Balkon ideeën

24-05-2014 20:51 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouw appartement gekocht. Wij hebben (natuurlijk) ook een balkonnetje.

Het is een redelijk klein balkon en wij hebben niet echt een idee wat we hiermee willen.

Hebben jullie nog leuke ideeën voor een balkon van 1,60 meter bij 4 meter?
Hakuna Matata
quote:MarianneDavids schreef op 24 mei 2014 @ 21:24:

Ik kan het zo leuk maken als ik wil maar mijn wederhelft gebruikt het dikwijls als werkplaats, nu liggen er weer allerlei dingen van de boot, er staan blikken verf, een zak met oude lappen, daar kunnen de petunia's en bosviooltjes niet tegenop, het bankje staat ook weer vol met troep, grrr.Vervelend zeg! Gelukkig is mijn wederhelft niet zo handig en van het doe het zelven.
Hakuna Matata
quote:nephthys schreef op 24 mei 2014 @ 21:24:

[...]

Wij hebben een inpandig balkon, dus echt vochtig wordt het daar niet, en we hebben de verdeeldoos ook nog in een afgesloten bak gestoken, met kleine opening om de draad door te halen.

Maar er zullen wel systemen zijn voor vochtige/natte omgevingen.Dankjewel voor al je tips! Ik zal van de week wel even kijken bij een tuincentra of anders bouwmarkten of ze iets hebben om een stekkerbak te beschermen.
Hakuna Matata
Is jullie balkon trouwen volledig buiten? Je zou nog kunnen proberen om een klein gedeelte toch semi-overdekt te maken, niet zozeer tegen de regen maar tegen de zon.

Als je een klein lattenwerk (dunne latjes/bamboe) maakt in een omgekeerde U-vorm, en je laat er een snelgroeiende klimmer tegen groeien, dan zit je deze zomer al een beetje overdekt.

Beetje dit idee maar dan mooier uitgevoerd:

En anders met een mooi doek een beetje overdekken, een parasol is zo onhandig, zeker bij wat wind.
En dit ziet er in eerste instantie misschien stom uit, maar het zorgt wel voor een gevoel van privacy als je inkijk hebt op je balkon:

En beetje afhankelijk van de dikte kunnen zulke voile gordijnen ook de sterkste zon een beetje tegenhouden.
quote:nephthys schreef op 24 mei 2014 @ 21:29:

Is jullie balkon trouwen volledig buiten? Je zou nog kunnen proberen om een klein gedeelte toch semi-overdekt te maken, niet zozeer tegen de regen maar tegen de zon.

Als je een klein lattenwerk (dunne latjes/bamboe) maakt in een omgekeerde U-vorm, en je laat er een snelgroeiende klimmer tegen groeien, dan zit je deze zomer al een beetje overdekt.

Beetje dit idee maar dan mooier uitgevoerd:

[img]http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/ ... 7a4d22.jpg[/img]

En anders met een mooi doek een beetje overdekken, een parasol is zo onhandig, zeker bij wat wind.http://i61.tinypic.com/2nhmfzp.jpg

Ons appartement is de 3e van bovengeteld. Hij is dus uitpandig maar wel met een overkap van de bovenburen.
Hakuna Matata
quote:simoneee1993 schreef op 24 mei 2014 @ 21:37:

[...]

http://i61.tinypic.com/2nhmfzp.jpg

Ons appartement is de 3e van bovengeteld. Hij is dus uitpandig maar wel met een overkap van de bovenburen.Ok, dus qua inkijk van de straat valt het wel mee, dat is leuk. Kan je rustig in je bikini liggen :-)
quote:nephthys schreef op 24 mei 2014 @ 21:40:

[...]

Ok, dus qua inkijk van de straat valt het wel mee, dat is leuk. Kan je rustig in je bikini liggen :-)Dat valt gelukkig wel mee inderdaad! Tegenover ons ligt de hockeyvereniging en een villa wijk die gelukkig lekker rustig is. Dus ik kan heerlijk bakken in m'n bikini op ons balkon!
Hakuna Matata
Welke.nl heeft ook veel inspirerende foto's.
quote:Lucky_Birdie schreef op 24 mei 2014 @ 21:46:

Welke.nl heeft ook veel inspirerende foto's.Dankje, ga ik onthouden!
Hakuna Matata
Nou, ik heb het ideale balkon gevonden hoor, via welke.nl

https://www.google.nl/sea ... gQ_AUoAQ&biw=896&bih=1402

quote:Lucky_Birdie schreef op 24 mei 2014 @ 21:53:

Nou, ik heb het ideale balkon gevonden hoor, via welke.nl

https://www.google.nl/sea ... gQ_AUoAQ&biw=896&bih=1402

Doe mij zo'n balkon!

Hakuna Matata
Heb ook een redelijk klein (overdekt) balkon. Ben de laatste paar weken druk bezig geweest met het opknappen en herinrichten.

Ik heb deze week een zgn buitenkleed gekocht, aanbieding bij de kruidvat.

En het staat zó supergezellig!!!!

Verder heb ik bij de kringloop een leuk kastje gescoord. Een redelijk hoog ladenkastje met rotan mandjes er in. Op wieltjes, zodat ik' m zo kan verschuiven. Staat ook weer lekker huiselijk en de lades/mandjes zijn zo handig. Eigenlijk wil ik nu de lades gedeeltelijk open laten staan zodat ik daar ook weer kruiden in kan doen. Verticaal tuinieren dus. Ook op Pinterest gezien....

Verder ook veel planten, al moet dat allemaal nog lekker gaan groeien. Heb onder andere de Oost Indische kers gekweekt. Zowel de lage als de klimmende variant die ik tegen een saaie muur wil laten groeien. Dat schijnt een makkelijke plant te zijn die het op bijna alle plekken goed doet. En veel mooie groene bladeren heeft en mooie bloemen die eetbaar zijn.

Uiteraard heb ik ook kruiden en drink ik lekkere muntthee en eet pasta met verse kruiden.

Overigens vind ik planten in potten erg handig. Makkelijk te verplaatsen wat erg fijn is vanwege zon/schaduw tijden of als je visite hebt dat je snel kunt herinrichten om er een extra stoel bij te zetten.

Heb mezelf ook getrakteerd op een mooie nieuwe stoel wat mijn eyecatcher is. Er staat nog een andere mooie relaxstoel, maar die kan worden opgeklapt.

Een balkon kan echt zó leuk zijn!
quote:labellei schreef op 24 mei 2014 @ 21:59:

Heb ook een redelijk klein (overdekt) balkon. Ben de laatste paar weken druk bezig geweest met het opknappen en herinrichten.

Ik heb deze week een zgn buitenkleed gekocht, aanbieding bij de kruidvat.

En het staat zó supergezellig!!!!

Verder heb ik bij de kringloop een leuk kastje gescoord. Een redelijk hoog ladenkastje met rotan mandjes er in. Op wieltjes, zodat ik' m zo kan verschuiven. Staat ook weer lekker huiselijk en de lades/mandjes zijn zo handig. Eigenlijk wil ik nu de lades gedeeltelijk open laten staan zodat ik daar ook weer kruiden in kan doen. Verticaal tuinieren dus. Ook op Pinterest gezien....

Verder ook veel planten, al moet dat allemaal nog lekker gaan groeien. Heb onder andere de Oost Indische kers gekweekt. Zowel de lage als de klimmende variant die ik tegen een saaie muur wil laten groeien. Dat schijnt een makkelijke plant te zijn die het op bijna alle plekken goed doet. En veel mooie groene bladeren heeft en mooie bloemen die eetbaar zijn.

Uiteraard heb ik ook kruiden en drink ik lekkere muntthee en eet pasta met verse kruiden.

Overigens vind ik planten in potten erg handig. Makkelijk te verplaatsen wat erg fijn is vanwege zon/schaduw tijden of als je visite hebt dat je snel kunt herinrichten om er een extra stoel bij te zetten.

Heb mezelf ook getrakteerd op een mooie nieuwe stoel wat mijn eyecatcher is. Er staat nog een andere mooie relaxstoel, maar die kan worden opgeklapt.

Een balkon kan echt zó leuk zijn!

Wat een leuke ideeën zeg! Ik kan het me helemaal inbeelden en lijkt me echt een heel erg gezellig balkon!

Ik dacht zelf misschien aan lampionnetjes ophangen langs het balkon boven ons.

Wij hebben rechts in de hoek een airco unit staan waar ik ook iets mee wilt doen, zodat dat witte blok minder opvalt. Misschien een leuk buitenkleedje erover met wat plantjes oid?
Hakuna Matata
Iedereen echt heel erg bedankt voor alle leuke berichten en ideeën! Had echt niet zoveel leuke reacties verwacht.

Ik wil het graag gezellig en huiselijk maken van het appartementencomplex is erg strak/modern en design. I
Hakuna Matata
quote:nephthys schreef op 24 mei 2014 @ 21:02:

[afbeelding]

Leuk, dat oranje ding onderin voor de laptop. Hoe heet zoiets en waar koop je het?

Meer leuke ideeën trouwens, ik heb ook zo'n super klein balkon!!
quote:Carenza schreef op 24 mei 2014 @ 22:37:

[...]

Leuk, dat oranje ding onderin voor de laptop. Hoe heet zoiets en waar koop je het?

Meer leuke ideeën trouwens, ik heb ook zo'n super klein balkon!!http://www.ziezozon.com/z ... tje-voor-een-klein-balkon
Hakuna Matata
Bedankt, Simoneee1993, ik heb even gekeken. Inderdaad een duur ding, Blokker heeft iets met minder tafelruimte ( daar kan geen laptop op) voor ¤15 . . . .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven