Gezondheid alle pijlers

Pijn in buik en rug.

25-05-2014 17:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haay ik ben lijsa.

ik heb sinds vorige week spontanen bloedingen ( vaginaal).

terwijl ik mijn pil netjes slik en ik niet in de stopweek was.

een paar uur na het bloeden kreeg ik erge pijn onder in mijn buik aan de rechterkant.wat schuin omhoog via mijn zij naar mn rug loopt.

de pijn was niet vol te houden dus ben ik zondag avond 2 keer naar de hap geweest die mij pijnstilling voorschreef en ik moest de dag er na maar even naar mijn eigen huisarts.

mijn huisarts kon weinig doen stelde alleen wel voor een afspraak te maken bij een internist. die avond werd de pijn zo erg dat lopen niet meer ging. ik ben die avond ook naar het ziekenhuis gebracht ( SEH). daar voelde ze wat aan mijn buik en gaven ze me morfine.

waar het vandaan kwam wisten ze nog steeds niet,

miscchien handig om er bij te zeggen dat de bloedingen zijn begonnen tijdens het vrijen( terwijl we best rustig deden).

de dokters dachten eerst aan een zwangerschap de test was negatief. toen dachten ze dat het mijn baarmoeder was, maar dan zou je toch niet zo veel pijn hebben en zelfs in je rug ten hoogte van de bovenkant van je rib net onder de borst?

dinsdag avond ben ik weer in het ziekenhuis beland, en toen deden ze al iets , ze maakte een echo om te kijken of ik bloed in mijn buik had, dat bleek niet zo te zijn.

ondertussen verteld mijn huisarts dat het niks ernstigs zou zijn en ik de pijn allemaal maar verbeeld.

mensen ik ben zwaar hopeloos en weet echt niet meer wat ik nu allemaal moet doen, de pijn komt door de morfine heen, eten gaat slecht want ik word misselijk van de pijn, ik ben vaak duizelig en moe. ik ga niet naar school werk en stage omdat ik het niet vol kan houden.

heeft iemand tips?

alvast bedankt!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Net zo lang aandringen tot ze je helemaal binnenstebuiten keren.
verba volant, scripta manent.
Morgen weer bellen en je door laten sturen! En als je geen vertrouwen heb in je ha en de pijn is zo hevig gewoon de huisartsenpost bellen! Sterkte heftig
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Hebben ze een inwendige echo gemaakt? Zijn je eierstokken en eileiders bekeken? Hoe dan ook teruggaan hoor!
Problemen in de buik kunnen rugklachten geven, met name de retroperitoneaal gelegen organen zoals bijvoorbeeld de nieren.

Zoveel pijn is niet iets waar je je mee moeten laten afschepen inderdaad. Gewoon opnieuw naar de HA(P) dus.

Veel sterkte!

NB: let wel dat je ook van morfine weer buikpijn kan krijgen door obstipatie en misselijkheidsklachten en vermoeidheidsklachten kan krijgen. Ik neem aan dat je wat voor de ontlasting hebt gekregen bij je morfine?
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
Niersteen is het eerste waar ik aan denk, maar dat verklaart het vaginale bloedverlies natuurlijk niet. Ik heb ooit een niersteen gehad, dat begon met een paar weken zeurende pijn in onderbuik en onderrug. Daarna nierkoliek: huisarts kwam en gaf pijnstilling en spierverslappers. Drie dagen later het steentje uitgeplast. Als je zoveel pijn hebt moet je je niet laten afschepen, ga weer terug naar ha(p). Sterkte!
de ontlasting gaat wel gewoon goed. mijn huisarts wil echt niks meer doen en de hap stuurt mij iedere keer weer naar huis met pijnstilling en dat ik naar mijn huisarts moet.

inwenidge echo is 2 maande terug gemaakt toen was er niks te zien. ennu ik zo veel pijn heb vind de huisarts het niet nodig om nog een echo te maken.
Second opinion bij andere huisarts heb je recht op
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Ben je bij een gynaecoloog geweest?
In minder dan twee maanden kun je een cyste ontwikkelden die je eierstok doet draaien. Ik zou ècht teruggaan en verder onderzoek eisen.
Andere huisarts, of liever nog naar de gynaecoloog. Niet accepteren dat je je pijn zou verbeelden. (WTF???)
nee ik vind het ook grof schandalig dat ze zomaar kunnen zeggen dat ik de pijn verbeeld. ik heb vanacht de laatste morfine pil genomen, en de pijn begint echt weer mega erg te worden, ik ben ook bang dat ik vanavond weer in het ziekenhuis zit. weten jullie hoe het zit als je naar een ander ziekenhuis wilt? ik moet namelijk naar het ziekenhuis in beverwijk ( wat niet echt bepaald een top ziekenhuis is ) en ik ga liever dan naar haarlem dat schijnt beter te zijn. maar kan je daar zo binnen lopen en je klachten vertellen?

nier stenen kunnen het denk ik niet zijn, mijn huisarts vertelde mij dat als je nier stenen hebt je dan ook veel pijn bij het plassen moet hebben en dat heb ik niet
Bellen naar een andere huisarts voor een second opinion. En als het vanavond niet gaat gewoon weer de HAP bellen. Laat iemand bellen die assertief is, jij staat misschien wat minder sterk in je schoenen doordat je je niet lekker voelt. Niet laten afschepen!
je kan niet op eigen houtje naar de SEH, eerst moet je naar de HAP. Vloei je nog?
Afspraak maken bij de HAP in Haarlem (zeg desnoods dat je op bezoek in Haarlem bent en een lang stuk rijden nu niet trekt). Heb zelf ook met 'mijn eigen' HAP zo'n gedoe gehad met dat ze het idee hadden dat ik me aanstelde ot overdreef, dat ik naar mijn ouders ben gegaan en daar naar de huisartsenpost. Niet netjes, maar als je bij je eigen HAP met een kluitje in het riet gestuurd wordt schiet het ook niet op. Ik bleek een enkelfractuur te hebben waarbij de breukpijn precies achter een of andere schaduw viel waardoor hij bijna niet te zien was, maar niet echt aanstelleritus dus.
ja , ik ben de afgelope 2 keer ook gewoon de SEH binnen gegaan zonder eerst naar de HAP tegaan, daar doen ze ook helemaal niks en een second opinion kan toch ook bij de HAP dan?

ik laat ook iemand anders bellen want ik sta nu inderdaad niet sterk in mn schoenen.

bedankt voor jullie reactie's
quote:lijsa schreef op 25 mei 2014 @ 19:44:

ja , ik ben de afgelope 2 keer ook gewoon de SEH binnen gegaan zonder eerst naar de HAP tegaan, daar doen ze ook helemaal niks en een second opinion kan toch ook bij de HAP dan?

ik laat ook iemand anders bellen want ik sta nu inderdaad niet sterk in mn schoenen.

bedankt voor jullie reactie's

een second opinion doe je via je huisarts niet via de spoed.

Je kan niet zomaar binnenlopen op de SEH. Bewandel de normale weg anders wordt je afgescheept. En waarom kan het niet tot morgen wachten? Heb je koorts? vloei je erg?
Beverwijk is inderdaad een waardeloos ziekenhuis, ik snap dat je daar niet heen wilt. Voor zover ik weet mag je naar elk ander ziekenhuis. Desnoods zeg je dat je bij iemand in Haarlem op visite was en dat je het niet zou trekken door te rijden naar Beverwijk.
wat verwacht je zelf? Zwangerschapstest is negatief, de echo is negatief, is er bloed geprikt? Palpatie niks afwijkend?

Laat je maandag via de huisarts anders doorverwijzen naar de gyn.
quote:lijsa schreef op 25 mei 2014 @ 19:15:

nee ik vind het ook grof schandalig dat ze zomaar kunnen zeggen dat ik de pijn verbeeld. ik heb vanacht de laatste morfine pil genomen, en de pijn begint echt weer mega erg te worden, ik ben ook bang dat ik vanavond weer in het ziekenhuis zit. weten jullie hoe het zit als je naar een ander ziekenhuis wilt? ik moet namelijk naar het ziekenhuis in beverwijk ( wat niet echt bepaald een top ziekenhuis is ) en ik ga liever dan naar haarlem dat schijnt beter te zijn. maar kan je daar zo binnen lopen en je klachten vertellen?

nier stenen kunnen het denk ik niet zijn, mijn huisarts vertelde mij dat als je nier stenen hebt je dan ook veel pijn bij het plassen moet hebben en dat heb ik nietIk had ook nierstenen maar geen pijn bij het plassen, dat kun je wel hebben als je ze uitplast, zo wijd is het daar niet. Die stenen waren wel de oorzaak van uro sepsis en een verrotte nier, die is vorig jaar verwijderd. Gewoon blijven aandringen op een grondig onderzoek. Van nierstenen krijg je geen vaginale bloedingen.
verba volant, scripta manent.
Lekkere huisarts als hij zegt dat je bij nierstenen pijn moet hebben bij plassen. Niersteen geeft je de ondraaglijke pijn als de steen vast zit in de urineleider, dus als de steen op weg is van nier naar blaas. Geen pijn bij plassen! Maar goed, het lijkt bij jou eerder gynaecologisch. Ik vind het niet normaal dat ze je met morfine naar huis sturen en tegelijkertijd zeggen dat je je de pijn verbeeldt.
De kortste klap, huisarts, gynaecoloog AFDWINGEN!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Better safe than sorry !!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vind je huisarts trouwens een outlul, bij twijfel, stuurt hij/zij je gewoon door.

Daar is hij/zij voor !
eindeloos, ik ben het zeker met je eens! ze hoort me ook door te sturen. als de pijn blijft ga ik vanavond gewoon weer naar de HAP, en dan zal ik ook wel zeggen dat ik niet eerder dat ziekenhuis verlaat voor dat ze iets gevonden hebben, of in ieder geval me onderzocht hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven