Onze kat is weggelopen :(
woensdag 21 mei 2014 om 13:04
Wat vervelend zeg. Mijn kat was een tijd terug ook weggelopen, toevallig was het ook echt noodweer. Wij hebben de halve nacht gezocht geroepen, met een zaklamp geschenen. De volgende dag hadden we overal flyers opgehangen en in de avond werd ik gebeld. Mensen hadden hem zien zitten in de bosjes, nog geen 100 meter hiervandaan. Toen ik er naartoe ging reageerde hij nog steeds niet, hij was waarschijnlijk zo bang en zat echt verstijft van angst in een hoekje. Hij is verder heel gek op ons dus dat had er niks mee te maken. Dus ik zou echt adviseren heel goed te kijken, niet elke kat reageert op geroep als ze bang zijn.
Hopelijk vinden jullie hem snel! En ik zou ook wat natvoer mee nemen, mijn kat had honger en snoepjes deden hem niet zo veel. Gelukkig had die vrouw die hem had gevonden een bakje natvoer want het was nog een hele taak hem te lokken.
Hopelijk vinden jullie hem snel! En ik zou ook wat natvoer mee nemen, mijn kat had honger en snoepjes deden hem niet zo veel. Gelukkig had die vrouw die hem had gevonden een bakje natvoer want het was nog een hele taak hem te lokken.
woensdag 21 mei 2014 om 13:37
@luffy22 jouw verhaal geeft me wel hoop! Fijn dat je hem teruggevonden hebt. Ik ga zo nog een rondje lopen en hou jouw verhaal in gedachten!
Hij is gechipt en heb voor de zekerheid ook nog even nagekeken of de chip op het goede adres en naam staat. Dit was gelukkig zo. Dierenambulance hebben we gebeld en die stuurden ons door naar het asiel. Die kunnen we pas om 14u bellen, dus ga ik zo doen.
Hij is gechipt en heb voor de zekerheid ook nog even nagekeken of de chip op het goede adres en naam staat. Dit was gelukkig zo. Dierenambulance hebben we gebeld en die stuurden ons door naar het asiel. Die kunnen we pas om 14u bellen, dus ga ik zo doen.
woensdag 21 mei 2014 om 14:24
Je moet nooit opgeven, ook na weken en zelfs maanden niet. Ik lees veel 'terugvindverhalen' op de site van stichting Amivedi en daar komt heel vaak terug dat katten maar een paar straten verderop zitten en uiteindelijk, vaak nadat mensen een flyer gezien hebben, gemeld worden. Het is namelijk niet zo dat katten altijd de weg maar terug weten. Zeker als je een nogal bange kat hebt, komt die vrijwel zeker niet als je 'm roept. Hij is dan zo gestrest dat-ie verstopt blijft zitten.
Zelf ben ik vorig jaar zomer mijn kater vier weken kwijt geweest; die bleek meegelift naar een stad 30 km verderop! Door elke dag op de site van Amivedi te kijken, bij ALLE meldpunten dus niet alleen in de buurt, zag ik na precies vier weken zijn foto opeens verschijnen, godzijdank!
Dus: geef nooit op. Doorgaan met flyeren, foto op Amivedi, blijven zoeken en rondvragen. Succes, ik leef met je mee!
Zelf ben ik vorig jaar zomer mijn kater vier weken kwijt geweest; die bleek meegelift naar een stad 30 km verderop! Door elke dag op de site van Amivedi te kijken, bij ALLE meldpunten dus niet alleen in de buurt, zag ik na precies vier weken zijn foto opeens verschijnen, godzijdank!
Dus: geef nooit op. Doorgaan met flyeren, foto op Amivedi, blijven zoeken en rondvragen. Succes, ik leef met je mee!
woensdag 21 mei 2014 om 17:47
Ik hoop dat ons verhaal ook zo eindigt, spectaculair of niet
Kreeg net een heel vervelend telefoontje van een anoniem nummer. Werd in gebrekkig Nederlands gezegd: 'kat dood, bijweg albert heijn'. Dus ik vroeg waar dan, hij: 'ja straat albert heijn'. En toen hing hij uit het niets op. Hoorde ook allerlei achtergrond geluid van jongeren. Heb net overal gekeken, maar niks gevonden. Hele gemene grap dus. Hoop niet dat er meer van dat soort telefoontjes komen..
Kreeg net een heel vervelend telefoontje van een anoniem nummer. Werd in gebrekkig Nederlands gezegd: 'kat dood, bijweg albert heijn'. Dus ik vroeg waar dan, hij: 'ja straat albert heijn'. En toen hing hij uit het niets op. Hoorde ook allerlei achtergrond geluid van jongeren. Heb net overal gekeken, maar niks gevonden. Hele gemene grap dus. Hoop niet dat er meer van dat soort telefoontjes komen..
woensdag 21 mei 2014 om 18:12
Ik heb dit ook gehad met mijn kat, hij ontsnapte vaak via het raam als deze op de kier stand stond, beest was gek want hij klom ook op de deur en ging dan liggen relaxen op de bovenkant van de deur, 5cm breed ofzo.
Maar goed op een dag was hij weg.
Ik ruste niet, ik "sliep" in de tuin op een stoel, liep rondjes en riep hem, had overal papieren opgehangen, kreeg ook telefoontjes prive dat ze m hadden gezien, ik nam alles serieus.
Uiteindelijk heb ik mijn dierenarts gebeld wat ik kon doen, die zei op de grond spugen.. Overal waar je loopt en roept spugen op de grond.. Okee apart, waarom dan? Je knuffelt je kat en geeft m kusjes, blijkbaar kunnen ze aan je speeksel onderscheid maken dat het van jou is.. Soort Hans en grietje verhaal maar dan met spuug..
Ik dat doen.. Overal tuffen.. Mensen moeten wel gedacht hebben..
Lang verhaal kort; die van mij zag opgesloten in een leegstaand huis.. Heb uiteindelijk een raam ingegooid (gemeld bij de politie dat ik dat ging doen want ze wilde me niet helpen)
Mijn kat was god zij dank weer thuis, 4 dagen stress!
Maar dat spuug verhaal helpt! Mijn vriendin jaar kat was maanden later ook weg en zij was ook compleet overstuur, ik vertelde het spuug verhaal.. Ze heeft t gedaan overal gespuugd en de volgende middag zat ie voor de deur van het portiek naast een dikke spuugvlek van haar..
Aparte tip maar helpt blijkbaar wel.
Check schuren en leeg staande huizen!
Succes
Liefs
Maar goed op een dag was hij weg.
Ik ruste niet, ik "sliep" in de tuin op een stoel, liep rondjes en riep hem, had overal papieren opgehangen, kreeg ook telefoontjes prive dat ze m hadden gezien, ik nam alles serieus.
Uiteindelijk heb ik mijn dierenarts gebeld wat ik kon doen, die zei op de grond spugen.. Overal waar je loopt en roept spugen op de grond.. Okee apart, waarom dan? Je knuffelt je kat en geeft m kusjes, blijkbaar kunnen ze aan je speeksel onderscheid maken dat het van jou is.. Soort Hans en grietje verhaal maar dan met spuug..
Ik dat doen.. Overal tuffen.. Mensen moeten wel gedacht hebben..
Lang verhaal kort; die van mij zag opgesloten in een leegstaand huis.. Heb uiteindelijk een raam ingegooid (gemeld bij de politie dat ik dat ging doen want ze wilde me niet helpen)
Mijn kat was god zij dank weer thuis, 4 dagen stress!
Maar dat spuug verhaal helpt! Mijn vriendin jaar kat was maanden later ook weg en zij was ook compleet overstuur, ik vertelde het spuug verhaal.. Ze heeft t gedaan overal gespuugd en de volgende middag zat ie voor de deur van het portiek naast een dikke spuugvlek van haar..
Aparte tip maar helpt blijkbaar wel.
Check schuren en leeg staande huizen!
Succes
Liefs
donderdag 22 mei 2014 om 11:29
Helaas nog geen nieuws
. Gisteravond ben ik nog weer twee keer gebeld door die 'grapjassen'. Was er zo klaar mee gisteravond! Om 12 uur in de nacht kreeg ik een sms'je van iemand die bij de flat stond en onze kat dacht te zien. Dus wij naar beneden rennen, maar helaas het was een andere kat
. Dit gaf me gelukkig wel weer even het idee dat er toch nog goede mensen bestaan!
Een foto hier plaatsen is inderdaad wel een idee, maar volgens mij mag ik nog geen plaatjes plakken. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan doen?
Bedankt allemaal voor het meeleven!
Een foto hier plaatsen is inderdaad wel een idee, maar volgens mij mag ik nog geen plaatjes plakken. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan doen?
Bedankt allemaal voor het meeleven!
donderdag 22 mei 2014 om 11:33
@zoe87 ik moest toch even grinniken toen ik dat over het tuffen las. Mijn vriend heeft het uitgevoerd haha(hij voelde zich niet echt op zijn gemak op het moment toen hij er mee bezig was, het is normaal zo'n nette jongen ). Nu hopen op resultaat! Het punt is alleen dat wanneer Boomer echt uit de flat weg is hij niet snel meer in de flat kan komen (wij wonen op de tweede verdieping). Ik hoop nog steeds op een wonder!
donderdag 22 mei 2014 om 11:36
donderdag 22 mei 2014 om 11:40
Mijn poes is ooit eens weggelopen/verdwaald. Ik was pas naar een huis met tuin verhuisd (voorheen flat) en poes was de deur uitgeglipt. Ik heb een tuintafeltje neergezet met daaronder haar mandje en brokjes en water. De volgende ochtend om 6 uur lag zij in haar mandje.
In jouw geval mandje onder het balkon zetten, lijkt mij het proberen waard.
In jouw geval mandje onder het balkon zetten, lijkt mij het proberen waard.
donderdag 22 mei 2014 om 12:20
Bosvruchtje: ook ik leef met je mee.
Ik neem aan dat je in je eigen buurt al het een en ander bij mensen in brievenbussen hebt gedaan?
Een van mijn katten was te sociaal ingesteld.
Die wandelde als ze er zin in had gewoon bij mensen naar binnen en ging daar op de bank liggen, de sloerie...
Had ze ook een keer gedaan bij mensen die na 5 dagen pas op het idee kwamen om in haar kokertje te kijken en mij te bellen ...
Sterkte en ik duim voor je!
Ik neem aan dat je in je eigen buurt al het een en ander bij mensen in brievenbussen hebt gedaan?
Een van mijn katten was te sociaal ingesteld.
Die wandelde als ze er zin in had gewoon bij mensen naar binnen en ging daar op de bank liggen, de sloerie...
Had ze ook een keer gedaan bij mensen die na 5 dagen pas op het idee kwamen om in haar kokertje te kijken en mij te bellen ...
Sterkte en ik duim voor je!
donderdag 22 mei 2014 om 12:27
Oei wat naar! Hopelijk komt ie snel terug!
Als je een vaste postbezorger hebt, zou ik trouwens ook aan de postbezorger vragen of ie de kat gezien heeft, omdat die vaak in een redelijk groot gebied komen in een wijk en veel zien.
Mij is ook weleens gevraagd of ik een bepaalde kat gezien had (kat kwam overigens na 1.5 maand terug).
Als je een vaste postbezorger hebt, zou ik trouwens ook aan de postbezorger vragen of ie de kat gezien heeft, omdat die vaak in een redelijk groot gebied komen in een wijk en veel zien.
Mij is ook weleens gevraagd of ik een bepaalde kat gezien had (kat kwam overigens na 1.5 maand terug).
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
donderdag 22 mei 2014 om 12:40
Woon je in het noorden? Zo ja, dan wil ik ook wel helpen zoeken en delen op facebook?
Wat vreselijk dit. Ik hoop dat je snel gebeld wordt door mensen die je kat echt hebben gezien.
Je woont in een flat zeg je. Kan het zijn dat hij van het balkon is gevallen en ergens in de bosjes onder de flat ligt?
Sorry als dat heel vreselijk klinkt, maar die optie kun je denk ik beter ook niet uitsluiten.
Wat vreselijk dit. Ik hoop dat je snel gebeld wordt door mensen die je kat echt hebben gezien.
Je woont in een flat zeg je. Kan het zijn dat hij van het balkon is gevallen en ergens in de bosjes onder de flat ligt?
Sorry als dat heel vreselijk klinkt, maar die optie kun je denk ik beter ook niet uitsluiten.