Secondelijm ongelukje

24-05-2014 08:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man oh man, wat heb ik een domme actie uitgehaald! Ik dacht even snel het armpje van de smurf van mijn dochter te plakken met 10-seconde lijm. Het potje zat echter potdicht. Ik dacht: dat doe ik wel even met mijn tanden. Flats! Mond vol lijm. Gelukkig ben ik meteen richting kraan gerend waardoor er niets aan elkaar geplakt is, maar een paar kiezen zitten nog vol lijm en voelen nu helemaal ruw aan

Kan ik gewoon wachten tot dit is weggesleten of is het verstandig om het door een tandarts te laten verwijderen?
Naar de tandarts. Dit zal vast ook wel onder spoed kunnen ofzo... Succes!
Volgens mij gaat het er vanzelf binnen een of twee dagen wel af. Als er wat op je vingers is gekomen, is dat in elk geval wel zo.
OMG. Wat erg. Ik heb het ook wel eens met mijn handen gehad inderdaad en daar was het (weliswaar duurde dat een aantal dagen) op een gegeven moment van afgesleten. Maar misschien is het verstandig toch even een tandarts te bellen voor echte expertise. Jeetje. Sterkte TO.
Tandarts zou ik idd doen. Maar dit valt niet onder spoed, dus wachten tot na het weekend.

Ik heb ooit zo'n draadje achter mijn tanden gehad, dat los zat en recht omhoog in mijn mond stond. Kreeg hem niet los en was aan 1 kant vlijmscherp. Kon mijn mond niet dicht doen meer, want dan haalde ik alles open. Maar geen tandarts die me wilde helpen hoor! Alleen als je tanden eruit lagen door een ongeluk ofzo, was het spoed. Ik ben uiteindelijk naar de HAP gegaan, die me goed geholpen hebben
Als secondenlijm nat wordt gaat het brokkelen, mijn vingers zitten soms onder (ik plak er een gescheurde nagel mee). Niet doorslikken.
verba volant, scripta manent.
Bedankt voor het meedenken. De grotere stukken kan ik er nu inderdaad afschrapen met een nagel, maar de lijm die echt in mijn kiezen zit moet denk ik - inderdaad - even door de tandarts verwijderd worden met zo'n haakje. Voel me echt dom , maar ook weer echt typisch een actie voor mij. Ik heb echt altijd van die onhandige dingen.
Ik zou wel even langsgaan als het er niet afgaat. Het kan best een tijd in de kuiltjes van je kiezen blijven zitten.
Niet meer naar de tandarts. Je kiezen zijn gesealed
Ja tandarts denk ik. Op je handen kun je het eraf halen met aceton, maar dat kan natuurlijk niet in je mond:) Of eerst even kijken of het komende twee dagen vanzelf slijt en is dat niet het geval; maandag alsnog tandarts.
Och joh! Zou mij ook kunnen overkomen.. gewoon domme pech.

Ik zou geloof ik wel even overleggen met de tandarts.. gelukkig zitten je kaken niet aan elkaar gelijmd ;).

Succes ermee TO!
Erger je niet, verwonder je slechts.
Heb ik ook een keer gehad. Is met een dag weg. Maar fijn is anders......
Zonder oorzaak geen gevolg
Oh gut, ik heb wel eens mijn vingers aan elkaar geplakt, maar dit is veel erger! Er staat trouwens op het flesje dat je een arts moet raadplegen als het op je huid komt, en daar heb ik toen serieus over gedacht. Maar hier doen mensen dat dus zelfs niet als ze lijm in hun mond krijgen? Suf van me dat ik die waarschuwingen altijd geloof
Ik zou iig even een tandarts bellen. Misschien kan het je glazuur aantasten en dat zou het wel spoed maken.
Je speeksel lost de lijm met een dag of 2 op, maar je kunt allicht de spoedtandarts bellen voor de zekerheid.
quote:betjebig schreef op 24 mei 2014 @ 10:42:

Oh gut, ik heb wel eens mijn vingers aan elkaar geplakt, maar dit is veel erger! Er staat trouwens op het flesje dat je een arts moet raadplegen als het op je huid komt, en daar heb ik toen serieus over gedacht. Maar hier doen mensen dat dus zelfs niet als ze lijm in hun mond krijgen? Suf van me dat ik die waarschuwingen altijd geloof

Die waarschuwingen zijn niet bedoeld om de consument te beschermen, maar om de fabrikant te beschermen.

Over het algemeen mogen de écht gevaarlijke dingen helemaal niet aan het ´klootjesvolk´ verkocht worden. Helaas betekent dat ook vaak dat dingen niet werken zoals je het graag zou willen.

Neem als voorbeeldje bijvoorbeeld ammonia. Dat is zooi eerste klas en een slokje nemen is absoluut niet aan te bevelen en met een kind vlieg je uiteraard meteen naar de HAP. Maar mijn man werkt met de échte ammonia, die haalt zijn schouders op bij het, in zijn ogen, slappe aftreksel dat we thuis hebben staan.

En TO, ik draai ook vaak wat open met mijn tanden. Ik heb tot nu toe gewoon geluk gehad .
quote:Lisa077 schreef op 24 mei 2014 @ 08:25:

Bedankt voor het meedenken. De grotere stukken kan ik er nu inderdaad afschrapen met een nagel, maar de lijm die echt in mijn kiezen zit moet denk ik - inderdaad - even door de tandarts verwijderd worden met zo'n haakje. Voel me echt dom , maar ook weer echt typisch een actie voor mij. Ik heb echt altijd van die onhandige dingen.Probeer eerst een poosje op een flink stuk kauwgom te kauwen, misschien laat het dan los.
verba volant, scripta manent.
Kijk even waar de lijm van gemaakt is.

http://www.detic.be/conte ... ue_id=2&id=14&langue_id=2
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Kauwgom heeft inderdaad ook nog een beetje geholpen. Het lijkt ondertussen ook vanzelf wat minder te zijn geworden.

Bedankt ook voor de link. Op de mobiel valt de tekstniet heel goed te lezen, maar ik ga zo even op de computer kijken. Gelukkig heb ik meteen mijn mond wagenwijd opengesperd en is er niets aan elkaar geplakt. Dat zou echt een ramp zijn geweest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven