het verwondertopic!

23-05-2014 23:12 36 berichten
Ik vraag me al mijn hele leven af: waarom hebben badkamers in hotels een telefoon naast de wc? Was het ooit in bepaalde landen sjiek om al poepend te bellen? Is het een veiligheidsiets? Is het idee van op de wc bellen niet raar of vies?

Weet iemand waarom? En waarover verwonder jij je?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens Elninjo.

Naast voorgerechten bestellen als hoofdgerecht, kan je ook een extra bord vragen en een hoofdgerecht (laten) delen. Friet of rijst kan je vaak extra vragen en mocht er toch nog grote trek zijn, dan kan je je altijd nog uitleven op de menukaart.
Maar zo groot zijn porties toch niet als je naar 'n leuke bistro gaat? Als je daar 'n visgerecht bestelt krijg je echt niet een enorm megastuk op je bord. Dus ook voor een kind is het gewoon een normale portie. En bij een normaal gerecht ligt ook altijd wel 'n decoratie van wat groentjes op het bord.
Kindermenu's zijn volgens mij vooral bedoeld voor ouders die geen gemiep willen tijdens het uit eten gaan.

Gelukkig heb ik kinderen die het leuk vinden om nieuwe dingen te proberen.
Eens met dat kindermenu.

Ik vind bovendien dat je kinderen daarmee eigenlijk ook onbedoeld het signaal geeft: Jullie horen het eten van het gewone menu niet lekker te vinden, of: Omdat het eten van het gewone menu apart/raar/toch niet zo lekker is, speciaal voor jullie een eigen menu.

Ik denk dat je gemiep eerder in stand houdt dan voorkomt en tevens dat je voor het kind een afstand creëert om het gewone menu "aan te durven". Alsof het kind zich daarmee op terrein begeeft waar het eigenlijk (nog) niet hoort te komen en ik denk dat kinderen dat aanvoelen.
Als kind bestelde ik eerst iets wat ik kende van thuis en lekker vond (cordon bleu bijv) maar mijn ouders namen dan bijv scampi's. Ik proefde altijd wat mijn ouders aten en vaak bestelde ik het de volgende keer dan ook. Denk niet dat ik ooit een kindermenu heb gegeten in een restaurant.
Goh zelden eens met Elninjoo op het gebied van kinderen. Maar hier ben ik het helemaal mee eens. Als je geen patat, kip en appelmoes wil (heel begrijpelijk), dan is er een enorm scala aan gerechten die je uit kunt proberen.

Ik at vroeger altijd mee van de gewone kaart want ik vond die kinderdingen ook niet lekker.

En dan kreeg ik de zalm zónder de witte wijnsaus o.i.d. (Ik noem maar wat).

Pasta maakte mijn mama toch veel beter dan zo'n restaurant

En bovendien vind ik het altijd onzin, want bij de pizzeria krijgen kinderen wel een grote pizza weg (kinderpizza is echt wel groter dan een hoofdgerecht in een gemiddeld restaurant) maar een stukje vis/vlees is dan opeens te groot? Dan laat je de side dishes (aka de patat) toch staan? Tenzij je naar een eetcafé met grote porties gaat is het voor mij met alleen een hoofdgerecht zelfs best klein, zodat je juist ruimte hebt voor meer gangen heb ik altijd het idee dus dan zou een kind 1 hoofdgerecht misschien wel (bijna) op krijgen.

Ik snap wel dat het duur is voor het kind maar ja dan eet het toch een keer kroket, gaat ie heus niet dood van. Denk dat mensen uit eten ook vooral zien als een feestje en voor de meeste kinderen is patat met kip nou eenmaal een feestje.
quote:soley79 schreef op 24 mei 2014 @ 09:01:

Het gaat er mij meer om waarom een kindermenu per definitie ongezond is, EN. Een kindermenu zou ook tomatensoep, groenten, kipfilet, aardappeltjes kunnen zijn bv.

ik zie toch vaak ook andere dingen ipv kip-patat-appelmoes op het kindermenu. Pasta bolognese, bami etc.

Maar op zich eens hoor. Het zijn altijd van die makkelijke dingen en ik verdenk veel restaurants ervan dat het gewoon magnetronvoer is.

Enfin, wat je ook kunt doen, als je kind geen grote eter is, maar wel met de volwassenen mee wil eten, is een extra couvert bestellen. Dan kan je kind met jou meeëten.

Maar ik vind het raar dat een restaurant geen kleinere portie kan serveren....ook niet alle volwassenen eten een hele portie op? Maar je betaalt er wel voor.

edit: wat dat betreft is de huidige tapasrage ideaal. Kan je kind gewoon ook kleine gerechtjes bestellen
quote:Maar ik vind het raar dat een restaurant geen kleinere portie kan serveren....ook niet alle volwassenen eten een hele portie op?In een beetje restaurant zijn de gerechten juist vrij klein, idd gebaseerd op het feit dat je op die manier meerdere gangen op kunt. Tenzij je een T-bone steak bestelt denk ik dat 'n gemiddeld vis- of vleesgerecht niet veel meer dan 150 gram vis/vlees bevat. Frietjes en andere side dishes erbij zijn lekker, maar dat eet je voor de smaak, niet om er een grote hoeveelheid van weg te stouwen (als je daar trek in hebt ga je wel naar de snackbar tenslotte)
Verwondering is misschien niet het juiste woord maar ik heb weleens van oude mensen de uitspraak gehoord "als ik alles van tevoren had geweten was ik met een dubbeltje de wereld rondgegaan"...... en ik begrijp 'm niet.
Wat mij altijd weer verwondert is wat vrouwen in godesnaam allemaal op het toilet doen. Het maakt niet uit welke openbare gelegenheid maar als je naar het damestoilet moet staat er een rij van een kilometer(blijkbaar hebben we allemaal een zwakke blaas) maar het duurt ook vreselijk lang voor een vrouw van het toilet komt. Zelfs als je ongesteld bent kun je toch in 25 seconden iets verwisselen.

Ik ga ook altijd naar het herentoilet, staat nooit geen rij. Toiletpapier op de bril, broek naar beneden, plassen, afvegen, doorspoelen, ophijsen broek en dat is het. Ik ga vandaag is timen hoe lang dat duurt. Ik gok 45 seconden.
quote:waterplant schreef op 24 mei 2014 @ 12:12:

Wat mij altijd weer verwondert is wat vrouwen in godesnaam allemaal op het toilet doen. Het maakt niet uit welke openbare gelegenheid maar als je naar het damestoilet moet staat er een rij van een kilometer(blijkbaar hebben we allemaal een zwakke blaas) maar het duurt ook vreselijk lang voor een vrouw van het toilet komt. Zelfs als je ongesteld bent kun je toch in 25 seconden iets verwisselen.

Ik ga ook altijd naar het herentoilet, staat nooit geen rij. Toiletpapier op de bril, broek naar beneden, plassen, afvegen, doorspoelen, ophijsen broek en dat is het. Ik ga vandaag is timen hoe lang dat duurt. Ik gok 45 seconden.Die cellofaantjes om de tampons zijn tegenwoordig een crime om eraf te krijgen (draaisysteem)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven