prijs boom kappen
zaterdag 24 mei 2014 om 11:14
In mijn voortuin staat een enorme (volgens mij) meikers. Hij groeit het dak al voorbij. Behalve die week bloei vind ik hem mooi maar heb er verder alleen maar last van. Wij hebben dit huis 2,5 jaar geleden gekocht met boom. Maar zag op Google earth een foto van 4 jaar geleden, toen was t nog een mini boompje, ik wil niet weten hoe groot de boom dan over 4 jaar geworden is. Ik wil hem dus laten kappen voordat de halve buurt er hinder van gaat ondervinden. Ik heb geen idee wat dat mij gaat kosten. Iemand hier een idee.
Zal de klus (kappen en afvoeren) op werkspot zetten en wil een beetje een gebruikelijke richtprijs weten zodat ik goed kan kiezen.
Zal de klus (kappen en afvoeren) op werkspot zetten en wil een beetje een gebruikelijke richtprijs weten zodat ik goed kan kiezen.
Wie wind zaait zal storm oogsten
zaterdag 24 mei 2014 om 12:07
zaterdag 24 mei 2014 om 12:26
quote:Naara schreef op 24 mei 2014 @ 12:00:
As je wel een kapvergunning nodig hebt maar die die niet wil aanvragen: een paar flessen bleek doen ook wonderen.Dan zit TO straks met een zieke boom en bovendien riskeert ze hiermee een boete: kapvergunning ed.
Daarbij zal de boom alsnog gekapt moeten worden, een zieke boom wandelt niet vanzelf de tuin uit.
TO, kun je de boom niet eerst flink terug snoeien, een meikers kun je snoeien na de bloei.
As je wel een kapvergunning nodig hebt maar die die niet wil aanvragen: een paar flessen bleek doen ook wonderen.Dan zit TO straks met een zieke boom en bovendien riskeert ze hiermee een boete: kapvergunning ed.
Daarbij zal de boom alsnog gekapt moeten worden, een zieke boom wandelt niet vanzelf de tuin uit.
TO, kun je de boom niet eerst flink terug snoeien, een meikers kun je snoeien na de bloei.
zaterdag 24 mei 2014 om 12:38
Niet voor alle bomen is een kapvergunning nodig.
Is afhankelijk van de soort en voor bepaalde bomen is er een omvang dikker dan.
Dat kan je op de site nakijken.
https://www.juridischloket.nl/wonen/bur ... ergunning/
Snoeien en dan heel ver. Dat mag zeker wel. Is geen gezicht, maar is milieuvriendelijk.
http://www.tuinkrant.com/plantengids/fruit/31724.htm
Is vreemd. Meikers is een kers? Ik dacht dat fruitbomen het niet zo goed doen hier in Nederland. Hier stond een boom opeens dood in de tuin. Was te oud of ziek
Maar voor bomen in tuinen en perken gelden andere regels. Daar heeft het meer met de dikte te maken. Het vallen moet veilig gaan en de openbare orde moet niet in het geding zijn.
Bomen die van een gemeente of ander openbaar orgaan zijn. Daar mag je niet aan komen. Dat is een verhaal apart.
Je kan beter even bij een tuincentrum of de gemeente informeren of je het hen kan laten doen.
Als het niet te duur is dan ben je ook klaar met risico etc.
Is afhankelijk van de soort en voor bepaalde bomen is er een omvang dikker dan.
Dat kan je op de site nakijken.
https://www.juridischloket.nl/wonen/bur ... ergunning/
Snoeien en dan heel ver. Dat mag zeker wel. Is geen gezicht, maar is milieuvriendelijk.
http://www.tuinkrant.com/plantengids/fruit/31724.htm
Is vreemd. Meikers is een kers? Ik dacht dat fruitbomen het niet zo goed doen hier in Nederland. Hier stond een boom opeens dood in de tuin. Was te oud of ziek
Maar voor bomen in tuinen en perken gelden andere regels. Daar heeft het meer met de dikte te maken. Het vallen moet veilig gaan en de openbare orde moet niet in het geding zijn.
Bomen die van een gemeente of ander openbaar orgaan zijn. Daar mag je niet aan komen. Dat is een verhaal apart.
Je kan beter even bij een tuincentrum of de gemeente informeren of je het hen kan laten doen.
Als het niet te duur is dan ben je ook klaar met risico etc.
zaterdag 24 mei 2014 om 13:17
Hij is idd vooral hoog, niet dik. M'n buurman heeft ook al aangeboden het te doen in ruil voor het hout maar durf dat niet aan. Straks valt ie uit m'n boom of de helft door m'n raam (tis type rouwdouwer) :-S vind het nogal een risico...
Van vergunning zal ik nog eens informeren, niet aan gedacht...
Van vergunning zal ik nog eens informeren, niet aan gedacht...
Wie wind zaait zal storm oogsten
zaterdag 24 mei 2014 om 13:21
quote:jo12345 schreef op 24 mei 2014 @ 13:17:
De kosten kunnen heel erg variëren. Een vriendin van mij had eerst een hovenier gevraagd. Die vroeg ¤1500,-
Na nog een paar mensen gevraag te hebben heeft uiteindelijk iemand het voor ¤250,- gedaan.Wow, da's wel enorm duur! Ik heb vorig jaar iets van 12 volgroeide dennen en berken laten omzagen en in totaal heb ik 500 euro betaald.
De kosten kunnen heel erg variëren. Een vriendin van mij had eerst een hovenier gevraagd. Die vroeg ¤1500,-
Na nog een paar mensen gevraag te hebben heeft uiteindelijk iemand het voor ¤250,- gedaan.Wow, da's wel enorm duur! Ik heb vorig jaar iets van 12 volgroeide dennen en berken laten omzagen en in totaal heb ik 500 euro betaald.
zaterdag 24 mei 2014 om 13:26
quote:elninjoo schreef op 24 mei 2014 @ 12:07:
Kun je 'm niet zelf omzagen of door 'n kennis met 'n kettingzaag laten doen? Als ie nog maar tot je dak reikt is ie toch nog niet zo heel groot/dik dat je er echt zwaar materieel voor nodig hebt? Biedt aan dat ze het hout zelf mogen houden (dan ben jij er gelijk ook mooi vanaf)Je zelf dan toch iemand moeten vinden die met een tuig de boom in gaat en m van boven naar onder toe ontmantelt. Je kunt een daklhoge boom niet zomaar aan onderkant afzagen en wel zien waar ie valt.....
Kun je 'm niet zelf omzagen of door 'n kennis met 'n kettingzaag laten doen? Als ie nog maar tot je dak reikt is ie toch nog niet zo heel groot/dik dat je er echt zwaar materieel voor nodig hebt? Biedt aan dat ze het hout zelf mogen houden (dan ben jij er gelijk ook mooi vanaf)Je zelf dan toch iemand moeten vinden die met een tuig de boom in gaat en m van boven naar onder toe ontmantelt. Je kunt een daklhoge boom niet zomaar aan onderkant afzagen en wel zien waar ie valt.....
zaterdag 24 mei 2014 om 13:30
quote:jo12345 schreef op 24 mei 2014 @ 13:17:
Na nog een paar mensen gevraag te hebben heeft uiteindelijk iemand het voor ¤250,- gedaan.
Dit! Wij hadden 6 megaconiferen die we gekapt wilden hebben. Hovenier gaf ons een offerte van 1200 euro. We hebben de opdracht op Werkspot gezet met daarbij nog een extra boom kappen en de lege gaten opvullen met zwarte zand. Dit kostte 450 euro...
Let wel op kapvergunning.
Na nog een paar mensen gevraag te hebben heeft uiteindelijk iemand het voor ¤250,- gedaan.
Dit! Wij hadden 6 megaconiferen die we gekapt wilden hebben. Hovenier gaf ons een offerte van 1200 euro. We hebben de opdracht op Werkspot gezet met daarbij nog een extra boom kappen en de lege gaten opvullen met zwarte zand. Dit kostte 450 euro...
Let wel op kapvergunning.
Poep, wie heeft jou gescheten?
zaterdag 24 mei 2014 om 14:18
zaterdag 24 mei 2014 om 22:55
Het kappen en wegvrezen van de wortels van onze kastanjeboom (ca 13m hoog, vrij dik en tusen veel huizen in) kostte ¤575 via Werkspot. Voor dat geld is ook de uit de kluiten gewassen laurierstruik omgezaagd. Houten mochten we houden voor de open haard, losse takjes/bladeren/troep zijn netjes afgevoerd. Beetje vergelijken op Werkspot loont, er waren ook hoveniers die het dubbele vroegen, of ietsjes minder dan dit en vervolgens niet kwamen opdagen op de afgesproken dag..
Maar informeer eerst naar kapvergunning. Voor je die binnen hebt ben je zo een aantal weken verder.
Maar informeer eerst naar kapvergunning. Voor je die binnen hebt ben je zo een aantal weken verder.