de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Dat was ik! Thanks Raccoon!

Ik vroeg me af of er iemand rondhangt die in Australie zit. Maar als ik de OP zo zie is dat niet het geval. Jammer :( Nou ja misschien ben ik binnenkort
Nee, helaas niet PP, er waren er twee, waarvan 1 geremigreerd en de ander niet meer actief op het forum (maar wel heel gelukkig in Oz).

Ben jij van plan om er te gaan wonen dan?
Hallo,

Ik vroeg me af of er hier misschien iemand in Spanje woont die mij wat over haar ervaringen kan vertellen? Ga waarschijnlijk zelf in 2014 naar de omgeving van Barcelona emigreren.
Op verzoek dit topic weer even naar boven gehaald
Jaaa, Snjo, dat was ik! Goed gevonden heur. Hoe'st int durp?
Hoi jee, hoelang heb je moeten graven om deze te vinden?
caramella!!!

't Is leuk in het durp (moet alleen nog wat aan m'n accent/dialect gaan werken). Ben vandaag wezen kijken voor een autootje maar degene die ik op het oog had wordt het niet. Even verder zoeken dus.

Hoest het in de grote stad? Druk?
quote:yette schreef op 22 april 2014 @ 21:11:

Hoi jee, hoelang heb je moeten graven om deze te vinden?Het viel best mee, mezelf loepen scheelde heel veel tijd
Iets minder dan 8 minuten om precies te zijn.
Haha! Ik dacht ook al. Bestaan we nog?
Oh slim!

Ik heb de OP trouwens echt nodig om me te herinneren wie bij welke nick hoort.
Ik besta ook nog!! Ik ga alleen wel verhuizen. Naar de UK, over een week Dus mocht de TO dat nog aan kunnen passen, graag
En ik ga komend weekeinde voor een paar weken terug naar de VS. Knuffelen met mijn vriendin daar en bij SFO langs.

Maar dat hoeft niet in de OP
Wat hebben jullie dat allemaal snel in de smiezen!

Rozehanddoek: jaloers! Waar in UK?

Snjo ik kan je wel wat lesjes geven hoor. Als ik een keer mee op de molen mag.

Yette groetjes aan SFO! Zeg maar dat ik wel weer toe ben aan een nieuwe lichting peanut butter M&Ms

De stad is heel klein, ik kom mijn buurtje nauwelijks uit… Veel te veel toestand. Ik zou net zo goed in een durp kunnen wonen op het moment. Dat gezegd hebbende, moet nu naar de dokter in het verre centrum (haha, nee hoor, niet ver maar wel in mijn gekrompen wereldje) om een doorverwijzing los te peuteren. Wish me luck!
Ik hoop dat je de verwijzing op zak hebt nu!!

Je bent van harte welkom Cara. We draaien altijd op zaterdagochtend :-) (en 10 mei is het nationale molendag, dan zijn we waarschijnlijk de hele dag aanwezig).

Ik was trouwens zondag (onverwacht) naar de Zaanse schans geweest en heb daar in 1 van de molens mogen helpen aan het einde van de dag (sta je daar op de stelling met de zeilen te hannesen terwijl de toeristen op de begane grond foto's staan te nemen .
Hebbes Snjo!

Stoer hoor, ik zie ja al staan daar op de stelling. Straks word je nog een beroemdheid in Japan Ik heb laatst een keer in Wijk bij Duurstede wezen kijken, en Vent is toen in de wieken geklommen om de zeilen los te halen, superleuk.

Hoe is het met alle ouwe rotten hier?
Goed hoor, en met jou?

Je mist wel een heel drama op WW trouwens... te erg voor woorden.

Iemands partner is vermist en hoogstwaarschijnlijk vermoord.

Ik lees nog wel eens een oud emigranten topic terug. Heel leuk! Een soort dagboek van de laatste jaren.
Jezus wat erg! Onvoorstelbaar.

Gelukkig is mijn leventje dan heel erg saai. Nog zes weken dan begint de zomervakantie, dus ben al weer flink aan het puzzelen geslagen om negen weken te overbruggen qua kinderopvang. Maar ach, dat komt altijd wel goed. Heb inmiddels ook een leuk netwerk opgebouwd met andere ouders, dus we proberen elkaar altijd een beetje te helpen. En ik heb straks ook 10 weken lang elke vrijdag ouderschapsverlof, jippieee, ik word tijdelijk parttimer!

Hier mooi weer momenteel en ik ga morgen naar Dublin Zoo. Jongste gaat daar naar een verjaardagspartijtje en in de tussentijd ga ik dan met Oudste rondkijken. Ben er al een paar jaar niet geweest en het is een mooie dierentuin, dus heb er zin in.

Ja de (r)emigrantentopics zijn inderdaad leuk om terug te lezen. Was puur toeval dat ik zag dat Snjo deze weer omhoog gehaald had.

Snjo hoe was de Molendag afgelopen weekend?

(ben trouwens aan het dubbelnicken zie ik)
Caramella, ik woon in de buurt van Manchester. Een prachtige omgeving met veel natuur. Ik ben prompt weer begonnen met hardlopen in het natuurgebied wat ik vlak buiten mijn deur heb
Hoe is het inmiddels, Rozehanddoek, nog druk op zoek naar een woning of heb je al wat op het oog?

Wij hadden zaterdag stralend mooi weer en we hebben zeven (!) uur rondgelopen in de dierentuin, superleuke dag gehad. We waren met 13 kinderen en 6 of 7 volwassenen, echt zo gezellig. Dublin Zoo is heel mooi en groot, was bekaf 's avonds van het lopen!

Vrijdag worden hier de local elections gehouden. De enige verkiezingen waar ik ook mag stemmen. Woon hier nu 15 jaar maar ondanks dat mag ik niet aan de nationale verkiezingen of aan referenda meedoen. Wel jammer. En die local elections vind ik niet zo interessant eigenlijk.

De school is dicht omdat dat als stemlokaal gebruikt wordt, wat betekent dat ik vrijdag vrij moet nemen. Vind ik niet zo erg.
Ja zeg!!! We bestaan nog :-)

Even snel dan, hallo allemaal, zwaai.

Ik sta zelfs nog in de OP.

In augustus moet Zwitserland veranderd worden in Duitsland trouwens.

Dag meisjes
Haaii..moest even denken wie Lapin was:) maar het dubbeltje viel snel. Lang geleden dat ik hier geweest ben, maar toch ook weer gezellig..

Ainne: wij nog in total 17 schooldagen en dan bijna 3 maanden schoolvakantie..Allerlei opvang heb ik gelukkig niet meer nodig maar een om een puber zolang in huis te hebben dat valt ook niet mee. Dus heb hem bij verschillende sport dingen opgegeven..
Ik zat me net af te vragen, valt er nu een dubbletje of een kwartje..:)
Ik heb Duitsland ook verlaten inmiddels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven