Gezondheid alle pijlers

Afkicken lage dosis amitriptyline

24-05-2014 19:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slik sinds een paar maanden 25mg tegen zenuwpijn. Binnenkort heb ik een afspraak met mijn internist en zal het afbouwen ter sprake komen. 25mg is een relatief lage dosis, krijg je bij het afbouwen last van afkickverschijnselen?

Uiteraard vraag ik dit ook aan mijn internist maar wil alvast voorbereid zijn.

Iemand die dit weet?
Ik slik al zo'n 4 jaar amitriptyline. Tegen chronische pijn. Tussendoor heb ik wel eens geprobeerd af te bouwen, maar dit bleek geen succes qua pijnklachten. Verder geen "afkick"-verschijnselen gehad. Mijn afbouwen ging eerst met om de dag een pil, daarna om de 2 dagen etc.

Maar gebruik ze helaas toch weer vanwege pijn en slapen.
????????????
Hmm de pijn kwam dus terug maar je hebt geen ontwenningsverschijnselen gehad?
Hoeveel mg slik jij?
Ik slik 10mg, als ik het niet slik (kreeg laatst steeds geen herhaalrecept dus zat even zonder) dan voel ik me echt rot, meteen na een paar dagen stijve gewrichten enz...en als ik al 1 nacht niet inneem slaap ik meteen beroerd.

Afbouwen vanaf 25mg zal wel in stapjes van 5mg per vier dagen gaan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik slik 25mg per dag. 's Avonds voor het slapen. Helaas is de pijn bij mij nooit weg. De pilletjes halen alleen de scherpe randjes weg.

Heb er nu aanvullend diclofenac bij en dat werkt op het moment redelijk.
????????????
Bij mij werkt de amitriptyline zo goed dat ik me af vraag of de pijn niet weg is? Mijn internist heeft toen ik ermee begon ook aangegeven dat ik na een paar maanden weer moet stoppen om te kijken of het zonder ook goed gaat. Ik heb binnenkort weer een afspraak dus dan zal afbouwen ter sprake komen. Geleidelijk aan afbouwen lijkt me ook beter dan in 1x stoppen.
Afbouwen door te beginnen met een lagere dosis lijkt me de eerste stap?
Ja idd! Hoop dat de internist dat ook voorstelt.
Ja, ook tijdens het afbouwen kun je last krijgen van ontwenning.

Laat het je behandeld arts weten als je er last van krijgt, dan moet je misschien langzamer afbouwen.

Maar bij een goed afbouwschema blijven de klachten beperkt tot idealiter nihil.
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
Oh dat is goed om te horen! Ik neem aan dat hij wel weet wat een goed afbouwschema is. Ik zou er echt van balen als ik er zo ziek van wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven