Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik heb heel wat gemist hier dus lees ik. Dit is wel echt een fijn topic, allemaal van die ruimdenkende figuren. Fijn is dat.

Mijn kerel had me trouwens bijna gedumpt. Hij deed al dagenlang wat afstandelijk, appte anders ofzo. Ineens zei hij dat hij het niet meer wilde. En ik vond het echt heel erg. De dag erna kwam hij er op terug. Hij vertelde dat hij zichzelf helemaal gek aan het maken was op een avond dat ik ergens in een kroeg zat.
Ai, je gebonden minnaar was even stinkendjaloers terwijl hij thuis met moedersdevrouw en kind op de bank zat?
Ja, precies. Geeft hij zelf ook ruimhartig toe hoor. Net als dat het belachelijk is. Maar goed, hij trok het desondanks toch niet.

Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Maar even niks, geloof ik. Maar het moet niet te vaak gedoe zijn, daar heb ik geen zin in.
Trouwens, liefdesverdriet in een relatie kan toch inderdaad heel goed! Heb ik in m'n vorige relatie ook es gehad. Toen was ik niet vreemdgegaan of iets, ik was alleen knetter verliefd op een ander. Een studiegenoot die ik vaak tegenkwam. Heb het nooit aan iemand verteld. Ja, later, achteraf. Aan vriendinnen. Op dat moment voelde ik me vooral stom. Maar ik wilde er niks mee doen, m'n relatie niet voor opgeven. Maar ik twijfelde wel. En ik was er ook echt wel verdrietig van. Zo'n vaag nostalgisch gevoel, heimwee naar het leven dat we samen zouden kunnen hebben.

Hmm, heimwee hebben naar iets wat je nog nooit hebt gehad, dat slaat nergens op natuurlijk. Toch voelt het zo.
Lexie, volgens mij slaat verliefdheid zelf nergens op.

Of je hebt heimwee naar een leven wat je nooit met hem/haar gaat hebben.

Of je krijgt de desillusie dat het leven met hem/haar in de werkelijkheid niet zo rozekleurig is als je jezelf verbeeld hebt.

Voorbij de verliefdheid word het samen leven pas verhelderend vind ik.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Verliefdheid is raar. Maar wel heerlijk! Vind ik dan. Zou het niet willen missen. Ik zou me prima vermaken als ik gewoon aldoor verliefd was, steeds op een ander. Dan is het ook nog es makkelijker om echt zelf verantwoordelijk voor je geluk te blijven. Fijn onafhankelijk. Hou ik van.

Ik ben alleen zelden verliefd. Helaas. Maar goed, ben het nu wel.

Hoe vaak zijn jullie verliefd dan? Eigenlijk? Ik was aan het begin van mijn vorige relatie heel verliefd. Die relatie duurde een jaar of acht. Halverwege was er dus die ene man met wie ik niks heb gedaan. Die relatie is nu bijna twee jaar over en sindsdien heb ik een keer een beetje vaag wat vlinders gehad maar dat telde niet echt want toen was ik vooral wat eenzaam denk ik en dan ben ik dus nu knetter verliefd. Oftewel, 3,5 keer in tien jaar. Godver.
Hoezo slaat het nergens op? Dat vind ik toch zo'n dooddoener. Ik heb wel eens een boek gelezen over een ideale wereld en ik kon echt verdrietig worden omdat ik nooit in die wereld zou kunnen leven. Een soort van heimwee naar iets dat me volslagen onbekend is.

It's all in the mind en die is nu eenmaal ongelooflijk sterk.

Lex, ik ben 2 keer verliefd geweest in eeeehm pak m beet, 15 jaar? Ofzo?
Ja, heimwee hebben naar locaties en personen uit boeken, dat kan ik inderdaad ook.
Roos, je hapt weer

It's all in the mind idd.

Ik heb heimwee naar het afgelopen leven wat ik met mijn liefde had.

Ik doe mezelf pijn door nog losjes vast te houden aan het verlangen.

Het verlangen dat het leven weer word zoals het was.

Ik kan noch de tijd terug draaien.

Noch degene die ik het allerliefste wil vasthouden opwekken.

Wat ik verlang is geen werkelijkheid meer.

Dat accepteren gaat de ene dag makkelijker dan de andere.

Verliefdheid is verlangen naar een leven wat er nooit echt zal zijn.

De verbeelding is rozekleuriger dan de werkelijkheid.

Hoe strakker je vasthoud aan je verlangen

hoe pijnlijker je jezelf kunt kwellen is mijn ervaring.
quote:highlander schreef op 25 mei 2014 @ 12:03:

Roos, je hapt weer

Ik vind dit zo ongelooflijk flauw, ga naar het kletstopic als het je gaat om lollig doen en mensen voor het lapje houden.

Ik ga je even negeren, ben even spuugzat van je.
En dan dat semi sentimentele gelul erachteraan. Dag highlander.
Roos, jij gaat wel heel makkelijk aan de rest van mijn reactie voorbij.

Dat ik een stuk kwetsbaarheid laat zien vind ik niet lollig.

Jij mag kennelijk wel heimwee hebben naar een fantasiewereld.

Ik niet naar het verleden.

Jij meet met twee maten in jouw laatste reacties.
Nee Highlander, het zit anders. Jij bent degene die mag kwetsen, ik niet. Het met 2 maten meten doe je zelf. Jij mag dingen in het gekke trekken en ik moet daar de humor maar van inzien en daarna mag ik met je meepeeuwen? Ik heb daar geen zin meer in.

We stellen ons hier allemaal kwetsbaar op, ik vraag daarvoor net zoveel begrip als dat je van ons wilt hebben.
Tja high. Die zat er aan te komen.

Jouw kwetsbaarheid borrelt selectief op en komt niet altijd geloofwaardig sentimenteel over.
Waarom trek jij jezelf (bijna) alles wat ik zeg persoonlijk aan Roos?
quote:misslexie schreef op 25 mei 2014 @ 11:11:

Hoe vaak zijn jullie verliefd dan? Eigenlijk? Ik was aan het begin van mijn vorige relatie heel verliefd. Die relatie duurde een jaar of acht. Halverwege was er dus die ene man met wie ik niks heb gedaan. Die relatie is nu bijna twee jaar over en sindsdien heb ik een keer een beetje vaag wat vlinders gehad maar dat telde niet echt want toen was ik vooral wat eenzaam denk ik en dan ben ik dus nu knetter verliefd. Oftewel, 3,5 keer in tien jaar. Godver.Steeds verliefd op een ander is in ieder geval minder schadelijk voor de gezondheid dan een, pak 'm beet, cocaïneverslaving nietwaar;)

Ik ben twee keer verliefd geweest in de afgelopen 14 jaar: op nr. 1 en op nr. 2.
Wow, jullie allebei nog minder dan ik! Ik dacht dat ik al nooit verliefd werd.

Als je een relatie hebt dan word je het wel minder vaak. Ik tenminste wel. Ik moet er open voor staan, zin in hebben. Zoiets. En als dat zo is dan kijk ik anders naar mannen en dan is de kans groter dat ik iemand leuk vind.
Klopt. In mijn single studententijd dacht ik voortdurend dat ik verliefd was, na elke ONS ongeveer

Maar tijdens relaties dus niet. Op een ander dan.
O, ik tel ex nummer 1 er niet eens bij! Dan zou ik "3 keer in 20 jaar" moeten schrijven. Nog bedroevend weinig. Gelukkig maar... zoveel flieftheid kan mijn bloemenhartje niet aan....
Verliefd? Heel vaak en zomaar! Een heerlijk gevoel! En soms komen die vlinders ook zomaar weer opzetten, lekker fladderen.
Heb een piloot in mijn inbox...even gegoogled en kon een heus interview met hem zien online. Phieuw wat een heerlijk ding!
quote:oranjexx schreef op 25 mei 2014 @ 15:04:

Verliefd? Heel vaak en zomaar! Een heerlijk gevoel! En soms komen die vlinders ook zomaar weer opzetten, lekker fladderen.

Is dat niet verlust?

Als ik verliefd ben eet ik niet, slaap ik niet en ben ik aardig van de kaart. Zeg maar een 24-7 baan. Eigenlijk is verliefd helegaar niet leuk!

Noeks, de inbox is geduldig hoor. En ik pik 'm niet af, erewoord!
2x in 20 jaar. Ik dacht ook verliefd te zijn op m'n vorige minnaar, maar wat ik nu voel is 1000x heftiger. Ik was eigenlijk vergeten hoe het voelde om verliefd te zijn. En eigenlijk vind ik het maar niks. Word er onzeker van. En nu steekt ook voor het eerst jaloezie de kop op. En hoe vaak ik mezelf ook onder m'n kont trap, het blijft lastig.
Het moeilijke van liegen is dat je alles moet onthouden
quote:ano*k schreef op 25 mei 2014 @ 15:07:

Heb een piloot in mijn inbox...even gegoogled en kon een heus interview met hem zien online. Phieuw wat een heerlijk ding!Vliegt ie vaak naar Noorwegen? Doe hem dan de groeten
Oh en Noekie, dat vergat ik nog te schrijven, ben blij dat Lara terug is. Weer helemaal vertrouwd gewoon jij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven