Tattoo

23-05-2014 12:18 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen mijn eerste tatoo.

Ik heb hier zo lang naar uitgekeken, maar het is ook een dubbel gevoel...

Ik wilde al heel lang een tattoo ten nagedachtenis van mijn vader en kat.

Nu is het bijna zover en dan toch die twijfel/angst............

Iemand die dit herkent.
Dat is heel normaal. Elke keer dat ik in de stoel ga zitten ben ik weer nerveus.

Succes morgen!

Wat ga je laten zetten?
Wat ga je laten zetten en waar?
Nee, dat herken ik niet zo. Maar mijn tatoos hebben ook geen betekenis in zo'n speciale zin.

Wat laat je zetten? Een portret is wel iets anders dan een roosje....van een portret zou ik ook wel mijn twijfel krijgen.
Waar ga je hem zetten, op welk deel van je lichaam?

Ik heb er zelf 2, 1 op me kuit en 1 op me onderarm.

Die op me onderarm is best groot en nu 10 jaar later denk ik, had ik het toch maar niet zo groot en in het zicht gedaan, ik baal er wel een beetje van, maar toen ter tijd heb ik er heel goed over nagedacht dus ik mag nu ook niet miepen van mezelf.

Wat zijn je twijfels dan precies?
Als je twijfelt stel je de afspraak toch uit?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 23 mei 2014 @ 12:26:

Als je twijfelt stel je de afspraak toch uit?

Dat zou ik dan wel ruim van te voren doen. Er is tijd gereserveerd en dan is het wel zo netjes om het op tijd af te zeggen als je niet kunt.

Volgens mij is dat bij de meeste tattoo shops ook gewoon beleid en staat het in de voorwaarden.
Ik zet een engel op mijn enkel.

Daar heb ik heel goed over nagedacht en dat is gewoon goed.

Maar ik vind het zo spannend en eng.

Word die wel goed uitgevoerd en krijg ik geen ontstekingen.

Nee, dit zijn de bij komende dingen.. ik ben opeens weer bezig met het overlijden van mijn vader. Het is opeens allemaal weer zo dichtbij.

Ik dacht dat ik het een plaatsje had geven, maar nu al die emoties...

Mijn kat was extreem belangrijk voor mij...

Ik heb hem pas in februari in laten slapen. dus ook nog zo vers...

Ik mis hem nog elke dag.
Doubt means Don't…
quote:carpediem90 schreef op 23 mei 2014 @ 12:32:

Doubt means Don't…

Ben ik het niet mee eens. Zoals ik al zei, ik heb het elke keer voordat we beginnen.

En ik heb toch een heel wat aantal tattoos op mijn lijf staan.

Het is een grote beslissing.
In dit geval zou ik inderdaad niet zeggen dat je het niet moet doen.

Een tattoo laten zetten ís gewoon spannend, zeker als het de eerste keer is.

Ontstekingen zijn uitzonderingen hoor. Dat komt voor ja, maar dan bij mensen die niet hygienisch werken, maar dat zijn dan niet de tattooshops die aangesloten zijn bij de bond. Dan word je namelijk streng gecontroleerd.

Vaak zijn dat mensen die thuis tattooëren.

En verder heb je vast wel gekeken naar wat deze shop zoal maakt? Omdat je twijfelt of hij wel goed gezet zal worden?

Als er een wachtlijst is is dat ook altijd een goed teken trouwens.
quote:Scamp schreef op 23 mei 2014 @ 12:34:

[...]

Ben ik het niet mee eens. Zoals ik al zei, ik heb het elke keer voordat we beginnen.

En ik heb toch een heel wat aantal tattoos op mijn lijf staan.

Het is een grote beslissing.Dat klopt, maar zit een verschil tussen zenuwachtig zijn (voor de pijn, de eerste, en de uitvoering) of echt twijfelen omdat er nog te veel emoties aan verbonden zijn. Mensen willen tegenwoordig allemaal een tattoo ter nagedachtenis van een overledene, maar dan moet de tijd wel rijp zijn. Als je er niet klaar voor bent, zeg ik dus: doubt means don't. Nu dan he. Misschien denkt TO er over een half jaar weer heel anders over.
Op je enkel is een mooie plek.

En onststekingen, wel nee!

Ik ben thuis getattoeerd dan is de kans veel groter.

Waarsch heb je geld moeten betalen om de afspraal vast te leggen want ze roosteren je in.. dus ik denk áls je afzegt dat geld ook kwijt bent...
De shop staat goed gekend.

De tatoeëerder voelde ook prima/prettig aan.

Zijn werk is heel mooi.

Ik zal ws gewoon een drempel over moeten.

Je stap ook niet elke week bij een tattoo-shop binnen.

Ik wil wel heel graag een nagedachtenis, ook de datum van morgen is voor mij heel belangrijk, dat de tattoo op deze dag gezet wordt.

Maar toch die twijfel en angst....en de emoties....
Je bent meer in twijfel over het genezingsproces en niet zozeer over de tattoo zelf? Lees je er dan over in. Niet in de zon, goed insmeren met vaseline, niet aanzitten, dat soort dingen.
Ik zou het dan juist niet op die datum laten zetten, maar ja, dat ben ik. Als het zoveel emoties meebrengt zit je misschien morgen helemaal te janken (en dan niet van de pijn). En dát blijft je dan altijd bij.

Je moet ook wel een beetje stabiel zijn vind ik. Zowel lichamelijk als geestelijk.
quote:Doreia schreef op 23 mei 2014 @ 12:53:

Je bent meer in twijfel over het genezingsproces en niet zozeer over de tattoo zelf? Lees je er dan over in. Niet in de zon, goed insmeren met vaseline, niet aanzitten, dat soort dingen.Geen vaseline! Dan sluit je de boel helemaal af en geneest het minder snel. Bepanthen, maar dat zal je vast ook wel verteld worden daar.
Dankjewel voor alle tips en adviezen...

Ik heb er veel over gelezen en gekeken naar oa tattoo stories, enz...Gevraagd aan mensen met een tattoo....

Ik weet ook niet zo goed waarom ik het zo spannend en eng vind en zo twijfelt. Maar ook die gekke emoties...

Ik moet zo weg en lees vanavond verder...

Nogmaals bedankt voor het lezen en voor de tips en reacties.
als een persoon die 3/4 getatoeëerd is zeg ik: vaseline, geen bepathen... een tattoo wond moet langzaam helen omdat korstvorming juist slecht is, nu is dat niet geheel te voorkomen, maar dit versnelt als de wond uitdroogt/te snel geneest, smeer dus vaseline en gewoon de wond schoonmaken met unicura en dan hop vaseline erop als de wond dicht is dan kan je met iets anders gaan smeren maar zolang de wond open is niet te veel rotzooien ermee

succes! het komt vast goed!
Tja, de tattoeerder waar ik kom (en die zelf helemaal onder zit) en ook de tattoeerder waar ik vorig jaar was raden toch écht bepanthen aan. Maar dan wél met de mededeling vaak te smeren. Liever 10 keer teveel dan 1 keer te weinig zeg maar. En nee, dan droogt ie écht niet uit hoor. Krijgt het geen kans voor.

Nauwelijks korstvorming op die manier.
mijn tattoeerder zegt: "iedereen die bepathen aanraadt kan zeker het etiket niet lezen"...

ik denk gewoon dat iedereen zn eigen voorkeur heeft
Ja, wellicht. Ik zou niet weten wat er in bepanthen zit waarom het zo slecht zou zijn hoor. Mijn tattoos zijn er niet minder mooi om geworden in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven