Gezondheid alle pijlers

Oxazepam

27-06-2009 22:24 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben bij de huisarts geweest om een pilletje te vragen tegen mijn vliegangst. Nu is het woord vliegangst een groot woord, want eigenlijk kan ik het niet echt zo noemen. Ik ben vooral bij het opstijgen en landen ontzettend bang. Tijdens de vlucht gaat het altijd wel redelijk, mits we geen turbulentie hebben. Ik heb nu Oxazepam voorgeschreven gekregen maar heb het gevoel dat dit een behoorlijk heftig middel is. Het is niet de bedoeling dat ik de hele vlucht naar Turkije van pampus lig

Wie heeft ervaring met dit middel. Ik slik nooit medicijnen, alleen tegen de hooikoorts en soms een paracetamolletje tegen hoofdpijn. Ben dus echt een leek op dat gebied.

Ik hoor graag ervaringen !
een doosje ritalin doet nog 55 euro bij de PillenKoerier.
ik zie kansen voor mensen met weinig geld
quote:miedo schreef op 27 mei 2014 @ 20:08:

[...]

Jaa, dusss?

Wat ik net schreef geldt anno 2014 ook nog.Als je had gelezen dan had je gezien dat TO al gevlogen had met haar oxazepam en dat het voor haar een oplossing was. Ik denk niet dat ze dus nog terug komt om hier te lezen. Maar komt ze toch terug; het was bij haar geen echte vliegangst.
Nou, als je dan eens echt wilt ontspannen dan moet je naar India toe. 30 x 10 mg diazepam voor omgerekend ¤2
Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment.
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 mei 2014 @ 20:10:

ik zie kansen voor mensen met weinig geldDat gebeurt nu al. Maarja, als geen geld meer hebt om boodschappen te doen maar wel 2 dozen pillen hebt liggen... Er zijn verslaafden die het allemaal door elkaar slikken.
Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment.
quote:whopper schreef op 27 mei 2014 @ 20:12:

[...]

Als je had gelezen dan had je gezien dat TO al gevlogen had met haar oxazepam en dat het voor haar een oplossing was. Ik denk niet dat ze dus nog terug komt om hier te lezen. Maar komt ze toch terug; het was bij haar geen echte vliegangst.wie zegt dat ik het over TO had?
quote:smakkie schreef op 27 mei 2014 @ 20:12:

Nou, als je dan eens echt wilt ontspannen dan moet je naar India toe. 30 x 10 mg diazepam voor omgerekend ¤2 als je dat zit dan denk je weleens; belachelijk eigenlijk die prijzen die ze hier in de Nederlandse apotheek voor geneesmiddelen durven vragen
quote:miedo schreef op 27 mei 2014 @ 20:16:

[...]

wie zegt dat ik het over TO had?Je hebt gelijk.
En in India krijg je ook daadwerkelijk de werkzame stof zonder allerlei dubieze toevoegingen? en wie controleert dat eigenlijk? Onze pillen zijn niet voor niets duur
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 mei 2014 @ 20:23:

En in India krijg je ook daadwerkelijk de werkzame stof zonder allerlei dubieze toevoegingen? en wie controleert dat eigenlijk? Onze pillen zijn niet voor niets duur

Denk je dat, Meds?

Beetje vulmiddelen zou ik wel willen accepteren voor die prijs hoor

De pillen zijn in nl ook niet duur maar je betaalt minimale kosten voor medicijnen. Heb wel eens voor 5 pillen net zoveel geld betaald als 30 bij de apotheek. Toen ik daar vragen over ging stellen werd mij verteld dat ik voor het recept betaal en dat de medicijnen niet zo duur waren. Zou vastgesteld zijn door de overheid. Misschien is er een apotheker die meeleest die dit uit kan leggen.

Tja, in india is afwachten wat je krijgt als het niet officieel gaat maar dat is overal als medicijnen niet officieel worden voorgeschreven. Hoe dan ook, het kost geen drol en ze verdienen er nog aan.

Trouwens een liter merk wodka kost daar ook maar rond de ¤5 in een gebied waar alcohol niet echt gedronken wordt. Vreemd dat je hier dan ¤15 euro meer betaald.

En in India krijg je ook daadwerkelijk de werkzame stof zonder allerlei dubieze toevoegingen?Yep, wel in een apotheek kopen en niet op straat.
quote:miedo schreef op 27 mei 2014 @ 20:28:

[...]

Denk je dat, Meds?

Beetje vulmiddelen zou ik wel willen accepteren voor die prijs hoor Nee dat denk ik helemaal niet. Daarom zou ik daar niet voor 2 euro een doosje pillen kopen.
quote:smakkie schreef op 27 mei 2014 @ 20:33:

[...]

De pillen zijn in nl ook niet duur maar je betaalt minimale kosten voor medicijnen. Heb wel eens voor 5 pillen net zoveel geld betaald als 30 bij de apotheek. Toen ik daar vragen over ging stellen werd mij verteld dat ik voor het recept betaal en dat de medicijnen niet zo duur waren. Zou vastgesteld zijn door de overheid. Misschien is er een apotheker die meeleest die dit uit kan leggen.

Tja, in india is afwachten wat je krijgt als het niet officieel gaat maar dat is overal als medicijnen niet officieel worden voorgeschreven. Hoe dan ook, het kost geen drol en ze verdienen er nog aan.

Trouwens een liter merk wodka kost daar ook maar rond de ¤5 in een gebied waar alcohol niet echt gedronken wordt. Vreemd dat je hier dan ¤15 euro meer betaald.de merkmedicijnen zijn duurder dan de huismerk medicijnen. Soms schrijven artsen het duurste medicijn voor omdat dat het bekendst is maar er is heel vaak een goedkoper alternatief waar hetzelfde spul in zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven