Telefoonfraude?

27-05-2014 21:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag gebeld door een engels sprekende vrouw. Er werd mij gevraagd of ik Engels sprak en dit heb ik beantwoord met yes. Daarna werd er een verhaal opgehangen over mijn computer en heb ik meteen de verbinding verbroken omdat ik het niet vertrouwde. Heeft iemand dit ook meegemaakt, je hoort weleens verhalen dat er dan een bandje gemonteerd wordt en dat je ergens aan vast zit. En aangezien ik wel met yes heb geantwoord. Heb verder geen andere gegevens zoals adres gegeven!
Is een bekend verhaal, Google maar eens. Gewoon gelijk ophangen, maar wat je nu hebt gedaan kan niks aanrichten. Ze willen uiteindelijk dat je achter je pc gaat zitten om gegevens in te voeren, zodat ze bij je persoonlijke gegevens kunnen.
https://www.security.nl/posting/39308/P ... lefoonscam
Ach, die had ik laatst ook weer aan de lijn. Ik hang altijd meteen op. Mijn man zit in de IT en gaat rustig het gesprek aan houd zich van de domme, laat ze hele uitleg geven over wat hij precies moet doen achter de pc en zegt dan aan het eind dat hij een MacBook heeft
Alle reacties Link kopieren
Bekend verhaal idd. Ze zeggen uit naam van Microsoft te bellen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 mei 2014 @ 22:09:

Ach, die had ik laatst ook weer aan de lijn. Ik hang altijd meteen op. Mijn man zit in de IT en gaat rustig het gesprek aan houd zich van de domme, laat ze hele uitleg geven over wat hij precies moet doen achter de pc en zegt dan aan het eind dat hij een MacBook heeft

Hier hetzelfde, al gooit mijn wederhelft het meestal op Linux

Ook leuk: een 12-jarige de telefoon geven met instructies bij de computer uit de buurt te blijven (zelf bij blijven natuurlijk) en aaaaaaaall zijn vragen over India (want spreekbeurt aanstaande) bij de persoon aan de telefoon neer te gooien.
Tja, door je "Yes" zit je nu helaas levenslang vast aan een abbo op de Viva.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven