de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Raccoon, hier hetzelfde... nog maar een maandje en dan is het alweer zomervakantie.

Wij gaan eerst 10 dagen naar Zuid-Spanje, zoals altijd. Daarna gewoon thuis, misschien nog even naar Nederland, maar ik weet nog niet precies wanneer.

Mijn dochter durft absoluut niet alleen thuis te zijn, nog geen 10 minuten, dus ik zit behoorlijk vast in de zomer.

Ik zit er trouwens aan te denken om gedurende de vakantieperiode wel een paar uurtjes bijles in te plannen.... ze is nogal slecht in wiskunde en als ze dat 3 maanden laat versloffen dan is het volgend jaar nóg moeilijker..
Een kwartje, Raccoon!!

Ieks, nog maar 17 schooldagen! Drie maanden is ook echt niet normaal hè! Hier ook zo op de middelbare school, maar voorlopig doen we het hier nog met "maar" 9 weken zomervakantie.

Heeee Lapin, hoe is het met je buddy Philip Morris? En ben je al voorzichtig aan het inpakken? Alles goed met de jongens?

Jee Chicha, dan zit je inderdaad klem in de vakantie zeg. Zijn er geen balletkampen of zo? De mijne gaan vier weken op kamp (slapen wel gewoon thuis hoor) en dan doen ze heel veel uitjes, pretparken, strand, heel leuk.

Moest gisterenmiddag trouwens onverwachts naar de school, oudste was niet lekker en man zou ze pas om 17u ophalen van de bso. Gaat nu wel weer, dus met een flinke lepel nurofen in haar mik toch weer naar school gestuurd.

Liubi, hoe is het met jullie, gaat het goed met het jongste familielid?

Oh Snjo, mijn naam is weer mijn oude naam
Die zomerkampen zijn allemaal tot 12 jaar.. voor oudere kinderen is er niks.

En ik ben huisvrouw he, dan heb je ook geen echt excuus om je kind naar een dure dagopvang te brengen.

Ach, voor je het weet is het september.

Ik zag net Mango voorbijschuiven! Leuk he!
Mango, oh wat leuk! Kun je haar niet hier heen lokken?!

Oh shit weet je dat ik daar nooit aan gedacht heb, leeftijden voor de zomerkampen. Misschien is dat hier ook wel zo, geen idee!

Het is inderdaad duur, maar dit jaar kon je de kampen vantevoren betalen, ik begon in november al en dan maandelijks een bedrag. Inmiddels zijn ze helemaal betaald en da's wel heel lekker hoor.
De kampen waar mijn zoon naar toe gaat zijn nog te betalen, ik betaal echt geen 400 dollar voor een kamp per week. Ik denk trouwens wel dat dit een van de laatste zomers is dat hij naar een kamp gaat. Nog een schooljaar en dan gaat hij naar highschool. Vanaf 16 jaar mag hij ook een zomerbaantje nemen en dat gaat dan ook gebeuren denk ik.

Is ook zo, de zomervakantie gaat best snel, en gelukkig wonen wij op een plek waar we mooie zomers hebben. Man heft voor deze zomer heft veel cabins geboekt van de winter dus dat scheelt ook.

Chica: mijn kids zijn het liefst alleen thuis. Dochter mag wel even alleen thuis zijn maar toch geen uren.

Eerst ontbijten, kom net uit bed gerold, altijd lekker rustig zo voor de anderen aan.
Zo, de OP naar beste weten en kunnen aangepast (je wilde vast hoger in de lijst staan Ainne....)

Nationale molendag was ehhhh NAT!!! Gelukkig waren we er op voorbereid. Gezellig was het wel.

Komende zaterdag een bbq bij de watermolen (die tegenover de windmolen staat). De molenaar is zelf niet aanwezig maar heeft aangegeven dat mede-molenares (we zijn hier in de regio met z'n tweetjes tegenover een heleboel molenaars) en ik samen voor de molen mogen zorgen die dag.

Ben deze week trouwens niet thuis, loop in het kader van een cursus/opleiding van het werk een week stage in het ziekenhuis in Nieuwegein. Best leuk (echt veel leer ik hier niet maar het is wel heel gaaf om andere dingen te zien die bij ons in het ziekenhuis niet zijn/gedaan worden). Kreeg vandaag van 1 van de therapeuten al de vraag of ik niet kon blijven werken.....
Da's inderdaad wel fijn dat die camps al betaald zijn Ainne, anders is het zo'n groot bedrag in 1 x.
Nou Snjo, geen zin om de overstap naar Utrecht/Nieuwegein te maken? Ik heb tijdens mijn studententijd een paar jaar in Nieuwegein gewoond. Geen zak aan, haha.

Maar ik heb een vriendin in IJsselstein wonen en zij wonen wel heel mooi. En ik blijf toch altijd een zwak voor Utrecht houden, Man vindt het ook altijd heel leuk daar, heeft over de jaren al helemaal zijn vaste kroegjes gevonden daar, met als grote favoriet Café de Postillon, vieze bruine rokerige kroeg met bijbehorende shagrijnige barman. Héérlijk!

Veel plezier alvast zaterdag, klinkt superleuk! Hopelijk hou je het deze keer wel droog...
Hë emigranten! Gaan jullie stemmen zondag?

Ik ga stemmen, maar ik weet nog niet precies op wie.

Sinds ik BVN heb gevonden op mijn satellite kom ik ´s-ochtends de bank niet meer af..

Snjo, kun jij nog ergens Ijslandse TV kijken? Volg je het nieuws?
Ik heb gisteren al gestemd.
Nee ik ga niet stemmen, heb me niet ingeschreven. Hoezo zondag? Kreeg je niet een formulier die je terug moet sturen deze keer?

Vandaag zijn hier ook de lokale verkiezingen waar ik voor mag stemmen, maar die boeien me niets eigenlijk, dus ga niet.

Ben nu thuis met de meisjes (school is dicht), maar het is enorm kutweer, dus beetje saaie dag. Meisjes zitten hier te ruzien over lego of zo. Ik neem nog maar een koffie, nog te vroeg voor wijn en straks heeft Oudste een verjaardagspartijtje dus moet nog rijden.
Het hele stemmen is langs me heen gegaan.

Balen dat het zulk slecht weer bij jullie is ainne. Mijn man was een paar maanden geleden ook in jullie omgeving en het was de storm van de eeuw. Hier hebben ze vandaag maar een halve dag school en maandag ook vrij..Memorial day en zoals altijd regent het in dat weekend..

Chica, ik zou ook niet meer weten waar ik op zou moeten stemmen..gelukkig ben ik het vergeten.

Kids opporren want die moeten zo naar school..daarna even van mijn vrijheid genieten.
Joehoe dames, leuk dat jullie hier weer schrijven!

Kreeg een tip op FB van Chicha. Kon mijn oude gegevens niet meer vinden dus maar een nieuw account gemaakt. Kijken of we het hier weer gezellig kunnen maken.

Ik woon nu 8 jaar in Frankrijk met man en 2 kids. Kennen jullie me nog?

Hier zondag ook stemmen, heb gekozen om in Frankrijk te kiezen. Me niet echt realiserend dat ik de franse politiek niet echt ken.... Inmiddels wat tests online gedaan en weet waar ik op ga stemmen. Vind toch dat je eigenlijk moet stemmen, is eigenlijk een voorrecht waar vroeger voor gestreden is.....

A+
Je moet een beetje meer over jezelf loslaten, ik weet zo niet wie je bent. Ben je onlangs nog in Nederland geweest?
Geen overstap naar het andere ziekenhuis hoor Ainne, klein maar fijn past beter in mijn straatje (al heb ik het wel naar mijn zin gehad afgelopen week).

Chicha; nee, helaas geen ijslandse TV meer, lees soms nog wel de krant (digitaal uiteraard) en via FB houd ik nieuwtjes in de gaten.

Lila: heb jij jonge kinderen? Volgens mij heb ik je niet in de OP staan
Geeft nix Snjo!! Ben hier in geen eeuwen geweest

Raccoon ik ben idd net in Nl geweest. Heb eind 2012 een frans diploma behaald en werk sinds juli weer in mijn eigen beroepsgebied heb een full-time vast contract waar ik heel blij en trots op ben. Is toch best lastig in deze tijd.

O ja mijn oudste dochter gaat in september een schooljaar naar Italië..... Gaat er een lichtje branden?
Nou weet ik wie je bent Lila
Ik heb trouwens onder elke voet een mega grote blaar, elke stap doet me zeer , net maar even blarenpleisters ingeslagen....
Nu weet ik het..:)..Ik zou echt niet meer weten wat je vorige nick was..

Je kunt niet alles bijhouden Snjo..
Arme jij Snjo, nieuwe schoenen of........

Ik ook niet meer Raccoon daarom maar een nieuwe
Helaas geen nieuwe schoenen. Maakt tegenwoordig niet uit wat voor (of welke) schoenen ik aantrek als het zomers weer is, blaren krijg ik (wat dat betreft mag het van mij wel weer wat frisser worden, no offence)

Jouw vorige nick...... Choc (moest even zoeken hoor)
Dat is wel erg vervelend grote blaren op de voeten. Ik krijg het alleen als ik bij bepaalde schoenen geen sokken of zo aan heb.

Choc daar zou ik echt niet opgekomen zijn.
Wat leuk dat dit topic weer loopt!
WTF?
Vind ik ook abusu: maakt het weer een beetje mysterisch:)
Morgen is het een jaar dat terugkeerde naar Nederland, zoveel gebeurd sindsdien. Heerlijk leven gehad in Oslo, maar het is goed dat ik nu in NL ben.

Leuk Ainne hier te zien!
WTF?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven