Mini wasmachine

24-05-2014 21:57 28 berichten
Over een week gaan we voor het eerst als gezin camperen. Ik vind het best spannend met een kind van bijna 1. We zijn al druk aan het inpakken. Nu bedacht ik mij dat een mini wasmachine wel handig is. Thuis gaan de kleren er ook doorheen, maar thuis is dat geen probleem.

Ik vind verschillende varianten als ik Google, maar niet echt ervaringen. Iemand hier misschien ervaringen of ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Is er niet gewoon een wasmachine op de camping waar jullie heen gaan?
Staat er volgens mij nu een in de blokker folder.
Weet je al naar welke camping je gaat? Vaak is er gewoon een washok met machines die e tegen vergoeding kunt gebruiken. En anders gewoon op z'n campings.. met wasmiddel in een teiltje!!
Ik kan hem niet vinden in het blokker krantje. Ga zo nog even kijken.

We staan vaak op primitieve campings waar geen wasmachine aanwezig is, dus dit leek mij wel handig. Ik met de hand wassen nooit zo fijn.
http://www.blokker.nl/nl/blknl/montiss-mini-wasmachine

Kan m zo snel ook niet vinden in de folder. Maar weet zeker dat ik m afgelopen week ergens in een folder zag staan.
Wij hadden vroeger een grote tupperware-emmer met een deksel erop. Water en wasmiddel erin, flink schudden en schoon

Werkte (naar omstandigheden) prima.

Zo eentje (alleen was die van ons mooi jaren-60 oranje, haha)

En hier nog een originele tip uit een ander topic :

Wat minstens zo goed werkt, veul goedkoper én makkelijker mee te nemen: verzamel je was in een zwarte vuilniszak (zo'n stevige). Genoeg was bij elkaar? Schudt er Biotex bij, vul met wat (bij voorkeur warm) water, knoop de zak goed dicht en kneedt alles lekker door elkaar. Leg de zak met inhoud op een plekje in de zon en telkens als je er langs loopt, bijv. om nog eens een wijntje uit de koelbox te halen, geef je nog eens een ruk aan de zak.

Na een paar uur, of de volgende ochtend, alles uitspoelen en ophangen.
Ik neem de kleren altijd mee onder de douche. Goed schrobben. En echt schoon hoeft het niet te worden want op een camping zijn ze met vijf minuten weer vies
Die truc met die vuilniszak deed ik ook toen we nog kampeerden, gaat heel goed.
verba volant, scripta manent.
Genoeg kleren meenemen om de vakantie te overbruggen dochter van 2 heeft hier de meeste kleertjes mee haha!

Maar ik was meestal halverwege en aan het eind van de vakantie een keer, zodat ik alles schoon thuis heb. Gaan niet naar hele primitieve campings
Die van de blokker zier er goed uit, iemand er toevallig ervaring mee?

De plasticzak en de tupperware emmer is denk ik hetzelfde idee? Die ga ik in elk geval onthouden. Mij lijkt met spoelen de mini versie van de blokker het makkelijkst. (Als het werkt natuurlijk )
Mijn oma had thuis voor haar alleen een mini wasmachine en was ideaal voor haar.
quote:Desperate_Housewive schreef op 24 mei 2014 @ 22:29:

Genoeg kleren meenemen om de vakantie te overbruggen dochter van 2 heeft hier de meeste kleertjes mee haha!

Maar ik was meestal halverwege en aan het eind van de vakantie een keer, zodat ik alles schoon thuis heb. Gaan niet naar hele primitieve campings Haha ja zo deed ik het altijd, maar dat is nu denk ik niet haalbaar met een 1 jarig die in de "zelfdoen" fase zit.
quote:unuance schreef op 24 mei 2014 @ 22:32:

Mijn oma had thuis voor haar alleen een mini wasmachine en was ideaal voor haar.Weet je toevallig welke zij had?
Ik zie het nut ook niet zo. Er bestaan over de hele wereld wasserettes. Een middagje met een boek naar de wasserette en schoon is alles weer.

http://www.novisell.nl/aqualaser-mini-wasmachine
Geniet van elke dag!
Waarom niet gewoon investeren in wat extra (goedkope) kinderkleren?
Ik heb de oranje met witte deksel emmer van tupperware. Echt super handig, je doet de was erin, lucht eruit, en zo'n 10 minuten laten staan. Daarna gooi je alles eruit, spoel je de was uit en hang je het op.
quote:LoiseauCoureur schreef op 24 mei 2014 @ 22:19:

Wat minstens zo goed werkt, veul goedkoper én makkelijker mee te nemen: verzamel je was in een zwarte vuilniszak (zo'n stevige). Genoeg was bij elkaar? Schudt er Biotex bij, vul met wat (bij voorkeur warm) water, knoop de zak goed dicht en kneedt alles lekker door elkaar. Leg de zak met inhoud op een plekje in de zon en telkens als je er langs loopt, bijv. om nog eens een wijntje uit de koelbox te halen, geef je nog eens een ruk aan de zak.

Na een paar uur, of de volgende ochtend, alles uitspoelen en ophangen.Dit dus, werkt dus echt heel goed.

Na een paar uur, of de volgende ochtend, alles uitspoelen en ophangen.

Dit dus, werkt dus echt heel goed.

Er zijn alleen twee problemen met bovenstaande:

1. Wat als de zon niet schijnt?

2. Het duurt wel wat lang.

Met Zo'n wasemmer ben je binnen een kwartiertje klaar. En de was is echt wel schoon.
Wasmover. Ideaal ding!
quote:fleur1988 schreef op 24 mei 2014 @ 23:32:

Wasmover. Ideaal ding!

Waar kan je die kopen? Kan er niets over vinden.

Ik voel mij wel een beetje kippig vandaag. Kan op de site van tupperware ook geen wasemmer vinden
Maar als het dan zo'n primitieve camping is heb je dan wel stroom?

Mijn ervaring met die mini wasmachine is wel dat ze het beste werken met warm water... heb je daar dan wel de beschikking over op zo'n camping?

Ik heb zelf zo'n tupperware emmer, dat vond en vind ik nog steeds heel erg handig..
http://www.marktplaats.nl ... 6db858f31&previousPage=lr

Marktplaats dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven