De deur staat namelijk altijd op een kiertje voor de frisse lucht.

Ik heb ook overwogen om het eens aan te kaarten, maar ik ken de buren verder niet en ZO veel last heb ik er nou ook weer niet van, maar lekker fris is wat anders.

Hier mag je overigens alleen op het balkon roken als de andere buren er geen last van hebben. En bbq-en op het balkon mag ook zeer zeker niet. Daar zijn speciale plekken voor.

Overigens snap ik het principe van alleen buiten roken niet zo. De roker wil minder/geen rook in huis, maar het is dan geen probleem als de buren die rook wel in huis krijgen?

Nou, ik rook, en ik pas me overal aan aan niet-rokers, maar als mensen nu ook al willen bepalen wat ik in mijn eigen huis en tuin doe, kunnen ze toch echt de boom in.

Ik snap nooit dat rokers het zelf zo smerig vinden dat ze niet binnen roken (of toch blijken te snappen dat roken bij kinderen niet kan) maar buiten en dan ineens niet meer snappen dat anderen die de keuze hebben gemaakt niet te roken daar dan ineens last van 'mogen' hebben. Best asociaal zelf een slechte gewoonte hebben en een ander met de last daarvan opzadelen.

Ik heb niets tegen roken, ieder zijn keuze, maar een ander hoeft er geen last van te hebben, dus gewoon in je eigen huis of in een rokersruimte.

Nou, ik rook, en ik pas me overal aan aan niet-rokers, maar als mensen nu ook al willen bepalen wat ik in mijn eigen huis en tuin doe, kunnen ze toch echt de boom in.Off-topic: hoe staat het met de liefde? Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat jij en die man van de beveiliging elkaar om de hals vielen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven